Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI V6 AFB QUATTRO 1998r] prośba do posiadaczy v6

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

[A6 C5 2.5TDI V6 AFB QUATTRO 1998r] prośba do posiadaczy v6

Post autor: remix » 02 lis 2010, 21:12

Witam wszystkich klubowiczów kieruje się z prośba o ustalenie długości cięgna zaworu regulacji ciśnienia doładowania (gruchy) .Problem mój wynika z tego że nie mogę sobie poradzić z prawidłowym wyregulowaniem cięgna w moim przypadku jeśli ustawie za krótkie to mam odczuwalny przeskok tak jakby turbo się załączało drugi raz przy + - 2 tys obr szarpniecie mocy coś jak chwilowe przeładowanie gdy za długie to wiadomo muli od dołu chciałbym zrobić to tak jak ustaliła fabryka .Posiadam vag'a i mam pojecie o elektronice dlatego z góry mówię błędów żadnych nie ma przepływka ok przeczyszczona wszystkie węże podciśnienia sa ok zawór n75 jak i n15 nie zgłaszają usterki nie ma żadnego chipa seria 150 km .Turbo garret kierownice czyszczone nie ma mowy o złym złożeniu pierścienia itp .dolot szczelny odma wymieniona w lato .

Dlaczego tak ze względu na nie dogrzanie silnika w tych warunkach robię to tą drogą a nie komputerowo nie pytajcie dlaczego :)

Jedna rzecz mnie zastanawia prosiłbym was o podpięcie sie do v6 i sprawdzenie otwarcia n 75 na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku u mnie jest to w granicach 64 % a w innym przypadku który mierzyłem wynosiło 99% przy wolnych w blokach pomiarowych blok nr 11 rzecz jasna lecz było to audi z 2002 r .Być może siada mi po woli n 75

załączam opis jak chciałbym abyście zmierzyli długość cięgna

A wiec jest to krótka operacja potrzebujemy tylko klucz płasko-oczkowy nr 10 po ściągnięciu pokrywy silnika odkręcamy 2 nakrętki które znajdują się zaraz pod gruszką mocujące ja do podpory która jest przykręcona no turbiny nie odkręcać tej podpory tylko samą gruszkę od niej .Uwaga ostrzegam że może spaść odkręcana śrubka w okolice odmy magnesikiem ja wyciągamy:-). Teraz po odkręceniu gruszki na pewno delikatnie się ona uniesie przytrzymujemy blasze ochronna tak aby przylegała do gruchy nie unosząc jej ma napierać tylko swoim ciężarem i odczytujemy szczelinę lub jak kto woli szparkę odległość między podporą a gruszką wraz z grubością tej blachy :) Do pomiaru można użyć suwmiarki z głębokościomierzem ( ciężko ) lub jakiś podkładek w stylu szczelinomierzy coś co ma grubość taka jak ta szczelina i potem tylko podać wynik

Z góry dzięki i czekam na odpowiedzi


proszę zobaczcie foto poniżej
(zdjęcie jest przykładowe nie jest to żadna reklama itp)

Obrazek

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2010, 22:28

remix, na tym forum jest napisane jak sie ustawia gruszke,nic sie nie mierzy ;-) opcja szukaj <ok>

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 24 lis 2010, 12:21

kolego oli prosiłbym bardzo o zmierzenie tej odległości według mojej instrukcji ponieważ mam całkiem nową gruche a ona ma ta cześć regulacyjna krótsza niż cześć gwintu
tylko te 2 śrubki od gruchy

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 24 lis 2010, 19:11

O ile dobrze pamietam to gruszki nie ustawia się na szczelinomierz lub suwmiarkę tylko trzeba podłaczyć VAG i odczytac wartości. Skracamy lub wydłużamy sztangę aż do osiągnięcia wymaganych wartości. Nie pamietam tylko która grupa, ale na forum gdzies to było. Coś znalazłem przy BS-011 ustawiamy sztangę w granicach : 980-990 ON/OFF.
Regulacje sztangi turbiny najlepiej robić co pół obrotu, zaznaczając sobie wcześniejszą pozycję (w przypadku starej sztangi) i logujemy BS-011 aż do uzyskania powyższych wartośći w grupie 11
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 26 lis 2010, 11:36

widze ze temacik sie troche rozwija panowie wiem doskonale że ustawia sie to vagiem aczkolwiek jedna turbina drugiej nie jest rowna kazda jest inna to ze ja ustawie na 980 mbr u mnie moze byc podciagnieta juz na maxa a w innyn w polowie wiec chciałbym uzyskać parametr podstawowy taki jak wyszedł z fabryki ale juz mówie o co mi chodzi jesli gruche ustawie na parametry 980 off 1030 on mbr a na wolnych w 01-Engine > 08-Meas. Blocks blok nr 11 rzeczywiste 996 mierzone 1009.8 to wszystko wydaje sie w porzadku

ALE tu sie zaczyna cała zabawa podczas jazdy gdy motor przekroczy ok 2,1tys obr od 2 biegu czuć wyraźne "doładowanie" szarpniecie <- tak jakby przekroczył żądane ciśnienie i pompuje na nowo cos jak przzeładowanie bardzo mi sie to nie podoba powinien isc gładko od 1500 do końca

co wymieniłem

przepływomierz nowy pierburg
n 18 nowy nie domykał egr
wszystkie weze podciśnieniowe jak i zawór zwrotny przy serwie
grucha nowa
czujnik temp płynu chlodzacego
filtr powietrza
odma

co zrobiłem

kierownice mozna dmuchnac i sie ruszaja:)
oczyszczony czujnik ciś.doładowania atm

co mnie nie pokoi

termostat nie trzyma temp ale to nie powinno miec wpływu na to

bark błedów nie łapie przeładowania wszystkie parametry jak najbardziej ok

według mnie co można zrobić skrócic zakres kierownic srubka oporowa (nie regulacyjna na ciegnie) co o tym myslicie ???nie wiem czy juz ktoś przede mną tam nie grzebał w sumie to ta srubka pełni funkcje ochronna dla żaluzji aby sie nie przekreciły o 180 stopni ale kto wie moze to zawalone katalizatoy i spaliny go blokuja
czekam na wasze pomysły :-(

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 29 lis 2010, 22:56

problem zażegnany:-) przyczyna usunięta

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 29 lis 2010, 23:59

To dobrze ze problem znikł ale może byś się podzieli co i jak może komuś się kiedyś przyda :lol: :lol: :lol: :lol:

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 30 lis 2010, 10:36

pinio pisze:To dobrze ze problem znikł ale może byś się podzieli co i jak może komuś się kiedyś przyda :lol: :lol: :lol: :lol:
no właśnie. chętnie się dowiem bo mam podobne objawy i jakoś nie wiem co można jeszcze zrobić z tym tematem.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 04 gru 2010, 20:25

koledzy w moim przypadku powodem była nie oryginalna gruszka turba wzrokowo była identyczna wymiary itd wszystko się zgadzało (teraz wiem że była od silnika 2.0 tdi ) doszedłem do tego po numerze oryginalnym który oczywiście jest wybity na obudowie
kupowałem ją sam osobiście ( wysyłką ) od gościa z okolic kwidzynia teraz już wiem że mnie zrobił w h...u...j....a

ale teraz trochę teorii;

moja ex gruszka ta od 2.0 tdi a oryginalna od 2.5 tdi v6 różni się tylko i wyłącznie twardością (kg / mm ) sprężyny która znajduje się w środku im miększa sprężyna tym na większe tendencje, skłonności do nieoczekiwanych ruchów, zwiększonej amplitudy ruchu cięgna kierownic w wyniku czego rzeczywista wartość robi się większa od wymaganej prosty rachunek

w moim przypadku zdecydowałem się na zakup nowej owej nieszczęsnej gruszki ponieważ , z czasem eksploatacji sprężyna traci swoją wartość mianowicie współczynnik sprężystości

F=k\Delta x\,

dlatego kupiłem nową:-)

producent przewidział he zalecał widocznie że do tej turbiny od naszych v6 musi być taka nie inna gruszka z taką twardością sprężyny żeby nie działy się cuda jak u mnie

przypuszczam że z biegiem czasu być może u was też może się pojawić problem przeładowania do 2.5 tyś obr kwestia czasu

teraz została tylko kwestia wyregulowania cięgna zrobiłem to tak że gruszka delikatnie się uniosła kwestia 1 mm po dokręceniu czuć że delikatnie się chowa opiera o kierownice
po podłączeniu po vag-a wszystko jest w porządku

tak więc jak widać gdy elektronika jest w porządku przyczyną musi być mechanika w tym wypadku słabość materiału

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja