Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 [C5] Syntetyk

Silniki benzynowe
mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 03 kwie 2010, 19:49

Dirty pisze:Poczytaj parę postów wyżej co ile się w Polsce wymienia oleje
to sa jednostki,a poza tym jak pojedzie wymieniac to kazdy mechanik mu to z glowy wybije :lol:
bo jak napisales wymiama co 30 to jest nieporozumienie <ok>
ja wymieniam w 2.5 tdi max.10kkm ;-)
w 2.8 5v benzyna co max. 10kkm ale nie rzadziej niz 1 w roku (auto po fajki do sklepu) ;-)
<ok>

Awatar użytkownika
buchy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 28 lip 2008, 21:31
Lokalizacja: Słupsk / Londyn

Post autor: buchy » 07 kwie 2010, 08:36

GranuL pisze:a więc tak okazało się że mam za dużo oleju o 2litry wlane i stąd ta kontrolka niby.

Jeden problem się skończył i zaczął drugi.

Ilekroć dałem mocniej gazu o kontrolka powracała. Diagnoza olej jest za rzadki i kontrolka gubi się po rozgrzaniu oleju. jeździłem na pół syntetyku i taki powinno mi było wlać a nie pełen syntetyk. Mechanik mówi że nigdy się tak nie robi że leci się w górę z olejem. Wymienię teraz na pół syntetyk i nowy filtr i zobaczymy co będzie bo nie ukrywam że lubię przycisnąć i chyba CZIP jeszcze przyjdzie

wlałem castrola 5w40 pełen syntetyk

Zaproponuje Ci to co zaproponował mi mój mechanik. Przed wymianą oleju odkręcić michę olejową , oczyścić wszystko ze "smalcu" i oczyścić smoka. U mnie problem zapalającej się czerwonej kontrolki zniknął. <ok> Micha i smok były naprawdę porządnie zalepione syfem. Prawdopodobnie nikt tego wcześniej nie czyścił a wymieniał tylko olej.
Ja wymieniam olej co 10 tyś. km.
[A6 C5][AEB 1,8 150KM]

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 07 sie 2010, 20:48

Panowie jeszcze raz mam pytanie bo czytam czytam i nie umie znaleźć odp ...

Kolega tak zrobił w swoim BMW i jest GIT

W Audi mam zalane castrol 5w-40 Magnatec , w domu dalej mi leży ok 10 litrów 5w-30 Shell Helix VX

I musze dolać do mojej Audi oleju bo troszke znikło po ponad 6000 km ok litra .

Czy moge dolać tego Shella VX 5w-30 czy dymać do sklepu po 5w-40 Castrola

Poniżej daje specyfikacje ...

Castrol :
Specyfikacje: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3, MB-Approval 229.31 , VW 502.00/505.00


Shell : Shell Helix Ultra VX 5W-30 spełnia wymagania następujących specyfikacji: API SM; ACEA C3; A3/B4; VW 504.00/507.00


Panowie powiedzcie czy można tego dolać czy silnik sie rozszczelni ?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 08 sie 2010, 11:46

Oleje są mieszalne i nie ma z tym problemu, możesz zalać nawet 15W40.

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 14 paź 2010, 08:54

Panowie kolejny raz pytanie z tym olejem shella 5w-30 .

Nadszedł czas wymiany po ostatnich dolewkach .

Jeśli miałem ten 5w-40 Castrol i dolewalem po 6 tyś 5w-30 shella , to czy teraz moge zalać 5w-30 shella na nowo te 6 litrów przy wymianie .

Dalej mi ten olej leży i szkoda żeby się zmarnował .

Nic się nie rozszczelni ? bez obaw można taką operacje zrobić ?

Poniżej daje specyfikacje ...

Castrol :
Specyfikacje: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3, MB-Approval 229.31 , VW 502.00/505.00


Shell : Shell Helix Ultra VX 5W-30 spełnia wymagania następujących specyfikacji: API SM; ACEA C3; A3/B4; VW 504.00/507.00


tylko nie wiem czy ten shell VX nie jest na pompo wtryski przypadkiem ?ma troszke inną specyfikacje

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 paź 2010, 09:20

ja bym osobiscie nigdy takiego oleju nie nalal do zadnego samochodu :!:
te oleje nie maja zadnej lepkosci. kup sobie lepiej olej o wyzszej lepkosci np.5w50 czy nawet 10w60 tws <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 14 paź 2010, 19:55

Ja mam 5W50 syntetyk Mobil 1 ,jak kupiłem koleś mówił że zalał takim i taki też zalewam.U mnie trochę cieknie,ale spod rozrządu,literek połtora na 10 tyś trzeba dolać.Mój mechanik powiedział że nie ma czasu na to bo do końca roku ma kupę samochodów ,a byle komu nie chcę tego zostawiać .Widziałem silnik już był uszczelniany,bo jest jakby taki czerwony silikon(nie znam fachowej nazwy).Wymieniam co 10 tyś olej.I póki co będę mu lał syntetyk.Myślę że po przekroczeniu 300 tyś chyba wtedy będzie można przejść na pół syntetyka,aczkolwiek pewny tego czynu nie jestem...
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 paź 2010, 20:06

Wawryn pisze:Myślę że po przekroczeniu 300 tyś chyba wtedy będzie można przejść na pół syntetyka,aczkolwiek pewny tego czynu nie jestem...
wlasnie tym bardziej nie :-/ bo zaden polsyntetyk nie ma takiej lepkosci jak syntetyk ;-) im stersze auto tym wieksza ma byc lepkosc <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

michal801
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: michal801 » 14 paź 2010, 20:24

A ja mam pytanie.
Zalałem olej castrol 5w30 c3 i silnik zaczął brać mi olej tak na 3000 km dolałem 2 litry (niewiem jaki był wcześniej zalewany), filtry mam wymienione na manoskie, na jaki olej przejść żeby nie łykał go tyle.
Wycieków nie mam ale też z wydechu nie widać żeby olej był spalany.
Audi A6 2.4 170 KM przebieg to 200000km.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 paź 2010, 20:26

krzysztofput pisze:no tak ale jak juz zacznie olej brac to w tedy mozna mu dac 10w geściejszy
no wlasnie taki jest rzadszy od np 5w50(oczywiscie mowimy o temp.90st.c)
jeden z najgesciejszych na rynku to syntetyk 10w60 tws motorsport castrola <ok>

5w30 to jest olej lekkobiezny(bardzo rzadki przy 90st.c.)wszystkie nowe audice sa nim zalewane i dlatego tak padaja nie dojezdzajac 200tys.km.(znikomy film olejowy) <ok>

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 14 paź 2010, 20:52

czyli jak mocniej zacznie brać mam lac syntetyk tylko np 10w (coś tam) ?
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 paź 2010, 21:28

Wawryn pisze:czyli jak mocniej zacznie brać mam lac syntetyk tylko np 10w (coś tam) ?
10w pelen syntetyk to tylko tws i jest cholernie drogi .
wystarczy jak bedziesz jezdzil na 5w50 (120zl.za 4l.mobil1)to tego silnika nigdy nie zajedziesz ;-)
jak kupilem autko, to bylo zalane 10w40 i bralo troche oleju ,teraz juz po kilku wymianach (5w50 )
nie bierze nic <ok>

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 15 paź 2010, 17:29

ale ja mam 5w50 i go trochę ubywa ale to gdzieś spod rozrządu...
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 paź 2010, 19:03

Wawryn pisze:ale ja mam 5w50 i go trochę ubywa ale to gdzieś spod rozrządu...
sprawdz czy z korka wlewu nic nie saczy.jesli tak to powiem ci jak to zlikwidowac bezpowrotnie <ok>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 paź 2010, 19:10

krzysztofput,
a co w 1,8 tez sa takie problemy :?:
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja