[Audi A6 C5 3.0 l.] szarpie na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
- Lokalizacja: leszno
[Audi A6 C5 3.0 l.] szarpie na zimnym silniku
Witam
Mam problem z autem(silnik 3 litry benzyna z gazem), mianowicie auto jak jest nie rozgrzane po zapaleniu szarpie, obroty faluja zarwono na benzynie , na gazie w momencie przelaczenia objawy sa jeszcze silniejsze, rzadko potrafi zgasnac. Jak sie rozgrzeje powyzej 100 stopni cejcjusza to jest ok, na gazie i benzynie.
bledy z vag:
19759 - Bank 2, Camshaft Position (CMP) Sensor 4 -G301-, Open circuit/short circuit to B+
17930 - Intake Camshaft Control, Bank 2 - Malfunction
17927 - Intake Camshaft Control, Bank 1 - Malfunction
17511 - Obwód ogrzewania czujnika O2 (B1-S1) - wyjście za niskie
16684 - Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
16685 - ¨Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu
16687 - Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
18406 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 2 ==
17516 -Obwód ogrzewania czujnika O2 (B2-S1) - wyjście za niskie
17535 - Długoterminowy pomiar paliwa - system przeładowany (bank 1)
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
16690 -Cylinder 6 Misfire Detected ==
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected ==
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
18404 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 1 ==
16686 - Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
Bledy dotyczase cylindrow sa sporadyczne pojawiaja sietylko wtedy gdy auto szarpie.
Co moze byc przyczyna:
swiece?
Mam problem z autem(silnik 3 litry benzyna z gazem), mianowicie auto jak jest nie rozgrzane po zapaleniu szarpie, obroty faluja zarwono na benzynie , na gazie w momencie przelaczenia objawy sa jeszcze silniejsze, rzadko potrafi zgasnac. Jak sie rozgrzeje powyzej 100 stopni cejcjusza to jest ok, na gazie i benzynie.
bledy z vag:
19759 - Bank 2, Camshaft Position (CMP) Sensor 4 -G301-, Open circuit/short circuit to B+
17930 - Intake Camshaft Control, Bank 2 - Malfunction
17927 - Intake Camshaft Control, Bank 1 - Malfunction
17511 - Obwód ogrzewania czujnika O2 (B1-S1) - wyjście za niskie
16684 - Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
16685 - ¨Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu
16687 - Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
18406 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 2 ==
17516 -Obwód ogrzewania czujnika O2 (B2-S1) - wyjście za niskie
17535 - Długoterminowy pomiar paliwa - system przeładowany (bank 1)
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
16690 -Cylinder 6 Misfire Detected ==
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected ==
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
18404 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 1 ==
16686 - Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
Bledy dotyczase cylindrow sa sporadyczne pojawiaja sietylko wtedy gdy auto szarpie.
Co moze byc przyczyna:
swiece?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2010, 16:56 przez starostast, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
- Lokalizacja: leszno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
- Lokalizacja: leszno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Chodzi o zmienną długość kolektora dolotowego. Trzeba rozebrać ten mechanizm który zmienia strumień powietrza kolektorze dolotowym. Działa to w ten sposób że po przekroczeniu u nas 4300 obr 2 zawory podciśnieniowe obracają w kolektorze taki bęben który zmienia długość dolotu powietrza do cylindrów. Przodu pod osłoną 3.0 V6 jest ten mechanizm. Przykręcony na 2 śrubkach torx, należy zdemontować puszki podciśnieniowe, następnie odkręcić śruby trzymające kolektor - trzeba go lekko unieść z przodu aby wysunąć cały bęben - źródło problemów. Na tym bębnie są takie plastikowe "uszczelki" które z upływem czasu pękają i rozlatują się co powoduje nieszczelności w tym układzie a to z kolei powoduje zapisywanie błędów takich jak pisaliście wyżej oraz przerywania silnika (czuć to tak jakby wypadały zapłony). Polecam to rozebrać i obejrzeć - u mnie bęben był tylko mocno zasyfiony - 2 plastiki pęknięte (ale nie rozsypane). Po gruntownym czyszczeniu i sklejeniu co się dało u mnie problem zniknął. Sam bęben jest do dostania tylko w ASO za chore pieniądze, na allegro nie do zdobycia, chyba że z całym kolektorem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
- Lokalizacja: leszno
wyciagnelem jedna swiece troche szara ale na oko nie najgorsza. Swiece nie wymienialem jakies 60 tys km wiec i tak musze.
Ale sprobuje sprawdziec to o czym piszesz w poscie kolego.
Trzeba sprawdzic to pod oslana ta gdzie masz numer silnika (w moim przypadku avk)?
[ Dodano: 2010-10-26, 11:28 ]
Kolego, ja tam patrze a tam wezyk ten cienki gumowy idacy w dol od tego malego "rozdzielacza" jest nie podlaczony.
Przejechalem sie na benzynie i na gazie i wyszly mi tylko bledy:
17511 -
17516 -
19759 -
16815 -
co ciekawe w kazdym z odczytow vaga blad 19759 byl na poczatku.
Dzisiaj mam trase 120km i sie okaze naprawde jak auto bedzie sie spisywac.
Ale i tak masz u mnie browara!
Ale sprobuje sprawdziec to o czym piszesz w poscie kolego.
Trzeba sprawdzic to pod oslana ta gdzie masz numer silnika (w moim przypadku avk)?
[ Dodano: 2010-10-26, 11:28 ]
Kolego, ja tam patrze a tam wezyk ten cienki gumowy idacy w dol od tego malego "rozdzielacza" jest nie podlaczony.
Przejechalem sie na benzynie i na gazie i wyszly mi tylko bledy:
17511 -
17516 -
19759 -
16815 -
co ciekawe w kazdym z odczytow vaga blad 19759 byl na poczatku.
Dzisiaj mam trase 120km i sie okaze naprawde jak auto bedzie sie spisywac.
Ale i tak masz u mnie browara!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Tak, ja mam ASN.starostast pisze:Trzeba sprawdzic to pod oslana ta gdzie masz numer silnika (w moim przypadku avk)?
E no to bracie nie działa Ci dopalanie :mrgreen: . Powinno działać tak: odpalasz samochód, po 5 sek obie gruszki się załączają i tak pozostają. Przegazowujesz do ponad 4500 obr i te puszki powinny się przełączyć.starostast pisze:[ Dodano: 2010-10-26, 11:28 ]
Kolego, ja tam patrze a tam wezyk ten cienki gumowy idacy w dol od tego malego "rozdzielacza" jest nie podlaczony.
Te błędy co Ci teraz pozostały to już inna przyczyna - coś od sondy lambda.
16815 - ten mi też się ostatnio pokazuje jako sporadyczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
- Lokalizacja: leszno
Jestem wlasnie po trasie 120km, dalem mu troche po gazie. Jechalo sie dobrze bez szarpniec etc.
Odczytalem bledy.
Sa tylko trzy
19759 - czyzby moze cos z czujnikiem polozenia walu rozrzadu - jest to blad staly
17930
17927 tez dotycza rozrzadu. Rozrzad wymienial mi koleg, ktory zjadl na tym zeby, no ale moze czegos jednak nie dopatrzyl?
Odczytalem bledy.
Sa tylko trzy
19759 - czyzby moze cos z czujnikiem polozenia walu rozrzadu - jest to blad staly
17930
17927 tez dotycza rozrzadu. Rozrzad wymienial mi koleg, ktory zjadl na tym zeby, no ale moze czegos jednak nie dopatrzyl?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga