Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4] demontaż katalizatorów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.4] demontaż katalizatorów

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 paź 2010, 19:58

Witam.
Czy ktoś kiedykolwiek demontował pierwszą część układu wydechowego, czyli tą od kolektora aż za duży katalizator. Ta część jest dość sporej wielkości a dojście do mocowania do kolektora wylotowego jest na prawdę bardzo kiepskie.
Jeśli ktoś to kiedyś sam robił, to co trzeba zdemontować aby dostać się do mocowania przy kolektorze wylotowym?

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 03 paź 2010, 14:34

Bez kanału nie obejdzie się o czym wiadomo, że wiesz. Jakiś czas temu wymieniałem z bratem łączniki elastyczne i katalizatory. Nie obyło się bez wyjęcia filtra powietrza, prowadnicy powietrza a po drugiej stronie zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. I to w sumie wszystko. Dostęp jest grubo utrudniony ale faktem jest to, że robiliśmy to we dwóch. Sam możesz mieć więcej problemów. Podstawa to wyrobione nadgarstki i klucze nasadowe z przedłużkami.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 paź 2010, 15:00

Demontowałeś może te zawory kombinowane z silnika doprowadzające powietrze wtórne do silnika?One są zaraz nad mocowaniami kolektora wylotowego i tej pierwszej części układu z katalizatorami. Oglądałem to wczoraj dobrze pod autem i zastanawiałem się jak się do tego zabrać. Zaraz za przednimi sondami mam katalizatory wstępne i nie jestem pewny czy po rozkręceniu górnego połączenia będę w stanie przecisnąć te katalizatory między karoserią auta a przednią belką zawieszenia, która przymocowana jest do podwozia a do niej wszystkie dolne wahacze.

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 03 paź 2010, 15:46

fassi1 pisze: zawory kombinowane z silnika doprowadzające powietrze wtórne do silnika
U mnie nie ma takich gadzetów. Po odkręceniu fitra powietrza i prowadnicy powietrza mam całkiem dobry dostęp do kołnierza jak i sondy lambda. U mnie od kołnierza leci to w kolejności: sonda, łącznik elastyczny, katalizator, łącznik prosty, dalej wiadomo.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja