[ A6 C4] co akumulatorem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
[ A6 C4] co akumulatorem?
Witam.
Wraz z mrozami pojawiły się problemy z odpalaniem auta. Wyjąłem akumulator dolałem elektrolitu i ładowałem przez całą noc, lecz to nie pomogło. Postanowiłem sprawdzić akumulator. Codziennie przez kilka dni odłączałem od akumulatora klemę (-) około 17 i sprawdzałem miernikiem jego moc następnie rano około 6 ponownie sprawdzałem przed podłączeniem klemy.
Wyniki:
17-6 godzina
12.50-12.37
12.50-12.16
12.50-12.16
12.50-12.11
12.50-12.12
12.59-12.16
i teraz potrzebne mi są opinie czy to jest dopuszczalne żeby akumulator tracił tyle mocy?
Wraz z mrozami pojawiły się problemy z odpalaniem auta. Wyjąłem akumulator dolałem elektrolitu i ładowałem przez całą noc, lecz to nie pomogło. Postanowiłem sprawdzić akumulator. Codziennie przez kilka dni odłączałem od akumulatora klemę (-) około 17 i sprawdzałem miernikiem jego moc następnie rano około 6 ponownie sprawdzałem przed podłączeniem klemy.
Wyniki:
17-6 godzina
12.50-12.37
12.50-12.16
12.50-12.16
12.50-12.11
12.50-12.12
12.59-12.16
i teraz potrzebne mi są opinie czy to jest dopuszczalne żeby akumulator tracił tyle mocy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
- Lokalizacja: gd
Drodzy panowie sprawdzenie stanu akumulatora nie polega na pomiarze napięcia na zaciskach bez podłączonych odbiorników należy zaopatrzyć się w miernik tzw widełkowy ( LUB TESTER ) którym sprawdzamy napięcie na akumulatorze pod OBCIÂĄÂŻENIEM zbliżonym do warunków pracy podczas rozruchu. Takie działanie ma na celu wykluczyć błąd pomiaru związany z zasiarczeniem akumulatora ( napięcie na zaciskach w normie lecz słaba moc rozruchowa ).
Pozdrawiam wszystkich.
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
Pozdrawiam wszystkich.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
- Lokalizacja: gd
Nie chcę się wymądrzać ale odsyłam Pana do literatury- chociaż i mnie też by się nie chciało - a mianowicie z akumulatorami kwasowymi jest tak
Po pierwsze - ich moc rozruchowa zależy od ilości i wielkości płyt w ogniwie oraz jakości materiału z jakiego zostały wykonane,
Po drugie - ilości wykonanych cykli rozruchowych,
Po trzecie - stanu naładowania i rozładowania ( krytycznego)poniżej dopuszczalnej wartości przez użytkownika,
Po czwarte - od użytkownika czy prawidłowo dbał i wykonywał obsługę bieżącą akumulatora ( sposób zamocowania, czystość zacisków, poziom elektrolitu, właściwa wartość ładowania itd. itp.
W skrajnych przypadkach pomaga płukanie akumulatora wodą destylowaną, następnie ładowanie odsiarczające, zalanie nowym elektrolitem i ponowne ładowanie.
To tak w wielkim skrócie
Po pierwsze - ich moc rozruchowa zależy od ilości i wielkości płyt w ogniwie oraz jakości materiału z jakiego zostały wykonane,
Po drugie - ilości wykonanych cykli rozruchowych,
Po trzecie - stanu naładowania i rozładowania ( krytycznego)poniżej dopuszczalnej wartości przez użytkownika,
Po czwarte - od użytkownika czy prawidłowo dbał i wykonywał obsługę bieżącą akumulatora ( sposób zamocowania, czystość zacisków, poziom elektrolitu, właściwa wartość ładowania itd. itp.
W skrajnych przypadkach pomaga płukanie akumulatora wodą destylowaną, następnie ładowanie odsiarczające, zalanie nowym elektrolitem i ponowne ładowanie.
To tak w wielkim skrócie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
No to normalne że ma znaczenie rozgrzanie silnika. Ciepły silnik, ciepły olej, rozrusznik mniej się męczy żeby zakręcić. W naszych autkach muszą być potężne akumulatory, żeby uciągnął ten silnik itd itp. Sam się o tym przekonałem 2 razy zimą jak strzelałem z kabli od kolegi żeby odpalić. Garażujesz autko? Jak nie to się nie masz co dziwić. Zima idzie kolego zima:D Chociaż mi w garażu padł, ale to już inna bajka ![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
No podjedziesz i Ci sprawdzą ładowanie, i obciążenie aku z włączonymi światłami itd itp. Sugestie? Ja bym sugerował nowy aku. Po co się piep**yć z prostownikami itd itp. Będzie Ci się spieszyło, wiatr wieje, śnieg pada a Ty będziesz samochód z kabli odpalał bo np CI się niespodziewanie rozładował. Takie jest moje zdanie. 300-400 zł i problem z głowy. : )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga