Mam potrzebę aby dobrać się do zamka (siłownika) klapki paliwa. Sam zamek widzę, że mam (widać wkręty mocujące), natomiast trzpienia, który by ryglował klapkę nie ma :shock:
Zamek zasłonięty jest przez suba. Odkręciłem subwoofer (2 śruby widoczne po zdjęciu klapki w tapicerce) ale nie dał się wyjąć, coś jeszcze go trzyma. Poza ty i tak nie wiem, czy da się suba wyciągnąć (z powodu rozmiarów) przez ten otwór. Czy trzeba demontować boczek tapicerki bagażnika ? Jeżeli tak to gdzie są mocowania ? Obejrzałem sobie toto w Etce ale za dokładny rysunek to nie jest :roll:
czy mogę prosić o podpowiedź jak się do tego dobrać :?:
[A6 C5 Avant 2000] Zamek klapki paliwa - dostęp do niego
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
[A6 C5 Avant 2000] Zamek klapki paliwa - dostęp do niego
Części samochodowe online - Motostacja pl
Ja wymieniałem siłownik bo jak kupiłem samochód to był złamany siłownik i powiem, iż trzeba zdemontować boczna tapicerkę aby się tam dostać, a jak to zrobisz to masz swobodny dostęp i możesz sobie wymienić siłownik bez żadnego problemu. Tapicerka jest na zatrzaskach, podważaj delikatnie śrubokrętem i dasz radę.
Tutaj masz link dotyczący mojej sprawy:
viewtopic.php?t=569#3414
Tutaj masz link dotyczący mojej sprawy:
viewtopic.php?t=569#3414
Audi A6 Avant - sportowe kombi
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
nie chce Cie wprowadzac w blad, ale cos bylo, niestety nie pamietam ile i gdzie.
Ja to robilem " na czuja " bez żadnej instrukcji i dalem rade, także Ty tez sobie poradzisz, tylko rób to ostrożnie, aby nic nie połamać.
Ja to robilem " na czuja " bez żadnej instrukcji i dalem rade, także Ty tez sobie poradzisz, tylko rób to ostrożnie, aby nic nie połamać.
Audi A6 Avant - sportowe kombi
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
Przekręcamy kluczyk i do uszu dolatuje przyjemny pomruk silnika...
Wciskamy pedał przyspieszenia i niewidzialna siła wciska nas w fotel - bardzo wygodny fotel ... :-D
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
najczęściej jest tak że rygiel czyli kawałek zwykłego stalowego drutu z plastikowym zatrzaskiem na końcu się odłamuje od siłownika (tzn ten plastik na końcu)
zdesperowany user otwiera awaryjnie za taki plastikowy pierścień na sznurku przymocowany do rygla po czym daje za wygraną...
Rygiel jest wciągnięty na max a siłownik pracuje na sucho tzn. bez połączenia z ryglem.
Istnieją dwa rozwiązania tego problemu:
1) kupno nowego rygla (Który i tak pęknie bo taka jego uroda :mrgreen: )
2) przymocowanie rygla do siłownika kawałkiem termokurczki lub zwykłej izolacji.
(o ile rygiel gdzieś tam jest) tanio i efektywnie :D .
zdesperowany user otwiera awaryjnie za taki plastikowy pierścień na sznurku przymocowany do rygla po czym daje za wygraną...
Rygiel jest wciągnięty na max a siłownik pracuje na sucho tzn. bez połączenia z ryglem.
Istnieją dwa rozwiązania tego problemu:
1) kupno nowego rygla (Który i tak pęknie bo taka jego uroda :mrgreen: )
2) przymocowanie rygla do siłownika kawałkiem termokurczki lub zwykłej izolacji.
(o ile rygiel gdzieś tam jest) tanio i efektywnie :D .
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jestem świeżo po naprawie, więc dopóki nie zapomnę, zdaję relację.
Awaria była dokładnie taka, jak napisał vanQwer, plastik z trzpieniem jest nasadzany na tłok siłownika "od dołu". Gdy więc pęknie, a jest bardzo delikatny, to trzpień metalowy odpada w dół z tłoka.
U mnie wisiał sobie na tym czerwonym plastikowym cięgle do awaryjnego otwierania klapki.
Aby to naprawić nalezałoby wymienić plastikowy element średnicy 1-2 groszówki i długości ok. 1 cm. Jako, że akcja się działa w sobotę po południu, więc nawet nie sprawdzałem w Etce czy wystepuje jako część zamienna. Watpię bardzo, pewnie trzeba zakupić cały siłownik, co jest paranoją bo wszystko inne jest sprawne.
Metoda naprawy - myslalem o rurce termokurczliwej ale nie miałem takiej duzej średnicy, więc skończyło się na izolacji. Podejrzewam, że jak zwykle rozwiązanie tymczasowe okaże się najtrwalsze, czyli na wieki :mrgreen:
Co do tego aby się tam dostać, to teraz wolałbym to jeszcze raz zrobić niż dokładnie opisać :mrgreen:
2 wkrety u góry w elemencie gdzie jest mocowana "belka" żaluzji oraz w tym z tyłu, gdzie mocuje się koniec żaluzji.
2 zatrzaski, obydwa w tylnej połowie boczka, u góry. Jeden zniszczyłem przy montazu, montaz właściwie w ciemno. Któraś z kolei próba się powiodła
1 śruba na której zatrzaskuje się oparcie siedzenia.
2 wkręty mocujące uchwyt do mocowania siatki na bagaże, tył boczka przy samej tylnej klapie.
Zatrzaski trzeba ostro szarpnąć i mamy na wierzchu suba a po jego demontażu dojście do wkrętów mocujących siłownik
Po montazu blokada klapki działa, chociaż ten trzpień metalowy nie wysuwa się prosto do przodu tylko lekko w bok auta. Jak nacisnę klapkę to odchyla się ona o jakieś 0,5 cm.
Domyślam się, że ten wymuszony, przekoszony w bok ruch trzpienia jest powodem pękania plastiku mocującego.
Awaria była dokładnie taka, jak napisał vanQwer, plastik z trzpieniem jest nasadzany na tłok siłownika "od dołu". Gdy więc pęknie, a jest bardzo delikatny, to trzpień metalowy odpada w dół z tłoka.
U mnie wisiał sobie na tym czerwonym plastikowym cięgle do awaryjnego otwierania klapki.
Aby to naprawić nalezałoby wymienić plastikowy element średnicy 1-2 groszówki i długości ok. 1 cm. Jako, że akcja się działa w sobotę po południu, więc nawet nie sprawdzałem w Etce czy wystepuje jako część zamienna. Watpię bardzo, pewnie trzeba zakupić cały siłownik, co jest paranoją bo wszystko inne jest sprawne.
Metoda naprawy - myslalem o rurce termokurczliwej ale nie miałem takiej duzej średnicy, więc skończyło się na izolacji. Podejrzewam, że jak zwykle rozwiązanie tymczasowe okaże się najtrwalsze, czyli na wieki :mrgreen:
Co do tego aby się tam dostać, to teraz wolałbym to jeszcze raz zrobić niż dokładnie opisać :mrgreen:
2 wkrety u góry w elemencie gdzie jest mocowana "belka" żaluzji oraz w tym z tyłu, gdzie mocuje się koniec żaluzji.
2 zatrzaski, obydwa w tylnej połowie boczka, u góry. Jeden zniszczyłem przy montazu, montaz właściwie w ciemno. Któraś z kolei próba się powiodła
1 śruba na której zatrzaskuje się oparcie siedzenia.
2 wkręty mocujące uchwyt do mocowania siatki na bagaże, tył boczka przy samej tylnej klapie.
Zatrzaski trzeba ostro szarpnąć i mamy na wierzchu suba a po jego demontażu dojście do wkrętów mocujących siłownik
Po montazu blokada klapki działa, chociaż ten trzpień metalowy nie wysuwa się prosto do przodu tylko lekko w bok auta. Jak nacisnę klapkę to odchyla się ona o jakieś 0,5 cm.
Domyślam się, że ten wymuszony, przekoszony w bok ruch trzpienia jest powodem pękania plastiku mocującego.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga