[A6 C5 2.4 Quattro] Problem z quattro?? Proszę o opinie.
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
dokładnie mam ten sam objaw. wkurzające to jest szczególnie jak sie chce gdzieś zakręcić, albo zawrócić na skrzyżowaniu.lukas1977 pisze:też wydaje mi sie że nie jest to normalny objaw bo na mocno skręconych kołach jest dyskomfort na co audi by sobie nie pozwoliło.na lekkich zakrętach i prostych jeździ normalnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Witam wszystkich,
A czy próbowaliście (Ci, którzy mają problem z tylnym mostem), z włączonym i wyłączonym ESP? Generalnie, konstrukcja mostu jest dosyć odporna i raczej blokować się nie powinien. Bardziej prawdopodobne jest, że jedno koło przestanie ciągnąć niż że most się zablokuje. Wszystkim steruje sterownik ABS'u. Ja osobiście rozpocząłbym od pomiarów VAG'iem sterownika ze szczególnym zwróceniem uwagi na czujniki prędkości w kołach. Możliwe też, że pojawiły się niekontakty w samym sterowniku.
Miałem maksymalny skręt na asfalcie posypanym piachem i wyglądało na to, że wszystkie kółka ładnie pracują bez żadnych uślizgów.
Pozdrawiam
Piotrek
A czy próbowaliście (Ci, którzy mają problem z tylnym mostem), z włączonym i wyłączonym ESP? Generalnie, konstrukcja mostu jest dosyć odporna i raczej blokować się nie powinien. Bardziej prawdopodobne jest, że jedno koło przestanie ciągnąć niż że most się zablokuje. Wszystkim steruje sterownik ABS'u. Ja osobiście rozpocząłbym od pomiarów VAG'iem sterownika ze szczególnym zwróceniem uwagi na czujniki prędkości w kołach. Możliwe też, że pojawiły się niekontakty w samym sterowniku.
Miałem maksymalny skręt na asfalcie posypanym piachem i wyglądało na to, że wszystkie kółka ładnie pracują bez żadnych uślizgów.
Pozdrawiam
Piotrek
W starym audi z przebiegiem ponad 300,000 km i w "nowszym" z przebiegiem 60,000 jast taki sam efekt myślę że to nie jest problem z dyframi, trzeba pamiętac że przy ostrym skręcie różnica w obrocie przednich i tylnich kół jest dosyc spora a torsen przekaże (teoretyczni) 70% na jedną a 30% na drugą oś. (ale to tylko taka moja teoria) w każdym razie z tym "problemem " zrobiłem w sumie około 200,000 km i nic się z tym więcej nie działo.
generalnie ja też jeśli zakręcam na piasku czy żużlu, to nie widać uślizgu kół, tylko słychać taki opór tylniej osi.p95z pisze:Witam wszystkich,
A czy próbowaliście (Ci, którzy mają problem z tylnym mostem), z włączonym i wyłączonym ESP? Generalnie, konstrukcja mostu jest dosyć odporna i raczej blokować się nie powinien. Bardziej prawdopodobne jest, że jedno koło przestanie ciągnąć niż że most się zablokuje. Wszystkim steruje sterownik ABS'u. Ja osobiście rozpocząłbym od pomiarów VAG'iem sterownika ze szczególnym zwróceniem uwagi na czujniki prędkości w kołach. Możliwe też, że pojawiły się niekontakty w samym sterowniku.
Miałem maksymalny skręt na asfalcie posypanym piachem i wyglądało na to, że wszystkie kółka ładnie pracują bez żadnych uślizgów.
Pozdrawiam
Piotrek
P.S ESP w moim aucie nie posiadam.
Może warto by było przyjżeć się ABS-owi. A jak zrobić pomiary tego sterownika o którym mówisz??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lis 2010, 21:03
- Lokalizacja: londyn/torun
Witam kolegów Jestem nowy na forum zdążyłem się tylko przedstawić.
Chciałem ożywić ten temat bo po zakupie wymarzonego modelu A6 z Q myślałem że to przeguby do wymiany. Niestety okazało się że objaw mam taki jak u niektórych kolegów powyżej.
Zauważyłem że przy delikatnej jeździe na skręconych kołach bardzo mocno coś na....dziela pod autem. Próby wykazały że na piachu gdy gwałtownie dodam gaz to nie ma tego efeku ale koła tylne mielą.
Moje pytania:
1. Czy jest jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
2. Czy można to naprawić czy lepie używkę kupić.
3. Czy tylny dyfer ma czysto mechaniczny układ czy może jest wspierany elektroniką i odpięte kostki lub ich brak może powodować wadliwą pracę dyfra i w efekcie takie walenie,
Pozdrawiam Panowie
Chciałem ożywić ten temat bo po zakupie wymarzonego modelu A6 z Q myślałem że to przeguby do wymiany. Niestety okazało się że objaw mam taki jak u niektórych kolegów powyżej.
Zauważyłem że przy delikatnej jeździe na skręconych kołach bardzo mocno coś na....dziela pod autem. Próby wykazały że na piachu gdy gwałtownie dodam gaz to nie ma tego efeku ale koła tylne mielą.
Moje pytania:
1. Czy jest jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
2. Czy można to naprawić czy lepie używkę kupić.
3. Czy tylny dyfer ma czysto mechaniczny układ czy może jest wspierany elektroniką i odpięte kostki lub ich brak może powodować wadliwą pracę dyfra i w efekcie takie walenie,
Pozdrawiam Panowie