Witam
Mam problem z autkiem kolegi .Auto nie chce jechać max 90 km . Odczytałem błędy i parę się pojawiło oto one:
-17809 n18
-01282 n239
-01262 n75
-00741
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem wyłącznik świateł stop ale błąd 00741 pozostał
następnie sprawdziłem
-elektrozawory
- przedzwoniłem wiązkę silnika
wszystko jest ok a błędy pozostają .
Pierwsze co mnie zastanawia to wyłącznik stop i to co się z tym wiąże . Normalnie jak włączam zapłon w moim aucie to kontrolka przy dźwigni zmiany biegów świeci się do momentu naciśnięcia hamulca , a ta o której mowa zachowuje bardzo dziwnie. Po załączeniu zapłonu kontrolka tylko mrugnie i nie zaświeca się więcej .
Wyłącznik stop działa poprawnie . Obawiam się , że jest jakaś "choinka" w instalacji ale nie wiem jak przedzwonić przewody idące wyłącznika potrzebuję schemat . Na forum nie znalazłem odpowiedniego . Może ktoś dysponuje odpowiednim schematem , ewentualnie radą gdzie znajdują się końce przewodów idących od wyłącznika stop .
[A6 C5 2.5 tdi 180 KM AUZ Tiptronic 2003] Brak mocy
[A6 C5 2.5 tdi 180 KM AUZ Tiptronic 2003] Brak mocy
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 21:18 przez azi, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Dzięki za szybką reakcję , na pewno posprawdzam te miejsca .Ale chciałem zacząć od przewodów do wyłącznika stop ponieważ mam powody sądzić ,że tam coś jest nie tak.
-auto było bite i parapet był zmieniany jest prawdopodobne , że coś poszło nie tak. Auto po naprawie jeździło 7 miesięcy i zrobiło jakieś 50tyś.
- zastanawia mnie ta kontrolka przy dźwigni zmiany biegów .Sprawdziłem w moim aucie jak ona się zachowuje w różnych pozycjach pedału hamulca i jest tak :
1. jak nacisnę pedał hamulca mocno (zapalają się stopy) i włączam zapłon to kontrolka nawet nie mrugnie i blokada dźwigni zmiany biegów odpuszcza .
2.jak nacisnę hamulec lekko (stopy nie zapalają się ) i przekręcam kluczyk to wtedy właśnie kontrolka mrugnie i nie pali się więcej .
Zastanawia mnie drugi obwód wyłącznika stop, skrajne przewody we wtyczce (wyłącznik z podłużną wtyczką ) . Wyłącznik zamyka-otwiera obwód Noff .Sprawdziłem miernikiem co słychać 'na kablach' . Wychodzi na to że ten obwód steruje plusem, na jednym przewodzie(w/g mnie przed wył. 0 jest 12 volt a na drugim (za wył. ) mam napięcie 2,7volt i to mnie zastanawia !
Jak uważasz mylę się czy nie ? Z Twoich rad skorzystam dopiero wieczorem jak będę u kumpla .
Dzięki pozdrawiam
Dzięki za szybką reakcję , na pewno posprawdzam te miejsca .Ale chciałem zacząć od przewodów do wyłącznika stop ponieważ mam powody sądzić ,że tam coś jest nie tak.
-auto było bite i parapet był zmieniany jest prawdopodobne , że coś poszło nie tak. Auto po naprawie jeździło 7 miesięcy i zrobiło jakieś 50tyś.
- zastanawia mnie ta kontrolka przy dźwigni zmiany biegów .Sprawdziłem w moim aucie jak ona się zachowuje w różnych pozycjach pedału hamulca i jest tak :
1. jak nacisnę pedał hamulca mocno (zapalają się stopy) i włączam zapłon to kontrolka nawet nie mrugnie i blokada dźwigni zmiany biegów odpuszcza .
2.jak nacisnę hamulec lekko (stopy nie zapalają się ) i przekręcam kluczyk to wtedy właśnie kontrolka mrugnie i nie pali się więcej .
Zastanawia mnie drugi obwód wyłącznika stop, skrajne przewody we wtyczce (wyłącznik z podłużną wtyczką ) . Wyłącznik zamyka-otwiera obwód Noff .Sprawdziłem miernikiem co słychać 'na kablach' . Wychodzi na to że ten obwód steruje plusem, na jednym przewodzie(w/g mnie przed wył. 0 jest 12 volt a na drugim (za wył. ) mam napięcie 2,7volt i to mnie zastanawia !
Jak uważasz mylę się czy nie ? Z Twoich rad skorzystam dopiero wieczorem jak będę u kumpla .
Dzięki pozdrawiam
Witam ponownie
Sam Audika mam niedługo a VAG-a dopiero poznaję czytając fora .Ale wie ,że przerabiałem test tego wył. jak bylem ABS-ie i wył. załącza ale komputer reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału kiedy załącza się drugi obwód (środkowe styki we wtyczce ) a ja bym chciał przetestować obwód styków zewnętrznych i dowiedzieć się jaką spełniają funkcję .(no chyba , że rozszyfrowałem zasadę działania tego wyłącznika ) Cały czas mam nadzieję , że ten problem w okolicy wył . stop jest przyczyną braku mocy i błędów ( patrz wyżej )
Sam Audika mam niedługo a VAG-a dopiero poznaję czytając fora .Ale wie ,że przerabiałem test tego wył. jak bylem ABS-ie i wył. załącza ale komputer reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału kiedy załącza się drugi obwód (środkowe styki we wtyczce ) a ja bym chciał przetestować obwód styków zewnętrznych i dowiedzieć się jaką spełniają funkcję .(no chyba , że rozszyfrowałem zasadę działania tego wyłącznika ) Cały czas mam nadzieję , że ten problem w okolicy wył . stop jest przyczyną braku mocy i błędów ( patrz wyżej )