[C5 2.8 quattro] Spada temperatura silnika.
[C5 2.8 quattro] Spada temperatura silnika.
Witam, wczoraj zaobserwowałem że podczas większych prędkości (180 km/h+) spada mi temperatura silnika ze standardowych 90 do 80-85. Czy to normalne i czy ktoś z was miał taki przypadek?
Jeżeli nie, proszę o sugestie czego to może być wina w miarę możliwości oczywiście..
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Jeżeli nie, proszę o sugestie czego to może być wina w miarę możliwości oczywiście..
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Odczytuje temperaturę ze wskaźników. Też myślałem że może to być termostat. ÂŁapię temperaturę gdzieś około 10 km (to dłużej niż wcześniej), ponadto dzisiaj jadąc na uczelnie (około 15-20 km) 90 osiągnął dopiero przy samym celu.
Najlepiej będzie jak po prostu podjadę do mechanika i powiem co jest.
Dziękuje za pomoc
Najlepiej będzie jak po prostu podjadę do mechanika i powiem co jest.
Dziękuje za pomoc
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
na początek mogą być to dwie rzeczyMovi pisze:proszę o sugestie czego to może być wina w miarę możliwości oczywiście..
jak wspomniano termostat
następnie warto zwrócić uwagę, na czujnik płynu chłodzącego
idąc dalej pompa wody
ale pierwsze co to podpiął bym pod kompa w celu sprawdzenia błędów oraz porównania wskazania komputera w blokach mierzonych do tego co widzisz na zegarach
wymiana jest opisana na forum
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
o C4 musiałby się wypowiedzieć ktoś kto taki posiada.. w C5 bez zdjęcia przodu będzie po prostu za ciasno..
Instrukcje serwisowe niestety nie zachęcają do samodzielnej zabawy:
Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
t Klucz do nakrętek dwuotworowych -3212-
t Trzpień blokujący -T40011-
Wymontowanie
- Wymontować przedni zderzak → Gr.napraw63.
- Ustawić poprzeczny pas nadwozia w położeniu serwisowym → Gr.napraw50.
- Spuścić płyn chłodzący → Rozdział.
- Wymontować pasek wielorowkowy → Rozdział.
- Wykręcić śrubę -patrz strzałka- i zdjąć napinacz paska wielorowkowego.
- W samochodach z układem doprowadzania wtórnego powietrza wymontować wąż -patrz strzałka- z rury łączącej doprowadzania wtórnego powietrza.
- Przytrzymać koło pasowe pompy wspomagania kluczem do nakrętek dwuotworowych -3212- i odkręcić koło pasowe -patrz strzałki-.
- Odkręcić obudowę wentylatora ze sprzęgłem lepkościowym.
- Wymontować osłonę paska zębatego z prawej strony (2 części).
- Wymontować koło pasowe lub tłumik drgań → Rozdział.
- Wymontować dolną część osłony paska zębatego.
- Zdemontować węże płynu chłodzącego przy obudowie termostatu płynu chłodzącego.
Wskazówka
Element mocujący pasek zębaty jest tłumiony olejowo i pozwala się ścisnąć tylko powoli przy użyciu równomiernej siły.
- Obrócić rolkę napinającą pasek zębaty -1- kluczem do gniazd sześciokątnych 8 mm w prawo zgodnie z -kierunkiem strzałki- na tyle, aby dźwignia napinająca -2- tak mocno ścisnęła element napinający -3-, aż będzie można zabezpieczyć tłok naciskowy trzpieniem blokującym -T40011-.
- Włożyć pręt ryglujący -T40011-, wypuścić rolkę napinającą pasek zębaty.
- Pasek zębaty na rolce napinającej i na kole do paska zębatego wałków rozrządu pociągnąć nieco do przodu -patrz strzałki-; nie wyciągać całkowicie.
Ostrożnie!
Jeżeli pasek zębaty zostanie zsunięty z rolki napinającej, należy ustawić fazy rozrządu → Odnośnik.
- Wymontować obudowę termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałki-.
WskazówkaNa rysunku przedstawiono obudowę termostatu płynu chłodzącego przy zdjętym pasku zębatym.
- Wyjąć pierścień uszczelniający typu o-ring i termostat płynu chłodzącego.
Zamontowanie
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
WskazówkaWymienić pierścień uszczelniający typu o-ring.
- Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring.
- Zamontować termostat płynu chłodzącego.
położenie montażowe:
l Zawór odpowietrzający -patrz strzałka- w górę.
l Pierścień uszczelniający do obudowy.
- Zamontować obudowę termostatu płynu chłodzącego.
Ostrożnie!
Jeżeli pasek zębaty zsunie się z rolki napinającej, należy ustawić fazy rozrządu → Odnośnik. Przestrzegać wszystkich wskazówek dotyczących wymontowania i zamontowania paska zębatego → Rozdział.
- Obrócić rolkę napinającą pasek zębaty -1- kluczem do gniazd sześciokątnych 8 mm w prawo zgodnie z -kierunkiem strzałki- na tyle, aż będzie można wyjąć trzpień blokujący -T40011-.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika napiąć rolkę napinającą w następujący sposób:
- Umieścić klucz dynamometryczny w gnieździe sześciokątnym rolki napinającej.
- Obrócić rolkę napinającą momentem 15 Nm zgodnie z kierunkiem napinania - rolka napinająca jest tym samym wstępnie napięta.
- Zamontować koło pasowe lub tłumik drgań → Rozdział.
- Zamontować pasek wielorowkowy → Rozdział.
- Zamontować poprzeczny pas nadwozia → Gr.napraw50.
- Zamontować przedni zderzak → Gr.napraw63.
- Wlać płyn chłodzący → Odnośnik.
<beczy2> jak na wymianę samego termostatu moim zdaniem koszmar.. lepiej poczekać do wymiany rozrządu i zrobić wszystko naraz.. Poza tym ponowne spasowanie zderzaka z resztą karoserii, żeby nie było krzywo względem maski lub błotników to też niełatwa rzecz..
Instrukcje serwisowe niestety nie zachęcają do samodzielnej zabawy:
Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
t Klucz do nakrętek dwuotworowych -3212-
t Trzpień blokujący -T40011-
Wymontowanie
- Wymontować przedni zderzak → Gr.napraw63.
- Ustawić poprzeczny pas nadwozia w położeniu serwisowym → Gr.napraw50.
- Spuścić płyn chłodzący → Rozdział.
- Wymontować pasek wielorowkowy → Rozdział.
- Wykręcić śrubę -patrz strzałka- i zdjąć napinacz paska wielorowkowego.
- W samochodach z układem doprowadzania wtórnego powietrza wymontować wąż -patrz strzałka- z rury łączącej doprowadzania wtórnego powietrza.
- Przytrzymać koło pasowe pompy wspomagania kluczem do nakrętek dwuotworowych -3212- i odkręcić koło pasowe -patrz strzałki-.
- Odkręcić obudowę wentylatora ze sprzęgłem lepkościowym.
- Wymontować osłonę paska zębatego z prawej strony (2 części).
- Wymontować koło pasowe lub tłumik drgań → Rozdział.
- Wymontować dolną część osłony paska zębatego.
- Zdemontować węże płynu chłodzącego przy obudowie termostatu płynu chłodzącego.
Wskazówka
Element mocujący pasek zębaty jest tłumiony olejowo i pozwala się ścisnąć tylko powoli przy użyciu równomiernej siły.
- Obrócić rolkę napinającą pasek zębaty -1- kluczem do gniazd sześciokątnych 8 mm w prawo zgodnie z -kierunkiem strzałki- na tyle, aby dźwignia napinająca -2- tak mocno ścisnęła element napinający -3-, aż będzie można zabezpieczyć tłok naciskowy trzpieniem blokującym -T40011-.
- Włożyć pręt ryglujący -T40011-, wypuścić rolkę napinającą pasek zębaty.
- Pasek zębaty na rolce napinającej i na kole do paska zębatego wałków rozrządu pociągnąć nieco do przodu -patrz strzałki-; nie wyciągać całkowicie.
Ostrożnie!
Jeżeli pasek zębaty zostanie zsunięty z rolki napinającej, należy ustawić fazy rozrządu → Odnośnik.
- Wymontować obudowę termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałki-.
WskazówkaNa rysunku przedstawiono obudowę termostatu płynu chłodzącego przy zdjętym pasku zębatym.
- Wyjąć pierścień uszczelniający typu o-ring i termostat płynu chłodzącego.
Zamontowanie
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
WskazówkaWymienić pierścień uszczelniający typu o-ring.
- Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring.
- Zamontować termostat płynu chłodzącego.
położenie montażowe:
l Zawór odpowietrzający -patrz strzałka- w górę.
l Pierścień uszczelniający do obudowy.
- Zamontować obudowę termostatu płynu chłodzącego.
Ostrożnie!
Jeżeli pasek zębaty zsunie się z rolki napinającej, należy ustawić fazy rozrządu → Odnośnik. Przestrzegać wszystkich wskazówek dotyczących wymontowania i zamontowania paska zębatego → Rozdział.
- Obrócić rolkę napinającą pasek zębaty -1- kluczem do gniazd sześciokątnych 8 mm w prawo zgodnie z -kierunkiem strzałki- na tyle, aż będzie można wyjąć trzpień blokujący -T40011-.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika napiąć rolkę napinającą w następujący sposób:
- Umieścić klucz dynamometryczny w gnieździe sześciokątnym rolki napinającej.
- Obrócić rolkę napinającą momentem 15 Nm zgodnie z kierunkiem napinania - rolka napinająca jest tym samym wstępnie napięta.
- Zamontować koło pasowe lub tłumik drgań → Rozdział.
- Zamontować pasek wielorowkowy → Rozdział.
- Zamontować poprzeczny pas nadwozia → Gr.napraw50.
- Zamontować przedni zderzak → Gr.napraw63.
- Wlać płyn chłodzący → Odnośnik.
<beczy2> jak na wymianę samego termostatu moim zdaniem koszmar.. lepiej poczekać do wymiany rozrządu i zrobić wszystko naraz.. Poza tym ponowne spasowanie zderzaka z resztą karoserii, żeby nie było krzywo względem maski lub błotników to też niełatwa rzecz..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Bez "zwalania przodu" też się da, bo tak wymieniłem termostat u siebie w A6 C5 ACK. Niemniej jednak sposób jest taki, że mechanik raczej się tego nie podejmie - brałby na siebie odpowiedzialność za ewentualną późniejszą awarię rozrządu.
Jak masz niedługo do wymiany, to po prostu zrób rozrząd, pompę i termostat już teraz .
Jak masz niedługo do wymiany, to po prostu zrób rozrząd, pompę i termostat już teraz .
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga