Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C4 2.6] +LPG kolektor ssacy peknieta klapa skracajaca dolot

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

[C4 2.6] +LPG kolektor ssacy peknieta klapa skracajaca dolot

Post autor: lok122 » 29 wrz 2010, 07:46

Witam mam problem z moja audi 100 c4 2.6 lpg. Moje audi wogole nie jedzie jest bardzo slaby jak na 150 km i brak mu momentu obrotowego. podejzewam ze to wina kolektora ssacego bo nie ma w nim klapy skracajacej dolot poniewaz jak go kupilem to wyjlem ta kklape bo byla w kawalkach. Moja prosba do znawcow tych silnikow jakie ma dokladnie zadanie ta klapa w kolektorze i jaka robi roznice chodzi o przyspieszanie. zbiera sie od zera tak samo az do 6 tys nie czuc w nim momentu obrotowego.

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 29 wrz 2010, 21:01

Witaj, sprawdź sobie na You Tubie jak ten silniczek chodzi, napewno znajdziesz kilka dla porównania, ogólnie powyżej 3-3,5tyś obr silnik dostaje kopa tak do ok6 tyś, wydaje mi się że dolot się skraca właśnie od 3,5tyś ale nich sie inni wypowiedzą. Pozdro
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 29 wrz 2010, 22:03

http://translate.google.pl/translate?hl ... 6prmd%3Dvs

Jak te klapki były w kawałkach to ciekawe ile z tych kawałków na cylindry poleciało...
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

bmilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2010, 16:42
Lokalizacja: poznań/wielkopolska

Post autor: bmilo » 30 wrz 2010, 17:07

Witam mam podobny problem z 2.6 v6 avant.szarpał na gazie i zrobił sie strasznie słaby.zawiozłem go do zaufanego gazownika, który stwierdził, że auto nie jeździ na gazie i na benzynie.elektronik wymienił sondy lambda i troche sie poprawiło (stał sie bardziej elastyczny - na 5tym biegu potrafi zejść do 20 km/h i płynnie przyspieszyć).Wróciłem do gazownika, ale on ponownie stwierdził że auto jedzie zbyt słabo (jak z przyczepą tak to okreslił) .nie wim co jeszcze mozna sprawdzić! pozdrawiam

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 30 wrz 2010, 20:23

no po obejrzeniu tych filmikow to wydaje mi sie ze jednak kopa ma silnik powyzej 3 tys a u mnie tak jak idzie od dolu tak az do samych 6 tys a nawet slabiej czekam na inne wypowiedzi kazde moga byc przydatne...

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 30 wrz 2010, 20:54

lok122 pisze:no po obejrzeniu tych filmikow to wydaje mi sie ze jednak kopa ma silnik powyzej 3 tys a u mnie tak jak idzie od dolu tak az do samych 6 tys a nawet slabiej czekam na inne wypowiedzi kazde moga byc przydatne...
Wiesz, tak na logikę biorąc to ja bym najpierw naprawił wszystko w kolektorze, zwłaszcza że wiesz że skracanie dolotu się posypało, to prawdopodobnie jest przyczyną mulenia silnika u Ciebie, później wymienił bym kable i świece, sprawdził cewki,sondy, przeczyścił bym i zaadoptował przepustnicę, sprawdził bym dolot ew. uszczelnił, vag nic nie pokazuje?
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 30 wrz 2010, 22:45

Powyżej 3000 ma kopa a pow 4100 to już bajeczka. Jak masz pokopany dolot to u ciebie komp mógł przejść w tryb awaryjny (nie czyta sond lub je wyłącza) i bez naprawy i skasowania błędów nic nie poradzisz a dopiero później można dochodzić reszty- doprowadź to do porządku.
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 01 paź 2010, 07:59

na komputerze pokazuje blad cisnienie kolektora ssacego jest tam czujnik w kolektorze moze sygnalizuje ze jest za slabe lub za duze bo nie ma klapy skracania dolotu teraz szukam kolektora dobrego i w miare taniego... a swiece kable sa wymienione na ngk. raczej to bedzie wina kolektora ale czy moga byc uszkodzzone cewki zaplonowe ze beda dawac slabsza iskre? mi sie wydaje ze jak by padly do wogole iskry by nie bylo? i pytanie czy na wszystkich cewkach powinna byc taka sama mocna iskra chyba tak? a u mnie wydaje mi sie ze na jednej jest lepsza a na drugiej troche slabsza.czekam na odpowiedz jak jest z cewkami jak moga byc uszkodzone

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 01 paź 2010, 13:45

Wymień kolektor na sprawny jeśli to nie pomoże to będziemy szukać dalej przyczyny. Przy okazji jak będziesz miał ściągnięty kolektor to sprawdź w jakim stanie jest przepustnica, i wężyki podciśnieniowe które idą od przepustnicy do koletora ssącego (mogą być sparciałe), pamietaj żeby pokupować wszystkie nowe uszczelki i silikon w ASO
(zwłaszcza nową uszczelkę między przepustnicą a kolektorem i pod kolektor bo też się starzeje nr to 078 133 073 groszowe sprawy),
Obrazek
i sprawdź sobie przy okazji rezystancję czujnika temp zasysanego powietrza tu masz wartości jakie powinien sprawny czujnik wraz ze wzrostem temp:
Obrazek
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 03 paź 2010, 07:36

jak sprawdzic ten czujnik i czym jakis miernik bede musial kupic

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 03 paź 2010, 13:48

lok122 pisze:jak sprawdzic ten czujnik i czym jakis miernik bede musial kupic
Są mierniki uniwersalne takie elektroniczne, które mierzą volty, ampery, oporność i inne, nie jestem elektrykiem ale sobie z tym poradziłem bez problemu. Popytaj jakiegoś kumpla może ma albo sprawdź sobie na alllegro. I jak już uporasz się ze wszystkim to napisz, zrób foto story z całej operacji, będzie dla potomnych. Pozdro <piwo>
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 04 paź 2010, 21:22

mam jeszcze jeden problem z gazem dotyczocy spalania i mocy moze to tez a raczej napewno sie klania odo mocy auta masm zwykly gaz tylko ze jest zalozony emulator wtrysku. i nic po zatym mam mikser ktory dlawi mi dolot kiedys go scignelem i byla duza poprawa jadac na benzynie i mam ppmysl bo widzialem w niektorych autsch gas doprowadzony prosto pod przepustnice rurka bez zadnego moksera prosto w gardziel i chodzi to bardzo przyzwoicie i spalanie jest ok moje pytanie to znawcow czy u mnie w v6 bedzie takie rozwiazanie chodzic a moze sprobowac.... mysle o zalorzeniu jeszcze komputera z silnikiem krokowym co czyta wskazania z sady lambda?

[ Dodano: 2010-10-17, 10:00 ]
auto nie bedzie chodzic bez miksera.. mam pytanie dzis odlaczylem komputer i mimo ze komputer zostal odlaczony auto odpalilo i jezdzi nawet lepiej to po co jest ten komputer jak auto zapalilo jak bylo zimno i pali jak jest nagrzane moze komputer daje zla dawka paliwa prosze o odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja