[All TDI] Jaki olej do TDi
Ja jeżdżę na Mobil ESP 5W30 i dokładnie jak w zegarku po przejechaniu 3000 KM zapala mi się - drze się ,że mam dolać olej Taki jest mobil 1 ESP 5W30
A mam w rodzinie takie samo autko z tym samym silnikiem ale jeżdżi na Castrol 5W30 EDGE i co cisza zrobione 9 tys a komputer ani mru mru i na miarce jest oK. CO ey na to ? No chyba, że mam zwalony silnik, ale przebiego mamy podobne, różnica 15 tys.
Dlatego przy następnej wymianie zmieniam Mobila na Castrola.
A może też ktoś zauważył takie mankamenty jak ja. Dodam jeszcze. żena Castrolu rozpędza się troszeczkę lepiej podan 220 a na mobilu z ledwością osoąga te 220 KM/H
A mam w rodzinie takie samo autko z tym samym silnikiem ale jeżdżi na Castrol 5W30 EDGE i co cisza zrobione 9 tys a komputer ani mru mru i na miarce jest oK. CO ey na to ? No chyba, że mam zwalony silnik, ale przebiego mamy podobne, różnica 15 tys.
Dlatego przy następnej wymianie zmieniam Mobila na Castrola.
A może też ktoś zauważył takie mankamenty jak ja. Dodam jeszcze. żena Castrolu rozpędza się troszeczkę lepiej podan 220 a na mobilu z ledwością osoąga te 220 KM/H
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
witam
niedługo musze wymienić olej,poprzedni właściciel stosował hellix 10w50.Teraz nie wim na co wymienić czy na ten sam czy może na półsyntetyk 10w40 castrol magnatec norma 505.00 czy na syntetyk 5w40 castrol przebieg jest 236 tys. ale jaki jest naprawde to najstarsi górale nie wiedzą .Podobno półsyntetyk jest lepszy na wieksze przebiegi sam nie wiem prosze o radę i wielkie dzieki pozdro
niedługo musze wymienić olej,poprzedni właściciel stosował hellix 10w50.Teraz nie wim na co wymienić czy na ten sam czy może na półsyntetyk 10w40 castrol magnatec norma 505.00 czy na syntetyk 5w40 castrol przebieg jest 236 tys. ale jaki jest naprawde to najstarsi górale nie wiedzą .Podobno półsyntetyk jest lepszy na wieksze przebiegi sam nie wiem prosze o radę i wielkie dzieki pozdro
wyszomir
Yo Yo moja fura ma przelatane 246tys.km była zalana castrolem 5w30 mój mechanizator zalał ja Neste Turbo LXE 10w40. :shock:
Co mylicie o tej oliwie.Mozna na tym troche polatac :?:
http://www.nokaut.pl/oleje-napedowe/nes ... 0w-40.html
http://www.truckfocus.pl/news,2010,olej ... owicz.html
Co mylicie o tej oliwie.Mozna na tym troche polatac :?:
http://www.nokaut.pl/oleje-napedowe/nes ... 0w-40.html
http://www.truckfocus.pl/news,2010,olej ... owicz.html
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie troche "mozna polatać" . Zawsze możesz być tym pierwszym, który zbiera doświadczeniamirasz_b pisze:Yo Yo moja fura ma przelatane 246tys.km była zalana castrolem 5w30 mój mechanizator zalał ja Neste Turbo LXE 10w40. :shock:
Co mylicie o tej oliwie.Mozna na tym troche polatac :?:
http://www.nokaut.pl/oleje-napedowe/nes ... 0w-40.html
http://www.truckfocus.pl/news,2010,olej ... owicz.html
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Polatać można na wszystkim - nawet na rzepakowym z pierwszego tłoczenia. Zobacz w tym temacie jaki jest najczęściej polecany olej do Twojego motoru? Poco zdecydowałeś się na rewolucje? Przede wszystkim najczęściej zaleca się lać taki jaki był lany do tej pory.mirasz_b pisze:Yo Yo moja fura ma przelatane 246tys.km była zalana castrolem 5w30 mój mechanizator zalał ja Neste Turbo LXE 10w40. :shock:
Co mylicie o tej oliwie.Mozna na tym troche polatac :?:
Zmieniłeś nie tylko producenta ale również parametry oleju...
Hi, mimo uważnej lektury nadal mam niestety dylemat z olejem. Nie wiem jaki olej lał serwis poprzednikowi. Poza tym, że Castrol. Z opisów na forum i pytania do ASO ustaliłem, że mój A6 C6 DPFa nie ma. Natomiast w VCDS widzę, że był serwisowany w trybie LL co sugeruje, że ten Castrol to był pewnie 5W30.
Planuję zmieniać olej co 10k i stąd moje pytanie czy przy takich okresach wymiany smarować olejem 5W30 czy 5W40. 2/3 przebiegu robię na trasie.
Planuję zmieniać olej co 10k i stąd moje pytanie czy przy takich okresach wymiany smarować olejem 5W30 czy 5W40. 2/3 przebiegu robię na trasie.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
- Lokalizacja: slask
Wejdz na strone www.valvoline.pl i dobierz sobie odpowiedni olej do Twojego autka.Ja zalewam go 6 lat i jest super.Dodam ze w Niemczech warsztaty klasy PREMIUM zalewaja oleje Valvoline.Sam widziałem jak zalewali tym olejem Porsche,Ferrari i Audi RS6.
Wg valvoline wykaz wymian olejów jest imponujący. Ciekawe, kto tego przestrzega ? Wymieniacie olej w moście i mechanizmie różnicowym ?
Silnik BMK
· Pojemność : Nasadka smarowania 8,2 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : SynPower XL-III 5W-30
: SynPower MST 5W-30
: SynPower MXL 0W-30
: SynPower MXL 5W-30
: SynPower 5W-30
: SynPower 0W-40
· Zastosowanie : Przedłużony przewód drenażowy (maks.)
· Częstotliwość : Wymiana 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower XL-III 5W-30
Mechanizm różnicowy, tył
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Mechanizm różnicowy, z automatycznego
· Pojemność : Nasadka smarowania 1,1 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Skrzynka rozdzielcza, z automatycznego
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Most pędny, skrzynia ręczna/skrzynka rozdzielcza 0A3/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 3,4 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Most pędny, automatyczny 09L/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 9 litrów
· Zastosowanie : GN 95254, 4000598->
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : DuraBlend GL-4 75W-80
· Zastosowanie : ->GN 95253, 4000597
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : Special product
Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 24 miesięcy
· Zalecenie : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Kierownica ze wspomaganiem
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : SynPower Powersteering Fluid
Układ chłodzenia
· Pojemność : Nasadka smarowania 12 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU
Silnik BMK
· Pojemność : Nasadka smarowania 8,2 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : SynPower XL-III 5W-30
: SynPower MST 5W-30
: SynPower MXL 0W-30
: SynPower MXL 5W-30
: SynPower 5W-30
: SynPower 0W-40
· Zastosowanie : Przedłużony przewód drenażowy (maks.)
· Częstotliwość : Wymiana 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower XL-III 5W-30
Mechanizm różnicowy, tył
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Mechanizm różnicowy, z automatycznego
· Pojemność : Nasadka smarowania 1,1 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Skrzynka rozdzielcza, z automatycznego
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Most pędny, skrzynia ręczna/skrzynka rozdzielcza 0A3/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 3,4 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : SynPower TDL 75W-90
Most pędny, automatyczny 09L/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 9 litrów
· Zastosowanie : GN 95254, 4000598->
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : DuraBlend GL-4 75W-80
· Zastosowanie : ->GN 95253, 4000597
· Częstotliwość : Przegląd 30000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : Special product
Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 24 miesięcy
· Zalecenie : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Kierownica ze wspomaganiem
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : SynPower Powersteering Fluid
Układ chłodzenia
· Pojemność : Nasadka smarowania 12 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Zalecenie : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
- Lokalizacja: slask
Jak fabryka kaze tak trzeba robić.Masz super samochodzik więc o niego dbaj nalezycie.Osobiście widziałem takie modele na taksówce w Niemczech z przebiegami około 350-400tys.km. i nic kompletnie złego z tymi autami się nie działo.Olej w moście zmieniaj bo tam tez zbieraja sie zanieczyszczenia i olej się przepracowuje.Polecam Ci szczerze Valvoline.To najstarszy producent w branży olejarskiej i maja naprawde super produkty potwierdzone niemieckim TUV.Jak wymienisz olej to daj znac a jak masz jakieś pytania to pisz...Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga