Co prawda zadałem to pytanko podczepiając się pod troszkę inny temat w którym był między innymi wątek adaptacji przepustnicy, ale ze względu na jego ostygnięcie zapytam zakładając nowy.
Problem polega na tym że po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy obroty schodzą z jakichkolwiek do 1500 stoją tak chwilę (z 10 sekund) po czym powoli schodzą do około 940 i tak za każdym razem po wciśnięciu pedału gazu.
Czy na przykład założenie przysłony "do góry nogami" mogło by mieć wpływ na takie zachowanie? Musiałem ją zdemontować ze względu na zanieczyszczenia na niej i w jej gnieździe - wiadomo łatwiej wszystko usunąć. Przed zmontowaniem jej z powrotem sprawdziłem obie możliwości jej zamocowania i osobiście nie jestem przekonany by była jakaś różnica, zawsze zamykało się pozostawiając taką samą szczelinę. Za to wyraźnie widać jak silniczek przytrzymuje tę klapkę w jednym miejscu po czym "puszcza" do pozycji wyjściowej. Przed czyszczeniem i adaptacją ciężko odpalał i trochę czasami pływały obroty, ale zawsze schodził do około 940 obr/min jednym płynnym ruchem. Teraz odpala na dotyk tylko w/w cuda wyskoczyły.
Czy miał ktoś taki problem? Na forum pełno info o obrotach falujących czy za niskich lecz nic o takim przypadku.
[A6 C5 1.8T 150KM] Dziwny spadek do obrotów jałowych
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam ponownie.
Dopiero teraz mogłem pogrzebać, sprawdziłem przysłonę (jednak otwiera i zamyka się swobodnie - dla pewności zdemontowałem ją i osadziłem z powrotem uwzględniając jej rozśrodkowanie), zdjąłem osłonę mechanizmu i przeczyściłem tryby było troszkę brudu - ale żadnych oznak nadmiernego zużycia, wytarcia, nic nie blokuje. Odłączenie wtyczki też nic nie dało. Po tych wszystkich zabiegach jest delikatnie lepiej, nie podtrzymuje 1500 obrotów tylko po uruchomieniu silnika. Poza tym prawie bez zmian. No cóż - puki chodzi niech chodzi ja zacząłem polować na używkę na e-bay'u itp.
Dopiero teraz mogłem pogrzebać, sprawdziłem przysłonę (jednak otwiera i zamyka się swobodnie - dla pewności zdemontowałem ją i osadziłem z powrotem uwzględniając jej rozśrodkowanie), zdjąłem osłonę mechanizmu i przeczyściłem tryby było troszkę brudu - ale żadnych oznak nadmiernego zużycia, wytarcia, nic nie blokuje. Odłączenie wtyczki też nic nie dało. Po tych wszystkich zabiegach jest delikatnie lepiej, nie podtrzymuje 1500 obrotów tylko po uruchomieniu silnika. Poza tym prawie bez zmian. No cóż - puki chodzi niech chodzi ja zacząłem polować na używkę na e-bay'u itp.