[a6 c5 2,4 Q +lpg] Problem z dławieniem sie na benzynie
[a6 c5 2,4 Q +lpg] Problem z dławieniem sie na benzynie
Witam mam problem gdyż po wymianie świec moze i wczesniej tez ale nie pamietam auto dławi sie na benzynie na gazie nie ma tego problemu idzie ładnie a na benzynie troche sie dławi i zamule to właśnie jest dziwne na dole podałem ploki pomiarowe moze komuś to coś powie. Może jest za wysoka mieszkana lub za uboga jak moge to sprawdzić zmienić ?
Takie drugie pytanie czy ktoś z was ma A6 z tym samym silnikiem bo mi sie zdaje ze moje auto strasznie sie wolno zbiera nie przyspiesza szybko tylko srednio rozpedza sie do duzej predkości ale dosyc wolno. Czego moze to byś przyczyna
bloki pomiarowe 32
1lambda -10% do -6% (przeważnie -10)
2lambda 0
3lambda -11,7%
4lambda 0%
bloki pomiarowe 33
1lambda oscyluje coś koło 5% czasami było 20%
2voltage 0,8 w dól do 0,2
3lambda -5% do 9%
4voltage tak jak wyżej prawie
Pozdrawiam i dzieki za wszystkie odpowiedzi
Takie drugie pytanie czy ktoś z was ma A6 z tym samym silnikiem bo mi sie zdaje ze moje auto strasznie sie wolno zbiera nie przyspiesza szybko tylko srednio rozpedza sie do duzej predkości ale dosyc wolno. Czego moze to byś przyczyna
bloki pomiarowe 32
1lambda -10% do -6% (przeważnie -10)
2lambda 0
3lambda -11,7%
4lambda 0%
bloki pomiarowe 33
1lambda oscyluje coś koło 5% czasami było 20%
2voltage 0,8 w dól do 0,2
3lambda -5% do 9%
4voltage tak jak wyżej prawie
Pozdrawiam i dzieki za wszystkie odpowiedzi
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.
Ale problemów z gazem nie mam takie dziwne rzeczy dzieja sie na benzynie chodzi tu o dlawienie sie czy mozna jakoś to wyregulowac ?
Tak poza kolejka jak wyregulowac pedał lub cale sprzedło bo bez szarpania to ciezko i ruszyć ? jeden mechanik mowi ze sie nie da i trzeba sie przywyczaic ale troche nie chce mi sie w to wierzyc zeby nie dało sie wyregulowac zeby płynnie dziełało sprzeglo.
pozdrawiam
Tak poza kolejka jak wyregulowac pedał lub cale sprzedło bo bez szarpania to ciezko i ruszyć ? jeden mechanik mowi ze sie nie da i trzeba sie przywyczaic ale troche nie chce mi sie w to wierzyc zeby nie dało sie wyregulowac zeby płynnie dziełało sprzeglo.
pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A nie wiesz może, ile na Vag-u powinno wskazywać na postoju?? Tzn kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach??fassi1 pisze:Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem. U mnei na jałowym pokazje około 4.5g/s czy to źle??fassi1 pisze:Przepływomierz ma pokazywać około 3.47 - 3.5 g/s. Ważne są korekty krótkie biegu jałowego
033 1 i 3 kratka, na rozgrzanym silniku mają oscylować koło 0 raz z - a raz z +
P.S. A czy grupa 033 to nie jest przypdkiem korekty długoterminowe sond lambda??
Jesli się mylę to sorki. A jesli nie pokazuje mi np. (choć tego nie wiem) 0 raz z - a raz z + to o to moze by za przyczna?? Wiesz mozze??
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
033 to są krótkie i kratki 1 i 3 pokazują procenty, 2 i 4 pokazują napięcie w voltach
032 to są korekty długie, kratki 1 i 3 biegu jałowego, 2 i 4 średniego obciążenia.
Korekty krótkie są 0 gdy sondy wstępnie się nagrzewają czyli na zimnym, wtedy korekty nie działają i dawkowanie odbywa się tylko według sztywnej mapy (bez korygowania na podstawie odczytów sond lambda).
Jeśli na rozgrzanym nadal są sztywne 0 tzn. że coś jest nie tak.
032 to są korekty długie, kratki 1 i 3 biegu jałowego, 2 i 4 średniego obciążenia.
Korekty krótkie są 0 gdy sondy wstępnie się nagrzewają czyli na zimnym, wtedy korekty nie działają i dawkowanie odbywa się tylko według sztywnej mapy (bez korygowania na podstawie odczytów sond lambda).
Jeśli na rozgrzanym nadal są sztywne 0 tzn. że coś jest nie tak.
Dzięki za wjaśnienie. Dzisiaj sprawdzę obie grupy. Pozdrawiam.fassi1 pisze:033 to są krótkie i kratki 1 i 3 pokazują procenty, 2 i 4 pokazują napięcie w voltach
032 to są korekty długie, kratki 1 i 3 biegu jałowego, 2 i 4 średniego obciążenia.
Korekty krótkie są 0 gdy sondy wstępnie się nagrzewają czyli na zimnym, wtedy korekty nie działają i dawkowanie odbywa się tylko według sztywnej mapy (bez korygowania na podstawie odczytów sond lambda).
Jeśli na rozgrzanym nadal są sztywne 0 tzn. że coś jest nie tak.
fassi1 pisze:Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.
Wiec dzis dopiero miałem kabel i zmierzyłem w bloku drugim pod nazwa mass flow mam najwiecej 50g/s dlaczego taki wynik i jak go poprawic
[ Dodano: 2010-11-26, 14:12 ]
Dodam tez ze ostatnim czasem jezdze tylko na gazie oscylacje mam takie same jak w poczatkowej wypowiedzi nie zmieniły sie A i dodam ze strasznie duzo benzyny mi pochłania auto chodz nie powinno bo tylko odpalam pozniej tylko gaz cos jest nie tak tylko co pomocy
Podmień przepływkę. Najprawdzopodobniej nie domaga.jelonpan pisze:fassi1 pisze:Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.
Wiec dzis dopiero miałem kabel i zmierzyłem w bloku drugim pod nazwa mass flow mam najwiecej 50g/s dlaczego taki wynik i jak go poprawic
Tak, to moze być przyczyną wysokiego spalania.
Przepływkę wymienisz sam. Bardzo prosta bajka. Odkręcasz jąod filtra powietrza (bodajże sa 4 śróbki na 10-tkę kluczyk) potem od tej rury łączącej go zdejmujesz i na tym koniec. Analogicznie zakłądasz. Nie zapomnij odpiąć wtyczki
[ Dodano: 2010-11-28, 21:23 ]
Panowie ponowię temat. SPrawdziłem sondy i wyszedł jakiś baniakuk. Zerkniecie??
Benzyna:
http://www.fotosik.pl/pok...a5ce60db73.html
gaz
http://www.fotosik.pl/pok...fa13b480e3.html
wywaliło jeszcze takie błędy.
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
Przepływkę wymienisz sam. Bardzo prosta bajka. Odkręcasz jąod filtra powietrza (bodajże sa 4 śróbki na 10-tkę kluczyk) potem od tej rury łączącej go zdejmujesz i na tym koniec. Analogicznie zakłądasz. Nie zapomnij odpiąć wtyczki
[ Dodano: 2010-11-28, 21:23 ]
Panowie ponowię temat. SPrawdziłem sondy i wyszedł jakiś baniakuk. Zerkniecie??
Benzyna:
http://www.fotosik.pl/pok...a5ce60db73.html
gaz
http://www.fotosik.pl/pok...fa13b480e3.html
wywaliło jeszcze takie błędy.
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga