Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C5 3.0 l.] szarpie na zimnym silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
starostast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
Lokalizacja: leszno

[Audi A6 C5 3.0 l.] szarpie na zimnym silniku

Post autor: starostast » 19 paź 2010, 14:13

Witam

Mam problem z autem(silnik 3 litry benzyna z gazem), mianowicie auto jak jest nie rozgrzane po zapaleniu szarpie, obroty faluja zarwono na benzynie , na gazie w momencie przelaczenia objawy sa jeszcze silniejsze, rzadko potrafi zgasnac. Jak sie rozgrzeje powyzej 100 stopni cejcjusza to jest ok, na gazie i benzynie.

bledy z vag:

19759 - Bank 2, Camshaft Position (CMP) Sensor 4 -G301-, Open circuit/short circuit to B+


17930 - Intake Camshaft Control, Bank 2 - Malfunction

17927 - Intake Camshaft Control, Bank 1 - Malfunction

17511 - Obwód ogrzewania czujnika O2 (B1-S1) - wyjście za niskie


16684 - Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder


16685 - ¨Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu

16687 - Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu

18406 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 2 ==

17516 -Obwód ogrzewania czujnika O2 (B2-S1) - wyjście za niskie


17535 - Długoterminowy pomiar paliwa - system przeładowany (bank 1)

16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold

16690 -Cylinder 6 Misfire Detected ==

16689 - Cylinder 5 Misfire Detected ==

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

18404 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 1 ==

16686 - Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu

Bledy dotyczase cylindrow sa sporadyczne pojawiaja sietylko wtedy gdy auto szarpie.


Co moze byc przyczyna:

swiece?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2010, 16:56 przez starostast, łącznie zmieniany 1 raz.

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 20 paź 2010, 18:09

kolego skasuj te błędy pośmigaj dwa dni i zobacz jeszcze raz. wtedy pomyślimy
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

starostast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
Lokalizacja: leszno

Post autor: starostast » 24 paź 2010, 18:45

Bledy kasowalem wiele razy, zawsze pojawiaja sie te same.

Gdze mam szukac przyczyny.

Wydaje mi sie, ze to swiece lub zniszczony katalizator/katalizatory.
Mam zamiar kupic swiece, chyba ze macie inne pomysly?

starostast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
Lokalizacja: leszno

Post autor: starostast » 24 paź 2010, 21:14

no to sie juz przywitalem :->

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 25 paź 2010, 19:19

starostast, poczytaj ten artykuł, a jeżeli nie dasz rady (angielski) to napisz tutaj to pomożemy.

Obrazek

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 26 paź 2010, 07:30

mozesz kolego w skrocie napisac o co chodzi w tym artykule ?:)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 26 paź 2010, 09:02

Chodzi o zmienną długość kolektora dolotowego. Trzeba rozebrać ten mechanizm który zmienia strumień powietrza kolektorze dolotowym. Działa to w ten sposób że po przekroczeniu u nas 4300 obr 2 zawory podciśnieniowe obracają w kolektorze taki bęben który zmienia długość dolotu powietrza do cylindrów. Przodu pod osłoną 3.0 V6 jest ten mechanizm. Przykręcony na 2 śrubkach torx, należy zdemontować puszki podciśnieniowe, następnie odkręcić śruby trzymające kolektor - trzeba go lekko unieść z przodu aby wysunąć cały bęben - źródło problemów. Na tym bębnie są takie plastikowe "uszczelki" które z upływem czasu pękają i rozlatują się co powoduje nieszczelności w tym układzie a to z kolei powoduje zapisywanie błędów takich jak pisaliście wyżej oraz przerywania silnika (czuć to tak jakby wypadały zapłony). Polecam to rozebrać i obejrzeć - u mnie bęben był tylko mocno zasyfiony - 2 plastiki pęknięte (ale nie rozsypane). Po gruntownym czyszczeniu i sklejeniu co się dało u mnie problem zniknął. Sam bęben jest do dostania tylko w ASO za chore pieniądze, na allegro nie do zdobycia, chyba że z całym kolektorem.

starostast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
Lokalizacja: leszno

Post autor: starostast » 26 paź 2010, 10:42

wyciagnelem jedna swiece troche szara ale na oko nie najgorsza. Swiece nie wymienialem jakies 60 tys km wiec i tak musze.

Ale sprobuje sprawdziec to o czym piszesz w poscie kolego.


Trzeba sprawdzic to pod oslana ta gdzie masz numer silnika (w moim przypadku avk)?

[ Dodano: 2010-10-26, 11:28 ]
Kolego, ja tam patrze a tam wezyk ten cienki gumowy idacy w dol od tego malego "rozdzielacza" jest nie podlaczony.

Przejechalem sie na benzynie i na gazie i wyszly mi tylko bledy:


17511 -
17516 -
19759 -
16815 -

co ciekawe w kazdym z odczytow vaga blad 19759 byl na poczatku.

Dzisiaj mam trase 120km i sie okaze naprawde jak auto bedzie sie spisywac.

Ale i tak masz u mnie browara!

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 26 paź 2010, 12:56

starostast pisze:Trzeba sprawdzic to pod oslana ta gdzie masz numer silnika (w moim przypadku avk)?
Tak, ja mam ASN.

starostast pisze:[ Dodano: 2010-10-26, 11:28 ]
Kolego, ja tam patrze a tam wezyk ten cienki gumowy idacy w dol od tego malego "rozdzielacza" jest nie podlaczony.
E no to bracie nie działa Ci dopalanie :mrgreen: . Powinno działać tak: odpalasz samochód, po 5 sek obie gruszki się załączają i tak pozostają. Przegazowujesz do ponad 4500 obr i te puszki powinny się przełączyć.

Te błędy co Ci teraz pozostały to już inna przyczyna - coś od sondy lambda.

16815 - ten mi też się ostatnio pokazuje jako sporadyczny.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 26 paź 2010, 17:42

a czy w 2.8 ALG tez cos takiego mozna zrobic ? bo tez mi szrpie na zimnym

starostast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
Lokalizacja: leszno

Post autor: starostast » 26 paź 2010, 20:58

Jestem wlasnie po trasie 120km, dalem mu troche po gazie. Jechalo sie dobrze bez szarpniec etc.
Odczytalem bledy.
Sa tylko trzy
19759 - czyzby moze cos z czujnikiem polozenia walu rozrzadu - jest to blad staly

17930
17927 tez dotycza rozrzadu. Rozrzad wymienial mi koleg, ktory zjadl na tym zeby, no ale moze czegos jednak nie dopatrzyl?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga