[A6 C5 1,8T 98r] Co ile wymieniac olej?
[A6 C5 1,8T 98r] Co ile wymieniac olej?
Witam kupilem auto i chce wymienic olej. Silnik to 1,8T 210km po chipie i nie tylko. Wg rachunków serwisowych poprzedniego wlasciciela byl zalewany Castrol TWS 10W60 wiec taki zakupilem razem z filtrem. Ale do rzeczy. Co ile powinienem wymieniac olej w moim aucie? Silnik byl wymieniony z calym osprzetem na nowy 2 lata temu i aktualnie ma przebieg 29tys km. Prosze o rade. Pozdrawiam
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie,
to ja troche przekornie i kontrowersyjnie..
nie posiadam C5 nota bene, ale mam TT 99" 1.8T / 180KM
co do wymiany oleju... moje 8N ma juz 230k km przebiegu, z czego 100k km zrobilem ja!
olej wymienialem regularnie.. po 22k-27k km :mrgreen:
przebieg 90% autostradowy, przy tempie 160-170km/h
zuzycie oleju... od wymiany do wymiany = zerowe
nie jest to podyktowane jakas oszczednoscia.. choc na pewno przy wymianie 2-3x /rok sie opalcilo
powodem byl kiedys przeczytany przeze mnie artykul " o czastkach sadzy, pozostajacych w oleju i o doskonalych wlasciwosciach smarujacych "
nie posiadam linku do tego artykulu, jak znajde ta publikacje jednego z czolowych naukowcow jednej z firm z branzy motoryzacyjnej, to sie podziele
to ja troche przekornie i kontrowersyjnie..
nie posiadam C5 nota bene, ale mam TT 99" 1.8T / 180KM
co do wymiany oleju... moje 8N ma juz 230k km przebiegu, z czego 100k km zrobilem ja!
olej wymienialem regularnie.. po 22k-27k km :mrgreen:
przebieg 90% autostradowy, przy tempie 160-170km/h
zuzycie oleju... od wymiany do wymiany = zerowe
nie jest to podyktowane jakas oszczednoscia.. choc na pewno przy wymianie 2-3x /rok sie opalcilo
powodem byl kiedys przeczytany przeze mnie artykul " o czastkach sadzy, pozostajacych w oleju i o doskonalych wlasciwosciach smarujacych "
nie posiadam linku do tego artykulu, jak znajde ta publikacje jednego z czolowych naukowcow jednej z firm z branzy motoryzacyjnej, to sie podziele
Doskonale wiem o jaki artykul chodzi, oto link mozecie sobie poczytac
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
Dosc kontrowersyjna sprawa ale prawda pewnie lezy po srodku. Wymiana co 10tys km wydaje mi sie lekka przesada(w a4 1,8 ADR wymieniam co jakies 17- 18tys km) wiec skoro w a6 mam turbo to mysle ze co 15tys w zupelnosci starczy-nie popadajmy w paranoje
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
Dosc kontrowersyjna sprawa ale prawda pewnie lezy po srodku. Wymiana co 10tys km wydaje mi sie lekka przesada(w a4 1,8 ADR wymieniam co jakies 17- 18tys km) wiec skoro w a6 mam turbo to mysle ze co 15tys w zupelnosci starczy-nie popadajmy w paranoje
akurat, z tym artykułem się nie zgodzę z własnego doświadczenia. Rozbieram samochody na części, głównie z Anglii. Po rozebraniu silnika od razu widać jak często był wymieniany olej. Czasami trafiają się takie w których w ogóle nie wymieniano i są zatarte po ok 150-200 k km. W takim przypadku cały silnik jest zapchany jakby bardzo gęstym smarem, wałki w głowicy są zaklejone tą mazią i z czasem "zaklejenie" kanałów olejowych powoduje zatarcie silnika. Ta maź jest na tyle twarda że trzeba ją szpachelka skrobać.
Dla tego wymieniam olej po przejechaniu 10-15 k km.
Dla tego wymieniam olej po przejechaniu 10-15 k km.
Ta paranoja nazywa się rozrząd w 3.0 V6 TDI z roku 2005 :-xpeter124 pisze:...
Dosc kontrowersyjna sprawa ale prawda pewnie lezy po srodku. Wymiana co 10tys km wydaje mi sie lekka przesada(w a4 1,8 ADR wymieniam co jakies 17- 18tys km) wiec skoro w a6 mam turbo to mysle ze co 15tys w zupelnosci starczy-nie popadajmy w paranoje
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
Mowie tu o moim silniku 1,8T a nie kilkuletnim tdi ktorego utrzymanie kosztuje o niebo wiecejmaxon pisze:Ta paranoja nazywa się rozrząd w 3.0 V6 TDI z roku 2005 :-xpeter124 pisze:...
Dosc kontrowersyjna sprawa ale prawda pewnie lezy po srodku. Wymiana co 10tys km wydaje mi sie lekka przesada(w a4 1,8 ADR wymieniam co jakies 17- 18tys km) wiec skoro w a6 mam turbo to mysle ze co 15tys w zupelnosci starczy-nie popadajmy w paranoje