Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 C5 2.5 TDi] NIE ODPALA

Silniki wysokoprężne
michał79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2008, 18:01
Lokalizacja: Kargowa

[Audi A6 C5 2.5 TDi] NIE ODPALA

Post autor: michał79 » 19 wrz 2008, 18:54

Witam wszystkich!
Jestem nowy na forum i mam kilka pytań.
Mam A6 C5 2,5TDI 180KM 2001r.
Auto mam od pół roku i do tej pory nie miałem z nim problemu. Pare dni temu chciałem rano odpalić samochód i juz mi nie odpalił. Zaciągnełem do mechanika i stwierdził ze walnięty jest wtrysk sterujący potem powiedział ze pompa wtryskowa jest do wymiany,bo zapowietrzony jest układ paliwowy. Jak dowiedziałem sie ile kosztuje regeneracja pompy to odechciało mi sie wszystkiego. Prosze pomóżcie mi czy może być inna przyczyna.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, 14:13 przez michał79, łącznie zmieniany 2 razy.
Michał79

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 19 wrz 2008, 19:28

umarla VP44.... :-( ..moze sie tak zdazyc..
a mechanik to konkretny od disla czy jakis tam stary kowal ?nikogo nie obrazajac ale czasami mozna pasc ofiara naciagacza :evil:

napisz cos wiecej o aucie...zabrako ci moze paliwa kiedys..itp

Kosa

Post autor: Kosa » 19 wrz 2008, 20:47

Voytec pisze:umarla VP44.... ..moze sie tak zdazyc..
Niestety. Albo brak paliwa albo jakieś lewe szajsowate. To najczęstsza przyczyna.

polo325
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2008, 22:33
Lokalizacja: jelcz-laskowice

Post autor: polo325 » 19 wrz 2008, 22:06

Cze.Na filtrze paliwa jest taki mały okrągły wtykany zaworek przelewowy, który nie wylewa do zbiornika tylko spowrotem do filtra. Ropa ze zbornika przechodzi najpierw przez pompkę wspomagającą do filtra potem do pompy wtryskowej, z przelewów wtrysków do pompy, z pompy przelewem do filtra, a z filtra do pompy i tak wkółko. To co potrzeba to z baku, a nadmiar do filtra. Jak ten zaworek się zepsuje to zapowietrza się układ paliwowy. Miałem tak samo. Pewnego razu poprostu nie zapalił. W przewodzie paliwowym pomiędzy filtrem a pompą widać było pęcherze powietrza i to było główną przyczyną usterki. KOSZT 150 zł. Jeżeli jest powietrze w przewodzie to sukces gwarantowany. Nie daj się naciągnąć na naprawę pompy. Awarię pompy powinien wykryć komputer(wtrysk sterujący też) POWODZENIA I POZDRAWIAM <piwo>

cristek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2008, 21:56
Lokalizacja: glogow

Post autor: cristek » 19 wrz 2008, 22:47

Witam.Sprawdz wszystkie wezyki doprowadzajace paliwo do filtra i od filtra do pompy.Mialem uszkodzony w niewidocznym miejscu wezyk od filtra do pompy i tez mi rano nie odpalil bo bral powietrze{oby tylko wezyk}powodzenia.
cristek

michał79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2008, 18:01
Lokalizacja: Kargowa

Post autor: michał79 » 19 wrz 2008, 23:35

Podłączał kompa (nie było mnie przy tym)i wykazało (tylko) ze wtrysk sterujący-czujnik jest uszkodzony. A diagnoza mechanika była taka ze skoro układ jest zapowietrzony to wina jest pompy.
PS. mechanik nie jest specjalistą tylko od dieseli,poprostu mech. Paliwo zawsze starałem sie tankować na dobrych stacjach.
Michał79

michał79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2008, 18:01
Lokalizacja: Kargowa

Post autor: michał79 » 21 wrz 2008, 20:27

Dzwoniłem do warsztatu gdzie zajmują sie pompami wtryskowymi wytłumaczyłem im jakie są objawy,że auto nie chce mi odpalic itd.i powiedzieli mi ze na 99% walnięta jest elektronika w pompie i trzeba wymienić moduł. Koszt naprawy 2400zł. Dzwoniłem też do innej firmy która naprawia te moduły i koszt jest o wiele mniejszy 700zł.
Napiszcie czy spotkaliście sie z naprawą kompa w pompie.
Michał79

michał79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2008, 18:01
Lokalizacja: Kargowa

Post autor: michał79 » 22 wrz 2008, 20:52

Dzwoniłem do paru firm zajmujących sie naprawą sterowników pomp i zauważyłem ze jest duża rospiętość cenowa od 500 do 1500zł. Wszystkie firmy dają gwarancje itp. Teraz zastanawiam sie którą firme wybrać.
Michał79

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 24 wrz 2008, 15:19

Najpierw podłącz Vag'a a dopiero później działaj...
Przyczyn nie odpalenia może być wiele...
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
omfazer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 21 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: omfazer » 25 wrz 2008, 07:57

Cześć, miałem to samo i okazało się że o-ring na filtrze paliwa był walnięty, podobno jak padnie VP 44 to VAG pokazuje uszkodzenie sterownika pompy ale kodu nie znam.

Pozdrawiam
omfazer

michał79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2008, 18:01
Lokalizacja: Kargowa

Post autor: michał79 » 25 wrz 2008, 19:57

VAG pokazuje tylko ze wtrysk sterujący jest walnięty kod 0542
Michał79

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 28 wrz 2008, 01:15

Sprawdź ile jest Ohm'ów wa wtyczce od wtrysku sterującego...
Powinno być ok. 120 Ohm...
Mi też gosciu gadał że wtrysk "może" padł...
A nie "padł", był źle kąt wtrysku ustawiony... <ok>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

michał79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2008, 18:01
Lokalizacja: Kargowa

Post autor: michał79 » 28 wrz 2008, 12:03

Możecie mi powiedzieć co oznacza X w numerze pompy wtryskowej np. 106EX
Jedni mi mówią,że X oznacza że pompa jest po regeneracji a drudzy ze X oznacza Quattro.
Michał79

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 29 wrz 2008, 10:40

[quote="michał79"]VAG pokazuje tylko ze wtrysk sterujący jest walnięty kod 0542[/quot

Jak masz walniety wtrysk sterujący to samochód odpalisz tylko trzeba go pokręcić troche dłużej(chyba że padł na amen ja miałem ten sam błąd najlepiej podmienić na inny) Miałem tak u siebie. Sprawdź jak pompa podaje paliwo na cylindry. Jak mi niechciał odpalić to robiłem sam sterownik koszt 600 zł pół roczna gwarancja.
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 29 wrz 2008, 17:01

pompe musisz kupić dokładnie z tym samym oznaczeniem ,zrobienie samej elektroniki to tylko tak na chwilę np.na pół roku :roll: jak pompa pada to trzeba dać do fachowców i zrobić to porządnie ,a chodzi tu głównie o nastawnik który się blokuje i dzięki niemu pada elektronika ...... itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja