[A6 C5] Automat Tiptronic 5 BIEGOW
[A6 C5] Automat Tiptronic 5 BIEGOW
witam posiadam sedana 2.8 benzyna 194 ps. automat tiptronic zastanawiam sie nad jednym wlaczajac bieg D samochod zmienia biegi 5! wlaczajac na tiptronic okazuje sie ze mam 5 biegow kazdy z nich dziala co to za wersja audi czu skrzyni byly jakies sport pomozcie mi bo sam jestem w szoku
Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 12:17 przez AdiS6, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo nie wiem o co chodzi czytajac twoje pytanie na pewno masz tiptronic i za literką D na skrzyni masz jeszcze 4,3,2 takie cyferki pewnie. Ustawienie na D sama zmienia biegi ustawienia na tipa czyli wajcha w prawo z D samemu zmieniasz z tym ze sam zredukuje do odpowiedniej predkosci ale juz nie zwiekszy
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
kolego zmien dostawcę :D
A podobno zakazali...dopalaczy :D
A tak na poważnie...
Mając lewarek biegów ustawiony na "d" wtedy masz na wyświetlaczu podświetlone 4 3 2 d n r czyli tryby skrzyni biegów
Jeśli popchniesz lewar w prawo w tryb tiptronic wtedy masz podświetlone na wyświetlaczu 1 2 3 4 5 i w zależności jakim biegiem jedziesz ten się na wyświetlaczu pogrubia a jeśli nadal czegoś nie wiesz położ się spać
A podobno zakazali...dopalaczy :D
A tak na poważnie...
Mając lewarek biegów ustawiony na "d" wtedy masz na wyświetlaczu podświetlone 4 3 2 d n r czyli tryby skrzyni biegów
Jeśli popchniesz lewar w prawo w tryb tiptronic wtedy masz podświetlone na wyświetlaczu 1 2 3 4 5 i w zależności jakim biegiem jedziesz ten się na wyświetlaczu pogrubia a jeśli nadal czegoś nie wiesz położ się spać

Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
P = postójwoyak pisze:edzioedek,
Witam, mam prośbę czy mógłbyś mi napisać jak używać skrzyni tiptronic. Mam pierwszy raz automat i jeżdże urzywając liter D i R ale mam jeszcze oznaczenia 4,3,2 oraz + i - o co tu chodzi nie chciałbym nic zepsuć Z góry dzięki za pomoc
R = wstwczny
N = neutral czyli luz
D = jazda do przodu i automatyczne zmienianie biegów
4 = jazda tylko do czwartego biegu
3 = jazda tylko do trzeciego biegu
2 = jazda tylko do drugiego biegu
A + i - to skrzynia w trybie tiptronic, czyli mając na D bierzesz dzwignie w prawo i dając + zmieniesz manualnie na wyższy bieg, a dając na - redukujesz manualnie na niższy bieg

Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 16:33 przez Darek_v6, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciągnąc lawete lub inny pojazd ustawiasz właśnie ta te biegi 2, 3 lub 4 na te biegi też ustawia sie przy predkości zerowej czyli jak pojazd nie jest w ruchu z 2 na 3 i 4 możesz przezucac przy predkosci jak sie poruszasz juz. ważne jest też zebyś szybko nie przelatywał z P na D bo to nie jest dobre dla tej skrzyni po prostu powoli sobie zmieniasz. Na tipa czyli wajcha w prawo z literki D możesz przezucac przy kazdej predkosci i wiadomo + zwiększa bieg - zmiejsza bieg. Dwa razy ruszając w góre zwiekszasz dwa biegi tak samo jest przy redukcji ciekawostka jest podobno fakt ze nie da ci wrzucic np z 5 na 2 żeby nie złapał za dużych obrotów ja nigdy nie sprawdzałem tego... Mam nadzieje ze coś z tego zrozumiałeś 

Ogromne dzięki panowie idę sprawdzić w realu bo chodzi o to ze jadąc do domu zawsze mam pod górke i chciałem nauczyć się samemu ustalać na jakim biegu jade bo czesto jest tak ze nawet jak sie rozbujam do 50 i powyżej to nie przerzuca biegu i mam obroty grubo ponad 2000 a czasem tak się uda że predkość 50 a obroty 1500 i wtedy dodajac gazu czyje ze szybko przyspieszam no i mniej wtedy pali. Jeszcze raz dzięki :mrgreen:
KRÓL LEWEGO PASA
!

jak masz pod górkę i mając na D później Ci przerzuci bo wiadomo auto ma ciężej i komp sam dobiera optymalne obroty do obciązenia chcąc zredukowac ta D wciskasz gwałtownie pedał gazu. Pojeździsz trochę szybko sie przyzwyczaisz do wygody tylko pamietaj np w zime jak sie zakopiesz nie przerzucaj szybko z D na R zeby auto " rozbujac"
Właśnie wróciłem i jest tak na prostej drodze przełączyłem na + i - i redukcja ok ale np z 3 na 4 nie chciał przerzucić więc myslę sobie za słaba prędkość dodałem gazu i samo sie przerzuciło a myślałem że w tej opcji to tylko ja steruje (czy to normalne?) Pod górkę ok przy 2000 obrotów fajnie weszło z 2 na 3 i obroty spadły do 1100 (oszczedność) ale tak jak mówisz ze po jakimś czasie samo by przerzuciło to nie koniecznie bo prawie nigdy nie wchodziła mi trójka a tej góry to spory kawał mam. A może coś nie tak ze skrzynią??
KRÓL LEWEGO PASA
!
