Sterownik pompy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:20
- Lokalizacja: Tarnów
Sterownik pompy
Witam koledzy to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość.
Szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem
Mam uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, i moje pytanie jeśli dam go do regeneracji to potem musze jeszcze podpiąć auto pod komputer czy wystarczy zamontować.
Szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem
Mam uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, i moje pytanie jeśli dam go do regeneracji to potem musze jeszcze podpiąć auto pod komputer czy wystarczy zamontować.
Tak jak pisał Piotruś jeżeli padł ci sterownik to winą tego jest uszkodzenie mechaniczne pompy , jeżeli naprawisz sam sterownik to pompa podziała może miesiąc albo góra kilka miesięcy i spowoduje to jeszcze większe uszkodzenia w pompie a za razem o wiele większe koszta na przykład regeneracji pompy , osobiście polecam oddanie pompy do sprawdzenia i ewentualna regenerację niż tak zwane drutowanie sterownika , miesiąc temu stałem przed takim samym dylematem wybrałem demontaż i sprawdzenie całej pompy , trochę to kosztowało ale przyjemność z jazdy teraz nieoceniona :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:20
- Lokalizacja: Tarnów
Nie wiem co było przyczyna zepsucia sterownika. Jestem za granica i miałem okazje kupić autko za dobre pieniądze
, właściciel mówił ze po podłączeniu w serwisie do kompa powiedziano mu że to właśnie sterownik.Dziś go wyciągnąłem z auta i faktycznie jest przepalony tranzystorek. Myślałem o tym żeby wysłać go gością z allegro do naprawy (podobno daja 12 miesięcy gwarancji) bo chciałbym wrócić samochodem na kołach a jak bym wrócił to wtedy bym oddał całą pompe do regeneracji

- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Ja też miałem to niedawno!Stałem przed dylematem czy naprawić auto za 300zł(200zł naprawa + przesyłka w obie strony) samemu czy oddać do fachowca który za sam demontaż i montaż pompy bieże 300zł a całkowity koszt naprawy chyba z regeneracją pompy miał wynosić niewiadomo ile ale od 1600zł w górę a przy czym nie chcę nakładać starego rozrządu bo nie dają gwarancji czyli dodatkowo 1000zł.
Miałem na rozrządzie 20tyś a po drugie ogólnie szkoda kasy było słyszałem opinie że pojeżdzi miesiąc lub kilka tysięcy ale zdecydowałem się na tańszą opcje z tego zwględu że po 1 potrzebne mi było mocno auto, po 2 koszty, po 3 myślę że jak regenerować pompę to trzeba oddać ją tem gdzie zrobią wszystko a nie tylko to co spowodowało uszkodzenie nastawnika-sterownika bo ponoć jakiś tam tłok się zacina.
Zrobiłem już po tej naprawie 8500km i jak siądzie to wtedy sam wyślę ją na porządną regeneracje.
Co do twojego pytanie trzeba tylko dobrze odpowietrzyć auto żadnego kasowania nie trzeba choć zostaną te błędy ale auto odpali i będzie normalnie jeździć...
Miałem na rozrządzie 20tyś a po drugie ogólnie szkoda kasy było słyszałem opinie że pojeżdzi miesiąc lub kilka tysięcy ale zdecydowałem się na tańszą opcje z tego zwględu że po 1 potrzebne mi było mocno auto, po 2 koszty, po 3 myślę że jak regenerować pompę to trzeba oddać ją tem gdzie zrobią wszystko a nie tylko to co spowodowało uszkodzenie nastawnika-sterownika bo ponoć jakiś tam tłok się zacina.
Zrobiłem już po tej naprawie 8500km i jak siądzie to wtedy sam wyślę ją na porządną regeneracje.
Co do twojego pytanie trzeba tylko dobrze odpowietrzyć auto żadnego kasowania nie trzeba choć zostaną te błędy ale auto odpali i będzie normalnie jeździć...
Na temat naprawy samego sterownika i jego skutków było już pisane na tym forum , życzę ci powodzenia na trasie spinacz2010 , a tak na marginesie masz szczęście że nie masz automata bo na psującej się pompie nie pojeżdził byś , skrzynia cały czas przełączała by się w tryb awaryjny , ale manual tego nie ma i nie widzisz że ,,podejrzewam" twoja pompa kończy się , ja na szczęście kiedyś nie zasugerowałem się twoimi podpowiedziami i teraz mogę cieszyć się z bezawaryjnej jazdy a auto pali dosłownie na dotyk ci którym auto odpala na dotyk wiedzą o czym piszę 

Witam
pół roku temu przerabiałem ten sam problem, z tym że niestety dałem się namówić na naprawę sterownika za 500zł i okazało się że wyrzuciłem te pieniądze w błoto, ponieważ dwa tyg później i tak musiałem oddać pompę do regeneracji. w moim przypadku chyba zatarł się jakiś nastawnik w pompie
Pozdro
pół roku temu przerabiałem ten sam problem, z tym że niestety dałem się namówić na naprawę sterownika za 500zł i okazało się że wyrzuciłem te pieniądze w błoto, ponieważ dwa tyg później i tak musiałem oddać pompę do regeneracji. w moim przypadku chyba zatarł się jakiś nastawnik w pompie

Pozdro
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
kolego ''76042zubzyk'' kazdy robi jak chce!
Ja wybrałem taką opcje choćby po to żeby sprawdzić ile jeszcze pompa wytrzyma!Mimo opinii takich jak twoje.
I z powodu trzech innych rzeczy które opisałem wcześniej!
Powiem tak nie zamierzam regenerować pompy wolę kupić drugą-akurat tak się składa że mam dobre dojście...ale to już inna historia!Jakoś tak do końca nie mam wiary w rzeczy regenerowane a po drugie jakie są tego koszty...
Wiem że tan samochód (w sumie tylko silnik i zawieszenie:))to skarbonka ale bez przesady żeby w samochód warty optymistycznie 20tyś pchać kolejne tysiące!
a tak szczerze 8500km to wcale nie jest mało...myślę że jeżeli miała by się skończyć już ta pompa to już by dogorywała!
A moje auto chodzi bardzo ładnie, pali ładnie, co do spalania to się też nic nie zmieniło!
A i jeszcze jedno co tych parametrów pompy przecież przy całej operacji odkręcasz tylko sam nastawnik-sterownik pompy odcinasz 4 przewody i odpinasz kostkę i odkręcasz taśmę które jest zanurzona w ropie po naprawie wkładasz wszystko na swoje miejsce lutujesz przewody przykręcasz taśmę wkładasz kostkę i jest ok, nie można tam nic spiepszyć wszystko wkładasz na swoje miejsce nie wsadzisz nic odwrotnie czy trochę przestawiając...
Ale ja się nie znam....
Ja wybrałem taką opcje choćby po to żeby sprawdzić ile jeszcze pompa wytrzyma!Mimo opinii takich jak twoje.
I z powodu trzech innych rzeczy które opisałem wcześniej!
Powiem tak nie zamierzam regenerować pompy wolę kupić drugą-akurat tak się składa że mam dobre dojście...ale to już inna historia!Jakoś tak do końca nie mam wiary w rzeczy regenerowane a po drugie jakie są tego koszty...
Wiem że tan samochód (w sumie tylko silnik i zawieszenie:))to skarbonka ale bez przesady żeby w samochód warty optymistycznie 20tyś pchać kolejne tysiące!
a tak szczerze 8500km to wcale nie jest mało...myślę że jeżeli miała by się skończyć już ta pompa to już by dogorywała!
A moje auto chodzi bardzo ładnie, pali ładnie, co do spalania to się też nic nie zmieniło!
A i jeszcze jedno co tych parametrów pompy przecież przy całej operacji odkręcasz tylko sam nastawnik-sterownik pompy odcinasz 4 przewody i odpinasz kostkę i odkręcasz taśmę które jest zanurzona w ropie po naprawie wkładasz wszystko na swoje miejsce lutujesz przewody przykręcasz taśmę wkładasz kostkę i jest ok, nie można tam nic spiepszyć wszystko wkładasz na swoje miejsce nie wsadzisz nic odwrotnie czy trochę przestawiając...
Ale ja się nie znam....
Oczywiście że każdy robi jak chce.
Mi kolega Piotruś odradzał druciarstwo z tranzystorkiem. Ale chciałem oszczędzić, więc po namowie jeszcze gościa z allegro postanowiłem zaryzykować. Zainwestowałem chyba 150 zeta i byłem zadowolony bo auto jeździło bez problemu.... Po jakimś czasie stojąc na skrzyżowaniu zapalił się sterownik pompy - kupa dymu, podnoszę machę a tam ogień. Dobrze że miałem gaśnicę pod ręką i udało mi się szybko ściągnąć wtyczkę z pompy. Po tej zabawie zakończyłem wszelkie próby druciarstwa.
Pompa poszła do naprawy - wymieniono spalony sterownik itp. po czym poszła na maszynę. Fachowcy 4 krotnie próbowali ją zaprogramować, ale nie przechodziła testów. Więc musieli rozbierać głowicę, co się okazało zwęglony jakiś zaworek zje...ł głowicę. Dzięki temu moja VP44 ma nowy sterownik, tłoczek, głowicę oraz uszczelki - po prostu 100% nówka
.
Reasumując i studząc zapał na wymianę tranzystorków koszt naprawy wynósł mnie 3100zł (pełna reg. pompy, adaptacja do ECU, wiązka silnika)
Mi kolega Piotruś odradzał druciarstwo z tranzystorkiem. Ale chciałem oszczędzić, więc po namowie jeszcze gościa z allegro postanowiłem zaryzykować. Zainwestowałem chyba 150 zeta i byłem zadowolony bo auto jeździło bez problemu.... Po jakimś czasie stojąc na skrzyżowaniu zapalił się sterownik pompy - kupa dymu, podnoszę machę a tam ogień. Dobrze że miałem gaśnicę pod ręką i udało mi się szybko ściągnąć wtyczkę z pompy. Po tej zabawie zakończyłem wszelkie próby druciarstwa.
Pompa poszła do naprawy - wymieniono spalony sterownik itp. po czym poszła na maszynę. Fachowcy 4 krotnie próbowali ją zaprogramować, ale nie przechodziła testów. Więc musieli rozbierać głowicę, co się okazało zwęglony jakiś zaworek zje...ł głowicę. Dzięki temu moja VP44 ma nowy sterownik, tłoczek, głowicę oraz uszczelki - po prostu 100% nówka

Reasumując i studząc zapał na wymianę tranzystorków koszt naprawy wynósł mnie 3100zł (pełna reg. pompy, adaptacja do ECU, wiązka silnika)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:20
- Lokalizacja: Tarnów
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Masz dwa wyjścia > 1.zdrutować i odprawiać modły w czasie jazdydarek12312 pisze:Koledzy pytałem sie o to czy trzeba coś robić jeszcze po włożeniu sterownika bo teraz nie mam możliwości regeneracji całej pompy. Myślałem tylko o sterowniku a jak wróciłbym do polski to oddałbym całą pompę do roboty. Tylko tego nikt nie wie czy przejadę na niej jeszcze 1500km.
2. Zregenerować pompę na miejscu i cieszyć się bezstresową jazdą
wybór należy do Ciebie

Piotruś pisał że sterowniki "starego typu" nie trzeba programować :roll: więc podmieniasz tranzystor i powinien odpalić
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Nie wiem jakie masz wartości ale dla mnie auto to nie wszystko, fiata co prawda jeszcze nie miałem ale myśle że nawet alfa romeo jest mniej awaryjna od tego zakichanego audi!
Ale szkoda gadać...
Musiało by mi się coś w głowie poprzewracać żeby wydać 3100zł na regeneracje starej pompy!Ale jak już mówiłem kazdy robi jak chce i według swojego uznania!
Na allegro masz nawet kilka nowych pomp w cenie 2999-2700zł
A i jeszcze jedno naprawa u mnie nie polegała na wymianie samego tranzystora bo na zewnątrz są teraz jakieś przewody i coś tam jeszcze i są przykryte jakąś blaszką...
Ale szkoda gadać...
Musiało by mi się coś w głowie poprzewracać żeby wydać 3100zł na regeneracje starej pompy!Ale jak już mówiłem kazdy robi jak chce i według swojego uznania!
Na allegro masz nawet kilka nowych pomp w cenie 2999-2700zł
A i jeszcze jedno naprawa u mnie nie polegała na wymianie samego tranzystora bo na zewnątrz są teraz jakieś przewody i coś tam jeszcze i są przykryte jakąś blaszką...