Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 BDV PB] delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

[C5 BDV PB] delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: @mail » 19 wrz 2010, 10:24

witam ,po zapoznaniu się z podobnymi postami o motorach 165km proszę o ewentualne sugestie;
moje autko /FWD,170,manual/,nie wyrzuca,żadnych błędów,ale przy przyspieszaniu raz delikatnie szarpie i wibruje motor (delikatnie),a raz chodzi jak złoto;
sytuacja potrafi zmieniać się kilka razy w ciągu dnia;
kiedyś miał przerwy przy ok.2-3 tys obrotów ale teraz już nie ma;
ja stawiam na takie elementy jak: przepustnica,tor powietrzny od filtra powietrza przez przypływomierz,aż do rurek do silnika;
nie wiem czy to ma połączenie z odmą;
sporo elementów było już pozytywnie wymienionych ale objaw nadal denerwuje,a błędów brak;
z góry dzięki za sugestie;

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 wrz 2010, 13:40

A ja stawiam na przypchane katalizatory.

[ Dodano: 2010-09-19, 13:41 ]
Do sprawdzenia sygnały z drugich sond.

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 19 wrz 2010, 18:50

dzięki za sugestję;
katalizatory początkowe już po wymianie;
katalizatory główne nie zgłaszały błędów ale tam sondy są przed nimi więc jak to sprawdzić;
słyszałem,że gdyby prędkość spalin była zbyt niska lub wysoka to by wyrzucało błędy;
ale jestem tylko laikiem;
gdyby Luton było trochę bliżej mazowieckiego to bym podskoczył,a tak proszę o jakiś kontakt do fachowca od czytania sygnału z sond,czasów wtrysku i innych parametrów do 200km od mazowieckiego;
pozdrawiam;

ps.proszę o info czy mogę usunąć katy główne i czy muszę ograniczyć prędkość,temperaturę spalin i hałas

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 wrz 2010, 23:48

A na co wymieniłeś przedkatalizatory. To dość duża robota bo trzeba wyciągnąć całą przednią część układu wydechowego od katalizatora do łącznika za dużym katalizatorem. Bez demontażu nie ma fizycznej możliwości ich wycięcia i wspawania czegoś w zamian. Sam demontaż nie jest taki łatwy bo dojście do łączenia z kolektorem wylotowym jest na prawdę kiepskie i ciężko to nawet dojrzeć. Z chęcią dowiedziałbym się jak to najprościej zdemontować i na co zamienić te przedkatalizatory bo to są dość małe puszki.
co do sprawdzania drugich sond to częstotliwość wahania (falowania) drugich sond musi być mniejsza od częstotliwości falowania sond pierwszych. Sondy za katalizatorami muszą falować wolniej od pierwszych. Jeśli sondy przed i za falują bardzo podobnie lub prawie tak samo to katalizatory są do wymiany. Testy muszą być wykonywane na dobrze rozgrzanym silniku i układzie wydechowym bo na niedogrzanym sondy za katalizatorami pokazują stałą wartość około 0.45V.

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 20 wrz 2010, 09:56

przed-katalizatory musiałem wymienić bo świeciło na desce i VAG wyrzucał błędy katów wstępnych;
dzięki za info o sondach popróbuję;
pytałem o usunięcie katalizatorów drugich,tych głównych przed tłumikiem środkowym;
z dostępem do tych nie ma problemu,a znajdują się już za sondami (teoretycznie,bo sondy są zamontowane na ich wlotach;
przed-katalizatory już rozgryzłem o co chodzi ale do głównych jeszcze nie zaglądałem;
przed wymianą przed-katalizatorów sondy falowały prawie identycznie (wszystkie 4 sztuki);
tak widział to fachowiec,ja także to obserwowałem ale nie mam wiedzy;
jeszcze mnie nurtuje fakt wymiany przepływomierza choć nie wyrzuca błędów;
czy warto?
przepustnica nigdy nie czyszczona od nowości;

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 wrz 2010, 20:23

Jaki błąd konkretnie wywalało, chodzi o numer. Czy takie jak na wklejonym obrazie?
Na co zostały wymieniony katalizatory wstępne? Coś nowego, coś używanego czy poprostu rura czy może coś innego.
Wycięcie dużych katalizatorów nie powinno robić żadnych błędów bo drugie sondy są przed nimi a nie za nimi, więc nieczyszczone spaliny przez drugi główny katalizator nie są sprawdzane.
Faktem jest że zapchanie katalizatorów będzie powodowało nadciśnienie w ukłądzie wydechowym co wiąże się z nierówną pracą silnika, jak i również może powodować takie szarpnięcia. W silniku V może powodować różnicę pracy między stronami bo katalizatory nie będą zapychać się równomiernie, więc falowania, nierówna praca może być tego powodem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 19:47 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 21 wrz 2010, 09:52

wklejony obraz niestety nie jest widoczny;
błędy wywalało cały czas te same,katalizatory wstępne zbyt mało skuteczność;
katalizatory wymienione na oryginały i problem znikł;
słyszałem,że po wycięciu katów głównych zwiększy się prędkość spalin,wzrośnie temperatura spalin na tłumiki,wzrośnie hałas i autko może dziwnie się zachowywać ale nie jestem specem;
zaobserwowałem też dziwną rzecz,że jak jest sucho na dworze to autko śmiga,a jak jest wilgoć to go muli;
świece,przewody zapłonowe- wymienione na lux;
cewka nie ruszana ale to chyba nie dotyczy bo błędów brak;
czasem mam wrażenie,że pomimo braku błędów silnik V pracuje nierówno i coraz bardziej przekonuje się do nierównego wylotu spalin spowodowanego złą pracą jednego z katalizatorów lub zapchanych gdzie rurek od powietrza lub przepływomierza;
same zagadki w tym aucie;

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 wrz 2010, 20:18

To używane wspawywałeś. Nowych samych katalizatorów wstępnych nie dostaniesz u dealera dostaniesz tylko całą część pierwszą układu wydechowego czyli katalizator wstępny, elastyczne połączenie i katalizator główny jako jedna część.
Zamiast katalizatorów głównych wspawuje się tłumiki. Z tą temp. spalin jakaś bzdura.
Temp. spalin zależy od mieszanki paliwowo powietrznej. Uboższa więc temp. spalania rośnie i automatycznie rośnie temp. spalin. Temperatura spalin nie zależy od ich szybkości.
Na forum już było gdzieś o wstawianiu tłumików zamiast katalizatorów i hałasu nie ma.

Co do katalizatorów wstępnych to osobno wychodziły do 2.5TDi

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 22 wrz 2010, 08:39

dzięki za info;
powalczę dalej;
spróbuję wstawić młodziutki przepływomierz,zbadać rurki do odmy,a jak to nie pomoże zajmę się katalizatorami głównymi;
wstawię młodziutkie oryginały lub zainstaluję coś innego w ich miejsce;
szkoda,że u nas w mazowieckim nikt nie ma pojęcia o pracy sond lambda;
tylko sami zgadywacze łącznie z ASO;
to po prostu porażka;
błędy które znikły;
foutcode: 16805 P0421
en Warm Up Catalyst Bank 1 Efficiency Below Threshold
foutcode: 16815 P0431
en Warm Up Catalyst Bank 2 Efficiency Below Threshold

floro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2010, 19:37
Lokalizacja: gdynia

Post autor: floro » 10 mar 2013, 21:31

Witam kolego.Borykam się z błędami 16805 P0421,16815 P0431.BDV 170KM QUATTRO.bez LPG.na co wymieniłeś katy wstępne???używane ori??Swieci mi na desce ,lecz błąd da się wykasowac vagiem,ale to mnie nie zadowala.obroty lekko falują na biegu jałowym,po za tym nic się nie dzieje.Jest moc,silnik pracuje normalnie.Po usunięciu vagiem błąd powraca po ok 250 /300 km <mysli> @mail, Proszę o wskazówki.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 mar 2013, 22:45

floro pisze:Witam kolego.Borykam się z błędami 16805 P0421,16815 P0431.BDV 170KM QUATTRO.bez LPG.na co wymieniłeś katy wstępne???używane ori??Swieci mi na desce ,lecz błąd da się wykasowac vagiem,ale to mnie nie zadowala.obroty lekko falują na biegu jałowym,po za tym nic się nie dzieje.Jest moc,silnik pracuje normalnie.Po usunięciu vagiem błąd powraca po ok 250 /300 km <mysli> @mail, Proszę o wskazówki.Pozdrawiam
Było o tym wiele tematów
28-amx-193kmjak-oszukac-komputer-po-wyc ... 734,60.htm
v6-24-bdv-czy-jestem-skazany-na-kontrol ... t29363.htm
i wiele innych

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja