Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,4] Poziom oleju w skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

[A6 C5 2,4] Poziom oleju w skrzyni

Post autor: wojtekcbr » 17 wrz 2008, 21:11

Witam
Jak w temacie, gdzie/jak się sprawdza poziom oleju w skrzyni manualnej. Może ktoś posiada zdjęcie, którą śrubę wykręcić aby sprawdzić poziom. może mój problem polega na czym innym, ponieważ jak samochód jest zimny, to jedynka wchodzi jakby na dwie fazy, w połowie jest lekki opór a potem dopiero pełne włożenie biegu, jak silnik jest ciepły to problem znika. nie jest to zgrzyt czy coś w tym stylu, tylko jakby synchronizator blokował lekko.
Pozrwaiam

Awatar użytkownika
Dominik Gabruś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2008, 12:26
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Dominik Gabruś » 17 wrz 2008, 21:59

Mam to samo ale tylko na postoju jak odpale zimny ajk jade juz nic takiego nie ma. A jak u Ciebie? Jak ruszysz to tez na dwa wchodzi?
AEL Quattro Nivo

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 19 wrz 2008, 10:06

Nie, u mnie jest tak, że jak zimny silnik to wchodzi jakby na dwa, niezależnie od tego czy jadę czy stoję. Potem, jest OK.

Szyman28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2008, 11:48
Lokalizacja: Marki k/Wawy

Post autor: Szyman28 » 19 wrz 2008, 23:18

ja mam tak samo. Jak wsiądę rano to jedynka tak jakby na 2, jak się motor rozgrzeje problem znika, jaka tego przyczyna?????

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 17 paź 2008, 03:23

Witam
Panowie, proponuję sprawdzić poziom oleju w skrzyni, ja w swojej sprawdziłem i dolałem ok 700 ml, wycieków nie mam więc podejrzewam , że od nowości nie był sprawdzany. Trochę jest lepiej z tą jedynką, więc chyba problem leży w oleju ;)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 18 paź 2008, 01:47

ok wiec jak sprawdzić ten poziom oleju?jak sprawdzić ile dolać?jaki olej dolac?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 18 paź 2008, 04:17

Przy lewej półosi (ta od kierowcy) jest śruba na ampul 17, odkręcasz i dolewasz tyle, aby olej zaczął wylewać się przez nią. Olej to pełen syntetyk 75W90, a jakiej firmy, to nie mam pojęcia, ja dolałem Mobila. Oleje się mieszają, zależy od ćiebie jaką markę preferujesz. Jak byłby kłopot ze zlokalizowaniem śruby, to mogę zrobić zdjęcia, ale dopiero jak wrócę z wakacji, czyli po 25 października ;) Daj znać czy jest jakaś różnica ;)

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 18 paź 2008, 19:31

Czyli obojętnie jaki olej synt o ww parametrach? Czy jest opcja że tam jest inny olej?

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 19 paź 2008, 00:10

Wydaje mi się , że jeśli masz wątpliwości, to spuść stary olej, na dole skrzyni widziałem śrubę spustową i nalej nowego. Na forum passata, czytałem, że któryś z klubowiczów dał się namówić mechanikowi na zalanie skrzyni mineralnym i po 10 tys miał problem ze wrzucaniem biegów jak był zimny silnik, ktoś polecił mu szybką zmianę na pełen syntetyk, bo taki zaleca producent, dożywotnio. Ale to są wiadomości wyczytane z neta, nie wydaje mi się aby ktoś przy zdrowych zmysłach lał inny olej do takiego samochodu ;) Zawsze możesz włożyć coś, przez ten otwór i zobaczyć jaką ma konsystencję olej. Jeśli będzie przezroczysty/żółty/pomarańczowy , to na 99% syntetyk, jeśli ciemnobrązowy to mineralny. U mnie był jasnożółty, w drugim aucie SEICENTO jak sprawdzałem, to był ciemnobrązowy, ale tam od nowości leją mineralny ;)
Pozdro

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 19 paź 2008, 09:29

wojtekcbr dzięki

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 05 lut 2015, 15:54

Wiem, że odkopuje, ale jaki typ oleju powinien znajdować się w manualu ? VW G 052 911 A2 - coś takiego znalazłem, ale nie jest wyszczególnione czy do automatu czy do manuala.
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 10 lut 2015, 17:23

tylko ori z aso przewidziany dla twojej skrzyni wszelkie inne będą powodowały utrudnioną zmianę biegó w temp poniżęj 0 nawet te o niby tych samych włąściwościach .
żaden zamiennik się nie sprawdzi

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 12 lut 2015, 01:03

Pytam własnie ori, jaki był lany do tej skrzyni ;) Tylko nie jestem pewny jakiego był oznaczenia.

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 05 mar 2015, 19:31


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga