[ALL] różnica w rozmiarze / Indeksie Prędkości
[ALL] różnica w rozmiarze / Indeksie Prędkości
Jak wiadomo do sprawnego działania mechanizmu quattro opony powinny być w identycznym rozmiarze.
Ale jeśli mówimy o tym samym rozmiarze a jedynie o delikatnej różnicy w zużyciu bieżnika, rzędu 1-1,5mm to nie będzie to problem?
EDIT: jak się okazało opony różnia się jeszcze indeksem prędkości....
jedne dwie maja H dwie V. Model identyczny.
czy może z tego wynikać jakiś problem w użytkowaniu?
Cholera nie brnąłbym w temat, ale mam fajna ofertę (prawie nówki z 2009 roku, w dobrej cenie).
Ale jeśli mówimy o tym samym rozmiarze a jedynie o delikatnej różnicy w zużyciu bieżnika, rzędu 1-1,5mm to nie będzie to problem?
EDIT: jak się okazało opony różnia się jeszcze indeksem prędkości....
jedne dwie maja H dwie V. Model identyczny.
czy może z tego wynikać jakiś problem w użytkowaniu?
Cholera nie brnąłbym w temat, ale mam fajna ofertę (prawie nówki z 2009 roku, w dobrej cenie).
Ostatnio zmieniony 19 paź 2010, 13:34 przez sampek, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
- Imię: Jarek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Wg mnie taka roznica nie ma zadnego ujemnego wpływu na naped. Kupujac 4 nowe opony tak czy inaczej na jedenj osi zuzyja sie szybciej i tez bedzie roznica.
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237
no właśnie. A jak to jest w praktyce ze zużyciem w quattro? Tył czy przód szybciej schodzi?DJabeł pisze:Wg mnie taka roznica nie ma zadnego ujemnego wpływu na naped. Kupujac 4 nowe opony tak czy inaczej na jedenj osi zuzyja sie szybciej i tez bedzie roznica.
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 cze 2010, 22:33
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
no i wszystko jasne, dzięki!
[ Dodano: 2010-10-19, 15:49 ]
jak się okazało opony różnia się jeszcze indeksem prędkości....
jedne dwie maja H dwie V. Model identyczny.
czy może z tego wynikać jakiś problem w użytkowaniu?
Cholera nie brnąłbym w temat, ale mam fajna ofertę (prawie nówki z 2009 roku, w dobrej cenie).
[ Dodano: 2010-10-19, 15:49 ]
jak się okazało opony różnia się jeszcze indeksem prędkości....
jedne dwie maja H dwie V. Model identyczny.
czy może z tego wynikać jakiś problem w użytkowaniu?
Cholera nie brnąłbym w temat, ale mam fajna ofertę (prawie nówki z 2009 roku, w dobrej cenie).
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
tez sie wczoraj zastanawiałem ile wynosi tolerancja przy wysokosci bieżnika...
wczoraj chciałem sobie wymienić koła a tu zonk, jedna z zimówek ma bąbla
wysokość bieżnika to 6mm a moje piąte koło jest nowe i ma wysokość 9mm .
wiadomo że już inne rozmiary to można sobie odpuścić ale wysokość bieżnika :roll: :?:
przecież przy skrętach różnica prędkości kół jest o wiele większa niż w przypadku różnic wysokości bieżnika ... a jazda samochodem to nieustanne mijanie dziur, zakrętów ect... jednak pewna osoba wręcz zabroniła mi zakładania takiego czegoś
więc się dostosuje i z drugiej C5 o identycznych bieżnikach założe do Quattro a te z Quattro dam do ośki :mrgreen:
i teraz moje pytanie
czy ma ktoś informacje o możliwej tolerancji popartej jakimiś konkretami
czy absolutnie jest to zabronione 
wczoraj chciałem sobie wymienić koła a tu zonk, jedna z zimówek ma bąbla

wiadomo że już inne rozmiary to można sobie odpuścić ale wysokość bieżnika :roll: :?:
przecież przy skrętach różnica prędkości kół jest o wiele większa niż w przypadku różnic wysokości bieżnika ... a jazda samochodem to nieustanne mijanie dziur, zakrętów ect... jednak pewna osoba wręcz zabroniła mi zakładania takiego czegoś

i teraz moje pytanie

czy ma ktoś informacje o możliwej tolerancji popartej jakimiś konkretami


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mi się wydaje, że to jest mało istotne, (że tak delikatnie powiem)
Nie ma sensu skupiać się na różnicy zużycia opon tego samego modelu.
Widzę dwie sytuacje
60 % społeczeństwa jeździ na złym ciśnieniu w oponach, zbyt małe ciśnienie z przodu
(A6 jest to 2,6)
Powoduje znacznie większą różnicę niż 2mm
Druga sytuacja to różne modele opon na ośkach.
Ja mam Pirelki na tyle a jakieś wredne Falkeny na przedzie, Ale ten sam rozmiar
(tak kupiłem)
I o ile Pirelki ładnie pokrywają felgę to Falkeny wyglądają jak rozmiar 235/40/18
Sprawdzałem 2 razy - różnica jest na pewno większa niż 2-3mm
Gdyby takie małe różnice myślę do 1cm powodowały uszkodzenia układu reklamacji byłoby "bezliku" :mrgreen:
Co do indeksu prędkości
To już kwestia bezpieczeństwa i ich zużycia
Ostatnio czytałem mity o oponach
Gdzie było wyjaśnione, że opony o wysokich indeksach są twardsze !
Bo to, że różnią się mieszanką i układem oraz ilością warstw jest oczywiste.
Więc wyższy indeks jest poza bezpieczeństwem, lepiej dopasowany do agresywnej jazdy i wolniej się będzie zużywał.
Może to dla tego są takie różnice w opinii o znikaniu bieżnika
Audi do A6 zaleca 97Y czyli do 300 km/h
Nie ma sensu skupiać się na różnicy zużycia opon tego samego modelu.
Widzę dwie sytuacje
60 % społeczeństwa jeździ na złym ciśnieniu w oponach, zbyt małe ciśnienie z przodu
(A6 jest to 2,6)
Powoduje znacznie większą różnicę niż 2mm
Druga sytuacja to różne modele opon na ośkach.
Ja mam Pirelki na tyle a jakieś wredne Falkeny na przedzie, Ale ten sam rozmiar
(tak kupiłem)
I o ile Pirelki ładnie pokrywają felgę to Falkeny wyglądają jak rozmiar 235/40/18
Sprawdzałem 2 razy - różnica jest na pewno większa niż 2-3mm
Gdyby takie małe różnice myślę do 1cm powodowały uszkodzenia układu reklamacji byłoby "bezliku" :mrgreen:
Co do indeksu prędkości
To już kwestia bezpieczeństwa i ich zużycia
Ostatnio czytałem mity o oponach
Gdzie było wyjaśnione, że opony o wysokich indeksach są twardsze !
Bo to, że różnią się mieszanką i układem oraz ilością warstw jest oczywiste.
Więc wyższy indeks jest poza bezpieczeństwem, lepiej dopasowany do agresywnej jazdy i wolniej się będzie zużywał.
Może to dla tego są takie różnice w opinii o znikaniu bieżnika
Audi do A6 zaleca 97Y czyli do 300 km/h