Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 1.9] Wymiana napinacza paska klinowego

Silniki wysokoprężne
wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

[a6 c5 1.9] Wymiana napinacza paska klinowego

Post autor: wojtass » 27 lip 2010, 11:36

Panowie może ktoś podpowie jak wymienić napinacz paska klinowego w silniku 1.9 czy trzeba dematować cały przod czy da sie bez tego i czy wiskozę tez trzeba wykręcać ? Na ten temat nie mogłem nic znalezć

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 27 lip 2010, 12:49

nie trzeba sciagac przodu i nie trzeba sciagac wiskozy
wszystko fajnie szybko da sie odkrecic

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 27 lip 2010, 14:08

alukard, kolego to napisz jak bo to mi nic nie mówi byłbym wdzięczny

[ Dodano: 2010-07-27, 15:24 ]
dodam tylko że chodzi mi o pasek napędzający pompe wody wspomagania itp. nie klimy bo tu to robota prosta fakt

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 27 lip 2010, 21:14

wojtass pisze:dodam tylko że chodzi mi o pasek napędzający pompe wody wspomagania itp. nie klimy bo tu to robota prosta fakt
A ja mam problem właśnie z tym napinaczem od klimy - ktoś mógłby mi opisać jak to wymienić, jeśli to takie łatwe? :-)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 27 lip 2010, 21:59

b]MrBorrows[/b], jeśli chodzi o napinacz klimy to musisz zrobić całą operacje z kanału od spodu autka inaczej się nie da, odkręcasz osłonę spod silnika, jeśli ją masz, i cały napinacz razem z rolką jest zamontowany na dwóch śrubach na imbus 6 jedna jest od dołu widoczna doskonale druga nieco wyżej od naciągu i z nią jest mały problem bo jest tam mało miejsca krótkim imbusikiem musisz pokombinować i na pewno poradzisz tak jak mówiłem cały napinacz wychodzi z rolką i taki też jest w komplecie do kupienia. ;-)
panowie co z tym drugim napinaczem nikt go nie wymieniał ?

rico11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska

Post autor: rico11 » 28 lip 2010, 00:59

Na pewno można wymienić bez ściągania przodu.
Wymieniałem dość dawno więc mogę już wszystkiego nie pamiętać.
Na pewno wisko musisz odkręcić razem z wiatrakiem i tym kółkiem na którym zamocowane jest wisko. Ja blokowałem to kółko takim paskiem do odkręcania filtrów ( ale później słyszałem że można zablokować je np. wiertłem wkładając je w otwór i blokując o silnik. Po zablokowaniu koła, przystępujemy do odkręcenia śruby imbusowej znajdującej się z tyłu poniżej alternatora śruba ta jest ukryta dość głęboko musisz ją wymacać. Tylko nie pamiętam jaki tam był gwint czy lewy czy prawy musisz popróbować.
Jak już odkręcisz tą śrubę to wystarczy tylko wysunąć wisko maksymalnie w stronę chłodnicy.
Następnie odkręcasz nakrętkę śruby napinacza która znajduje się obok śruby wiska.
Jak jusz wszystko odkręcileś to wyciagasz sobie cały napinacz od strony chłodnicy.

Skręcając i zamontowując nowy napinacz, postępujemy analogicznie na odwrót.

Jak nie będziesz mógł dojść do tych śrub które trzeba odkręcić to możesz sobie wykręcić filtr paliwa

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 28 lip 2010, 08:47

wojtass,

klucz 15 oczkowy odpowiednio wygiety (w lewo luzujesz w prawo napinasz)
obracasz wentylatorem az znajdziesz taka dziurke do wyciagniecia calkowicie sruby
pasek wyciagasz i wkladasz przekladajac go za wentylatorem

5 min roboty ;-)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 30 lip 2010, 11:03

alukard, czyli w miarę prosta robota jak na razie spróbuje pewnie gdzieś za tydzień bo teraz nie mam czasu zobaczymy jak to wyjdzie Panowie to jeszcze jedno rico11, rozumiem że śruby mocujące wisko sa ukryte pod tym kołem co je napędza co pasek klinowy siedzi bo tam są jakieś 3 czy jeszcze dalej w innym miejscu jest jakaś sruba jedna ? i czy jak bym odkrecił te wisko to je wyjmę na zewnątrz bo jak by się to udało to chętnie zmienił bym wiatrak ten plastikowy bo straszne jakieś bicie ma ?

rico11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska

Post autor: rico11 » 01 sie 2010, 20:58

Tych trzech nie odkręcaj.
Musisz zdjąć osłonę silnika ta plastikowa z góry i pod alternatorem z tyłu ( nie z tej strony co jest kółko do napędzania tylko od tyłu) jest jedna śruba która mocuje to kółko.
A czy wyjmiesz na zewnątrz wisco to nie pamiętam, ale chyba raczej nie, ale możesz odkręcić sam wiatrak i go wymienić.
Jak coś jeszcze nie jasne to pytaj ;-)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 08 sie 2010, 21:58

rico11, to podpowiedz jak ten wiatrak wykręcić i go wymienic bo tam od strony chłodnicy to nie ma miejsca jak wsadzić ręki i tych śrub na imbus wykręcić :-(

rico11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska

Post autor: rico11 » 09 sie 2010, 23:33

Jeżeli chodzi o wentylator blokujesz go imbusem tak żeby ci się nie obracał odkręcasz go śruba jest w środku rolki.

A ten napinacz już wymieniłeś?

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 11 sie 2010, 21:10

rico11, jeszcze nic nie wymieniałem nie miałem czasu ale w przyszłym tygodniu wezmę się do tego, jeszce do końca nie rozumiem jak wyjąć ten wiatrak plastikowy bo tam nie ma miejsca, o której śrubie mówisz o tej żeby wyjąć wisco całe czy innej opisz jasniej byłbym wdzieczny bo nie bardzo kumam oczywiscie chodzi o to by nie rozbierać przodu auta i wymienić ten plastikowy wiatrak ?

[ Dodano: 2010-08-25, 21:04 ]
cisza w temacie :-(

Barttago
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2010, 21:59
Lokalizacja: Wolbrom

Post autor: Barttago » 22 paź 2010, 13:54

Panowie własnie wymieniam napinacz paska wielorowkowego, piszecie ze nie trzeba odkrecach wisko, zeby zablokowac wisko wkładacie wiertla, chwytacie rolke od wisko obejmką do filtrow. Nie ma mozliwosci wyjecia napinacza bez odsuniecia wisko od silnika, wiertla to chyba jakies zlote albo tytanowe, klucz do filtrow mi pekl, na szajbie od wisko sa regularne otwory pod klucz taki jak np. sie odkreca tarcze od boszek - pokrzywił sie :/ Pracuje w warsztacie mechanicznym i mamy nie byle jakie klucze a zadne nie wytrzymuja. Krecilem w prawo i w lewo gdyby mial odwrotny gwint i tez nic.

Proszę niech mi ktoś poradzi jak odkrecic wisko. I musi to byc pewny i sprawdzony sposob.
Wymieniam bo piszczy pasek, a dlugosc mam PK6........92

[ Dodano: 2010-10-22, 16:05 ]
Napinacz wymieniony :D:D:D przestało piszczec. ÂŻadne klucze nie dały rady oprócz starego sprawdzonego sposobu zablokowanie kluczem do rur :) szajby za krawedz wiskozy. Odkrecanie sruby z tyłu pod alternatorem (ktorego tez wyjmowalem) w przeciwnym kierunku do zegara czyli normalny gwint. Wentylator tez dało sie wyciągnąc z wiskozą :) wszystko robione bez zdejmowania przodu.

Pozdrawiam
Nie noga a głowa i to co w niej jest !!!

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 paź 2010, 20:09

u mnie tez wszystko wymienione i jest ok w przeciwienstwie doBarttago, nie miałem problemu z odkręceniem a jesli chodzi o przykręcenie tego spowrotem to nie ma potrzeby na siłę bo wiatrak kręci się przeciwnie do gwintu i się nie odkręci

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 paź 2010, 11:33

Barttago,

nie rozumiem dlaczego macie takie problemy ;-)
u mnie jak pisałem bez żadnego wyciągania wisko ani nic w tym stylu ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl