Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2,5 tdi AFB]Ciężko odpala jak ciepły

Silniki wysokoprężne
tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

[C5 2,5 tdi AFB]Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: tytus84 » 23 lis 2010, 22:26

Witam wszystkich. Mam taki problem że moje auto jak już osiągnie temp 70-80 st to po krótkim postoju trzeba go długo kręcić, czasami odpala od razu. Po zgaszeniu jak się od razu uruchamia silnik to nie trzeba tyle kręcić.Jak już silnik ostygnie to odpala od razu.Co to może być?Mam jeszcze jedno pytanie.Czy to normalne że trochę dmucha jak się odkręci korek wlewu oleju pomimo że wymieniłem odmę?

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 25 lis 2010, 16:29

zacznii od podłączenia kompa, przy okazji sprawdz kąt wtrysku itd.

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 25 lis 2010, 16:47

Ostatnio komp pokazał błąd dotyczący czujnika temperatury zewnętrznej.Jakiś czas temu mechanik sprawdzał kąt wtrysku i powiedział że jest ok

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 25 lis 2010, 17:04

tytus84, jak kąt masz dobry to siada pompa, na ciepłym paliwo jest żadsze i pompa daje mniejsze ciśnienie, dlatego może ciężej palić. ale to tylko jedna z hipotez :)

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 25 lis 2010, 17:18

Pompę rzekomo regenerował poprzednik.Pewności to nie mam chociaż są żółte ślady farby na śrubach na pompie ale nie wiem czy zrobił to pompiarz czy jest to oryginalne.Zauważyłem jeszcze że jest jakaś rzeźba zrobiona z kabelkami idącymi do sterownika pompy tak jakby były pogryzione albo pourywane i ktoś je sztukował.

seba540
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 paź 2010, 14:31
Lokalizacja: Kobylin

Post autor: seba540 » 25 lis 2010, 20:05

WITAM Mam to samo. Sciągnij czujnik temp płynu ,i go odpal. Jak odpali od razu to znaczy że pompa siada. U mnie wyskakuje błąd uszkodzonego nastawnika dawki. Narazie pompy nieregeneruje, ale na wiosne mnie to nie minie. Narazie przeciołem jeden kabel przy czujniku, i doprowadziłem do kabiny na przełącznik. Jak mam ciężko odpalić to go przełanczam. Odpalam potem przełanczam spowrotem. Jest to górny prawy.

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 05 gru 2010, 20:28

Przedwczoraj stała się bardzo ciekawa rzecz.Wymieniłem akumulator na całkiem nowy 100ah 830 a był 88 ah.Po tej wymianie silnik ciepły odpala bez żadnego problemu.Nie trzeba go już tyle kręcić.Nie wiem co to ma wspólnego ale problem się rozwiązał :-)

marcinzpolski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 11 lut 2011, 15:15
Lokalizacja: Zamość/Biłgoraj

Post autor: marcinzpolski » 28 paź 2011, 08:53

Seba540- uporałeś się z Tym odpalaniem czy dalej na kabelek? :> Bo ja dziś bylem na VAG-u i czujnik temperature pokazuje wspaniale jednak i gdy odpinam czujnik pali na dotyk gdy go zakładam na ciepłym kręci ze 3 -4 sekundy. dziś rano było -3,5'C i zapalił elegancko. może być czujnik do wymiany ale chyba nie jak pokazuje dobrą temp.
Kto ma miękkie serce, ten ma twardą d..e

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 paź 2011, 10:08

A może jakieś problemy z kompesją? Mogą się uwydatniać na ciepłym silniku...

marcinzpolski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 11 lut 2011, 15:15
Lokalizacja: Zamość/Biłgoraj

Post autor: marcinzpolski » 28 paź 2011, 19:05

ciśnienie sprawdzałem jakieś 4 m-ce temu gdy myślałem ze wcina olej(ale to uszczelka pod deklem waliła olejem) wyniki kompresji były super. moim zdaniem nie jest to wina kompresji bo podczas gdy czujnik jest odłączony pali cacy, i wykluczam też pompę i kąt wtrysku.
Albo czujnik walnięty albo dawka paliwa podczas rozruchu ciepłego silnika jest nieodpowiednia. Bo zaczęło się to dziać po wymianie termostatu, wcześniej silnik był niedogrzany i nie ujawniało się to. kiedyś podskoczę do znajomego i spróbuję włożyć czujnik z jego silnika bo ma na części. :>
04.01.2012
No i jestem po wymianie czujnika i to samo a nawet teraz coraz to gorzej bo muszę jeszcze dłużej kiełtać.
Teraz jeżdżę bez osłony silnika gdyż przed odpaleniem odpinam czujnik bo po 1 wstyd a po 2 nie chce mi się każdemu z osobna tłumaczyć.
Może wymiana akumulatora pomoże jak u kolegi tytus84 bo mam chyba 90ah, po roku czasu siadł i nie ma wcale jadu.
W ostateczności zacznę ciąć te kable od czujnika tylko nie wiem czy na dłuższą metę da rade a jak nie to ASO..
Kto ma miękkie serce, ten ma twardą d..e

Marcinbill
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2012, 07:20
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Marcinbill » 17 cze 2012, 08:17

Witam serdecznie .

Borykałem się z tym problemem ponad rok czasu .
Standardowo na zimnym odpalał na dotyk , a jak się zagrzał to łechtanie kilka sekund .
Każdy mechanik twierdził , że to wina pompy .
Zacząłem od wymiany akumulatora ( i tak był już padnięty ) i na jakiś czas pomogło , lecz problem wrócił jak bumerang .
Aż w koĂącu padła mi pompa , ( z jednej strony troszkę mnie to zabolało " koszty " , a z drugiej strony cieszyłem się , że nareszcie autko będzie normalnie paliło .
U mechanika wymieniłem rozrząd , wstawiona pompa po regeneracji ( Mazanek ) , wymienione wszystkie gumowe przewody , termostat , zimeringi , uszczelka pod miską , wszystkie filtry itp iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
D...........pa .
Ręce mi opadły gdy " obciachowe " odpalanie pozostało .

Mechanik powiedział że obejrzy jeszcze rozrusznik przy okazji nadchodzącej wymiany wahaczy .

Wczoraj odebrałem auto , zajechałem do domu zgasiłem silnik i nastąpiła wielka chwila prawdy .
temp. silnika 90 st.C przekręciłem stacyjkę do odpalenia i zagadał z pierwszego strzału jak na zimnym .

Rozrusznik nie był w jakiś widoczny sposób uszkodzony , kręcił normalnie , ale mechanik po rozkręceniu zauważył , że jest cały zasyfiony , wymienił łożyska , szczotko-trzymacz , i go porządnie wyczyścił . Kosztowało mnie to około 300zł

Muszę jeszcze parę dni po testować odpalanie ( jak na razie po roku czasu kręcenia kilka sekund na ciepłym silniku już się przyzwyczaiłem , a teraz jest troszkę dziwnie gdy odpala od razu ) .

Mam nadzieję że mój post komuś pomorze .

Pozdrawiam Marcin

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 01 lip 2012, 20:57

Witam!
Kolega ma A6 2,5TDi 180PS z 2001r. Kodu silnika nie pamietam.
Rok temu robiona kompletna kapitalka silnika - walki padly, oraz regen. pompy wtryskowej.
Wczoraj kolega wymienial filtr paliwa, i przed odpaleniem nie zalal go paliwem. Silnik odpalil i po ok 3 sek. zgasl. Silnik odpalil dopiero po wielu probach i na pozyczonym pradzie z innego autka, bo aku byl juz slaby. Pare godzin pozniej autko juz nie odpalilo, i znowu potrzeba bylo dlugo krecic na pozyczonym pradzie.

Na rozgrzanym silniku, auto wymaga kilku sekundowego krecenia rozrusznikiem, ale wlasciciel twierdzi ze ma tak od momentu remontu pompy.

W czasie pracy silnika, nie zaleznie od obrotow widac duze ilosci powietrza w przezroczystym przewodzie paliwowym idacym od filtra do pompy.

Silnik po kapitalce zmodzony na ponad 200PS.

Co moze byc nie tak?

Podlaczal pod kompa, ale bledy byly spowodowane dodatkowym zabezpieczeniem.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 02 lip 2012, 00:04

jericho24 pisze:Witam!
Kolega ma A6 2,5TDi 180PS z 2001r. Kodu silnika nie pamietam.
Rok temu robiona kompletna kapitalka silnika - walki padly, oraz regen. pompy wtryskowej.
Wczoraj kolega wymienial filtr paliwa, i przed odpaleniem nie zalal go paliwem. Silnik odpalil i po ok 3 sek. zgasl. Silnik odpalil dopiero po wielu probach i na pozyczonym pradzie z innego autka, bo aku byl juz slaby. Pare godzin pozniej autko juz nie odpalilo, i znowu potrzeba bylo dlugo krecic na pozyczonym pradzie.
Kolego powiedz mi, ze mimo wszystko zalalicie pozniej paliwem ten filtr ?
o ile dobrze pamietam, to vp44 jest smarowana wlasnie paliwem i nie moze pracowac na sucho....
takie krecenie do upadlego to glupota.

Wracajac do zapowietrzenia.
Mialem podobnie po wymianie vp44. Jak mechanik zobaczyl pecherzyki powietrza, to posprawdzal nieszczelnosci i samochod mial mala jazde testowa. Pozniej nie bylo zadnych pecherzykow powietrza.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 02 lip 2012, 00:34

michok pisze:Kolego powiedz mi, ze mimo wszystko zalalicie pozniej paliwem ten filtr ?
Tak, od razu jak zgasl po wymianie.

VP44 - hehe, no tak, mialem juz z nia do czynienia w Vectra B. Tez mi padla.
Widze, ze i w Audi z ta pompa jest ten sam blad konstrukcyjny, m.in. brak pompy paliwa w baku.

Pompa jeszcze jest na gwarancji, wiec niech reklamuje.

W silniku DTH czy DTi w ASO jest specjalna procedura wymiany filtra paliwa Tzn. po wymianie podlaczaja jakies urzadzenie w ukl. paliwowy, ktore przez ok 30 min przetacza cale paliwko i wywala powietrze z ukladu. Wtedy dopiero auto odpalaja. Nie umiejetna samodzielna wymiana filterka paliwa doprawadzala do zapowietrzania pompy i pozniejszych problemow z odpalaniem, a w najgorszych przypadkach do jej zatarcia.

michok pisze:samochod mial mala jazde testowa.
. Dzisiaj auto bylo ostro przegonione do odcinek na 1,2,3 biegu. W trakcie ujezdzania, startu spod swiatel dalem za malo gazu i auto zgaslo. Po ok 5 sek dopiero odpalil, czyli przegonienie nic nie dalo i powietrze dalej jest w ukladzie. Pod domem, na jalowym bylo od cholery powietrza w przewodzie paliwowym. Wczoraj tego nie widzielismy, oprocz momentow wkrecania na wyzsze obroty.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 15:43 przez jericho24, łącznie zmieniany 1 raz.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 02 lip 2012, 09:42

jericho24 pisze:
michok pisze:Kolego powiedz mi, ze mimo wszystko zalalicie pozniej paliwem ten filtr ?
Tak, od razu jak zgasl po wymianie.

VP44 - hehe, no tak, mialem juz z nia do czynienia w Vectra B. Tez mi padla.
Widze, ze i w Audi z ta pompa jest ten sam blad konstrukcyjny, m.in. brak pompy paliwa w baku.

Pompa jeszcze jest na gwarancji, wiec niech reklamuje.

W silniku DTH czy DTi w ASO jest specjalna procedura wymiany filtra paliwa Tzn. po wymianie podlaczaja jakies urzadzenie w ukl. paliwowy, ktore przez ok 30 min przetacza cale paliwko i wywala powietrze z ukladu. Wtedy dopiero auto odpalaja. Nie umiejetna samodzielna wymiana filterka paliwa doprawadzala do zapowietrzania pompy i pozniejszych problemow z odpalaniem, a w najgorszych przypadkach do jej zatarcia.

michok pisze:samochod mial mala jazde testowa.
. Dzisiaj auto bylo ostro przegonione do odcinek na 1,2,3 biegu. W trakcie ujezdzania, startu spod swiatel dalem za malo gazu i auto zgaslo. Po ok 5 sek dopiero odpalil, czy przegonienie nic nie dalo i powietrzze dalej jest w ukladzie. Pod domem, na jalowym bylo od cholery powietrza w przewodzie paliwowym. Wczoraj tego nie widzielismy, oprocz wkrecania na wyzsze obroty.
Z Ojcem juz nie raz sami wymienialismy filtr paliwa...nie bylo problemow, tylko trzeba sie upewnic czy wszystko jest dokrecone i czy nie ma nieszczelnosci.

Mi sie wydaje, ze po prostu gdzies jest nieszczelnosc i lapie powietrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja