[A6 C5 2.8Q 1999] co to za rurka?
Fotki nie mam,w roznych autach ta puszka rozni sie wygladem.Te puszki ktore czesto widuje sa w ksztalcie walca,wysokie gdzies na 25 cm a srednicy na oko litrowego sloika.W Oplach puszka ma juz inny ksztalt,jest bardziej prostokatna.Musialbym sciagac nadkole u siebie zeby zrobic fotke ale narazie to ja nie mam nawet czasu umyc auta zeby strzelic foty i pochwalic sie na forum.
Ostatnio dotknął mnie problem bulgotania przy prawym nadkolu/progu. Pod progiem znajduje się rurka, która dochodzi do nadkola (zasysa powietrze). Tam znajduje się puszka, z którą w/w przewód jest połączony. Po odkręceniu nadkola należy wymontować ową puszkę. Zamocowana jest ona na 2 śrubkach. Kiedy już to zrobimy, na dole puszki znajdziemy 2 śrubki, które trzymają coś w rodzaju filterka. Odkręcamy je i wywalamy syf, który tam się zgromadził. Następnie odkręcamy rurkę, która poprowadzona jest wzdłuż progu (ta, z której bulgotało ) i wydmuchujemy z niej wodę i syf lub delikatnie stukamy o coś żeby śmieci wypadły
Teraz składamy wszystko i cieszymy się brakiem bulgotania
Teraz składamy wszystko i cieszymy się brakiem bulgotania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 614
- Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
- Kontakt:
wy może mówicie o filtrze cząstek stałych? tam się zbiera taki osad jakby pył węglowy, ale do czego to to niemam pojecia...
[ Dodano: 2010-11-06, 18:51 ]
http://allegro.pl/filtr-weglowy-volvo-8 ... 47182.html to jest coś takiego
[ Dodano: 2010-11-06, 18:51 ]
http://allegro.pl/filtr-weglowy-volvo-8 ... 47182.html to jest coś takiego
Z tego co wiem, jest to filtr z węglem aktywnym. Rurka, która do niego dochodzi (ta od bulgotania ) doprowadza powietrze, które bodajże bierze udział w procesie regeneracji w/w filtra.
Filtr cząstek stałych (DPF, FAP) to już inna bajka. Jest on montowany w dieslach (nowszej generacji) i służy do "wyłapywania" sadzy, która powstaje w wyniku spalania oleju napędowego. Potem jest ona wypalana. Znaleźć go można na rurze wydechu (wygląda ja trochę większy tłumik :D )
Filtr cząstek stałych (DPF, FAP) to już inna bajka. Jest on montowany w dieslach (nowszej generacji) i służy do "wyłapywania" sadzy, która powstaje w wyniku spalania oleju napędowego. Potem jest ona wypalana. Znaleźć go można na rurze wydechu (wygląda ja trochę większy tłumik :D )
Jesteś bardzo blisko mianowicieHincó pisze:A to nie jest od oparów z baku ?
w A4 w tym nadkolu jest rurka która idzie do puszki z filtrem węgla aktywnego która ma za zadanie zatrzymywanie oparów z przewodów odpowietrzających zbiornik paliwa. Od tej puszki z węglem aktywnym idzie dalej węzyk do innego filtra (gdzieś w komorze silnika już) z którego odseparowywana jest woda. Te bulgotanie które słyszycie to praca tego własnie filtra i jest to normalne zjawisko. Z tej rurki pod nadkolem powinna lecieć tylko woda. Pozdro
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga