Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 1.9 TDi 131 KM 2003r.] probolemy silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 11 lis 2010, 21:57

Sycko pisze:A czy ja napisałem ze coś tu KÂŁAMIE, Proszę czytać ze zrozumieniem.
Ok świece jeszcze grzeją ale temperatura jest już wystarczająca aby uruchomić silnik.
No właśnie, proszę czytać ze zrozumieniem ;-)

Ja tu opisałem swoje spostrzeżenie jak to u mnie wygląda :->

Sorry za OT
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 11 lis 2010, 23:01

Panowie, a macie jakiś pomysł na to, dlaczego silnik miał w tym momencie drgawki? Co mogło być tego powodem?

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 11 lis 2010, 23:35

Witam od 1 września jestem szczęśliwym posiadaczem A6 z silnikiem 1.9TDI 96kW :D Auto przyprowadziłem z Autohausu z Niemiec na własnych kołach. Auto z kompletną książką serwisową a ponadto atesty TUV (przegląd) na którym jest wypisana data przeglądu i stan licznika a nie jak w Polsce tylko data :) Egzęplarz z rocznika 2002 z przebiegiem 151800 w dniu zakupu(teraz ma 154654) z drugiej ręki. Ogólnie po przyjeździe do Polski wymieniłem tylko termostat i olej wraz z filtrami. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu i mam nadzieję że nie zmienię zdania :D Polecam ten silnik pomimo że zawsze miałem co do niego pewne obawy czy podoła A6 okazuje się że 10,8s do setki nie jest wcale najgorszym wynikiem jeżeli nie jesteśmy jakimiś rajdowcami i królami szos to TA JEDNOSTKA JEST NAJBARDZIEJ OPTYMALNA pod względem kosztówi eksploatacji porównując z 2.5v6TDI lub 3.0V6 BENZYNA. Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-11-11, 23:38 ]
Może koło dwumasowe jest już wyeksploatowane ale radze poszukać szczegółów na forum

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 11 lis 2010, 23:43

1.9 TDi 131KM 10.8s porównując z 1.8T 8.9s to nie wiem co w tym TDI optymalnego :lol: prawda jest taka ze w C5 dobrego diesla nie ma, albo za słaby albo wadliwy, no chyba ze roczniki powyżej 2002 i literka b na przodzie w 2.5 TDi ;-)

natomiast 1.9 TDi 130 to dobry silnik, faktycznie jak komuś te 11s do setki wystarczy to OK ;-)

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 12 lis 2010, 16:20

Na plus 1,9 jest to, że pali 5,5 - 6 na 100 i jak ktoś kupuje ropkę po 3 zł to jest taniej niż PKSem czy Cinqecento 700 na LPG no a do tego wygodna i komfort :-) A jak komuś mało tych 131KM warto zawirusować :)

1,8T zapewne lepiej idzie i w ogóle ale jazda na PB to jak dla mnie koszmar przy obecnej cenie PB no chyba, że pakować 2,5 tys PLN na sekwe....

Kolejne A6 to będzie raczej 1,9 PD lub właśnie 1,8T tylko szkoda, że w poliftowych dawali już tylko te słabe, bo 150 konne motorki :(

upsssss.... znowu OT <fiufiu> :wpale:
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 12 lis 2010, 18:05

1,9 PD czy TD??
Czy mi się wydaje, czy silniki 131KM w A6 to rzadkość? Bo jakoś mało tematów tu znajduję. Najczęściej jednak 2.5 i jak widzę multum różnych problemów :(


możecie spojrzeć na ten mój temat:
c5-19-tdi-131-km-multitronic-diagnoza-vt27536.htm
Może będziecie mieli pomysł co to mogło być? Takie dziwne drgania przy przyspieszaniu na niskich obrotach - przy wolnym przyspieszaniu.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 12 lis 2010, 18:28

ynos pisze:1,9 PD czy TD??
Czy mi się wydaje, czy silniki 131KM w A6 to rzadkość? Bo jakoś mało tematów tu znajduję.

Skrót PD oznacza pompowtryskiwacze, czyli jest to nadal 1,9 TDI lecz jest zasilany czterema pompowtryskiwaczami, których skrót to PD <ok>
Starsze 1,9 TDI są jeszcze trwalsze, dlatego, że są jeszcze na pompie wtryskowej, która uchodzi za bardzo trwałą i trawi paliwo gorszej jakości, natomiast osiągi sa gorsze niż te w 1,9 PD

Twoje A6 posiada pompowtryski ;-)

Co do 1,9TDI jest raczej mało tematów bo te silniki są nieskomplikowane i tam praktycznie nie ma co się psuć, przez co są trwałe i oszczędne i tanie w eksploatacji, natomiast 2,5TDI uchodzą raczej za awaryjne i paliwożerne no i przez to powstaje dużo tematów o nich, przeważnie odnośnie usterki :/
Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 19:32 przez eneron, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 12 lis 2010, 19:32

eneron pisze: Twoje A6 posiada pompowtryski ;-)
niestety zraziłem się problemem strzelania pod koniec oględzin, dałem sobie jeszcze dzień na zastanowienie czy w to wchodzę i niestety na drugi dzień poszła do innego kupującego. Tak więc na razie nie mam jeszcze A6 - ale ciągle szukam.

Ale czy te 2,5 to faktycznie niewypał Audi, czy raczej potrzeba im częstszych serwisów u dobrych mechaników, a nie u specjalistów, którzy tylko narzekają na te jednostki, że ciśnienie nie takie, że wałki się sypią, że problem ze smarowaniem itd..?

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 12 lis 2010, 19:39

ynos, 2,5 na pewno będzie droższe w utrzymaniu. Jeśli nie kupisz zajechanego silnika i znajdziesz dobrego mechanika, to będziesz się cieszył z tego silnika. Na 1,9 zna się praktycznie każdy, ale 2,5 już jest bardziej skomplikowaną konstrukcją, z którą mechanicy często sobie nie radzą.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 12 lis 2010, 19:49

Słuchaj, nie napalaj się na pierwszą lepszą A6 !! Tego kwiatu jest półświatu! Handlarze do Polski ciągną A6 na potęgę, gdyż jest to już auto stare, które można kupić za śmieszne pieniądze i trafić szrota bardzo jest łatwo :/ Owszem, jeśli trafisz idealną wtedy warto się napalić i kupić <ok> ale ogromny odsetek używanych A6 mają astronomiczne, cofnięte przebiegi i niestety po np 300 tys km lu bicej pomimo, że licznik pokazuje magiczne 180 tys km, może coś już niedomagać lub być niesprawne. Auta pokroju A6 nie stoją w garażu bezczynnie i nie jeździ się nimi do kościoła, z dieslami pod maską kupują ci, którzy nawijają masę kilometrów i nie spodziewaj się, że kupisz TDI z małym przebiegiem... (chociaż pewnie cuda się zdarzają :-) )

1,9 TDI uchodzi za trwały silnik, mało awaryjny i jest dobrym rozwiązaniem jeśli nie chcesz wydawać kupy kasy na serwis.

Wymiana paska rozrządu jak w każdej A6, kosztuje sporo bo trzeba pół przoodu rozebrać, gdyż silnik stoi wzdłużnie do osi pojazdu i nie ma dojścia. Przewaga 1,9 nad 2,5TDI już w tym momencie jest widoczna, koszt materiałów rozrządu do 1,9 zamkną się w kwocie 350zł, do 2,5TDI na pewno 2 razy drożej lub lepiej (niech się wypowiedzą użytkownicy 2,5TDI)

Kolejna sprawa to 1,9 jest wolne od wad w postaci ścierających się wałków rozrządu, jest to natomiast trapiąc i kosztowny problem w 2,5TDI

Kolejny problem w 2,5TDI to też nietrwała pompa wtryskowa, chociaż w 1,9 z pompowtryskami też może się zdarzyć awaria ale raczej sporadycznie, no chyba, że ktoś lał paliwo złej jakości....

Spalanie w 2,5 jest wyższe, utrzymanie silnika 2,5TDI w zdrowej kondycji na pewno wymaga sporej cierpliwości, sporej kasy (tankowanie, rozrząd, ew. wymiana wałków czy regenracja pompy - gdy trafimy na wielką kumulację i przyjdzie się nam robić to wszystko na raz to ja bym się zachlastał lub sprzedał bym auto :) )

Ale 2,5TDI gdy jest zdrowy to jest fajnym silnikiem (jeździłem A4 B6 ze zdrowym motorkiem i jest fajny). Dźwięk V-ki super, zbiera się duzo lepiej od 1,9, skrzynia 6cio biegowa (w 1,9 po lifcie również dostępna). Do tego A6 z 2,5 jest bogato wyposażone, natomiast z 1,9 pod maską raczej mizernie bo to jest najsłabszy silnik i szału z wypasem nie ma :/

A6 C5 są to auta leciwe, kupują je ludzie raczej za niewielkie pieniądze, którzy zapewne chcą aby użytkowanie auta tej klasy było na poziomie Lanosa :) Gdyby nie przednie zawieszenie, mój egzemplarz własnie taki jest w utrzymaniu - ropa, oleje i filtry i sru :)

Przejechałem w 2 lata 52 tys km i miałem jedną poważną awarię - uszczelka pod głowicą, przebieg auta nieznany <rotfl> , oczywiście było magiczne 180 tys km <rotfl> i pewnei zmęcznie materiału. To była jedyna usterka, a moje auto będzie miało zaraz aż 14 lat :shock: i przez 2 lata i te 52 tys km złego słowa o tym aucie i silniku powiedzieć nie mogę <ok>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 12 lis 2010, 23:13

eneron pisze:Do tego A6 z 2,5 jest bogato wyposażone, natomiast z 1,9 pod maską raczej mizernie
no właśnie A6 z 2,5 i wypchanym wyposażeniem jest pełno i to w cenie o wiele niższej niż 1.9 z tym samym wyposażeniem z tego samego roku. Za pewne jest to spowodowane faktem, złej renomy 2,5 tzn. tym, że każdy się boi tego silnika i kosztów utrzymania - dlatego niższa cena wywoławcza by sprzedać to co się zwiozło do PL.
eneron - dzięki za powyższe info.

rico11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska

Post autor: rico11 » 13 lis 2010, 08:07

Ja jeżdzę A-6 1,9 od roku i jestem bardzo zadowolony.
O wiele tańsz części do silnika niż w 2,5 a w przyspieszeniu aż takiej oszałamiajacej różnicy nie ma ( chodzi o 2,5 150KM). Jedyne co lepsze w 2,5 to dzwiek silnika, 6 cylindrów pracuje o wiele lepiej.
Co do wyposażenia to faktycznie 1,9 są uboższe,ale trafiaja sie dobre wersje, tylko trzeba pszukać.. Ja szukałem około 5 miesięcy zanim znalazłem takie wyposażenie jak chciałem( tzn. prawie bo chciałem webasto a niestety nie mam).

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 13 lis 2010, 21:18

czy A6 wychodziły w beżu czy tylko i wyłącznie dla taksówek niemieckich :mrgreen:
http://otomoto.pl/audi-a6-tdi-nawi-supe ... 42780.html
gdzie tam niby kierownica wielofunkcyjna i TipTronic? ludzie bzdury piszą w ogłoszeniach.
No dobra ale pytanie o kolor pozostawiam.

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 13 lis 2010, 22:12

Witaj Kolego .
Ja posiadam A6 C5 Avant 1.9tdi AVF z 6-cio biegowa skrzynia .
Kupilem go przed ukonczeniem jego 4-lat i mial 150000km .
Dzisiaj ma 212000km i przez ten czas wymienilem egr i n/18 i o ile pamietam oring przy turbo i tyle jesli chodzi o usterki czesci silnika i osprzetu na 62000km .
Jak na moje odczucia jest to znakomity kompromis pomiedzy oszczednoscia a osiagami .
Ja mieszkam w Belgii i nie ma tutaj duzo drog gdzie trzeba duzo wyprzedzac i jak dla mnie jest wystarczajacy choc brakuje mi troche wiecej .
Ja swoim 1.9 od 0-100 na liczniku z oponami 205/55/16 ze stoperem w rece i bez zadnych sciem wykrecilem w 10.2s .
Nie jest to oszalamiajacy wynik ale juz czuc ze to jedzie .
Na prostej czy zaladowany czy nie to do 215 na liczniku sie rozpedza gdzie od 190kmh to juz slabo jednakze do 180/190kmh wzglednie .
A z dobrej gory nawet 230kmh lecialem wciaz pisze tu o wartosciach pokazywanych na liczniku .
Brat ma nowke NISSANA Navare 170km i nie daje mi rady w zadnym zakresie czy to ze startu czy tez na autostradzie .
Kumpel ma BMW 5 z 2003 2.0l diesel i tez nie daje rady , kilka wyscigow z vw i tez nie udalo sie dla vw , mercedesy co na taryfach lataja tez nie daja rady . Raz sie bralem z A6 C5 Avant 2.5 tdi i od 0-100/110 wyprzedzil mnie tylko o dlugosc auta .
Ford mondeo 2.0tdci ojczyma ze 136konnym silnikiem idzie rowno z moim choc delikatnie ide do przodu .
Ja osobiscie polecam i uwazam ze zdrowy i zadbany 1.9tdi 130konny nie jest za slaby do nawet dynamiczniejszej jazdy , tymbardziej ze mozna mu poniesc moc o okolo 30/35koni i chyba z 80 niutonkow a wtedy to juz niby calkiem dobrze sie zbiera .

Slyszzalem tylko i nawet jestem tego przykladem ze jak zacznie buczec i rezonansowac to bardzo trudno jest to wykryc i tak np jest w moim przypadku i jestem w trakcie poszukiwan skad bierze sie rezonans / buczenie bo kiedys bylo cichutko a teraz po pol godziny w korkach nerwica .

Pewne jest to ze osoba ktora posiadala 2.5tdi nie zejdzie na 1.9 bo i kultura pracy jest inna i jednak na mocy tez sie to odczuwa .

I zeby nikt zle nie zrozumial .
Nie twierdze ze to demon predkosci ale jezdzic dynamicznie sie da i nawet na 6 tym biegu przy 140kmh dosc dobrze sie zbiera .
Mi sie trafil chyba dobry zadbany silnik i jestem zadowolony .
Tobie i wszystkim innym uzytkownikom rowniez zycze aby trafili na super dobry motorek o ile sie na taki zdecyduja .

I na tym koncze opowiesc o 1.9 tdi AVF ... Powodzenia
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 14 lis 2010, 18:36

AndreCh, Tobie również dziękuję za konkretną wypowiedź. Wiem, że A4 to raczej niższa półka i inna prezentacja, lecz 116-sto konne auta są też dobrze wyposażone. 2,5 150KM trochę silniejsze i w praktyce szybsze, energiczniejsze od 1.9 130KM. A czy między 116KM, a 130KM też możemy mówić o niewielkiej, różnicy mocy i kultury jazdy?

Jeśli ktoś może coś napisać odnośnie 130KM, a 116KM będę wdzięczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga