Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[Audi 100 C4 2.5 TDI ABP] Prawdopodobnie nastawnik pompy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

[Audi 100 C4 2.5 TDI ABP] Prawdopodobnie nastawnik pompy

Post autor: Wojt » 29 wrz 2010, 00:11

Witajcie , jestem nowo upieczonym posiadaczem Audi 100 z ww silnikiem , jezdze nią od miesiąca i początkowy zachwyt tym pieknym samochodem przerodził sie w rozpacz. Samochód ma licznikowo 280 tys przebiegu , jest ładnie utrzymany i ma książkę serwisową (prowadzona przez 3 lata ale zawsze coś) , napaliłem sie , zadłużyłem i kupiłem . Jak każde nie nowe auto wymaga nieco wkładu a więc pokupiłem wszystko co tzreba (a jednak ceny części mnie negatywnie zaskoczyły). Zadowolony i beztroski poruszałem sie po ulicach do poprzedniej niedzieli , kiedy to wracajac od dziewczyny zauwazyłem ze mi dziwnie szarpie autem , na wolnych obrotach dostaje czkawki . Przerażony wybrałem sie do mechanika, na poczatek planowałem wymienic filtr paliwa , niestety wymiana nie przyniosła poprawy (choć okazała sie potrzebna bo poprzedni był zasyfiały). Postanowiłem podpiąć sie pod komputer , wyrok komputera brzmiał "nastawnik pompy wtryskowej" oraz "przestawiony zapłon".
Samochód odpala normalnie, nie kopci , zachowuje swoją dynamikę , jednak niestety cały się tzresie na wolnych obrotach , i czasami w czasie jazdy dostaje czkawki. Jestem na etapie szukania człowieka zwanego "pompiarzem" . Błagam was powiedzcie mi w przybliżeniu jakiego kosztu naprawy moge sie spodziewac , co to może być, ile kosztuje jakas regeneracja , mycie , lub wymiana tego nastawnika , ile może kosztowac pompa .
Sam juz nie wiem co mam robic , spac nie mogę , bardzo was prosze o jakąś porade w związku z moim problemem

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 08:29 przez Wojt, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 29 wrz 2010, 07:48

Silnik 2.5 TDI ABP nie wiem czym się różni od AAT, był produkowany równolegle z AAT tylko nieco krócej.
Niestety nie mam kabla w domu i podpinałem sie na stacji diagnostycznej i takie właśnie komunikaty wywaliło, nie wiem czy to ma związek ale ostatnio (*chyba 2 albo 3 razy) zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych zaraz po odpaleniu ale zaraz gasła.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 29 wrz 2010, 19:04

Lechu, ABP też było ;)

Nastawnik-potencjometryczny, w dziale ogłoszeń jest od tego człowiek ;)

Może to być również wtrysk sterujący, spokojnie, pasują od 1,9 tylko końcówkę trzeba wymienić. Błędu może nie wywalać... ale na wolnych obrotach powinno być ok, spróbuj wypiąć wtyczke i poobserwować ;)
Obrazek TDI +

ryszardkozina
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2010, 18:51
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: ryszardkozina » 04 paź 2010, 23:17

I jak tam co z tego wszystkiego wynikło?
Ja mam silnik AAT i czasem ok 3 razy w tygodniu podczas jazdy dostaje czkawki lekkiej.
Strasznie mnie to irytuje.
Auto nie dymi za mocno, spalanie jak najbardziej w normie, filtr paliwa nowy.
Musze w najblizszym czasie podjechac do znajomego podpiąć pod kompa bo moge sobie gdybać tak jeszcze dluuugoo ...

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 05 paź 2010, 08:57

w czwartek mam wizytę u pompiarza , wtedy sie wszystkiego dowiem , póki co staram sie jak najmniej jezdzić bo stan się pogarsza.
zauważyłem ze zazwyczaj czkawka występuje gdy silnik utrzymuje stałe obroty przez chwilę (np na biegu jałowym lub podczas jazdy ze stałą prędkościa poniżej 2 tys obrotów)
Czkawka preferuje ciepły silnik

ryszardkozina
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2010, 18:51
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: ryszardkozina » 05 paź 2010, 11:28

Ja dzisiaj się troche uspokoiłem, bo zauwazylem, że pojawiło sie wiecej bąbelków w przewodzie miedzy filtrem a pompą i jak auto jest zapalone to przy wlocie to pompy robi sie taka piana wręcz ;)
Ewedentnie gdzies bierze lewe powietrze.
Zaraz będe to sprawdzać.
Być moze masz to samo bo objawy mam prawie takie same jak Ty.

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 06 paź 2010, 09:58

dzieki za podpowiedź , postaram się to sprawdzic , choć gdyby to bylo lewe powietrze komputer chyba by nie pokazywał błędu nastawnika (?)
Jutro pompiarz oby naprawa była tania i skuteczna ;o

[ Dodano: 2010-10-07, 14:24 ]
dziwna sprawa
otóż wczoraj wracając z pracy zauważyłem że samochód wyzdrowiał. Wszystko działało dobrze , dzis rano wybrałem sie do pompiarza, wszystko było w porzadku i ani śladu poprzednich dolegliwości. Pan pompiarz poogladał posłuchał i powiedział ze wszystko wyglada ok i nie ma sensu tego rozgrzebywać, a jak cos by było nie tak to żeby sie z nim kontaktować. Przy okazji polecił mi aby wyczyścić zbiornik paliwa i zalać jakimś specyfikiem do mycia układu paliwowego i wszystko powinno dobrze banglać. Przy okazji stwierdził że mam pompe z nastawnikiem potencjometrycznym który jest nierozbieralny i koszt wymiany to ok 1500 zł :shock:

ryszardkozina
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2010, 18:51
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: ryszardkozina » 11 paź 2010, 11:53

Nastawniki są cholernie drogie.
Ja mam czasem tak ze przez tydzien prawie nic sie nie dzieje i potem przez nastepny tydzien przerywa ;)
Ale u mnie napewno bierze powietrze, wężem widać jak leci ropa z powietrzem i tak w kółko :D

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 23 paź 2010, 21:09

Na przyszłość koledzy nie słuchajcie głupot, nastawniki potencjometryczne się regeneruje i naprawia, jakby co służę pomocą w tej sprawie, naprawiłem już ich mnóstwo dla ludzi z różnych forów i wszystko jest ok.

Co do Twojego problemu - poszukaj nieszczelności na samym filtrze paliwa. Bardzo często - z racji jego konstrukcji - tamtędy się pompa zapowietrza.
Co do diagnozy komputerowej - być może ktoś wziął błąd wtrysku sterującego za błąd nastawnika, błędy te mają podobną numerację, a błąd wtrysku sterującego pojawia się bardzo często podczas pracy z zapowietrzoną pompą (powietrze nie jest w stanie podnieść iglicy we wtrysku, sterownik czeka na sygnał a go nie dostaje).
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 05 lis 2010, 23:21

jak juz mówiłem samochód sam zaczał działac prawidłowo, wiec zagadnienie nastawnika przestało byc aktualne . Jednak co jakis czas migała kontrolka swiec zarowych , wiec postanowiłem ponownie zajrzec na stacje diagnostyczna i sie podpiac pod kompa . po raz kolejny wywalało mi bład poczatku wtrysku. Nie dało się tego sprawdzić online więc znów podjechałem do pompiarza i dzis mi poustawiał co trzeba . Musze przyznac że praca silnika bardzo na plus . o wiele cichsza , spokojniejsza i lepsza dynamika na niskich obrotach. przy okazji dowiedziałem sie ze pasek od pompy jest juz mocno zuzyty i prosi sie o wymianę :evil: . Zrobiłem dziś sporo kilometrów i niestety kontrolka żarowych znów rozbłysła. Nie dość że wymiana pasków rozrządu to jak na chwile obecna jest zabójczy wydatek to nadal coś nie bangla. Cała ta sytuacja mnie juz powoli zaczyna wpieniać.

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 06 lis 2010, 14:03

Ustawił początek wtrysku, tak jak chciałem.

Komputer żadnego innego błędu nie pokazywał, więc już zgłupiałem.
Jak sprawdzić ten wtrysk sterujący ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl