Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 Quattro] Problem z quattro?? Proszę o opinie.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 25 sie 2010, 11:00

swieżo kupione auto to mam ważniejsze wydatki. Jak sie rozleci dyfer to bede kombinowac. Tyle ze denerwujące jest to stukanie i szarpnięcia. A czy możliwe jest żeby międzyosiowy Torsen coś szwankował??Czy może tylni dyfer sie zblokował na sztywno ?
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 25 sie 2010, 13:03

torsen jest teoretycznie nie do zarypania.......ale wiesz nie wiadomo jak ktos wczesniej jezdzil..bo przeciez torsen to w pewnym sensie przekladnia slimakowo-planetarna
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 28 sie 2010, 21:13

Mam ten sam objaw.na asfalcie jak mocno skręce koła to czuje takie chrobotanie jakby opony ząbkowały o asfalt.Też sie zastanawiam czy to normalne.Nikt naprawde nie wie co to może być lub czy to normalny objaw

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 28 sie 2010, 21:21

przeczytałem wszyskie tematy na tym forum (nudziło mi sie w pracy:D) i nieznalazłem rozwiazania tego probemu. Jedyne na co natrafiłem ze problem ten dotyczy tylko Q.
Może ten typ tak ma??
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 28 sie 2010, 22:38

ja np nie mam takiego probelmu....nawet jak dam w <font color='red'><b>censored</b></font> pozadnie na asflacie czy to na suchym czy nawet jak postaram sie zakrecic baczka na mokrej nawierzchni co udaje mi sie bez problemowo
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 29 sie 2010, 09:55

też wydaje mi sie że nie jest to normalny objaw bo na mocno skręconych kołach jest dyskomfort na co audi by sobie nie pozwoliło.na lekkich zakrętach i prostych jeździ normalnie

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 29 sie 2010, 22:09

s6+ pisze:....nawet jak dam w <font color='red'><b>censored</b></font>
hmmm.. :)
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Fontesen

Post autor: Fontesen » 05 wrz 2010, 21:18

lukas1977 pisze:też wydaje mi sie że nie jest to normalny objaw bo na mocno skręconych kołach jest dyskomfort na co audi by sobie nie pozwoliło.na lekkich zakrętach i prostych jeździ normalnie
dokładnie mam ten sam objaw. wkurzające to jest szczególnie jak sie chce gdzieś zakręcić, albo zawrócić na skrzyżowaniu.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 07 paź 2010, 21:26

Witam wszystkich,

A czy próbowaliście (Ci, którzy mają problem z tylnym mostem), z włączonym i wyłączonym ESP? Generalnie, konstrukcja mostu jest dosyć odporna i raczej blokować się nie powinien. Bardziej prawdopodobne jest, że jedno koło przestanie ciągnąć niż że most się zablokuje. Wszystkim steruje sterownik ABS'u. Ja osobiście rozpocząłbym od pomiarów VAG'iem sterownika ze szczególnym zwróceniem uwagi na czujniki prędkości w kołach. Możliwe też, że pojawiły się niekontakty w samym sterowniku.

Miałem maksymalny skręt na asfalcie posypanym piachem i wyglądało na to, że wszystkie kółka ładnie pracują bez żadnych uślizgów.

Pozdrawiam
Piotrek

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 09 paź 2010, 22:15

W starym audi z przebiegiem ponad 300,000 km i w "nowszym" z przebiegiem 60,000 jast taki sam efekt :) myślę że to nie jest problem z dyframi, trzeba pamiętac że przy ostrym skręcie różnica w obrocie przednich i tylnich kół jest dosyc spora a torsen przekaże (teoretyczni) 70% na jedną a 30% na drugą oś. (ale to tylko taka moja teoria) w każdym razie z tym "problemem " zrobiłem w sumie około 200,000 km i nic się z tym więcej nie działo.

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 10 paź 2010, 21:11

spawn chyba dobrze gada.
Bo i u mnie słychać taki lekki odgłos z tylnych kół, ale tak tylko jest jak jadę powoli i mam przednie koła skręcone na maxa.
Nie wiem jak jest u kolegów co mają C6
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 paź 2010, 09:26

p95z pisze:Witam wszystkich,

A czy próbowaliście (Ci, którzy mają problem z tylnym mostem), z włączonym i wyłączonym ESP? Generalnie, konstrukcja mostu jest dosyć odporna i raczej blokować się nie powinien. Bardziej prawdopodobne jest, że jedno koło przestanie ciągnąć niż że most się zablokuje. Wszystkim steruje sterownik ABS'u. Ja osobiście rozpocząłbym od pomiarów VAG'iem sterownika ze szczególnym zwróceniem uwagi na czujniki prędkości w kołach. Możliwe też, że pojawiły się niekontakty w samym sterowniku.

Miałem maksymalny skręt na asfalcie posypanym piachem i wyglądało na to, że wszystkie kółka ładnie pracują bez żadnych uślizgów.

Pozdrawiam
Piotrek
generalnie ja też jeśli zakręcam na piasku czy żużlu, to nie widać uślizgu kół, tylko słychać taki opór tylniej osi.
P.S ESP w moim aucie nie posiadam.
Może warto by było przyjżeć się ABS-owi. A jak zrobić pomiary tego sterownika o którym mówisz??

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 11 paź 2010, 12:21

Ten objaw (przynajmniej u mnie ) pojawia się przy bardzo małej prędkości a abs działa dopiero od 10-15 km/h ? poza tym gdyby zadziałał esp czy abs było by słchac pompę ;/

mariusz6677
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:03
Lokalizacja: londyn/torun

Post autor: mariusz6677 » 19 lis 2010, 20:17

:-) witam jestem nowy :-P
i u mnie jest ten sam objaw ,przy mocnym skrecie slychac jakby szuranie o podloze,lub opony ocieraly o karoserie,wydaje mi sie normalne,moje poprzednie auto, passat 4 motion tez tak mnial,nie martwic sie.jezdzic ;-)

Robnaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:36
Lokalizacja: Płock

Post autor: Robnaj » 27 mar 2011, 03:24

Witam kolegów Jestem nowy na forum zdążyłem się tylko przedstawić.
Chciałem ożywić ten temat bo po zakupie wymarzonego modelu A6 z Q myślałem że to przeguby do wymiany. Niestety okazało się że objaw mam taki jak u niektórych kolegów powyżej.
Zauważyłem że przy delikatnej jeździe na skręconych kołach bardzo mocno coś na....dziela pod autem. Próby wykazały że na piachu gdy gwałtownie dodam gaz to nie ma tego efeku ale koła tylne mielą.
Moje pytania:
1. Czy jest jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
2. Czy można to naprawić czy lepie używkę kupić.
3. Czy tylny dyfer ma czysto mechaniczny układ czy może jest wspierany elektroniką i odpięte kostki lub ich brak może powodować wadliwą pracę dyfra i w efekcie takie walenie,

Pozdrawiam Panowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl