[A6 C5 AKE 2.5TDI 2003r Quattro] Wycie buczenie napędu?
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[A6 C5 AKE 2.5TDI 2003r Quattro] Wycie buczenie napędu?
Witam
Podobno napęd quattro jest niezniszczalny, nawet nie wymienia się w nim oleju. A tu proszę w moim Audi się odezwał...a może to nie napęd...
Przy jeździe z określoną prędkością (ok 70-80km/h) słychać buczenie spod auta. Występuje to tylko kiedy auto "ciągnie". Jeżeli zdejmę nogę z gazu od razu cichnie. Nie jest to bardzo uciążliwe ale na pewno nie "noramlne". Czy ktoś miał do czynienia z podobnym tematem? Czy podpora wału potrafi też generować takie odgłosy czy wyłaby ciągle?
ASO -zaleciło demontaż wału aby wykluczyć podporę i most tylny Pytanie tylko czy torsen pozwoli ruszyć bez tyłu?
Podobno napęd quattro jest niezniszczalny, nawet nie wymienia się w nim oleju. A tu proszę w moim Audi się odezwał...a może to nie napęd...
Przy jeździe z określoną prędkością (ok 70-80km/h) słychać buczenie spod auta. Występuje to tylko kiedy auto "ciągnie". Jeżeli zdejmę nogę z gazu od razu cichnie. Nie jest to bardzo uciążliwe ale na pewno nie "noramlne". Czy ktoś miał do czynienia z podobnym tematem? Czy podpora wału potrafi też generować takie odgłosy czy wyłaby ciągle?
ASO -zaleciło demontaż wału aby wykluczyć podporę i most tylny Pytanie tylko czy torsen pozwoli ruszyć bez tyłu?
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Plozoff, hej
a moze zmieniales kola na zimowe :?: bo objaw podobny do wyjacych ''tanich'' opon zimowych :-P
a moze zmieniales kola na zimowe :?: bo objaw podobny do wyjacych ''tanich'' opon zimowych :-P
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lis 2010, 21:03
- Lokalizacja: londyn/torun
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Opony zimowe założone 4 jednakowe Dunlop Wintersport więc raczej nie podejrzewam, z resztą na letnich było to samo (miałem nadzieję że na zimówce ucichnie ale niestety)
Jakiego pochodzenia błędy masz na myśli kolego mariusz6677?, czy torsen to nie czysto mechaniczny układ?
pozdrawiam
Jakiego pochodzenia błędy masz na myśli kolego mariusz6677?, czy torsen to nie czysto mechaniczny układ?
pozdrawiam
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
A jak jest w zakrętach? U mnie było podobnie tylko, że z zakrętach się buczenie zmieniało - lewo cichło, a w prawo się jeszcze bardziej nasilało. Wyło jak łożysko w skrzyni....
Okazało się, że po zmianie poduszek silnika problem znikł...
Masz inny silnik, ale może być tak że pod obiążeniem i pewnej prędkości obrotowej silnika takie wycie po przez uszkodzoną pdouszkę przenosi się do środka...
Okazało się, że po zmianie poduszek silnika problem znikł...
Masz inny silnik, ale może być tak że pod obiążeniem i pewnej prędkości obrotowej silnika takie wycie po przez uszkodzoną pdouszkę przenosi się do środka...
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
U mnie rzadne sprawdzanie nic nie dało - silnik nie telepotał się na boki a poduszki po zdemontowaniu wyglądają jak nowe, zero wycieków, pęknieć itp - przetrzeć szmatką i można sprzedac jako nówki
Dlatego sam długo nie mogłem tego zdiagnozować... Z pomocą przyszli chłopaki z forum passata gdzie przerabiali to samo. Wymienali przeguby, pompy wspomagania i itd a wyło dalej. Nikt nie dotykał poduszek bo wyglądają jak nowe. Dopiero jakiś mechanik zaryzykował z poduszkami - założył sprawne używki i się wyciszyło:)
ja założyłem nówki i też mam spokój
Dlatego sam długo nie mogłem tego zdiagnozować... Z pomocą przyszli chłopaki z forum passata gdzie przerabiali to samo. Wymienali przeguby, pompy wspomagania i itd a wyło dalej. Nikt nie dotykał poduszek bo wyglądają jak nowe. Dopiero jakiś mechanik zaryzykował z poduszkami - założył sprawne używki i się wyciszyło:)
ja założyłem nówki i też mam spokój
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zakończenie problemów z wyciem.
Po wizycie u kumpla i osłuchaniu stetoskopem skrzyni,podpory wału, mostu, okazało się, że w skrzyni mieli coś jak w młynie. Po spuszczeniu oleju okazało się że zamiast 2,7L było 0,5l <szok> . Niestety skrzynia tego nie przeżyła. Wymiana na używkę rozwiązała problem. Audiczka znowu pomyka cichutko na nowych olejach.
Przestroga dla wszystkich! Wymieniajcie wszystkie oleje jak kupujecie auto. Opowieści z ASO o tym że oleji w napędach się nie wymienia należy wsadzić między bajki. Do tego dodam że wystarczył 1 rok dla mojego auta w polsce (u poprzedniego właściciela) i olej ze skrzyni wyparował...
P.s Jeżeli ktoś ma problem z podporą wału, to dowiedziałem się że można ją wymienić. Robi to firma co regeneruje wały. Koszt z wywarzeniem to ok 300zł.
Przestroga dla wszystkich! Wymieniajcie wszystkie oleje jak kupujecie auto. Opowieści z ASO o tym że oleji w napędach się nie wymienia należy wsadzić między bajki. Do tego dodam że wystarczył 1 rok dla mojego auta w polsce (u poprzedniego właściciela) i olej ze skrzyni wyparował...
P.s Jeżeli ktoś ma problem z podporą wału, to dowiedziałem się że można ją wymienić. Robi to firma co regeneruje wały. Koszt z wywarzeniem to ok 300zł.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga