Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5]dławi się w zakrętach

Silniki benzynowe
Danp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:31
Lokalizacja: sz-n

[A6 C5]dławi się w zakrętach

Post autor: Danp » 01 wrz 2008, 21:37

Witam.
Mam pewien problem z a6 2,4 benzyna 99r, mianowicie od pewnego czasu auto w zakrętach traci calkiem moc. To znaczy po dodaniu gazu nie reaguje lub szarpie. Dzieje się tak przy różnych prędkościach. Na prostej drodze raczej jest w pozadku. Może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem lub wie co to może być.
Kolejny problem to, że ciężko pali jak jest rozgrzany... i czasem nie pokazuje temp. płynu chłodzącego.
Wymieniłem wszystkie filtry i świece, przeczyściłem przepustnice i dalej to samo.
Z gory dzieki za podpowiedź.


stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 21:41 przez Danp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 01 wrz 2008, 21:42

znowu to samo :-/
moze masz wahy za mało :mrgreen:

macieja910

Post autor: macieja910 » 01 wrz 2008, 22:44

Danp co do jazdy w zakretach to pewien nie jestem Jezeli slabo Ci pali po rozgrzaniu i czasami temp plynu nie wskazuje to na bank masz padniety czujnik plynu chlodzacego. Poszukaj na forum, bylo omawiane gdzie sie on znajduje

Danp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:31
Lokalizacja: sz-n

Post autor: Danp » 02 wrz 2008, 09:15

sprawdze jeszcze ten czujnik i pompe paliwową.
Dzieki.

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 02 wrz 2008, 21:12

To quattro?

Danp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:31
Lokalizacja: sz-n

Post autor: Danp » 03 wrz 2008, 09:23

to nie jest guattro.

iras85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:52
Lokalizacja: Mielec

Post autor: iras85 » 03 wrz 2008, 19:09

a to zagazowany silniczek jest? Bo ja tak mialem jeszcze w Audi 80. Jak skrecalem to mi gasl, pojechalem na regulacje i jak reka odjał (z tego co pamietam, byla jezcze zapchana smieciami rura, ta od wlotu powietrza). Pozdrawiam

Danp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:31
Lokalizacja: sz-n

Post autor: Danp » 03 wrz 2008, 20:21

Wlasnie nie ma jeszcze gazu. Mam gaz w drugim aucie i tez tak mi sie zdazalo- przy skrecaniu gasl. Ale to jest standard, wystarczy wyregulować membrane i jest w porzadku. Jednak u mnie jest chyba problem z pompą paliwową, ale jeszcze muszę to sprawdzic. Bo jeżeli to bedzie pompa paliwowa to nie bede się aż tak bardzo przejmowal, ponieważ i tak chce gaz zalozyć- ale muszę być pewien. Jak juz to sprawdzę to napisze o efektach.
Pozdrawiam.

radek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 16 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: redditch

Post autor: radek85 » 15 wrz 2008, 19:47

miałem to samo tylko ze 2.8 wymieniłem przewody wysokiego napiecia i jest juz spox

fidoS1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 wrz 2008, 22:54
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: fidoS1 » 17 wrz 2008, 23:20

witam u mnie było tak samo ale w aucie z gazem na zakrętach przygasał i była to wina reduktora z gazu wymieniłem i było spoko :-) a w aucie bez gazu to jest na pewno coś związanego z prądem bo na zakretach ściagasz noge z gazu silnik przychamowuje i jes czuły na sprawy napieciowe mam znajomka ktury prowadzi firme auto gaz "automix" i on mi to wyjaśnił i naprawił Pozdro ;-)
fidoS1

Awatar użytkownika
Mariobeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 2008, 17:10
Lokalizacja: Czaplinek

Post autor: Mariobeer » 29 wrz 2008, 07:26

Podepnij auto pod Vaga i sprawdź czy czujnik temperatury płyny chłodzącego pokazuje dla ECU dobre wartości. To mo duży wpływ na odpalanie ciepłego auta.
Proponuję sprawdzić też regulator ciśnienia paliwa.
Jesli chodzi o przygasanie to postawię na zacierającą się pompę paliwa, nieszczelność w wężykach podciśnienia lub zwarcie na przewodach.
Więcej się dowiesz po dokładnym przebadaniu Vagiem.

Danp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:31
Lokalizacja: sz-n

Post autor: Danp » 20 lip 2010, 14:58

Witam jeszcze raz.
Problem nie został rozwiązany mimo wykonania wielu działań.
Mianowcie:
- wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - wskazuje teraz dobrze temperaturę, ale dalej jak auto jest rozgrzane to "ciężko" pali. - więc nie jest to czujnik temperatury.
- auto ma teraz gaz - i dzieje sie dokładnie tak samo, dalej odcina zapłon na zakrętach - więc nie jest to pompa paliwowa, ani regulator ciśnienia paliwa.
- wymieniłem termostat.
- po podłączeniu do VAGa nie pokazało zadnych błędów.

Pojawiła się natomiast jeszcze jedna sprawa - po dłuższej jeździe zapala się kontrolka od ABS i wtedy problem z dławieniem w zakrętach znika. Jak odpale znowu auto, to gaśnie kontrolka i powraca problem.
W czasie zimy nie miałem żadnych problemów ani z odpalaniem, ani dławieniem - jednak jak się zrobiło ciepło jest znowu to samo.

Najchętniej to sprzedałbym auto - ale w ten sposób auto sie nie naprawi :)

Obstawiałbym na zwarcie lub problem a ASR.
Prosze o sugestie co mogę jeszcze sprawdzić - w serwisie podano mi jeszcze co najmniej 10 powodów (ABS, ASR, wspomaganie i wiele innych) jednak diagnozowanie po kolei będzie kosztowało majątek.
Z góry dzieki.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 22 lip 2010, 22:07

Danp pisze:Pojawiła się natomiast jeszcze jedna sprawa - po dłuższej jeździe zapala się kontrolka od ABS i wtedy problem z dławieniem w zakrętach znika. Jak odpale znowu auto, to gaśnie kontrolka i powraca problem.
W czasie zimy nie miałem żadnych problemów ani z odpalaniem, ani dławieniem - jednak jak się zrobiło ciepło jest znowu to samo.
Hmm może to nie jest problem silnika tylko napędu/układu ABS ASR - może któryś czujnik ABS podaje nieprawidłowe dane na zakrętach i systemy ASR czy ESP "rozpoznają" poślizg i redukują moc silnika a tobie wydaje się że silnik niedomaga. Jeżeli zapala się kontrolka ABS to oznacza że układ ASR/ESP nie działa i nie ma ograniczania mocy na zakrętach i wtedy samochód prowadzi się dobrze. Spróbuj wypiąć bezpiecznik od ABS-u i pojeździć - jak nie będzie się pojawiało dławienie to oznacza że to nie silnik winny.

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 23 lip 2010, 03:28

Kolego tomciar masz racje mi tez pare razy tak sie zrobiło. Wchodzę w zakręt a tu buuu nie idzie z 2,8 robi sie 1,1 :-> . A po nie długim czasie padł sterownik abs. Po naprawie wszystko wróciło do normy.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 23 lip 2010, 10:24

Czyli u kolegi danp możne być podobna sprawa - padający sterownik ABS (częsta usterka).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja