Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C4 100 2.5 TDI AAT] Problem z kontrolką świe żarowych

Silniki wysokoprężne
daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

[ C4 100 2.5 TDI AAT] Problem z kontrolką świe żarowych

Post autor: daro3333tarno » 11 paź 2010, 18:19

Witam...
problem wygląda tak
Po zapaleniu zimnego silnika świeci mi kontrolka świec żarowych gaśnie gdy obroty przekroczą 2500/min i gdy samochód się rozpędza (to znaczy gdy silnik ma obciążenie) jak przestanę mu cisnąć to znowu sie zapala...
Gdy silnik złapie chociaż troszkę temperatury, gdy tylko wskazówka się ruszy kontrolka gaśnie i już się nie zaświeca...
Gdy odpalę już rozgrzany silnik tego problemu nie ma, nic nie świeci...
Dodam jeszcze że gdy zapala się ta kontrolka to słychać jakby jakiś stycznik się załączał.

Sprawdzałem Vagiem i nie wykrył żadnych błędów w silniku...jedynie klimatyzacja miała 2 błędy które usunąłem ale zachowanie kontrolki się nie zmieniło.

Proszę o porady co może być przyczyną i jak to naprawć
Z góry dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, 19:13 przez daro3333tarno, łącznie zmieniany 2 razy.

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 13 paź 2010, 19:53

Z tego co wiem to kontrolka od świec żarowych zapala sie w przypadkach gdy :
nie działa czujnik położenie pedału hamulca , lub żarówka od światał hamowania jest spalona
drugi wariant to błąd na silniku
ale po podpięciu kompa powinno ci coś wywalic , ewentualnie sprawdź przekaźnik świec żarowych

nie jestem znawca wiec niech mnie ktoś poprawi jesli sie mylę

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 13 paź 2010, 20:01

Też o tym słyszałem...
A może to być walnięty czujnik płynu chłodzącego???
bo w zimie trwało dłużej za nim kontrolka zgasła, a w lecie to po przejechaniu ok. 200metrów już gasła...
jutro sprawdze ten czujnik hamulca ale proszę o dalsze sugestie...

zbyszek_be2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
Lokalizacja: gd

Post autor: zbyszek_be2 » 15 paź 2010, 12:41

A to ciekawe co piszesz, że kontrolka świec żarowych gaśnie po 200 metrach wg. mnie powinna po około 1 do 5 sekund zależy od temperatury otoczenia i silnika tak jak u kolegi ma C4 2,5 TDI
Stawiam na uszkodzony przekaźnik świec żarowych jeżeli Vag nie wykazał błędów.

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 15 paź 2010, 13:27

Trochę źle mnie zrozumiałeś
Przed zapaleniem silnika jest ok, świece grzeją się około 5 sekund i kontrolka gaśnie...
problem pojawia się po zapaleniu silnika, kontrolka świec zapala się ponownie i świeci dopóki silnik nie złapie trochę temperatury...w lecie gaśnie po przejechaniu 200-300 metrów, a w zimie trwa to dłużej bo temperatura otoczenia jest niższa...
proszę o dalsze pomysły

kubula
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 sie 2010, 16:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kubula » 15 paź 2010, 23:17

czy ta "usterka" zrobiła sie sama czy może auto miało tak od początku ?
Ja sam chciałem sobie zrobić kontrolkę świec która pokazuje faktycznie czy grzeją czy nie, a nie tylko kontrolkę ze sterownika kiedy zakręcić rozrusznikiem.
Może ktoś przełączył przewód z sterownika pod przekaźnik żeby mieć fizyczny podgląd czy grzeją.

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 16 paź 2010, 14:07

Auto kupiłem 2 lata temu i od początku tak miało...sprzedawca mnie uprzedził o tym.
Sprawdzałem i po zapaleniu silnika,kontrolka świec świeci ale świece nie grzeją...
Po odpaleniu auta (nie zależnie czy to zima czy lato), zaświeca się kontrolka świec żarowych,włączam jedynkę i podczas dodawania gazu kontrolka gaśnie, wciskam sprzęgło w celu zmiany biegu na drugi i w tym momencie znowu się zapala kontrolka i tak aż do 6 biegu...
kiedy już auto się rozpędzi i jadę stałą prędkością (bez przyspieszania) to kontrolka świeci ciągle(chyba że obroty przekraczają ok 2500obr/min) i tak maksymalnie do 0,5 km potem kontrolka gaśnie i już się nie zaświeca...i tak za każdym razem gdy silnik jest zimny...
normalnie ręce opadają, i nikt nie wie co to może być
proszę o dalsze porady bo już mi się pomysły skończyły...

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 16 paź 2010, 14:32

Ale o który czujnik ci chodzi?
temp otoczenia czy temp płynu chłodniczego...czy czujnik temperatury nagrzania się cylindrów? i w którym miejscu go mniej więcej szukać?
A jak bym całkowicie odłączył przekaźnik świec żarowych to co się stanie?

[ Dodano: 2010-10-17, 11:34 ]
Hej, zaobserwowałem coś nowego... :shock:
Dzisiaj rano był lekki przymrozek i maiłem wyjazd więc poszedłem odmrozić przednią szybę, zagrzałem świece, odpaliłem silnik i oczywiście kontrolka się też zaświeciła i obroty były na poziomie ok. 950 obr/min, i silnik sobie tak chodził, obroty co chwilę po troszku się zmniejszały, gdy doszły do poziomu 750obr/min kontrolka świec zgasła i już sie nie zapaliła...
Może startowa dawka paliwa jest za niska
proszę o dalszą pomoc

zbyszek_be2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
Lokalizacja: gd

Post autor: zbyszek_be2 » 22 paź 2010, 07:20

Faktycznie masz pan dziwne auto. Na twoim miejscu podłączyłbym kontrolkę pod świece żarowe i obserwował czy zasilanie na świecach żarowych jest tak długo jak pokazuje to kontrolka na tablicy. Czujnik temperatury sprawdź wagiem na zimnym silniku przed uruchomieniem wartości powinny być podobne to temperatury otoczenia a następnie obserwować czy we wszystkich blokach pomiarowych rośnie tak samo, sterownik klimy też wykorzystaj do odczytu temperatury jeżeli masz taką możliwość. Co do dawki startowej to też wag i spisz wartości albo zrób logi może coś wyjaśnią, na forum są fachowcy co czytają z logów jak wróżka z ręki.

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 28 paź 2010, 22:15

Zrobiłem tak jak pisałeś...problem jest nadal :cry:
Swiece po odpaleniu silnika nie grzeją, teraz jak jest trochę chłodniej to rano po zapaleniu silnik przez chwilę nie równo pracuje trwa to może z 10-15s może to ma jakiś związwk ze świecącą kontrolką...
A jeszcze jedno czy w skrzyni jest jakiś czujnik poziomu oleju? bo tak jakby na 5 i 6 biegu trochę słychać wycie skrzyni...
Jestem otwarty na dalsze sugestie...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2010, 22:19 przez daro3333tarno, łącznie zmieniany 1 raz.

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 28 paź 2010, 22:21

świece sprawdzałem, jedna jest już na wykończeniu ale jeszcze daje radę...a komputer wykarze uszkodzoną śiwcę?
Ale ten problem występuje i w lecie kiedy świece nawet się nie włączają przed zapaleniem

[ Dodano: 2010-10-28, 22:30 ]
A możecie mi powiedzieć co to jest i po co ona jest ta nakrętka z dołu filtra paliwa...? jedni mówią że to podgrzewacz inni że czujnik wody...
w każdym bądź razie ja go wyrzuciłem ponieważ po kupnie auta wymieniałem wszystkie filtry i po wyjęciu filtra paliwa okazało się że te kabelki są pourywane i trzymał się tylko jeden...próbowałem to naprawić ale po przykręceniu filtra zaciągał mi tamtędy powietrze i kupiłem filtr bez opcji przykręcenia tej nakrętki...
co wy na to?

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 29 paź 2010, 10:13

A jest taka możliwość że to właśnie brak tego czujnika sygnalizuje komputer?
Jak pomożesz mi rozwiązać problem z tą kontrolką to czujnik jest Twój...

[ Dodano: 2010-10-29, 10:45 ]
Koledzy mam jescze jedną prośbę proszę mi napisać krok po kroku jak zmienić dawkę paliwa za pomocą VAG w moim silniku...zaznaczm że mam tylko grupę 000(uboga wersja sterownika)
Vag-Com posiadam na własność, i u mnie w grupie 000 w 4 komórce jest liczba 8 a doczytałem na forum że powinno być około 12-14(co odpowiada wartości 3,8-4,1 mg/skok) żeby była połowa skali. wiem co nie co jak to zrobić ale nie znam kodu logowania wpisywałem kod 12233 ale nie pasuje.

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 29 paź 2010, 11:49

Wiem że bezinteresownie...napisz mi swój adres na maila: daro3333tarno@wp.pl to w wolnym czsie podeśle ci ten czujnik...
a przypadkiem nie da sie zmienić dawki Vag-iem
a6-c4-25-tdi-aat-jak-ustawic-dawke-pali ... vt4554.htm (patrz wypowiedź SOLSKIER)
W tym linku jest napisane że sie da tylko ten login co jest podany to mi nie pasi

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 30 paź 2010, 16:10

no to są 2 wersje...
a czy nieodpowiednią dawkę wykryje komputer i zasygnalizuje mi to?
proszę o dalsze pomysły...

[ Dodano: 2010-10-30, 17:11 ]
panowie a czy dawkę paliwa ustawiając sposobem przesunięcia nastawnika wykonywać na zapalonym silniku czy za każdym razem po przesunięciu zapalać i sprawdzać vag-iem

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 01 lis 2010, 22:37

chipa?
a dlaczego tak sądzisz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga