Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 c6 3.0 TDI Quattro] filtr czastek stalych

Silniki wysokoprężne
ero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:37
Lokalizacja: Głogów

[A6 c6 3.0 TDI Quattro] filtr czastek stalych

Post autor: ero » 28 lis 2010, 19:50

witam mam problem ... w mojej audi a6 3.0 TDI z 2006r zaczoł się palić błąd filtra cząstek stałych. Wyczytałem że zapycha sie od jazdy "mułowatej" do 2000 obr./min. natomiast moja a6 jest uzywana głównie na trasie polska-hamburg i 90% jazdy jest na S czyli wysoko krecona
dodam że jej przebieg to 240tyś km
co mogło się z nim stać, ile kosztuje taki filtr, i jak usunąć błąd w komputerze z góry dzięki za pomoc

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 28 lis 2010, 19:59

witam taki filtr kosztuj i to sporo nawt do 2.500tys nie stety ale tyle kosztuje.Tak jak pisałes w 3.0 tdi trzeba jej dac w ogien ale pisałes ze jezdzisz na s to nic nie pomorze jdwa wyjscia wyrzucic filtr czasteczek całkiem lub kupic filtr jak chcesz to dam ci linaka gdzie maja takie filtry kasują błedy i nie sa drodzy wałbrzych :evil:

ero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:37
Lokalizacja: Głogów

Post autor: ero » 28 lis 2010, 22:43

no wlasnie slyszalem ze troszke kosztuje a po jego wywaleniu jak usunac blad mozna to zrobic samemu za pomoca kabla i oprogramowania czy trzeba jakiegos bardziej zaawansowanego sprzetu?

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 28 lis 2010, 22:46

najlepiej podjechac do kogos co ma pojecie dam ci linka ale to jest wałbrzych jak masz gdzies ;-) dobrego mechanika poradzi sobie szybko

[ Dodano: 2010-11-28, 22:48 ]
http://www.tuneforce.pl/FAP.html

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 28 lis 2010, 22:54

Po wywaleniu DPFa oprócz skasowania błędu powinno się zrobić jeszcze korekcję softu tak aby proces był w 100% "zgodny ze sztuką". Osobiście mając tylko 2 opcje: kupić nowy lub wywalić, ja bym wywalał - znacznie mniejsze koszta i problem raz na zawsze odwołany.

PS. UWAGA na "zamienniki" znacznie tańsze niż oryginały. Niestety DPFy po 2000-2500zł to syf który potrafi się zapchać na amen po miesiącu lub dwóch. Jeśli już wymieniać to tylko na oryginał - ale to koszty rzędu 6000zł w górę...
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 28 lis 2010, 22:57

no najlepiej wywalic jasne ;-)

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 29 lis 2010, 07:36

Ja u siebie też niedawno wywalałem FAP programowo bo musiałem go wypalać co 1000km.

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 13 gru 2010, 15:39

Witam!
Na jakim bloku pomiarowym (VCDS) mozna odczytac w procentach zapchanie DPF ??? Czy po wpisaniu kodu 10016 od razu zwieksza sie obroty i bedzie trwala regeneracja??

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 13 gru 2010, 16:01

Wpisz to sie przekonasz

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 13 gru 2010, 16:21

carlos666 pisze:Wpisz to sie przekonasz
Wpisalem ale na zimnym silniku i nie zwiekszyl obrotow, no chyba ze jakos inaczej sie ta regeneracja objawia??

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 13 gru 2010, 17:02

Prerequisites:


Ignition ON
Engine OFF
[Select]
[01 - Engine]


[Adaptation - 10]
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
[Test]
[Save]
[Done, Go Back]


Switch Ignition OFF, wait 10 seconds and switch Ignition ON again. The values should be saved now, please verify them by double checking the adaptation values.



Particle Filter Emergency Regeneration
Prerequisites:


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Engine Hood CLOSED
Parking Brake ENGAGED
Transmission in (P)ARK
Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
No Fault Codes Stored
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

aw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:26
Lokalizacja: Iława

Post autor: aw » 13 gru 2010, 20:48

carlos666 pisze:Prerequisites:


Ignition ON
Engine OFF
[Select]
[01 - Engine]


[Adaptation - 10]
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
[Test]
[Save]
[Done, Go Back]


Switch Ignition OFF, wait 10 seconds and switch Ignition ON again. The values should be saved now, please verify them by double checking the adaptation values.
Carlos666, czy ta część również dotyczy wypalania DPF?

aw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:26
Lokalizacja: Iława

Post autor: aw » 13 gru 2010, 21:06

Tyle, że dotyczyła silnika 2.0, a nie 3.0, a zatem mowa jest o innym loginie, a poza tym, w 3.0 jak wynika z opisu Carlosa nie ma mowy o jeździe - robi się to na postoju?

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 13 gru 2010, 21:27

Particle Filter Emergency Regeneration
Prerequisites:


Ignition ON
Engine ON (Idle)
Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Engine Hood CLOSED
Parking Brake ENGAGED
Transmission in (P)ARK
Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
No Fault Codes Stored
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM.

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

turidwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 paź 2012, 19:05
Lokalizacja: DWL

Post autor: turidwl » 04 gru 2012, 23:24

WItam
Ja dzisiaj jadac do de,tez mialem sytuacje ze zapaliła sie lampka od tego filtra ale za chwile zgasła.
Powiedzcie jesli go wywale to nie bede miał pózniej problemu na przegladzie w niemczech??
pozdro
nu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl