Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] metaliczny zgrzyt przy zmianie z p na r

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
gość_

[a6 c5] metaliczny zgrzyt przy zmianie z p na r

Post autor: gość_ » 09 wrz 2008, 23:43

witam
Jak auto stoji po zmianie z p na r jest takie walniecie i zgrzyt metaliczny przy przesuwaniu wajchy (taki niepokojacy). szczegolnie jak auto bujnie sie po wrzuceniu na P.
To samo jest z D na R i na odwrot , szczegolnie jezeli auto stoji na jakims wzniesieniu.

Czy to moze lacznik elastyczny walu czy to wina skrzyni?
Wogle jak auto sie bujnie na P , to trzeba troche sily zeby wrzuci na galka na bieg,

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 10 wrz 2008, 00:04

jak sie nie myle to byl juz ten temat kolego..poszukaj na forum
:-D

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Re: [a6 c5] metaliczny zgrzyt przy zmianie z p na r

Post autor: paw1972 » 10 wrz 2008, 00:36

a6go pisze:witam
Jak auto stoji po zmianie z p na r jest takie walniecie i zgrzyt metaliczny przy przesuwaniu wajchy (taki niepokojacy). szczegolnie jak auto bujnie sie po wrzuceniu na P.
To samo jest z D na R i na odwrot , szczegolnie jezeli auto stoji na jakims wzniesieniu.

Czy to moze lacznik elastyczny walu czy to wina skrzyni?
Wogle jak auto sie bujnie na P , to trzeba troche sily zeby wrzuci na galka na bieg,
Zacznij zaciągać hamulec ręczny ! Jak parkujesz, to mając D trzymaj nożny, zaciągasz ręczny, przełącz na P. Ręczny zawsze, a w szczególności na wznisieniach !!!
2.5 TDI AYM 2002

gość_

Post autor: gość_ » 10 wrz 2008, 00:50

poprzednio mialem bmw i nie zaciagalem recznego (nie bujalo go tak na P)
no to zaczne zaciagac reczny przed puszczeniem hamulca, ale czy to normalne ze udezenie jest po wrzuceniu biegu?

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 10 wrz 2008, 02:00

a6go pisze:poprzednio mialem bmw i nie zaciagalem recznego (nie bujalo go tak na P)
no to zaczne zaciagac reczny przed puszczeniem hamulca, ale czy to normalne ze udezenie jest po wrzuceniu biegu?
Jeśli zaczniesz używać ręcznego to nie będzie już tego zjawiska. Kiedyś powstał taki fałszywy mit, że na automacie nie trzeba zaciągać ręcznego. Ja również tak robiłem i dziwiłem się, dlaczego nie mogę z P przełączyć na D ! (z duuużym oporem). Niezależnie jaki automat to ręczny w dłoń <ok>
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2008, 11:39 przez paw1972, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 TDI AYM 2002

gość_

Post autor: gość_ » 10 wrz 2008, 02:56

pobrubuje, a teraz pytanie odnosnie uderzen i szarpan przy zmianach biegow
czy mozna z tym jezdzic czy jest to niezbednie trzeba robic remont skrzyni?
autem bede jezdzil napewno rok (20 tys), moze wiecej, jeszcze nie wiem

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 10 wrz 2008, 11:55

a6go pisze:pobrubuje, a teraz pytanie odnosnie uderzen i szarpan przy zmianach biegow
czy mozna z tym jezdzic czy jest to niezbednie trzeba robic remont skrzyni?
autem bede jezdzil napewno rok (20 tys), moze wiecej, jeszcze nie wiem
Jeżeli uderzenia oraz szarpania występują w czasie jazdy to nie jest to prawidłowe zjawisko. Twój Tiptronic wymaga - jak widzę - wizyty u specjalisty od ASB. Ja swoją skrzynkę serwisuję tylko w jednym serwisie w Polsce, ale jeżdżą aż na ÂŚląsk. Natomiast w W-wawie masz co najmniej jeden polecany zakład:
http://www.automat.pl/viewpage.php?page_id=1
Oczywiście mowa o Nadarzynie.
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 10 wrz 2008, 16:59

Co do szarpania skrzyni to standardowe pytanie kiedy byl olej wymieniany.
Szarpniecie i uderzenie moze tez swiadczyc o tym ze sa wybite poduszki pod skrzynia , niestety zostawiajac na P na wzniesieniu to bujanie to nic innego jak opiernie auta na tych poduszkach potem jest taki efekt.
A teraz co do mitu o zostawianiu na recznym to kiedys chyba mercedes mial taki patent ze po wrzuceniu na P same zaciskaly sie szczeki hamulcow co powodowalo ze auto nie musialo miec recznego potem zrezygnowali z tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga