Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 1,9 TDI 130PS] Dziwny dzwiek

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
audica18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:37
Lokalizacja: Walcz

[a6 1,9 TDI 130PS] Dziwny dzwiek

Post autor: audica18 » 14 gru 2009, 18:55

Witam, mam kilka pytan do was kupilem a6 1,9 tdi i musze sie przyznac ze ciezko mi sie przyzwyczaic do ropniaka bo dotej pory mialem tylko benzyniaki. Jak Motor jest zimny to jak by rora wydechowa dzwieczala a jak stylu nacisne na rore to ten dzwiek ginie no i jak sie rozgrzeje to tego niema. A droga sprawa to jak dodaje gazu to slysze taki dzwiek dziwny nie za glosny jak by cos wciagalo powietrze od kabiny do silnika mysle ze to robi turbo ale czy to normalne za odpowiedz bede wdzieczny. <mikołaj>

Nazywając temat stosuj nawiasy kwadratowe!
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, 19:03 przez audica18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 15 gru 2009, 08:58

prawdopodobnie masz walniety lacznik elastyczny na rurze wydechowej

audica18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:37
Lokalizacja: Walcz

Post autor: audica18 » 12 lut 2010, 21:07

chcialbym wznowic moj problem z rura wydechowa. bylem w dwoch warsztatach i jeden twierdzi ze to katalizator jest wypalony a w drogim warsztacie twierdza ze to lacznik elastyczny jak juz pisaliscie <ok> .mozna to sprawdzic bez rozkrecania tego katalizatora? musze powiedziec ze lacznik elestyczny od zewnatrz wyglada jak nowy. za pomoc jak zawsze dzieki

[ Dodano: 2010-02-14, 19:05 ]
moze mnie ktos pouczyc jak to jest jezeli jest walniety lacznik elastyczny to powinienen byc ten lacznik nie szczelny i wkolo bylo by obkobcone? czy sie myle? jak jest szczelny to mozliwe ze pomimo to jest walniety i jest owiele glosniej w aucie i wibracie sa wieksze? ktos nawet napisal ze moze autko przez to nawet wiecej ropy brac. pomozcie jak to sprawdzic czy katalizator padl albo to wina lacznika elastycznego.

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 21 lut 2010, 12:14

co do walniętego łącznika i obdymieniem to masz rację powinien być on obdymiony i wokól niego też ale gdy jest on nie szczelny ale jak ty piszesz że jest jak nowy to pozostał bym na wypalonym katalizatorku lub sprawdziłbym też wszystkie wieszaki tłumika
Piotr

audica18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:37
Lokalizacja: Walcz

Post autor: audica18 » 22 lut 2010, 21:40

wieszaki tlumika sa ok,wiechalem sam na kanal i sam sprawdzilem i dalej niewiem co to jest. odpalilem silnik i bedac pod autem slychac jakby cala rura wydechowa dzwonila jak zlapalem reka za rure to cichutko chodzil ogolnie cala rura bardo ma duze drgania jest to normalne??? najpredzej bym powiedzial ze to tlumik srodkowy robi te dziwne odglosy no ale jak juz pisalem jeden mechanior twierdzi ze to katalizator a drugi ze to lacznik elastyczny. sam niewiem co mam dalej robic chyba dalej jezdzic i czekac az calkowicie cos walnie :-(

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 wrz 2010, 13:03

alukard pisze:prawdopodobnie masz walniety lacznik elastyczny na rurze wydechowej
jezeli mozna sie dołączyc do tematu . w moim Tdi własnie zauwazyłem ze zaczyna sie przepalac elastyczny łącznik . czy jazda z dziura w nim ma jakies skutki uboczne ? wzrost spalania ? czy wymienic na nowy czy wstawic w to miejsce samą rure /?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 wrz 2010, 13:20

rafal100,

rure ?? człowieku a co by tłumiło drgania ?? :shock:

musisz wstawic lacznik

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 wrz 2010, 13:23

ale są ludzie co wycinaja łacznik i wstawiaja rure . a co sie dzieje jak jest dziura / ?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 wrz 2010, 13:27

to ty tak nie rob :mrgreen:
wczesniej wstaje turbo
moze smierdziec spalinami w kabinie
spalanie moze 100ml na 100km ;-)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 wrz 2010, 13:29

czy taki wymiar łacznika jest w a6 tdi ? 60x115

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 wrz 2010, 13:30

Nie widzialem tego nigdy w przypdku silnikow PD
musisz zmierzyc ;-)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 wrz 2010, 13:33

alukard pisze:Nie widzialem tego nigdy w przypdku silnikow PD
musisz zmierzyc ;-)
PD ? co to znaczy

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 wrz 2010, 13:37

PD oznaczenie silników opartych na pompowtryskach
VP oznaczenie silników opartych na pompach wtryskowych

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 wrz 2010, 13:41

i dziekuje za cierpliwosc . wszystko jasne . czesc nie droga , wiecej zapłace za montaz ( wycinka i spawanie chyba) .

[ Dodano: 2010-10-06, 16:59 ]
alukard pisze:rafal100,

rure ?? człowieku a co by tłumiło drgania ?? :shock:

musisz wstawic lacznik
nowy łącznik wstawiony . 300 zł z robotą . ale sie mechanik namęczył bo duzo rozbierania od dołu było .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja