[a6 c5 1.9] Wymiana napinacza paska klinowego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
[a6 c5 1.9] Wymiana napinacza paska klinowego
Panowie może ktoś podpowie jak wymienić napinacz paska klinowego w silniku 1.9 czy trzeba dematować cały przod czy da sie bez tego i czy wiskozę tez trzeba wykręcać ? Na ten temat nie mogłem nic znalezć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
b]MrBorrows[/b], jeśli chodzi o napinacz klimy to musisz zrobić całą operacje z kanału od spodu autka inaczej się nie da, odkręcasz osłonę spod silnika, jeśli ją masz, i cały napinacz razem z rolką jest zamontowany na dwóch śrubach na imbus 6 jedna jest od dołu widoczna doskonale druga nieco wyżej od naciągu i z nią jest mały problem bo jest tam mało miejsca krótkim imbusikiem musisz pokombinować i na pewno poradzisz tak jak mówiłem cały napinacz wychodzi z rolką i taki też jest w komplecie do kupienia.
panowie co z tym drugim napinaczem nikt go nie wymieniał ?

panowie co z tym drugim napinaczem nikt go nie wymieniał ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
Na pewno można wymienić bez ściągania przodu.
Wymieniałem dość dawno więc mogę już wszystkiego nie pamiętać.
Na pewno wisko musisz odkręcić razem z wiatrakiem i tym kółkiem na którym zamocowane jest wisko. Ja blokowałem to kółko takim paskiem do odkręcania filtrów ( ale później słyszałem że można zablokować je np. wiertłem wkładając je w otwór i blokując o silnik. Po zablokowaniu koła, przystępujemy do odkręcenia śruby imbusowej znajdującej się z tyłu poniżej alternatora śruba ta jest ukryta dość głęboko musisz ją wymacać. Tylko nie pamiętam jaki tam był gwint czy lewy czy prawy musisz popróbować.
Jak już odkręcisz tą śrubę to wystarczy tylko wysunąć wisko maksymalnie w stronę chłodnicy.
Następnie odkręcasz nakrętkę śruby napinacza która znajduje się obok śruby wiska.
Jak jusz wszystko odkręcileś to wyciagasz sobie cały napinacz od strony chłodnicy.
Skręcając i zamontowując nowy napinacz, postępujemy analogicznie na odwrót.
Jak nie będziesz mógł dojść do tych śrub które trzeba odkręcić to możesz sobie wykręcić filtr paliwa
Wymieniałem dość dawno więc mogę już wszystkiego nie pamiętać.
Na pewno wisko musisz odkręcić razem z wiatrakiem i tym kółkiem na którym zamocowane jest wisko. Ja blokowałem to kółko takim paskiem do odkręcania filtrów ( ale później słyszałem że można zablokować je np. wiertłem wkładając je w otwór i blokując o silnik. Po zablokowaniu koła, przystępujemy do odkręcenia śruby imbusowej znajdującej się z tyłu poniżej alternatora śruba ta jest ukryta dość głęboko musisz ją wymacać. Tylko nie pamiętam jaki tam był gwint czy lewy czy prawy musisz popróbować.
Jak już odkręcisz tą śrubę to wystarczy tylko wysunąć wisko maksymalnie w stronę chłodnicy.
Następnie odkręcasz nakrętkę śruby napinacza która znajduje się obok śruby wiska.
Jak jusz wszystko odkręcileś to wyciagasz sobie cały napinacz od strony chłodnicy.
Skręcając i zamontowując nowy napinacz, postępujemy analogicznie na odwrót.
Jak nie będziesz mógł dojść do tych śrub które trzeba odkręcić to możesz sobie wykręcić filtr paliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
alukard, czyli w miarę prosta robota jak na razie spróbuje pewnie gdzieś za tydzień bo teraz nie mam czasu zobaczymy jak to wyjdzie Panowie to jeszcze jedno rico11, rozumiem że śruby mocujące wisko sa ukryte pod tym kołem co je napędza co pasek klinowy siedzi bo tam są jakieś 3 czy jeszcze dalej w innym miejscu jest jakaś sruba jedna ? i czy jak bym odkrecił te wisko to je wyjmę na zewnątrz bo jak by się to udało to chętnie zmienił bym wiatrak ten plastikowy bo straszne jakieś bicie ma ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
Tych trzech nie odkręcaj.
Musisz zdjąć osłonę silnika ta plastikowa z góry i pod alternatorem z tyłu ( nie z tej strony co jest kółko do napędzania tylko od tyłu) jest jedna śruba która mocuje to kółko.
A czy wyjmiesz na zewnątrz wisco to nie pamiętam, ale chyba raczej nie, ale możesz odkręcić sam wiatrak i go wymienić.
Jak coś jeszcze nie jasne to pytaj
Musisz zdjąć osłonę silnika ta plastikowa z góry i pod alternatorem z tyłu ( nie z tej strony co jest kółko do napędzania tylko od tyłu) jest jedna śruba która mocuje to kółko.
A czy wyjmiesz na zewnątrz wisco to nie pamiętam, ale chyba raczej nie, ale możesz odkręcić sam wiatrak i go wymienić.
Jak coś jeszcze nie jasne to pytaj

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
rico11, jeszcze nic nie wymieniałem nie miałem czasu ale w przyszłym tygodniu wezmę się do tego, jeszce do końca nie rozumiem jak wyjąć ten wiatrak plastikowy bo tam nie ma miejsca, o której śrubie mówisz o tej żeby wyjąć wisco całe czy innej opisz jasniej byłbym wdzieczny bo nie bardzo kumam oczywiscie chodzi o to by nie rozbierać przodu auta i wymienić ten plastikowy wiatrak ?
[ Dodano: 2010-08-25, 21:04 ]
cisza w temacie
[ Dodano: 2010-08-25, 21:04 ]
cisza w temacie

Panowie własnie wymieniam napinacz paska wielorowkowego, piszecie ze nie trzeba odkrecach wisko, zeby zablokowac wisko wkładacie wiertla, chwytacie rolke od wisko obejmką do filtrow. Nie ma mozliwosci wyjecia napinacza bez odsuniecia wisko od silnika, wiertla to chyba jakies zlote albo tytanowe, klucz do filtrow mi pekl, na szajbie od wisko sa regularne otwory pod klucz taki jak np. sie odkreca tarcze od boszek - pokrzywił sie
Pracuje w warsztacie mechanicznym i mamy nie byle jakie klucze a zadne nie wytrzymuja. Krecilem w prawo i w lewo gdyby mial odwrotny gwint i tez nic.
Proszę niech mi ktoś poradzi jak odkrecic wisko. I musi to byc pewny i sprawdzony sposob.
Wymieniam bo piszczy pasek, a dlugosc mam PK6........92
[ Dodano: 2010-10-22, 16:05 ]
Napinacz wymieniony :D:D:D przestało piszczec. ÂŻadne klucze nie dały rady oprócz starego sprawdzonego sposobu zablokowanie kluczem do rur
szajby za krawedz wiskozy. Odkrecanie sruby z tyłu pod alternatorem (ktorego tez wyjmowalem) w przeciwnym kierunku do zegara czyli normalny gwint. Wentylator tez dało sie wyciągnąc z wiskozą
wszystko robione bez zdejmowania przodu.
Pozdrawiam

Proszę niech mi ktoś poradzi jak odkrecic wisko. I musi to byc pewny i sprawdzony sposob.
Wymieniam bo piszczy pasek, a dlugosc mam PK6........92
[ Dodano: 2010-10-22, 16:05 ]
Napinacz wymieniony :D:D:D przestało piszczec. ÂŻadne klucze nie dały rady oprócz starego sprawdzonego sposobu zablokowanie kluczem do rur


Pozdrawiam
Nie noga a głowa i to co w niej jest
!
