Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Automat Tiptronic 5 BIEGOW

Układ napędowy i skrzynie biegów
AdiS6

[A6 C5] Automat Tiptronic 5 BIEGOW

Post autor: AdiS6 » 18 lis 2010, 22:26

witam posiadam sedana 2.8 benzyna 194 ps. automat tiptronic zastanawiam sie nad jednym wlaczajac bieg D samochod zmienia biegi 5! wlaczajac na tiptronic okazuje sie ze mam 5 biegow kazdy z nich dziala co to za wersja audi czu skrzyni byly jakies sport pomozcie mi bo sam jestem w szoku
Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 12:17 przez AdiS6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 18 lis 2010, 22:34

Bardzo nie wiem o co chodzi czytajac twoje pytanie na pewno masz tiptronic i za literką D na skrzyni masz jeszcze 4,3,2 takie cyferki pewnie. Ustawienie na D sama zmienia biegi ustawienia na tipa czyli wajcha w prawo z D samemu zmieniasz z tym ze sam zredukuje do odpowiedniej predkosci ale juz nie zwiekszy

AdiS6

Post autor: AdiS6 » 18 lis 2010, 22:39

tak jak dam na D to mam 234 itd ale jak zmienie na tiptronic to pokazuje mi 1 2 3 4 5 biegow i ten piaty tez dziala ale powiedz mi jak to mozliwe ????

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 18 lis 2010, 23:46

kolego zmien dostawcę :D

A podobno zakazali...dopalaczy :D

A tak na poważnie...

Mając lewarek biegów ustawiony na "d" wtedy masz na wyświetlaczu podświetlone 4 3 2 d n r czyli tryby skrzyni biegów
Jeśli popchniesz lewar w prawo w tryb tiptronic wtedy masz podświetlone na wyświetlaczu 1 2 3 4 5 i w zależności jakim biegiem jedziesz ten się na wyświetlaczu pogrubia a jeśli nadal czegoś nie wiesz położ się spać :)
Pozdrawiam
D@MI@N

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 19 lis 2010, 12:14

podsumowując to co napisał kolega D@mi@n 2.8, na automacie D=1 na tipie
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

darek_s6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 sty 2009, 00:00
Lokalizacja: ZAMOSC

Post autor: darek_s6 » 19 lis 2010, 12:29

<smuty> koledzy ja niezgodze sie z jednym z przedmowcow
poniewaz u mnie w trybie tip tronic oproc manualnej zmiany begow
przy dojsciu obrotow do czerwonego pola skrzynia zmienia bieg na wyższy

wiec moje pytanie czy to jest normalne czy tez mam jakis inny typ skrzyni ?

A6 2.5 v6 TDI AKN 2000r
Obrazek

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 19 lis 2010, 12:35

to normalne :)
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 19 lis 2010, 13:38

U mnie nie zmieniało na większy <hmm> a już odcinka była mi się zdaje...

woyak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 05 sie 2010, 20:44
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: woyak » 19 lis 2010, 14:19

edzioedek,
Witam, mam prośbę czy mógłbyś mi napisać jak używać skrzyni tiptronic. Mam pierwszy raz automat i jeżdże urzywając liter D i R ale mam jeszcze oznaczenia 4,3,2 oraz + i - o co tu chodzi nie chciałbym nic zepsuć Z góry dzięki za pomoc
KRÓL LEWEGO PASA !!!

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 19 lis 2010, 14:55

woyak pisze:edzioedek,
Witam, mam prośbę czy mógłbyś mi napisać jak używać skrzyni tiptronic. Mam pierwszy raz automat i jeżdże urzywając liter D i R ale mam jeszcze oznaczenia 4,3,2 oraz + i - o co tu chodzi nie chciałbym nic zepsuć Z góry dzięki za pomoc
P = postój
R = wstwczny
N = neutral czyli luz
D = jazda do przodu i automatyczne zmienianie biegów
4 = jazda tylko do czwartego biegu
3 = jazda tylko do trzeciego biegu
2 = jazda tylko do drugiego biegu

A + i - to skrzynia w trybie tiptronic, czyli mając na D bierzesz dzwignie w prawo i dając + zmieniesz manualnie na wyższy bieg, a dając na - redukujesz manualnie na niższy bieg ;-)
Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 16:33 przez Darek_v6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 19 lis 2010, 14:59

Ciągnąc lawete lub inny pojazd ustawiasz właśnie ta te biegi 2, 3 lub 4 na te biegi też ustawia sie przy predkości zerowej czyli jak pojazd nie jest w ruchu z 2 na 3 i 4 możesz przezucac przy predkosci jak sie poruszasz juz. ważne jest też zebyś szybko nie przelatywał z P na D bo to nie jest dobre dla tej skrzyni po prostu powoli sobie zmieniasz. Na tipa czyli wajcha w prawo z literki D możesz przezucac przy kazdej predkosci i wiadomo + zwiększa bieg - zmiejsza bieg. Dwa razy ruszając w góre zwiekszasz dwa biegi tak samo jest przy redukcji ciekawostka jest podobno fakt ze nie da ci wrzucic np z 5 na 2 żeby nie złapał za dużych obrotów ja nigdy nie sprawdzałem tego... Mam nadzieje ze coś z tego zrozumiałeś <ok>

woyak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 05 sie 2010, 20:44
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: woyak » 19 lis 2010, 15:53

Ogromne dzięki panowie idę sprawdzić w realu bo chodzi o to ze jadąc do domu zawsze mam pod górke i chciałem nauczyć się samemu ustalać na jakim biegu jade bo czesto jest tak ze nawet jak sie rozbujam do 50 i powyżej to nie przerzuca biegu i mam obroty grubo ponad 2000 a czasem tak się uda że predkość 50 a obroty 1500 i wtedy dodajac gazu czyje ze szybko przyspieszam no i mniej wtedy pali. Jeszcze raz dzięki :mrgreen:
KRÓL LEWEGO PASA !!!

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 19 lis 2010, 16:00

jak masz pod górkę i mając na D później Ci przerzuci bo wiadomo auto ma ciężej i komp sam dobiera optymalne obroty do obciązenia chcąc zredukowac ta D wciskasz gwałtownie pedał gazu. Pojeździsz trochę szybko sie przyzwyczaisz do wygody tylko pamietaj np w zime jak sie zakopiesz nie przerzucaj szybko z D na R zeby auto " rozbujac"

woyak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 05 sie 2010, 20:44
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: woyak » 19 lis 2010, 17:27

Właśnie wróciłem i jest tak na prostej drodze przełączyłem na + i - i redukcja ok ale np z 3 na 4 nie chciał przerzucić więc myslę sobie za słaba prędkość dodałem gazu i samo sie przerzuciło a myślałem że w tej opcji to tylko ja steruje (czy to normalne?) Pod górkę ok przy 2000 obrotów fajnie weszło z 2 na 3 i obroty spadły do 1100 (oszczedność) ale tak jak mówisz ze po jakimś czasie samo by przerzuciło to nie koniecznie bo prawie nigdy nie wchodziła mi trójka a tej góry to spory kawał mam. A może coś nie tak ze skrzynią??
KRÓL LEWEGO PASA !!!

AdiS6

Post autor: AdiS6 » 19 lis 2010, 17:28

aha czyli to jest normal ze na tiptronic jest 5 biegow :))))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl