[a6 c6 2.0 tdi] pojemnosc baku i spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:33
- Lokalizacja: antwerpia
ja mam zalozone 255/30R20 i moje auto pali srednio w cyklu mieszanym 11 litrow,a duzo tez jezdze po miescie w antwerpii a jednak korki tu zawsze,na trasie sie to za bardzo nie zmiennia tez kolo 11,ale srednia to od 160 do 180 wiec ,mysle ze jak ktos powie ze te auta malo palo to malo bedzie w tym prawdy,patrzac co koledzy piszecie i z mojego doswiadczenia to widze ze sa to male smoki
szerokosc opon robi duze znaczenie, mi kiedys w serwisie przez pomylke zalozyli 225 zamiast 245 extra load (zorientowalem sie po 2 mies jak przyjrzalem sie dokladniej oponom, nie patrzylem wczesniej bo nie sadzilem ze jedna z najlepszych firm w branzy moze popelnic taka gafe) spalanie bylo o niebo lepsze. Wiesiek: szczerze mowiac ja sie dziwie ze to auto ci w ogole rusza z miejsca :mrgreen: obecnie jezdze na 245/40/18R/97Y extra load, 2 dni temu jechalem z uk do niemiec i srednie spalanie wyszlo 6,4L przy sredniej predkosci 150km/h (2 osoby + ok 110kg bagazu)
krahs: analogicznie, waskie opony, mala felga, chip, wszystko razem wziete daje Ci tak dobry wynik..
tak na marginesie, wg mnie c6 na 17" 225 pretentuje sie strasznie...
krahs: analogicznie, waskie opony, mala felga, chip, wszystko razem wziete daje Ci tak dobry wynik..
tak na marginesie, wg mnie c6 na 17" 225 pretentuje sie strasznie...
hm wiem ze nie wygląda to najpiękniej :PP ale dużo jeżdżę często tankuje i uwierz mi ze w Raszynie Jankach i okolicach tych jest zajebiście dużo kolein i na szerszych oponach się tragicznie jeździ :D na c6 mam te 225/50/17 i da się jeździć w koleinach ale mam tez stara poczciwa c4 z 97r :D mam na niej takie same kola co na c6 i boje się przekraczać 120 w niej jak jadę krakowska bo strasznie rzuca autem jak zmieniam pasy :P
krahs
ja mam niby bak 70L, przy 63 odbija mi pistolet na każdej stacji, a potem elegancko 10 minut się wkur.... dolewam do 80-81. Rozumie to ktoś? najbardziej mnie wnerwia ręczna dolewka a nie pojemność baku.Modrzej pisze:ja ostatnio zalalem 93 litry pod sam korek
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm
można? hehe
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm

- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
W mojej 2.0tdi mam podobnie. Lecz najwiecej udalo mi sie dolać do 71litrów mimo ze przy okolo 64l odbilo. Natomiast w 3.0tdi odbilo mi dzis przy 66l i spokojnie doszlo do 74litrow a pomeczylem troche i wlalem 77litrów więcej już nie chciałem bo i tak za dlugo przy dystrybutorze stalem :mrgreen:Kitapl pisze:
ja mam niby bak 70L, przy 63 odbija mi pistolet na każdej stacji, a potem elegancko 10 minut się wkur.... dolewam do 80-81. Rozumie to ktoś? najbardziej mnie wnerwia ręczna dolewka a nie pojemność baku.
To w końcu ktoś uwierzył i wie o co mi chodziło. 63-65l bul bulbul i wyłączony dystrybutorek. spokojnie dolewasz do 71-72 na szybko a jak dociskasz to i do 80 wejdzie. masakra. obecnie jak jest zimno to po prostu olewam bo bym zamarzł przez 10 minut dolewająć. pod rugie lżejszy o prawie 20 kg
więc pewnie z 0,001sekundy do 100 mniej 


Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm
można? hehe
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm

Powrócę jeszcze do spalania 2.0 tdi w multitronicu. Po przejechaniu ok 10 tys. km mogę już coś na ten temat powiedzieć. Poruszam się głównie po obrzeżach Warszawy, trochę stoje w korkach i robię przeważnie krótkie trasy. Styl jazdy raczej dynamiczny ale bez wyścigów. W sezonie letnim moje spalanie wynosi ok 9l/100km, w sezonie zimowym gdy samochód często nie osiąga nawet optymalnej temperatury moje spalanie wynosi ok 10l/100km.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Adi 1979, w prospektach i danych technicznych podawana jest bowiem wartość „robocza” baku. czyli tyle ile paliwa powinno się do zbiornika wlewać, a w baku powinna zostać jeszcze tzw. poduszka powietrzna. Te kilka litrów powietrza ma stanowić rezerwę bezpieczeństwa w razie dużych zmian temperatur, przez które samo paliwo, jak i zbiornik może zmieniać swoją objętość. To powietrze daje również gwarancję, że zbiornik się nie „zassie”.
Wielu kierowców tak długo dolewa paliwa, aż stoi ono w rurze prowadzącej do baku (pod korek). Ten wąż może mieć pojemność nawet ponad dwóch litrów, jest to pojemność która jest nie wliczona w objętość zbiornika.
Warto jeszcze dodać że tankowanie "pod korek" nie jest zalecane.
Pozdrawiam
Wielu kierowców tak długo dolewa paliwa, aż stoi ono w rurze prowadzącej do baku (pod korek). Ten wąż może mieć pojemność nawet ponad dwóch litrów, jest to pojemność która jest nie wliczona w objętość zbiornika.
Warto jeszcze dodać że tankowanie "pod korek" nie jest zalecane.
Pozdrawiam
Warsztat, naprawy Audi A6.