Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 C5 2.5TDI] Problem z mocą

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

[Audi A6 C5 2.5TDI] Problem z mocą

Post autor: Neos97 » 24 paź 2010, 16:53

Witam was od niedawna mam A6 jak ją kupiłem było wszystko ok auto śmigało jak należy. Ale po dwuch tygodniach zauważyłem że nie mam takiej mocy nie wciska już w fotel a tym bardziej ma problem przekroczyć 120km/h A więc postanowiłem sciągnąć pokrywe silnika i zauważyłem pęknięty wężyk od gruszki więc dałem nowy i nadal nic nie pomogło podłączyłem go do komputera i zero błędów jedynie zwarcie masy alternatora czy jakoś tak. Potem odłączyłem przepływomierz i się przejechałem i tak samo mocy nie ma i na vagu wyskoczył błąd sporadyczny usterki przepływomierza więc go podpiłem błędy pokasowałem ale auto dalej nie ma mocy I nie wiem co to może być Silnik zapala rano elegancko nieraz zakopci delikanie na taki jaśniejszy kolor ale to sekunda przy tym zapalaniu i tak z rana. Wałki rozrządu są ok bo oglądałem Silnik chodzi równo a co najważniejsze bardzo cicho nawet rano. Jeszcze jedno mnie ciekawi bo cieknie mi olej z jednego miejsca tak jak na zdjęciu co ściągłem z neta i pokazałem gdzie wężyk był pęknięty i gdzie cieknie teraz olej rano pod samochodem mała plamka jest http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C10%5 ... 3-full.jpg Czy to może być przyczyna czy nie bardzo??? albo jaka może być też przyczyna

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 24 paź 2010, 16:59

moze zapiekly sie zaluzje w turbinie i nie otwiera sie tak jak trzeba ? albo jakis czujnik n75 albo cos innego.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 24 paź 2010, 20:06

Wiesz moze być masa powodów albo to albo tamto a przecież nie chce pokoleji wymieniać wszystkiego bo to są ogromne koszta. Później dodam fotki mojego silnika dziwi mnie czemu tam olej jest ??? turbina do wymiany skoro tam olej jest??? a może odma zapchana i tez nie ma przez to mocy i wszendzie ten olej I dziwi mnie jeszcze tzw gruszka każda co oglądam to wężyk co się wkłada jest z boku jej a u mnie na górze na środku czemu tak ???

[ Dodano: 2010-10-24, 21:38 ]
Witam mam fotki ocencie sami czemu jest tam olej i czy to moze być tego przyczyna? Po drugie czemu jest taka gruszka jak dzwonilem teraz do byłego właściciela powiedział mi że dwa lata temu auto nie mialo mocy i ją dał do wymiany i było ok. Więc nie wiem na postoju jak auto na wolnych obrotach chodzi jak ten wężyk był pęknięty a nim się poruszyło to było słychać syczenie delikatnie to dobrze??? I jak możecie pokażcie zaznaczcie na zdjęciu gdzie jest N75 Dodam że nawet przy 2,5tys obr sztanga od turbiny co jest w gruszcze rusza się płynnie http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C10%5 ... 7-full.jpg

[ Dodano: 2010-10-25, 19:08 ]
Panowie i nikt mi nie pomoże ???

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 26 paź 2010, 13:36

Gruszka - wymień na oryginał (sprawdzony).

Olej w kolektorze dolotowym może oznaczać, że turbina puszcza olej - trzeba ją zregenerować. Poza tym wymień uszczelki w dolocie (na oryginalne). To wygląda na nieszczelność w dolocie - stąd brak mocy.

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 29 paź 2010, 22:29

W moim aucie po wielu próbach i godzinach udało się znaleźć przyczynę braku mocy. Otóż wąż łączący intercoller z turbiną był pęknięty w okolicach zderzaka. Jeżeli nie znajdziesz innej przyczyny warto sprawdzić jego szczelność , dla pewności.

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 08 lis 2010, 19:50

Panowie ja już nie wiem co to może być odbiełem przepływomierz i auto tak samo jeździło nie lepiej nie gorzej więc go przypiełem i skasowałem błąd bo oczywiście po odłączeniu go auto miało błąd ale usunołem go i ok Sprawdziłem kazdą rurkę pouszczelniałem je rozruszałem kierownice od turbo chodzi z 2cm bez problemów. Założyłem nowy filtr paliwa powietrza dmuchałem w rurkę od odmy i przelatuje bez problemowo powietrze jak odkręce korek od wlewu oleju. Zrobiłem logi i chciałęm je wstawić teraz ale nie wiem gdzie je zapisałem na kompie (szukam ich) ale jedno mnie zdziwiło czemu nie umie wejść w grupe 011 na logach jest 010 a później już 013 czemu nie wykrywa ich wogóle co to może być nie tak

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 lis 2010, 20:33

ten silnik to masz kolego praktycznie cały "zakonserwowany" olejem... ciekawe jak tam pod osłona silnika od spodu :roll: u mnie by to nie przeszło, co jak co ale jeść z V6 mogę, to tak w ramach rozluźnienia ;-) Bez logów sie nie obejdzie, na tgzw. czuja nic nie wywróżymy. Co najwyżej kilka podpowiedzi dot. nowych uszczelek... brak mocy w 2,5 TDI obrazuje 3/4 tematów w dziale technicznym tego forum które są oparte na logach. Odpięcie przepływomierza to bezsens... <rotfl> to tak na początek, jak by Piotruś zapodał okiem na logi to byś miał rozjaśniony temat na pewno. Jeżeli VAG ma ograniczone funkcje, odpal go w pełnej wersji bo to jedyna przyczyna "ograniczonych funkcji" z jakiej wersji korzystasz?

p.s. jak kupowałeś auto, zagladaleś pod górną osłone silnika ? <smuty> <rotfl>
Ostatnio zmieniony 08 lis 2010, 20:58 przez eldo, łącznie zmieniany 2 razy.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 08 lis 2010, 20:47

Używałem Polski Vag 4.9 Silnik został już umyty i uszczelniony. No ok napisze kumplowi sms niech mi logi prześle Najlepiej jakby Piotruś się odezwał bo on jest z beskidów A ja od jutra będe w ÂŻywcu na dłuższy czas wiec jakbym miał do niego blisko to bym się z nim ugadał.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 lis 2010, 20:49

Neos97 pisze:Używałem Polski Vag 4.9 S
zapodaj sobie VAG 311 lub 409 i wklej tutaj przebieg logowania, sam jestem ciekawy co jest grane. Proponuje zaczerpnąć wiedzy TUTAJ
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

barthezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 sie 2010, 22:55
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: barthezz » 09 lis 2010, 13:19

kolego Neos97 może nie jestem super majstrem ale w przypadku mojej ślicznotki miałem podobny problem z mocą, auto odpalało normalnie, odma ok, gruszka niby chodziła, przepływka była ok, wszystko szczelne, komputer błędów nie wykazywał, no i okazało się, że turbina owszem chodzi ale na minimalnym zakresie swoich obrotów, na 4 i 5 biegu Vmax wynosiła 90-100 km/h, a na 6 i na dłuższej prostej bujała się do max. 120-130km/h, z wyprzedaniem to wogóle była kicha. Uzgodniłem z mechaniorem, że trzeba zregenerować turbinę i to był strzał w 10, problem zniknął jak ręką odjął, auto ma moc, nie ma problemu z wyprzedzaniem, itd. Co prawda koszt niemały (1100zł) ale było warto. Później się dowiedziałem, że moja turbina była strasznie zasyfiona nagarem, i żadne odmulanie by i tak nie pomogło, gdyż łopatki turbiny ledwo się już kręciły.

Co do wycieku z dolotu to napewno masz tam nieszczelność, w pierwszej kolejności wymiana uszczelek na oryginalne, tak jak to pisał wyżej kolega. A olej w tym miejscu może na 80% świadczyć właśnie o końcówce turbiny, gdy turbina nie wyrabia zasysa olej z silnika i zasyfia wszystko wokół, sprawdzaj regularnie stan oleju w silniku (dla pewności), przy kończącej się turbinie wydmuchy spod uszczelki będą na pewno o wiele mniejsze niż pobór oleju z silnika do turbo. Mój brat miał niedawno gorszy problem bo wiedział, że turbo mu się kończy i jeździł z tym aż któregoś razu podczas jazdy na zakręcie silnik zawył dwa razy i trzymał obroty 3-4,5 tys./min. i turbina wyssała 3/4 oleju z silnika i podała to wszystko dalej, przez co o mały włos nie zatarł silnika. Także zwróć szczególną uwagę na turbinę i nie przerażaj się, życzę aby u Ciebie powód był inny:)

powodzenia

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 09 lis 2010, 17:21

kręciłem wirnikiem turbiny bo sciągłem wąż i chodzi leciutko wyczułem też minimalne luzy z 1mm może w bok Silnik uszczelniony katalizator wyrzucony.

[ Dodano: 2010-11-09, 17:33 ]
a powiedzcie mi sprawdzał ktoś może gruszkę bo jak wczoraj ruszałem kierownicą od turbiny czyli tym prętem od gruszki to jak dałem do góry a przytkałem palcem i puściłem tego pręta na dół to dopiero jak był w połowie było czuć jak palca zasysa dość mocno to znaczy że gruszka dobra czy odrazu powinno zassać ???? Nie wiem teraz auto doglancuje wyczyszcze kolektory z nagarów i turbinę też wyczyszczę chodź kręci się ten wirniczek leciutko Powiedźcie mi jeszcze jedno jak sprawdzić czy turbina działa jak powinna czyli jakie ciśnienie daje a jakie powinno być.

[ Dodano: 2010-11-09, 22:20 ]
Witam. Chciałbym prosić Piotrusia o pomoc ponieważ widzę że masz ogromną wiedzę na temat tych silników Oczywiście za dobrą pomoc jestem wstanie zrekompesować się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja