Witam, W A6 rok 2000 2,4 benz+LPG podczas wrzucania jedynki lub wstecznego słyszę puknięcie gdzieś z pod podłogi i jakby z tyłu. Co to może być ?
Dodam że jedynka i dwójka cięzko mi czasem wchodzą, sprzęgło bierze przy samej górze.Przebieg 240 tys.
Puknięcie nie jest metaliczne ani zgrzytanie tylko po prostu puknięcie, raczej miękki dzwięk.
Puknięcie przy wrzucaniu jedynki [C5 2.4]
Puknięcie przy wrzucaniu jedynki [C5 2.4]
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 22:30 przez ollo123, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Może jeszcze za wcześnie na wnioski, ale jest zdecydowanie lepiej. Sprzęgło bierze na dole, chodzi bardzo mięciutko i lekko, wysprzęglenie jest pełne i biegi wchodzą lepiej. Na razie nie zdarzyło się, żebym miał problem z wrzuceniem biegu, no i siłą rzeczy nie wali przy wbijaniu jedynki lub wstecznego. Jeśli to się zmieni, to dam znać.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja wymieniłem już sprzęgło i wytłumiane puknięcie przy wrzucaniu jedynki nie ustało.
Również puknięcie po szybkim puszczeniu sprzęgła po zmianie np. z 3 na 4 nie ustało.
To już chyba w skrzyni leży problem.
Czy w skrzyni są jakieś elektroniczne połączenia z silnikiem lub ECU?
Mam wrażenie, że skrzynia czasami inaczej się zachowuje.
Raz szarpnie po puszczeniu sprzęgła po zmianie np. na 4bieg a czasami idealnie płynnie.
Może już jakieś luzy w skrzyni.
Również puknięcie po szybkim puszczeniu sprzęgła po zmianie np. z 3 na 4 nie ustało.
To już chyba w skrzyni leży problem.
Czy w skrzyni są jakieś elektroniczne połączenia z silnikiem lub ECU?
Mam wrażenie, że skrzynia czasami inaczej się zachowuje.
Raz szarpnie po puszczeniu sprzęgła po zmianie np. na 4bieg a czasami idealnie płynnie.
Może już jakieś luzy w skrzyni.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)