Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5 TDI AEL] wymiana pompy oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

[2,5 TDI AEL] wymiana pompy oleju

Post autor: k44761 » 07 maja 2010, 20:11

Witam.
Interesuje mnie temat wymiany pompy oleju w A6 z ael'kiem.
Rozrząd mam już zdjęty, pompa odkręcona od bloku i od miski olejowej (4 śruby M6) a nie chce zejść.
Czy do odkręcenia pompy olejowej w tym motorze trzeba zdejmować miskę olejową? Nie wygląda na to, bo pompa jest mocowana na zewnątrz, ale może jeszcze jakieś śruby trzymają ją od środka? Bardzo proszę o wskazówki :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 08 maja 2010, 13:32

Witam! W niedawnym czasie wymieniałem uszczelkę pod pompą opejową z racji wymiany rozrządu i była potrzeba odkręcenia miski olejowej z czym wiąże się również delikatne podniesienie motorowni <smuty> <ok>
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

gość_

Post autor: gość_ » 08 maja 2010, 13:39

albo opuszczenie ławy zamiast podnoszenia silnika to chyba łatwiejsze:)
też miałem to teraz robione u siebie :) bo pompa cały silnik mi obrzygała.
a w ogóle to czemu chcesz wymieniać pompę oleju? co z nią nie tak?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 09 maja 2010, 14:14

A mi udało się bez podnoszenia silnika i bez opuszczania belki :) Wczoraj zwalczyłem temat :)
szybki-ens, cieknie mi olej na łączeniu bloku i pompy oleju, uszczelka do wymiany była :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

gość_

Post autor: gość_ » 09 maja 2010, 16:23

to samo co u mnie :) hehe :)
Też się męczyłem z tym problemem w ostatnim tygodniu :)

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 09 maja 2010, 22:03

k44761 pisze:A mi udało się bez podnoszenia silnika i bez opuszczania belki :) Wczoraj zwalczyłem temat :)
szybki-ens, cieknie mi olej na łączeniu bloku i pompy oleju, uszczelka do wymiany była :)
możecie wkleić screena z etki (chwilowo mi cosik nie działa) gdzie dokładnie jest pompa olejowa i ta uszczelka.. bo u mnie jakiś czas temu tez zauważyłem że gdzieś sączy oliwka, leci aż na filtr oleju.. z tego co zauważyłem to jakby spod kolektora ssącego :roll:
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 10 maja 2010, 21:47

rys z ETKi wkleję jutro jak będę w warsztacie, póki co napiszę Ci że pompę oleju masz pod dolnym kołem rozrządu (tym od wału korbowego). jest tam sobie chyba 4 śruby M6 od czoła pompy, dwie M8 też od czoła pompy (jedna z nich jest od napinacza paska rozrządu) i 4 M6 od dołu miski olejowej. Niestety żeby zdjąć pompę, musisz zdjąć miskę i wykręcić jeszcze mocowanie smoka (2 śruby M6). Z zdejmowaniem miski nie ma najmniejszego problemu, nie trzeba nawet podnosić silnika ani opuszczać sanek.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 20 paź 2010, 15:34

kolego hasek jezli ci cieknie az na filtr oleju to proponuje sprawdzic czy nie cieknie ci spod chlodniczki olejowej mialem ten sam przypadek i okazalo sie ze cieklo wlasnie spod tego elementu jest tam taka gumka i u mnie sie zuzyla na tej zasadzie ze jej nieweielka czesc zesztywniala i spod tego cieklo a ze nie dostalem nowej to na sylikon termiczny machnalem i jest gitara zero wycieku

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 22 paź 2010, 21:46

uszaty2222 pisze:kolego hasek jezli ci cieknie az na filtr oleju to proponuje sprawdzic czy nie cieknie ci spod chlodniczki olejowej mialem ten sam przypadek i okazalo sie ze cieklo wlasnie spod tego elementu jest tam taka gumka i u mnie sie zuzyla na tej zasadzie ze jej nieweielka czesc zesztywniala i spod tego cieklo a ze nie dostalem nowej to na sylikon termiczny machnalem i jest gitara zero wycieku
właśnie to miejsce podejrzewam i w najbliższej wolnej chwili, przy wymianie oleju zmienię te oringi (leżą już kupione).
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 22 paź 2010, 23:58

to mam nadzieje ze swoim skromnym postem podalem najczestsza przyczynę wycieku oleju <ok>

kwiatek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kwiatek1986 » 16 mar 2011, 20:43

witam

[ Dodano: 2011-03-16, 20:50 ]
witam mam pytanie ja wygloda wymiana zimeringu pompy olejowej w audi c4 a6 2.5tdi AEL bo strasznie wycieka.Szlyszalem od swojego kolegi ze podobnie ja przy wymianie rorzadu .Czy nie ma innej drogi rozwiazania tego problemu ?Jezeli ktos moze pomoc to fajnie moze jakies zdiecia
kwiatek

gość_

Post autor: gość_ » 16 mar 2011, 21:23

Niestety czeka cię zwalanie przodu i całego rozrządu. Miałem to samo. Jesteś z Olsztyna widzę. Jedź do Piotra na towarową. On to u mnie robił. Facet się zna i ogarnia audice elegancko- najważniejsze, za małe pieniądze.

pawlo1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:55
Lokalizacja: WWL/SWAP na AEL 140

Post autor: pawlo1982 » 14 lis 2011, 21:56

czy po odkręceniu wszystkich widocznych śrubek misy olejowej są jakieś jeszcze które nie są widoczne a skutecznie blokują jej wyjęcie ?
pytam sie ponieważ miskę blokowało coś pomiędzy skrzynią a silnikiem ,czy sa tam jakieś jeszcze wkręty ?
ma ktoś wykaz z programu gdzie w jakim miejscu śruby trzymają taką miskę ?
i czy da rade wykręcić to bez podnoszenia silnika ?
męczyłem sie już raz i widzę ze ten temat mi powraca :|

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 17 lis 2011, 18:24

pawlo1982 pisze:czy po odkręceniu wszystkich widocznych śrubek misy olejowej są jakieś jeszcze które nie są widoczne a skutecznie blokują jej wyjęcie ?
pytam sie ponieważ miskę blokowało coś pomiędzy skrzynią a silnikiem ,czy sa tam jakieś jeszcze wkręty ?
ma ktoś wykaz z programu gdzie w jakim miejscu śruby trzymają taką miskę ?
i czy da rade wykręcić to bez podnoszenia silnika ?
męczyłem sie już raz i widzę ze ten temat mi powraca :|
nie wiem czy odkręciłeś te 2 zaznaczone śruby Obrazek

generalnie są one widoczne, ale chyba godzinę męczyłem się z ich odkręceniem. po kombinacjach stwierdziłem, że niemieccy spece nie mogli ich umieścić w tak beznadziejnym miejscu i pokręciłem kołem zamachowym, są na nim 2 wcięcia dzięki, którym mamy dostęp do owych śrub <wnerw>
nie pamiętam tylko czy nie ma tam jeszcze jakiejś osłony małej.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

BZYKO1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2011, 22:30
Lokalizacja: ŁUKÓW

Post autor: BZYKO1 » 29 lis 2011, 19:29

Witam, może komuś się to przyda.Przy zakupie nowej warto poszukać zamienników,
poniżej lista modeli aut w których to siedzi ta sama pompa oleju. Muszę przyznać że często przeglądam forum i jest tu bardzo mało takich informacji,a ma to wielkie znaczenie przy wymianach części ,rozbieżność cenowa gigantyczna za sam znaczek A6.
pzdr
AUDI100 (4A, C4)1990/12 - 1994/06
100 (4A, C4) 2.5 TDI ABP 4A,C4 2461 85 4 Saloon 90.12 - 94.06
AUDI100 Avant (4A,C4)1990/12 - 1994/06
100 Avant (4A, C4) 2.5 TDI ABP 4A,C4 2461 85 4 Estate 90.12 - 94.06
AUDIA6 (4A, C4)1994/06 - 1997/02
A6 (4A, C4) 2.5 TDI AAT 4A, C4 2461 84 5 Saloon 95.01 - 97.02
A6 (4A, C4) 2.5 TDI AAT 4A, C4 2461 85 5 Saloon 94.06 - 97.02
A6 (4A, C4) 2.5 TDI AEL 4A, C4 2461 103 5 Saloon 94.08 - 97.02
A6 (4A, C4) 2.5 TDI quattro AEL 4A, C4 2461 103 5 Saloon 95.10 - 97.02
AUDIA6 Avant (4A, C4)1994/06 - 1997/12
A6 Avant (4A, C4) 2.5 TDI AAT 4A, C4 2461 84 5 Estate 95.01 - 97.12
A6 Avant (4A, C4) 2.5 TDI AAT 4A, C4 2461 85 5 Estate 94.06 - 97.12
A6 Avant (4A, C4) 2.5 TDI AEL 4A, C4 2461 103 5 Estate 94.08 - 97.12
A6 Avant (4A, C4) 2.5 TDI quattro AEL 4A, C4 2461 103 5 Estate 95.07 - 97.12
VOLKSWAGENLT 28-35 II Bus(2DM)1996/04 - /
LT 28-35 II Bus (2DM) 2.5 SDI AGX 2461 55 Bus 96.07 -
LT 28-35 II Bus (2DM) 2.5 TDI AHD 2461 75 Bus 96.05 - 99.08
LT 28-35 II Bus (2DM) 2.5 TDI APA 2461 66 Bus 99.05 -
LT 28-35 II Bus (2DM) 2.5 TDI ANJ 2461 80 Bus 99.05 -
LT 28-35 II Bus (2DM) 2.5 TDI BBE 2461 61 Bus 01.05 -
LT 28-35 II Bus (2DM) 2.5 TDI BBF 2461 70 Bus 01.05 -
VOLKSWAGENLT 28-46 II Box(2DX0AE)1996/04 - /
LT 28-46 II Box (2DX0AE) 2.5 SDI AGX 2461 55 Box 96.09 -
LT 28-46 II Box (2DX0AE) 2.5 TDI AHD 2461 75 Box 96.05 - 99.08
LT 28-46 II Box (2DX0AE) 2.5 TDI APA 2461 66 Box 99.05 -
LT 28-46 II Box (2DX0AE) 2.5 TDI ANJ 2461 80 Box 99.05 -
LT 28-46 II Box (2DX0AE) 2.5 TDI BBE 2461 61 Box 01.05 -
LT 28-46 II Box (2DX0AE) 2.5 TDI BBF 2461 70 Box 01.05 -
VOLKSWAGENLT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE)1996/04 - /
LT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE) 2.5 SDI AGX 2461 55 Flatbed /Chassis 96.09 -
LT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE) 2.5 TDI AHD 2461 75 Flatbed /Chassis 96.06 - 99.08
LT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE) 2.5 TDI APA 2461 66 Flatbed /Chassis 99.05 -
LT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE) 2.5 TDI ANJ 2461 80 Flatbed /Chassis 99.05 -
LT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE) 2.5 TDI BBE 2461 61 Flatbed /Chassis 01.05 -
LT 28-46 II Flatbed/Chassis (2DX0FE) 2.5 TDI BBF 2461 70 Flatbed /Chassis 01.05 -
VOLKSWAGENTRANSPORTER IV Box (70XA)1990/07 - /
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.4 D AAB 2370 57 Box 90.07 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.4 D AJA 2370 55 Box 97.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.4 D Syncro AAB 2370 57 Box 92.10 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 AAF 2461 81 Box 90.11 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 AET 2461 85 Box 96.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 Syncro AAF 2461 81 Box 92.10 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 Syncro AET 2461 85 Box 96.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 TDI ACV 2461 75 Box 95.09 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 TDI AJT 2461 65 Box 98.12 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 TDI AXG 2461 111 Box 00.09 - 03.04
TRANSPORTER IV Box (70XA) 2.5 TDI Syncro ACV 2461 75 Box 95.09 - 03.04
VOLKSWAGENTRANSPORTER IV Bus (70XB,70XC,7DB,7DW)1990/09 - /
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.4 D AAB 2370 57 Bus 90.09 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.4 D AJA 2370 55 Bus 97.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.4 D Syncro AAB 2370 57 Bus 92.10 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 AAF 2461 81 Bus 90.11 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 AET 2461 85 Bus 96.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 Syncro AAF 2461 81 Bus 92.11 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 Syncro AET 2461 85 Bus 96.07 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 TDI ACV 2461 75 Bus 95.09 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 TDI AJT 2461 65 Bus 98.05 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 TDI AHY 2461 111 Bus 98.05 - 03.04
TRANSPORTER IV Bus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW) 2.5 TDI Syncro ACV 2461 75 Bus 96.01 - 03.04
VOLKSWAGENTRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD)1990/07 - /
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.4 D AAB 2370 57 Flatbed /Chassis 90.09 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.4 D AJA 2370 55 Flatbed /Chassis 97.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.4 D Syncro AAB 2370 57 Flatbed /Chassis 92.10 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 AAF 2461 81 Flatbed /Chassis 90.11 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 AET 2461 85 Flatbed / Chassis 96.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 Syncro AAF 2461 81 Flatbed /Chassis 92.10 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 Syncro AET 2461 85 Flatbed /Chassis 96.08 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 TDI ACV 2461 75 Flatbed /Chassis 95.09 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 TDI AJT 2461 65 Flatbed /Chassis 98.05 - 03.04
TRANSPORTER IV Flatbed/Chassis (70XD) 2.5 TDI Syncro ACV 2461 75 Flatbed /Chassis 98.05 - 03.04

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga