Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C6 2,4BDW] Znów podszarpuje

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

[A6C6 2,4BDW] Znów podszarpuje

Post autor: progressowy » 01 gru 2010, 21:01

Hej.
Jakis czas temu miałem problem z podszarpywaniem na lpg tuż po depnieciu pedału gazu,w sytuacji kiedy jechałem pod wzniesienie,pod obciazeniem.
Wymienilem swiece- nie pomogło. Odwiedziłem polecanego gazownika przez forum.
Odczytał bład zasilania na 3 cylindrze(vag) oraz bład w instlacj lpg,za wysokie cisnienie ustawione 2,0 a w rzeczywistosci trzyma 1,88. Zmienił nastawienie na 1,9 i auto jak reka odjał przestało poszarpywac. Jezdzilismy dosc długo z podpietymi kompami i nic niepokojacego nie zauważył w instalacji.
Problem rozwiazał nie na długo bo po miesiacu znów ten sam obiaw.
Gaziarz zasugerował uszkodzenie cewki na 3 cylindrze ale to jest do weryfikacji.
Ale ja nie wierze bo po jego regulacji silniczek przez miesiąc nie szarpnał ni razu. To po kiego diabła wymieniac,podmieniac cewki.
Prosze o sugestie.
Prosze o namiar do dobrego gaziarza co obsługuje prinsa.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2010, 20:54 przez progressowy, łącznie zmieniany 3 razy.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 gru 2010, 23:04

Czy jest to pojedyncze lub 2 szarpnięcia przy obrotach 1800-2000 i wyższym obciążeniu czyli głębszym wciśnięciu gazu? Jeśli tak to raczej nie obwiniałbym instalacji. Minimalne niedomagania silnika mogą być niewyczuwalne na benzynie ale na gazie się pokażą. Podejrzewam losowe wypadnięcie zapłonu na którymś cylindrze lub przedwczesny zapłon co objawia się takim szarpnięciem. Przyczyna ciężka do zlokalizowania jeśli ECU nie pokazuje żadnych błędów.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 gru 2010, 03:43

progressowy,rozumiem że na benzynie nic nie wyczuwasz ?
Zamiana cewki to szybka sprawa , może warto to zrobić i sprawdzić czy po zamianie bedzie dalej błąd na 3 "kotle"

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 02 gru 2010, 15:01

fassi1 pisze:Czy jest to pojedyncze lub 2 szarpnięcia przy obrotach 1800-2000 i wyższym obciążeniu czyli głębszym wciśnięciu gazu? Jeśli tak to raczej nie obwiniałbym instalacji. Minimalne niedomagania silnika mogą być niewyczuwalne na benzynie ale na gazie się pokażą. Podejrzewam losowe wypadnięcie zapłonu na którymś cylindrze lub przedwczesny zapłon co objawia się takim szarpnięciem. Przyczyna ciężka do zlokalizowania jeśli ECU nie pokazuje żadnych błędów.
Raz jedno raz dwa szarpniecia tuż po dodaniu gazu po 1,2 sek od dodania. Tak przy głebszym wcisnieciu gazu.
Nawet przy 3tys obrotów szarpnie. Ale w sytuacji kiedy jade w miare rowno np te 3tys obrotów wtedy dodaje gazu bo np jest wzniesienie,lub musze wyprzedzić to wtedy szarpnie po ok 1,2 sek od naciśniecia pedału. Cześciej wystepuje w dolnym zakresie obrotów. Ale w okololicach 3 tys i powyzej też.
Na benzynie nie poszarpuje.
Chce zapłacic mechanikowi,gaziarzowi ale nie ma komu.
Chce wydac kase aby te denerwujace podszarpywanie wyeliminowac ale nie ma komu tym sie zajać.
Jakie sugestie?

[ Dodano: 2010-12-02, 15:19 ]
Fascynat pisze:progressowy,rozumiem że na benzynie nic nie wyczuwasz ?
Zamiana cewki to szybka sprawa , może warto to zrobić i sprawdzić czy po zamianie bedzie dalej błąd na 3 "kotle"
Cewka kosztuje 160zł to nie tak tanio aby w ciemno wymieniać. A na podmiane nie mam.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Tomas

Post autor: Tomas » 02 gru 2010, 15:39

progressowy pisze:
fassi1 pisze:Czy jest to pojedyncze lub 2 szarpnięcia przy obrotach 1800-2000 i wyższym obciążeniu czyli głębszym wciśnięciu gazu? Jeśli tak to raczej nie obwiniałbym instalacji. Minimalne niedomagania silnika mogą być niewyczuwalne na benzynie ale na gazie się pokażą. Podejrzewam losowe wypadnięcie zapłonu na którymś cylindrze lub przedwczesny zapłon co objawia się takim szarpnięciem. Przyczyna ciężka do zlokalizowania jeśli ECU nie pokazuje żadnych błędów.
Raz jedno raz dwa szarpniecia tuż po dodaniu gazu po 1,2 sek od dodania. Tak przy głebszym wcisnieciu gazu.
Nawet przy 3tys obrotów szarpnie. Ale w sytuacji kiedy jade w miare rowno np te 3tys obrotów wtedy dodaje gazu bo np jest wzniesienie,lub musze wyprzedzić to wtedy szarpnie po ok 1,2 sek od naciśniecia pedału. Cześciej wystepuje w dolnym zakresie obrotów. Ale w okololicach 3 tys i powyzej też.
Na benzynie nie poszarpuje.
Chce zapłacic mechanikowi,gaziarzowi ale nie ma komu.
Chce wydac kase aby te denerwujace podszarpywanie wyeliminowac ale nie ma komu tym sie zajać.
Jakie sugestie?

[ Dodano: 2010-12-02, 15:19 ]
Fascynat pisze:progressowy,rozumiem że na benzynie nic nie wyczuwasz ?
Zamiana cewki to szybka sprawa , może warto to zrobić i sprawdzić czy po zamianie bedzie dalej błąd na 3 "kotle"
Cewka kosztuje 160zł to nie tak tanio aby w ciemno wymieniać. A na podmiane nie mam.

ja tez bym raczej obstawial ze to cewka ,na gazie autko jest jednak bardziej czule na wszelakie problemy z napięciem -na benzynce moze tego podszarpywania nie byc ,moze sprobuj zamienic cewki będziesz pewien na 100% ;-)

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 gru 2010, 15:51

progressowy,

napisałem zamiana a nie wymiana.. robisz to w ten sposób..



Masz błąd na 3 cylindrze.
Cewke z 3 cylindra montujesz na np 4 a tą z 4. na 3..
Podpinasz i sprawdzasz błędy ...
Jeżeli po takim zabiegu błąd pojawi się na 4 kotle to masz pewność że jesteś lżejszy o 160 pln na cewke..
Proste ? ;-)


_____________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 02 gru 2010, 19:27

No to muszę podpiąc sie pod diagnoze i sprawdzić czy jest błąd na 3 cylindrze. Jesli bedzie zamieniam cewke i jezdzę dalej do czasu aż wyrzuci błąd. Jesli sie przeniesie na zamienione miejsce wtedy bedzie jasny obraz usterki.
Niestety nie mam VAGA.
P.S. Troche sie obawiam samemu podpinac VAGA,bo wiem ,że bedzie mnie korcilo ciagle diagnozować i kodowac nowe ustawienia.
Jak by było w jezyku polskim to bym sie skusił.
Nie pozostaje nic innego jako poprosić kogoś z forum aby przeskanował autko.
3ci cylinder to ten po lewej(stojąc przodem do otwartej maski) ,przy grodzi?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 gru 2010, 20:45

Możesz zamienić cewkę jak mówią powyżej ale raczej na 100% nie jest to ona.

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 02 gru 2010, 20:58

Przyczyna ciężka do zlokalizowania jeśli ECU nie pokazuje żadnych błędów.[/quote]
Ale po tej regulacji cisnienia z 2,0 na 1,9 i tym samym po wzbogaceniu mieszanki nie podszarpywał. Przez ok. miesiąc śmigał bez jeknieńcia.
Duługo jezdziłem z gaziarzem w róznym stylu(i max i delikatnie) nie widział,żadnych odchyłek. Powiedział,ze instalka w dobrym stanie.
Te podszarpywanie nie jest zalezne od stopnia nagrzania silnika.
Jestem zbyt nerwowy i chyba wyłącze te LPG!!!!

[ Dodano: 2010-12-02, 21:01 ]
fassi1 pisze:Możesz zamienić cewkę jak mówią powyżej ale raczej na 100% nie jest to ona.
To co? Bo strasznie ta (zapewne)drobnostka mnie irytuje. I brak ludzi co by to ogarneli.
Jakie sa objawy padajacej cewki?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 gru 2010, 23:01

Padająca cewka da błąd w ECU. Jeśli masz vaga to sam możesz sprawdzić czy mieszanka jest w normie. W zakładce silnik idziesz do bloków pomiarowych. Blok 002 trzecia kratka to są czasy wtrysku, blok 033 kratka 1 i 3 to są korekty krótkie obu banków silnika czyli obu stron. Na benzynie jak i na gazie czasy wtrysku powinny być te same, korekty również powinny być te same, mogą się troszkę różnić ale nie powinny wiele odbiegać od 0 do +-5% są dobre.
Jeśli te parametry się zgadzają tzn że jest dobrze na gazie.
Są jeszcze dwie rzeczy.
Pierwsza to zmienne fazy dolotu w kolektorze. Na przodzie kolektora jest taki siłowniczek z podpiętym wężykiem podciśnienia. Ten układ powyżej 4000tys skraca dolot powietrza tak aby jk najwięcej i jak najszybciej powietrze dostawało się do cylindra. Dobrze jest to rozmontować, wyciągnąć i przeczyścić. po mału bo zaraz za siłowniczkiem jest sprężynka a na końcu rozdzielacza jak wyciągnie się z kolektora jest metalowa obrączka, nie ma onawy nie wpadnie do kolektora. Jeśli to jest zasyfione to może popuszczać powietrze pomiędzy cylindrami i wtedy nie mierzone powietrze przez przepływomierz idzie do cylindra a zubożała mieszanka może powodować wypadanie zapłonu mimo że cewka daje iskrę.
Druga sprawa to czujnik spalania stukowego. Ten czujnik odczytuje moment zapłonu czyli wybuch (uderzenie). Zły odczyt przez ten czujnik będzie powodował że ECU zmieni moment zapłonu np. gdy tłok jest w dolnym położeniu co całkowicie przeciwstawia się pracy silnika. Powodem złych odczytów może być np. luźne części układu wydechowego uderzające o siebie lub o coś i uderzenie to może być odczytane przez ECU jako zapłon. Dobrze jest też sprawdzić w jakim stanie jest przewód od wtyczki czujnika do samego czujnika. Wtyczki są na ścianie grodziowej raczej brązowe i trzy pinowe. Jeśli jest gaz to dobrze jest sprawdzić czy przewód nie grzeje się czasem od przechodzących blisko węży wodnych idących do reduktora gazu.
Każde niedomaganie jest o wiele bardziej widoczne przy wyższym obciążeniu i niższych obrotach a na gazie jest jeszcze bardziej widoczne.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 03 gru 2010, 03:50

progressowy pisze:Odczytał bład zasilania na 3 cylindrze(vag)
Pojedz do niego i zamień tą cewke sprawa szybko się wyjaśni..

Mi cewka padała 2 miesiące .. poszarpało przez pare sekund w dolnym zakresie obrotów , tydzień spokoju i powtórka.. z czasem dostrzegłem że na jałowym troche buja..

Błąd ECU sporadyczny , charakterystyka - wypadanie zapłonów..


_________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 03 gru 2010, 17:36

Dzieki koledzy za dotychczaswe informacje.
Podepne kompa i zobaczymy co tam świta.
Dam znać i bedziemy walczyc dalej.
Jeszcze jedno jak po nocy odpale na PB i raz po razie kilkakrotnie przegazowuje na jałowym to potrafi sie zakrztusić. Wyglada to jakby go zalewało. Muszę delikatnie operować pedałem gazu (jak zimny na PB). Na lpg nawet jak zimny nie zachodzi to zjawisko. Jak nagrzany to nie zalewa go na PB. Za bogato ustawione lpg na jałowym? A dlaczego to sie dzieje jak zimny silnik?
Jak sprawdzic to zachowanie vcdsem?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 04 gru 2010, 04:39

Co do gazu , nie wypowiadam się , bo niemam ... choć wydaje mi się ze moze mieć znaczenie oktanowość i temperatura zapłonu..
Jeżeli chodzi o objawy na BP to potwierdzam przypadłości..


_________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 05 gru 2010, 15:10

Dzis przeskanowane autko. Brak jakichkolwiek błedów silnika.
Ze 30 minut siedzielismy z podpietym laptopem. Niedługo wkleimy logi statyczne z prosbą o ich interpretacje.
Nadmienie,ze podczas powrotu od kolegi ktory skanował autko (silnik pracował ok.30 minut na jałowym) przez ok 20km nie szarpnął ani razu. Specjalnie testowałem,to pod gorke,to redukcja,to spokojnie i depniecie. Po ok 20 km delikatnie znów podszarpuje przy obciazeniu i głebszym dodaniu gazu.
Czyzby cos sie rozlegulowywało?
Za niedługo ukażemy logi.
pozdr.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 05 gru 2010, 16:50

Przepustnicę czyściłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga