Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 1.9 TDi 131 KM Multitronic - diagnoza]

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

[C5 1.9 TDi 131 KM Multitronic - diagnoza]

Post autor: ynos » 08 lis 2010, 00:23

Witam,
Ostatnio myślałem o kupnie A4 Tiptronic ale dziś pojawiała się na sprzedaż A6 jak w temacie-styczeń 2003 rejestracja. Sprzedawca mówi, że przejechane ma 260, a 80 tyś. temu była wymieniona w Niemczech skrzynia.
1. Po czym poznać, na oko, że była wymieniona?
2. Auto ma wyposażenie jakie mi pasuje tylko cały czas obawiam się multitronica. Sporo piszecie o ich usterkach i wynika, że są bardziej awaryjne i kosztowne w naprawach niż Tiptronic?
3. Jest na forum jakiś post, w którym ktoś zebrał info jak ocenić przy kupnie stan skrzynie Multitronic - bo nie znalazłem takiego. Jeśli nie, to proszę o wskazówki jak nie powinna się zachowywać sprawna skrzynia multi? Może w tym temacie uda się zebrać Wasze uwagi?

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 08 lis 2010, 11:47

tez mialem ten problem co Ty przed kupnem, nie moglem sie zdecydowac czy kupic auto ktore mi pasowalo w multitroniku, w koncu kupilem i jestem zadowolony.
Na poczatek z jakim silnikiem ta A6 ma byc? bo jezeli w dieslu to ze szkrzynia multi sobie odpusc, jak w benzynie to bierz:) zauwaz ze ponad 90% postow na forach A4 czy A6 związanych z problemami multitroników dotyczy dieslow, a dlaczego? bo multi robione byly do 300NM, (19.TDI- 310NM 2.5TDI- jeszcze wiecej), natomiast benzyny masz 2.0, 2.4. 3.0 i te maja do 300Nm.
Multi musi dzialac poprostu IDEALNIE, nie mowy o odczuciu zmiany biegów, szarpaniu itd. Jadac autem z multi musisz zapomniec ze biegi sie przełączają. Plusy multi sa takie ze jests komfortowa i przede wszystkim mniej pala auta.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 08 lis 2010, 14:27

silnik ma być jak w temacie - 131KM - przynajmniej takie jest dostępne, do kupienia i się zastanawiam. Byłem raczej zdecydowany na tiptronica A4, bo takie oferty szukałem, teraz pojawiło się ładne (jak dla mnie A6) ale w multi i mam dylemat. Czytam na tym forum, że jak już się psują automaty, to w multi droższa naprawa, bardziej skomplikowana wymiana filtra (rozbiórka części skrzyni). Dlatego się zastanawiam czy sobie nie odpuścić tej A6 z powodu multi.

To Audi wyprodukowało skrzynię do 300Nm i wypuściło w powyższym silniku, który ma więcej niż 300Nm? Dziwne.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 08 lis 2010, 15:58

Jezeli chodzi o naprawe to po kupnie pojechalem wymienic profilaktycznie olej do chyba mistrza automatow w woj.pomorskim i troche z nim pogadalem nt multi. Mowi tak: Automat padnie jak go zle eksploatujesz a czy to jest Tip czy multi to wszystko jedno, jednak jak padnie Tip to on go naprawi a jak padnie Multi to nie zna nikogo w woj.pomorskim kto naprawia multi - bo tam naprawa wiąże sie ze skomplikowaną elektroniką.

Sprawdz dokladnie tą skrzynie jak funkcjonuje. Sprawdz tez prawdziwy przebieg auta, bo jak ma 300tys.km. w gore, to moze cos juz sie dziac, po historii serwisowej zobaczysz tez czy cos bylo robione z nim. Jezdziles kiedys automatem? jak nie to wez kogos kto ma go na codzien.

Acha a jezeli chodzi o koszt naprawy to taki sam.
Np. w multi masz filtr siatkowy-metalowy ktory sie tylko wyjmuje i płucze za co nie placisz a w tip trzeba go wymienic.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 08 lis 2010, 20:51

Paluch85 pisze:A4 czy A6 związanych z problemami multitroników dotyczy dieslow, a dlaczego? bo multi robione były do 300NM,
tu jest info (storna Sserwis), że multi jest dla silników o mocy 310 Nm.
http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm
Sprzedawca mówi, że skrzynia wymieniona na nową w Niemczech i ta ma przejechane 80tyś.

Piszesz by sprawdzić historię - WLKP musisz się umówić na przegląd w serwisie (w Lesznie np. 2 tygodnie wcześniej) zapłacić trochę ale największy problem, że sprzedawca musi się zgodzić i podjechać. To jest problem, że obcym nie sprawdzą, znajomych nie mam i nawet nie chcą powiedzieć co VIN mówi o wyposażeniu fabrycznym auta. Ujawnianie takich danych mogłoby skrócić proceder zmiany wyposażenia auta przez np. zrobienie z dwóch jednego ale serwis nie idzie frontem do użytkowników aut ich marki.

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: [C5 1.9 TDi 131 KM Multitronic - diagnoza]

Post autor: Ignatius » 09 lis 2010, 15:41

ynos pisze:Witam,
Ostatnio myślałem o kupnie A4 Tiptronic ale dziś pojawiała się na sprzedaż A6 jak w temacie-styczeń 2003 rejestracja. Sprzedawca mówi, że przejechane ma 260, a 80 tyś. temu była wymieniona w Niemczech skrzynia.
1. Po czym poznać, na oko, że była wymieniona?
Ja bym na oko tego nie oceniał.
Jeśli skrzynia była wymieniona to ważne czy zrobił to porządny serwis czy metoda garażowa. Jeśli faktycznie była wymieniona to powinien byc na to jakiś papier. Jesli jest to warto skontaktowac się z wystawcą takiego dokumentu i upewnić się, że faktycznie taka wymiana miała miejsce.
ynos pisze: 2. Auto ma wyposażenie jakie mi pasuje tylko cały czas obawiam się multitronica. Sporo piszecie o ich usterkach i wynika, że są bardziej awaryjne i kosztowne w naprawach niż Tiptronic?
To prawda. Skrzynie sa bardziej awaryjne i wymagają kosztowniejszych napraw, ale jeśli skrzynia jest ok i jest prawidłowo serwisowana/używana to przyjemność z jazdy nieporównywalna z żadną inną. Mniejsze jest też spalanie w takim aucie.
ynos pisze: 3. Jest na forum jakiś post, w którym ktoś zebrał info jak ocenić przy kupnie stan skrzynie Multitronic - bo nie znalazłem takiego. Jeśli nie, to proszę o wskazówki jak nie powinna się zachowywać sprawna skrzynia multi? Może w tym temacie uda się zebrać Wasze uwagi?
Kilka rad ode mnie:

1) Auto nie może szarpać przy ruszaniu. Jesli jest taka sytuacja, że szarpie przy ruszaniu, tzn. musisz dodac troche gazu i jest gwałtowne szarpnięcie (tak jakby lekki strzał ze sprzęgła w manualu) to prawdopodobnie adaptacja jest nieustawiona. Adaptacja jest najczęściej nieustawiona gdy auto bardzo długo stało i rozładował się aku, albo co chyba częśćiej sie spotyka, skrzynia lub silnik nie pracują prawidłowo. W takim przypadku skrzynia nie będzie zapamietywac adaptacji i cały czas będzie szarpać przy ruszaniu.

2) Nie moze poszarpywać przy przyspieszaniu (najczęsciej jadąc około 40-50km/h dodaj troche gazu, ale nie za dużo i jeśli obroty "skaczą" i poszarpuje to prawdopodobnie skrzynia jest padnięta).

3) Jeśli przy prędkości ok 60-70 km/h zrobisz kick-down'a a obroty skoczą od razu szybko do ok 4000 to prawdopodobnie jest stare oprogramowanie sterownika skrzyni a co za tym idzie wymiana nie została przeprowadzona właścicwie lub wcale. Obroty powinny wzrosnąć szybko do ok 3200 a potem powoli do 4000 (przy cały czas wciśnietym pedale gazu do oporu)

4) Jęsli zatrzymasz się na wzniesieniu (pod górę), na przełożeniu D trzymasz hamulec .... jak puścisz to auto nie ma prawa pojechać do tyłu więcej niż kilkanaście cm .... jeśli stacza się do tyłu kilka metrów to może być to oznaką uszkodzenia skrzyni (ew. braku adaptacji, a jej brak jak już wspomniałem może być oznaką uszkodzenia skrzyni) lub nieprawidłową pracą silnika (zły moment obrotowy a przede wszystkim nierównomierny powoduje, że skrzynia może gubić adaptację).

I pamiętaj, aby wszystko sprawdzac na rozgrzanym silniku i skrzyni (trzeba przejechac kilkanaście km). Nierozgrzanej skrzyni nie katować dynamiczną jazdą i w żadnym wypadku nie dawać buta.
--
Ignatius

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 09 lis 2010, 18:03

Jezeli chodzi o historie serwisowa to napisz do typa o niku tomkom1.
Za 50 dyszek bedziesz miał wszystko.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 10 lis 2010, 13:23

dzięki już napisałem. Tylko, że skrzynię ponoć Niemiec zmieniał nie w serwisie więc i tak pewnie tego nie sprawdzę.

[ Dodano: 2010-11-10, 20:27 ]
byłem oglądnąć auto i się przejechałem. Skrzynia chodziła płynnie również po rozgrzaniu, auto nie staczało sie z górki, na poziomym lekko pełzała, obroty się zmieniały przy kicku stopniowo jak piszecie, bez szarpnięć - więc wygląda, że ok.
Jedyne co mnie zastanawia, to przy niskich obrotach gdzieś koło 1 i przy lekkim przyspieszaniu miałem wrażenie jakby przyspieszanie było z lekkimi drganiam tak jak czasem zimny silnik się zachowuje jak mu się depnie. Nie było to szarpanie lecz bardzie drganie - nie wiem czy od skrzynie/napędu, czy od silnika.
Przy zwiększeniu obrotów i prędkości znikało. Wiecie co to może być?

[ Dodano: 2010-11-15, 21:35 ]
ÂŻeby nie zakładać nowego tematu, czy ktoś może wyjaśnić dlaczego w automatach np. A3 miały pozycję PRND321, a w A4 i A6 to chyba się kończą na 432? Przynajmniej nie widziałem jeszcze aby była pozycja zblokowanej 1? Ktoś może wyjaśnić dlaczego tak było/jest?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga