[Audi a6 C5 3.0] Nie pali na jeden cylinder
- 
				
				arti-zakopane
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 9
 - Rejestracja: 10 mar 2010, 22:12
 - Lokalizacja: Bukowina Tatrzańska/Zakopane
 
[Audi a6 C5 3.0] Nie pali na jeden cylinder
Witam
Stało się tak, pewnego razu zatankowałem na stacji na której paliwo zdarza się być jakieś średniej jakości. Po zatankowaniu i przejechaniu ok 5 km auto zaczeło szarpać, na zegarach zaczeła mrugać kontrolka czek engine. Po zatrzymaniu zobaczyłem pod maską że sonda z kolektora wydechowego po prawej stronie jest rozgrzana do białej czerwoności. Teraz jak auto jest zimne jest wszystko ok, a po przejechaniu znowu zaczyna chodzić jak traktor i kontrolka mruga.
Od czego zacząć wymianę może cewka? czy wtryski jak sądzicie.
błędy vag:
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16689 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0305 - 001 - Please Register/Activate
			
			
									
									
						Stało się tak, pewnego razu zatankowałem na stacji na której paliwo zdarza się być jakieś średniej jakości. Po zatankowaniu i przejechaniu ok 5 km auto zaczeło szarpać, na zegarach zaczeła mrugać kontrolka czek engine. Po zatrzymaniu zobaczyłem pod maską że sonda z kolektora wydechowego po prawej stronie jest rozgrzana do białej czerwoności. Teraz jak auto jest zimne jest wszystko ok, a po przejechaniu znowu zaczyna chodzić jak traktor i kontrolka mruga.
Od czego zacząć wymianę może cewka? czy wtryski jak sądzicie.
błędy vag:
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16689 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0305 - 001 - Please Register/Activate
- erick
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 84
 - Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
 - Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie
 
arti-zakopane, przede wszystkim nie jeździj samochodem. Nie pali na jeden cylinder ale paliwo wstrzykuje i nie spala się w cylindrze, tylko w katalizatorze, który możesz mieć za jakiś czas do wymiany z tego powodu.
Na 99% padła Ci cewka na 5 cylindrze (środkowa po stronie kierowcy) błąd 16689.
Wymiana nie jest trudna ale wymaga drobnych umiejętności "mechanikowania". Koszt cewki to jakieś 150-170zł.
Cewki są ponoć stałą przypadłością tych silników.
I popraw sobie opis modelu.
			
			
									
									Na 99% padła Ci cewka na 5 cylindrze (środkowa po stronie kierowcy) błąd 16689.
Wymiana nie jest trudna ale wymaga drobnych umiejętności "mechanikowania". Koszt cewki to jakieś 150-170zł.
Cewki są ponoć stałą przypadłością tych silników.
I popraw sobie opis modelu.
<quattro>
						- A6 Forum - fassi1
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1905
 - Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
 - Imię: Forum Audi A6
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.6 ABC 150KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Nie tak szybko, bez pośpiechu. Masz przypadkowe wypadanie zapłonu a nie na piątym cylindrze. Nie ma co się spieszyć z wymienianiem bo można tylko sporo kasy wydać a może bez powodu. Na początek sprawdziłbym jak świece wyglądają, czy czasem nie są przykopcone. To jedna opcja, bo jeśli nie ma dobrej iskry to mieszanka nie spala się dobrze i świece będą przykopcone. Druga opcja to za uboga mieszanka i nie ma wtedy co być spalane. Trzeba by trochę povagować, posprawdzać odczyty sond i korekty krótkie itp.
			
			
									
									
						- 
				
				starostast
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 17
 - Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
 - Lokalizacja: leszno
 
- 
				
				marcin_LLU
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 24
 - Rejestracja: 02 lis 2010, 16:37
 - Lokalizacja: Łuków
 
Wymiana cewki
Koledzy z tą wymianą cewki dobrze radzą, ale idź za radą podmiany cewek, wtedy będziesz pewny, że nie wydasz kasy w błoto. Mi znajomy zrobił właśnie tak samo i zadziałało.. pech tylko że dziś padła następna.. niemniej w moim przypadku, cewki które padły okazały się  starsze od mojego auta, więc pewnie miały prawo... ehhh ci sprzedawcy samochodów, byle taniej naprawić. Pozdrawiam i życzę szybkiej naprawy. PS: ja za cewkę w serwisie zapłaciłem 163zł, więc lepiej kup w serwisie- masz pewność i gwarancję- jak pamiętam to 2 lata:)
			
			
									
									
						- 
				
				starostast
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 17
 - Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
 - Lokalizacja: leszno
 
- 
				
				arti-zakopane
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 9
 - Rejestracja: 10 mar 2010, 22:12
 - Lokalizacja: Bukowina Tatrzańska/Zakopane
 
- 
				
				marcin_LLU
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 24
 - Rejestracja: 02 lis 2010, 16:37
 - Lokalizacja: Łuków
 
starostast, Kolego, ale z tego co się już dowiedzialem od innych forumowiczów, od pewnego momentu cewki zostały poprawione- pod względem awaryjności. Nie wiem  od którego roku, ale ja bym używek nie kupował. Nigdy nie wiesz ile pojeździ używana, a na nową masz gwarancję i w cale nie jest droga. Zastanów się, bo zbyt często tak jest, że jak chcesz zaoszczędzić na częściach, to wydasz dwa razy. Raz na używaną, a po chwili na nową.
			
			
									
									
						- 
				
				arti-zakopane
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 9
 - Rejestracja: 10 mar 2010, 22:12
 - Lokalizacja: Bukowina Tatrzańska/Zakopane
 
- A6 Forum - fassi1
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1905
 - Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
 - Imię: Forum Audi A6
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.6 ABC 150KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- 
				
				tomciar
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 375
 - Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
 - Imię: Tomek
 - Rocznik: 2003
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Bielsko Biała
 
fassi1 w 3.0 nie jest to takie proste, nie tak łatwo wyciągnąć wtyczkę z jednej cewki. Trzeba mieć po prostu na podmiankę albo odczytać błędy w VAG. Ja wymieniłem już 3 cewki a następną wożę w bagażniku, jakby co to wymiana w minutkęfassi1 pisze:Jak zaczyna szarpać to ściągaj po kolei wtyczki z cewek pojedynczo. Jeśli po ściągnięciu którejś nie ma różnicy, silnik pracuje tak samo i szarpie nie gorzej jak wcześniej to będzie ta cewka.
arti-zakopane, szkoda kasy na wymianę wszystkich, kup jedną na zapas i niech jeździ w bagażniku.
- A6 Forum - fassi1
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1905
 - Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
 - Imię: Forum Audi A6
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.6 ABC 150KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Co przeszkadza w ściągnięciu wtyczki z cewki w 3.0? Jeśli coś jest nakładalne to i jest ściągalne, tym bardziej wtyczka z cewki.tomciar pisze:fassi1 w 3.0 nie jest to takie proste, nie tak łatwo wyciągnąć wtyczkę z jednej cewki. Trzeba mieć po prostu na podmiankę albo odczytać błędy w VAG. Ja wymieniłem już 3 cewki a następną wożę w bagażniku, jakby co to wymiana w minutkęfassi1 pisze:Jak zaczyna szarpać to ściągaj po kolei wtyczki z cewek pojedynczo. Jeśli po ściągnięciu którejś nie ma różnicy, silnik pracuje tak samo i szarpie nie gorzej jak wcześniej to będzie ta cewka.
arti-zakopane, szkoda kasy na wymianę wszystkich, kup jedną na zapas i niech jeździ w bagażniku.
- A6 Forum - fassi1
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1905
 - Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
 - Imię: Forum Audi A6
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.6 ABC 150KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- 
				
				arti-zakopane
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 9
 - Rejestracja: 10 mar 2010, 22:12
 - Lokalizacja: Bukowina Tatrzańska/Zakopane
 
							







