Temat wklejam w imieniu Grzegorza Sprawki
Inicjatywa głownie polega na razie na zebraniu jak największej liczby głosów poparcia
a następnie na przybyciu jak największą grupą ludzi na zebranie z radnymi.
Formularz do zbierania podpisów Tutaj
Każda pomoc mile widziana.
Jeżeli temat umieściłem w złym miejscu proszę moderatorów o umieszczenie go tam gdzie być powinien.
Szczegóły poniżej.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sportami motorowymi, czynnym uczestnictwem w zawodach i aktywnym spędzaniem czasu oraz doskonaleniem techniki jazdy motocyklem i samochodem, postanowiliśmy zawiązać inicjatywę społeczną, która ma swoimi działaniami doprowadzić do powstania obiektu szkoleniowo-sportowego w naszym regionie - województwie lubelskim. Projekt ten nosi obecnie roboczą nazwę „Tor Lublin”, chociaż zdajemy sobie sprawę, że lokalizacja obiektu może, a nawet powinna znajdować się poza granicami miasta i być usytuowana w taki sposób, aby swoim istnieniem nie utrudniała życia mieszkańcom, znajdującym się w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Uważamy, że dobrym pomysłem byłoby umiejscowienie toru w okolicach powstającego lotniska w ÂŚwidniku. Ułatwiłoby to znacznie komunikację zawodnikom i kibicom odwiedzającym obiekt oraz umożliwiło korzystanie z hoteli i dróg dojazdowych przygotowanych na potrzeby portu lotniczego.
W tym momencie mamy w Polsce tylko dwa tory wyścigowe: Tor Poznań i Tor Kielce, przy czym ten drugi jest używany w ograniczonym stopniu, z racji tego, że część okrążenia przebiega po krajowej drodze publicznej. Są to obiekty przestarzałe, wybudowane w latach siedemdziesiątych, bez odpowiednich trybun i miejsc dla publiczności.
Wybudowanie w województwie lubelskim profesjonalnego toru wyścigowego wraz z całą infrastrukturą, zapleczem technicznym, medycznym, gastronomią i hotelami spowoduje, że nasz region odniesie wiele korzyści.
Można podzielić je na kilka kategorii:
1. Promocja miasta i regionu
Doświadczenia z Toru w Poznaniu i od naszych południowych sąsiadów pokazują, że na tego typu obiektach, praktycznie przez cały rok, organizowane są zawody różnej rangi, począwszy od Mistrzostw Europy, poprzez mistrzostwa kraju, na amatorskich zmaganiach i zlotach przeróżnych pojazdów kończąc. Nasze korzystne usytuowanie geograficzne może spowodować, iż przyjadą do nas zawodnicy i kibice zarówno z Zachodniej i Południowej Europy, jak też ze wschodu, gdzie również brakuje tego typu obiektów. Relacje z imprez będą emitowane przez media z całego świata. Lublin w 2016 ma aspiracje zostać Europejską Stolicą Kultury, rozgłos, jaki nasze miasto uzyska dzięki powstaniu pierwszego profesjonalnego toru w kraju, pomoże mu ten laur zdobyć.
2. Finanse publiczne
Mądrze zarządzany i dobrze zorganizowany obiekt sportowo - szkoleniowy, jakim ma być Tor Lublin to przysłowiowa „kura znosząca złote jajka”. Organizatorzy wyścigów, treningów, szkoleń i zlotów płacą duże pieniądze za możliwość skorzystania z obiektu, a z obserwacji innych torów np. na Słowacji (Slovakiaring) i w Czechach (Brno, Most) obłożenie imprezami jest bardzo duże. Również firmy produkujące pojazdy oraz media motoryzacyjne często korzystają z torów, jako poligonu doświadczalnego do różnego rodzaju testów. Część z tych pieniędzy mogłaby zasilić budżet województwa lub gminy, na której terenie byłby ten obiekt usytuowany.
3. Dodatkowe miejsca pracy
Obsługa toru i obiektów towarzyszących to zatrudnienie dla kilkudziesięciu, a nawet kilkuset osób. Będzie praca na długie lata dla menedżerów, sędziów, trenerów, mechaników, hotelarzy i innych, co w obecnej sytuacji rynkowej jest niezaprzeczalnym plusem.
4. Korzyści dla firm z regionu
Każdy prężnie działający biznes tworzy sieć naczyń połączonych, dzięki temu możliwość rozwoju zyskują podmioty z branż pokrewnych. Nasz region został prawie pominięty w przygotowaniach do Euro 2012 (jedynie w Puławach będzie centrum pobytowe), dlatego budowa toru byłaby świetnym katalizatorem gospodarczym dla regionu. Pójdą za tym kolejne inwestycje, powstaną drogi dojazdowe, będzie możliwość pozyskania dodatkowych środków z Unii Europejskiej, która ostatnimi czasy bardzo wspiera ścianę wschodnią.
5. Bezpieczeństwo
Statystyki i badania dowodzą, że lawinowo rośnie liczba zdających na prawo jazdy na motocykle i młodych kierowców samochodów oraz liczba wypadków z ich udziałem. Odpowiedzialne za to są między innymi: braki w szkoleniu z techniki jazdy, niewystarczająca ilość lub wręcz całkowity brak miejsc, gdzie młodzi ludzie w bezpiecznych warunkach mogą najeździć się do woli, doskonalić umiejętności lub spróbować swoich sił w wyścigach. Zaspokojenie ambicji sportowych oraz konfrontacja z innymi na torze skutkuje mniejszą brawurą w normalnych warunkach drogowych oraz większą świadomością własnych możliwości.
6. Rozwój sportu
Tor wyścigowy powinien być zaprojektowany i wykonany tak, aby udało się skonfigurować go w kilku wariantach, odpowiednich zarówno dla wyścigów motocyklowych, samochodowych, kartingowych, supermoto, driftu czy wyścigów na ¼ mili. Mamy wielu zdolnych zawodników w tych dyscyplinach, a ich wyniki będą jeszcze lepsze, w momencie kiedy będą mogli na co dzień trenować na torze z prawdziwego zdarzenia. Idealnym rozwiązaniem jest zbudowanie w pobliżu toru wyścigowego, również toru do motocrossu (takie rozwiązanie są spotykane w Europie i na świecie), gdyż można wtedy wykorzystać wspólną bazę noclegową i zaplecze techniczne. Biorąc pod uwagę znaczące osiągnięcia zawodników z naszego regionu startujących w rajdach terenowych i duże doświadczenie lubelskiego klubu KM Cross Ekoklinkier w organizacji zawodów motocrossowych, dysponując odpowiednim obiektem, moglibyśmy organizować eliminacje Mistrzostw ÂŚwiata i Europy w tej dyscyplinie. Zagospodarowując otoczenie toru można wykorzystać je jako miejsce na pole golfowe (tak jest np. w Brnie), czy przystosować do innych form rekreacji.
7. Rozwiązanie problemu toru przy Zemborzyckiej
Od kilku lat trwają przepychanki pomiędzy mieszkańcami bloków przy ulicy Fulmana a PZM, który zarządza torem kartingowym. Zmiana lokalizacji toru zadowoli zapewne obie strony. Mieszkańcy zyskają upragniony spokój, a PZM będzie miał większe pole do popisu, dysponując obiektem o światowym standardzie.
Oczywiście, jest to tylko część korzyści, jakie może zyskać miasto i całe województwo lubelskie realizując projekt budowy ośrodka sportowo-szkoleniowego „Tor Lublin”.
Wszystkich, którzy chcą i mogą pomóc wcielić ten projekt w życie, a szczególnie polityków , radnych i osoby decyzyjne, prosimy o pomoc.
Rozpoczęliśmy zbieranie głosów poparcia dla projektu budowy toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. W tym celu przygotowałem formularz, który wyślę każdemu kto napisze maila na adres torlublin@moto-gp.pl. W temacie wiadomości napisz "Lista poparcia". Formularz jest również do pobrania TUTAJ. Po otrzymaniu formularza, wydrukuj go i zbierz głosy znajomych, rodziny i wszystkich tych którzy zechcą przyłączyć się do naszej akcji. Wypełnione listy wyślij lub przynieś osobiście do siedziby Moto-GP, ul. Nałęczowska 73, 20-701 Lublin. Również u nas na miejscu będziesz mógł oddać swój głos. Im więcej podpisów uda nam się zebrać tym większą siłę przebicia będzie miał nasz pomysł.
Jeśli chcesz wziąć udział w spotkaniu z politykami i mediami wyślij maila na adres torlublin@moto-gp.pl (temat wiadomości "Spotkanie", w mailu podaj swoje imię nazwisko i telefon). Pozwoli to zorientować się na jaką frekwencję możemy liczyć oraz poinformować Cię gdzie i kiedy takie spotkanie będzie miało miejsce.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania w tej sprawie napisz torlublin@moto-gp.pl lub zadzwoń 723-004-300.
Grzegorz Sprawka
Moto-GP
Najważniejsza będzie właśnie liczba ludzi na spotkaniu, jeżeli sala będzie wypełniona po brzegi to będą widzieć ze jest dużo ludzi którym zależy.
I tu cytat z 22.10.2010
"Dzisiaj w lubelskiej siedzibie PZM odbyło się drugie już spotkanie organizacyjne poświęcone budowie toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. Na spotkaniu zjawili się przedstawiciele większości klubów z regionu zrzeszonych w PZM. Wszyscy byli zgodni w jednej kwestii - idea słuszna, a nowy obiekt szkoleniowo-sportowy rozwiązałby wiele problemów z jakimi obecnie boryka się lubelski sport motorowy. W trakcie dyskusji zrodziło się kilka ciekawych pomysłów i koncepcji, jak zaangażować całe środowisko związane ze sportami motorowymi w realizację naszego projektu. Już w poniedziałek do wiadomości publicznej, podana zostanie data konferencji prasowej i spotkania, na które zaprosimy czołowych polityków i decydentów z województwa.
Cały czas liczymy na Waszą pomoc i poparcie w realizacji przedsięwzięcia, które jeszcze bardziej zbliży nas do Europy, pomoże realizować pasje i marzenia oraz poprawi bezpieczeństwo na drogach."
ja już e-maila wysłałem ,jestem ciekawy co będzie na tym spotkaniu
pzdr
- Strona główna Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum Podstawowe Zloty ogólnopolskie i lokalne grup forum Audi A6 / A7 Klub Lubelskie
Budowa toru wyścigowego na Lubelszczyźnie - przyłącz się
Lokalna w/w grupa sympatyków Forum Audi A6 / A7.
Przejdź do
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Regulamin i komunikat
- ↳ Regulamin Forum Audi A6 / A7 Klub Polska.
- ↳ Kontakt - Forum A6 / A7 Klub Polska.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum Podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Dział Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Nowości i Komunikaty
- ↳ Sugestie dotyczące działania Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Sprawy techniczne i nie tylko
- ↳ Klubowa galeria własnych zdjęć samochodów.
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Ciekawostki, historie, zdjęcia i filmy Audi A6 / A7.
- ↳ Zloty ogólnopolskie i lokalne grup forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Anglia/wyspy
- ↳ Reszta świata
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam / Odradzam
- ↳ Polecam (spoza Forum)
- ↳ Polecam użytkownika Forum
- ↳ Odradzam (spoza Forum)
- ↳ Odradzam transakcję z tym użytkownikiem Forum
- ↳ Kupujemy Audi A6/A7
- ↳ Gadżety
- ↳ Ubezpieczenia
- ↳ Skradziono auto, skradziono przedmiot
- ↳ Na każdy temat
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ A6/A7 - LPG
- ↳ Ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Elektryka
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018-)
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Car Audio
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja fabryczna
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja niefabryczna
- ↳ CB Radio
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Reklamy firm / usług
- ↳ Promocje, firmy, rabaty, sprzedaże.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Warsztat - czyli zrób to sam
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Oddam za free
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga