Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2,4 Q +lpg] Problem z dławieniem sie na benzynie

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
jelonpan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 gru 2009, 12:06
Lokalizacja: Radom

[a6 c5 2,4 Q +lpg] Problem z dławieniem sie na benzynie

Post autor: jelonpan » 25 paź 2010, 13:45

Witam mam problem gdyż po wymianie świec moze i wczesniej tez ale nie pamietam auto dławi sie na benzynie na gazie nie ma tego problemu idzie ładnie a na benzynie troche sie dławi i zamule to właśnie jest dziwne na dole podałem ploki pomiarowe moze komuś to coś powie. Może jest za wysoka mieszkana lub za uboga jak moge to sprawdzić zmienić ?

Takie drugie pytanie czy ktoś z was ma A6 z tym samym silnikiem bo mi sie zdaje ze moje auto strasznie sie wolno zbiera nie przyspiesza szybko tylko srednio rozpedza sie do duzej predkości ale dosyc wolno. Czego moze to byś przyczyna

bloki pomiarowe 32

1lambda -10% do -6% (przeważnie -10)
2lambda 0
3lambda -11,7%
4lambda 0%

bloki pomiarowe 33
1lambda oscyluje coś koło 5% czasami było 20%
2voltage 0,8 w dól do 0,2
3lambda -5% do 9%
4voltage tak jak wyżej prawie

Pozdrawiam i dzieki za wszystkie odpowiedzi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 paź 2010, 21:05

Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.

jelonpan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 gru 2009, 12:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: jelonpan » 26 paź 2010, 16:37

Ale problemów z gazem nie mam takie dziwne rzeczy dzieja sie na benzynie chodzi tu o dlawienie sie czy mozna jakoś to wyregulowac ?


Tak poza kolejka jak wyregulowac pedał lub cale sprzedło bo bez szarpania to ciezko i ruszyć ? jeden mechanik mowi ze sie nie da i trzeba sie przywyczaic ale troche nie chce mi sie w to wierzyc zeby nie dało sie wyregulowac zeby płynnie dziełało sprzeglo.


pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 paź 2010, 00:09

Mówię ci że te korekty są złe 32 1 i 3 kratka. Przestań na trochę jeździć na gazie. Jeśli masz jakieś błędy w ECU to je wykasuj i pojeździj trochę na benzynie, tak z tydzień a potem zerknij na korekty i napisz jakie są.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 paź 2010, 15:41

fassi1,
fassi ze sie wtrace :oops:
ile powinno wynosic dla lmm przy silniku 2.8 alg ??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 paź 2010, 18:45

Imm? Nie za bardzo rozumie co masz na myśli.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 29 paź 2010, 21:07

fassi1 pisze:Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.
A nie wiesz może, ile na Vag-u powinno wskazywać na postoju?? Tzn kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 paź 2010, 21:31

Przepływomierz ma pokazywać około 3.47 - 3.5 g/s. Ważne są korekty krótkie biegu jałowego
033 1 i 3 kratka, na rozgrzanym silniku mają oscylować koło 0 raz z - a raz z +

Fontesen

Post autor: Fontesen » 31 paź 2010, 20:53

fassi1 pisze:Przepływomierz ma pokazywać około 3.47 - 3.5 g/s. Ważne są korekty krótkie biegu jałowego
033 1 i 3 kratka, na rozgrzanym silniku mają oscylować koło 0 raz z - a raz z +
Rozumiem. U mnei na jałowym pokazje około 4.5g/s czy to źle??
P.S. A czy grupa 033 to nie jest przypdkiem korekty długoterminowe sond lambda??
Jesli się mylę to sorki. A jesli nie pokazuje mi np. (choć tego nie wiem) 0 raz z - a raz z + to o to moze by za przyczna?? Wiesz mozze??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 paź 2010, 23:04

033 to są krótkie i kratki 1 i 3 pokazują procenty, 2 i 4 pokazują napięcie w voltach
032 to są korekty długie, kratki 1 i 3 biegu jałowego, 2 i 4 średniego obciążenia.
Korekty krótkie są 0 gdy sondy wstępnie się nagrzewają czyli na zimnym, wtedy korekty nie działają i dawkowanie odbywa się tylko według sztywnej mapy (bez korygowania na podstawie odczytów sond lambda).
Jeśli na rozgrzanym nadal są sztywne 0 tzn. że coś jest nie tak.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 01 lis 2010, 10:00

fassi1 pisze:033 to są krótkie i kratki 1 i 3 pokazują procenty, 2 i 4 pokazują napięcie w voltach
032 to są korekty długie, kratki 1 i 3 biegu jałowego, 2 i 4 średniego obciążenia.
Korekty krótkie są 0 gdy sondy wstępnie się nagrzewają czyli na zimnym, wtedy korekty nie działają i dawkowanie odbywa się tylko według sztywnej mapy (bez korygowania na podstawie odczytów sond lambda).
Jeśli na rozgrzanym nadal są sztywne 0 tzn. że coś jest nie tak.
Dzięki za wjaśnienie. Dzisiaj sprawdzę obie grupy. Pozdrawiam.

jelonpan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 gru 2009, 12:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: jelonpan » 26 lis 2010, 14:03

fassi1 pisze:Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.

Wiec dzis dopiero miałem kabel i zmierzyłem w bloku drugim pod nazwa mass flow mam najwiecej 50g/s dlaczego taki wynik i jak go poprawic

[ Dodano: 2010-11-26, 14:12 ]
Dodam tez ze ostatnim czasem jezdze tylko na gazie oscylacje mam takie same jak w poczatkowej wypowiedzi nie zmieniły sie !! A i dodam ze strasznie duzo benzyny mi pochłania auto chodz nie powinno bo tylko odpalam pozniej tylko gaz cos jest nie tak tylko co pomocy

Fontesen

Post autor: Fontesen » 26 lis 2010, 14:59

jelonpan pisze:
fassi1 pisze:Na biegu jałowym jest za bogato. Gazownia źle wyregulowana o ile jeździsz cały czas na gazie.
Co do przyspieszenia to sprawdź sobie przepływkę. Podłącz vaga i blok 002, kratka czwarta.
Przy max przyspieszeniu z obrotomierzem na czerwonym polu w tym silniku ma pokazywać około 130g/s. Niższy wynik może być powodem spadku mocy.

Wiec dzis dopiero miałem kabel i zmierzyłem w bloku drugim pod nazwa mass flow mam najwiecej 50g/s dlaczego taki wynik i jak go poprawic
Podmień przepływkę. Najprawdzopodobniej nie domaga.

jelonpan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 gru 2009, 12:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: jelonpan » 26 lis 2010, 16:02

czy przepływke jestem sam w stanie wymienic w garazu i czy to tez moze byc wina wysokiego spalania a moze wystarczy ja przeczyscic ?/


pozdrawiam i dzieki

Fontesen

Post autor: Fontesen » 26 lis 2010, 16:57

Tak, to moze być przyczyną wysokiego spalania.
Przepływkę wymienisz sam. Bardzo prosta bajka. Odkręcasz jąod filtra powietrza (bodajże sa 4 śróbki na 10-tkę kluczyk) potem od tej rury łączącej go zdejmujesz i na tym koniec. Analogicznie zakłądasz. Nie zapomnij odpiąć wtyczki <ok>

[ Dodano: 2010-11-28, 21:23 ]
Panowie ponowię temat. SPrawdziłem sondy i wyszedł jakiś baniakuk. Zerkniecie??
Benzyna:
http://www.fotosik.pl/pok...a5ce60db73.html
gaz
http://www.fotosik.pl/pok...fa13b480e3.html


wywaliło jeszcze takie błędy.
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga