[A6 C6] Jak wyłączyć system kontroli ciśnienia w oponach?
[A6 C6] Jak wyłączyć system kontroli ciśnienia w oponach?
Drodzy koledzy.
Mam w autku system kontroli ciśnienia (wersja high). Niestety w letnich kapciach nie mam czujniczków. System za każdym razem jak się włączy zapłon to wali piskiem po uszach informując o uszkodzeniu systemu.
Mam pytanie gdzie przekodować ustrojstwo co by dało spokój przy starcie. Próbowałem w kilku miejscach (teraz już dokładnie nie pamiętam gdzie) ale zawsze się pieruństwo włącza. Dodatkowo cały czas widnieje żółta ikonka na FISie.
Mam w autku system kontroli ciśnienia (wersja high). Niestety w letnich kapciach nie mam czujniczków. System za każdym razem jak się włączy zapłon to wali piskiem po uszach informując o uszkodzeniu systemu.
Mam pytanie gdzie przekodować ustrojstwo co by dało spokój przy starcie. Próbowałem w kilku miejscach (teraz już dokładnie nie pamiętam gdzie) ale zawsze się pieruństwo włącza. Dodatkowo cały czas widnieje żółta ikonka na FISie.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Kurka po niemiecku to ni w ząb Tej metody z kodowaniem też już próbowałem i nic. Pamiętam, że gdzieś jeszcze siedzi ten system ale i tam jego wykodowanie nic nie dało. Sądzę jednak, że jakiś myk na kabel musi być. Zobaczymy co jeszcze nam koledzy z forum podpowiedzą
Dirty ale o co chodzi z tym bitem 3?
Dirty ale o co chodzi z tym bitem 3?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
z tego co koledzy pamiętam - RDK wykodowałem z licznika, MMI i gatewaya. Wyło nadal. Wypiąłem bezpiecznik i wyciągnąłem moduł (za schowkiem pasażera - do jego wtyczki jest dostęp bez wykręcania schowka ).
Nie dam głowy czy wystarczy tylko wypięcie bezpiecznika... nie zwróciłem na to uwagi.
W środę będę coś tam chwilę dłubał w aucie i mogę sprawdzić.
Nie dam głowy czy wystarczy tylko wypięcie bezpiecznika... nie zwróciłem na to uwagi.
W środę będę coś tam chwilę dłubał w aucie i mogę sprawdzić.
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
ZelvaBOi, sluchaj ja jedne czujniki kupilem ale nie wiem czy to kwestia felg czy czujnikow bo nie pasuja. Chodzi o to, że po przyłożeniu nie pasuje otwór wentyla do profilu felgi. Jak byś mógł pstryknąć fotki tych czujników to będę wdzięczny. Nie mam pojęcia czy Audi robiło różne czujniki do różnych felg czy może są felgi, które czujników mieć nie mogą. Aktualnie mam felgi od A3 i może tu jest pies jak to mówią pogrzebany.
tmr, liczę na Ciebie w tym temacie bo wydawało mi się, że wykodowałem ze wszystkiego co można a i tak nadal cholera wyło. Z tym piskiem to bym sobie nawet dał siana, ale ta ikonka żółta denerwuje i nie widać jakie radyjko aktualnie pitoli 8-) .
tmr, liczę na Ciebie w tym temacie bo wydawało mi się, że wykodowałem ze wszystkiego co można a i tak nadal cholera wyło. Z tym piskiem to bym sobie nawet dał siana, ale ta ikonka żółta denerwuje i nie widać jakie radyjko aktualnie pitoli 8-) .
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
ZelvaBOi, a jaki wzór tych felg masz? Może po tym dojdę. Jestem kurna ciekaw czy właśnie były różne rodzaje czujników do różnych felg, czy czasem nie wszystkie fele Audi mogą mieć czujniki.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Próbowałeś menu serwisowym? Przynajmniej w dwóch miejscach widziałem tam TPMS do odhaczenia.crn pisze:Mam pytanie gdzie przekodować ustrojstwo co by dało spokój przy starcie. Próbowałem w kilku miejscach (teraz już dokładnie nie pamiętam gdzie) ale zawsze się pieruństwo włącza. Dodatkowo cały czas widnieje żółta ikonka na FISie.
mr-fix.pl, próbowałem. Znika tylko z MMI. Na FISie nadal wywala komunikat. Będę kombinował z bezpiecznikami lub czujnikami
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, 19:12 przez crn, łącznie zmieniany 2 razy.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
crn, Tu masz z tej strony niemieckiej przetlumaczone o ile ci to pomorze:-) :
(monitorowania ciśnienia w oponach)
Moduł sterowania Coding
STG 65 (TPMS) wybierz
STG kodowanie -> funkcja 07
? Xxxxx: System
0 - 1 antena 433 MHz (PR-7K7)
1 - 1 antena, 315 MHz (PR-7K8)
2 - +4 Trigger, 433 MHz (PR-7K3)
3 - +4 Trigger, 315 MHz (PR-7K4)
4 - obecnie Nie używany (cztery anteny, 433 MHz)
5 - obecnie Nie używany (cztery anteny, 315 MHz)
6 - 4 anteny, Japonia (PR-7K5 zmniejszona moc)
x? xxxx: Funkcje
0 - Reszta świata (RÂŚ)
1 - Reszta świata (ROW), pracy w trybie awaryjnym
2 - Reszta świata (ROW), dodatkowe obciążenie
3 - Reszta świata (ROW), dodatkowe obciążenia, w razie awarii
4 - USA
5 - USA, w razie awarii
6 - USA, dodatkowe obciążenie
7 - Stany Zjednoczone, dodatkowe obciążenia, w razie awarii
xx? xxx: ciśnienie docelowe częściowo obciążony VA
1 - bar 1.x
2 - bar 2.x
3 - 3.x bar
xxx? xx: ciśnienie docelowe częściowo obciążony VA
0 - x.0 bar
1 - x.1 bar
2 - x.2 bar
3 - X.3 bar
4 - X.4 bar
5 - x.5 bar
6 - X.6 bar
7 - X.7 bar
8 - x.8 bar
9 - X.9 bar
xxxx? x: ciśnienie nominalne częściowo załadowany HA
1 - bar 1.x
2 - bar 2.x
3 - 3.x bar
xxxxx?: ciśnienie docelowe częściowo załadowany HA
0 - x.0 bar
1 - x.1 bar
2 - x.2 bar
3 - X.3 bar
4 - X.4 bar
5 - x.5 bar
6 - X.6 bar
7 - X.7 bar
8 - x.8 bar
9 - X.9 bar
(monitorowania ciśnienia w oponach)
Moduł sterowania Coding
STG 65 (TPMS) wybierz
STG kodowanie -> funkcja 07
? Xxxxx: System
0 - 1 antena 433 MHz (PR-7K7)
1 - 1 antena, 315 MHz (PR-7K8)
2 - +4 Trigger, 433 MHz (PR-7K3)
3 - +4 Trigger, 315 MHz (PR-7K4)
4 - obecnie Nie używany (cztery anteny, 433 MHz)
5 - obecnie Nie używany (cztery anteny, 315 MHz)
6 - 4 anteny, Japonia (PR-7K5 zmniejszona moc)
x? xxxx: Funkcje
0 - Reszta świata (RÂŚ)
1 - Reszta świata (ROW), pracy w trybie awaryjnym
2 - Reszta świata (ROW), dodatkowe obciążenie
3 - Reszta świata (ROW), dodatkowe obciążenia, w razie awarii
4 - USA
5 - USA, w razie awarii
6 - USA, dodatkowe obciążenie
7 - Stany Zjednoczone, dodatkowe obciążenia, w razie awarii
xx? xxx: ciśnienie docelowe częściowo obciążony VA
1 - bar 1.x
2 - bar 2.x
3 - 3.x bar
xxx? xx: ciśnienie docelowe częściowo obciążony VA
0 - x.0 bar
1 - x.1 bar
2 - x.2 bar
3 - X.3 bar
4 - X.4 bar
5 - x.5 bar
6 - X.6 bar
7 - X.7 bar
8 - x.8 bar
9 - X.9 bar
xxxx? x: ciśnienie nominalne częściowo załadowany HA
1 - bar 1.x
2 - bar 2.x
3 - 3.x bar
xxxxx?: ciśnienie docelowe częściowo załadowany HA
0 - x.0 bar
1 - x.1 bar
2 - x.2 bar
3 - X.3 bar
4 - X.4 bar
5 - x.5 bar
6 - X.6 bar
7 - X.7 bar
8 - x.8 bar
9 - X.9 bar
w vcp jest funkcja OCF ktora to robi automagicznie.
trzeba:
- wyjac bezpiecznik
- przekodowac licznik
- przekodowac gateway
- przekodowac i zresetowac MMI
Robilem to bo w swoich zimowkach nie mialem czujnikow. Wylaczenie / wlaczenie zajmuje moze z 15 sekund
[ Dodano: 2010-09-14, 13:00 ]
trzeba:
- wyjac bezpiecznik
- przekodowac licznik
- przekodowac gateway
- przekodowac i zresetowac MMI
Robilem to bo w swoich zimowkach nie mialem czujnikow. Wylaczenie / wlaczenie zajmuje moze z 15 sekund
[ Dodano: 2010-09-14, 13:00 ]
wystarczy bezpieczniktmr pisze:z tego co koledzy pamiętam - RDK wykodowałem z licznika, MMI i gatewaya. Wyło nadal. Wypiąłem bezpiecznik i wyciągnąłem moduł (za schowkiem pasażera - do jego wtyczki jest dostęp bez wykręcania schowka ).
Nie dam głowy czy wystarczy tylko wypięcie bezpiecznika... nie zwróciłem na to uwagi.
W środę będę coś tam chwilę dłubał w aucie i mogę sprawdzić.
Panowie, dziękuję za zaangażowanie. Sprawa nie jest zbyt prosta ale jakoś ją rozwiążemy.
Teraz tak: samo wyjęcie bezpiecznika nie wystarczyło. Muszę dodatkowo przekodować. Niestety padła bateria w lapku.
Matys nakierowałeś mnie na czujniki. Okazało się, że wulkanizator lipa ja w sumie wcześniej też nie zauważyłem. Przy czujniku jest śruba i nią możemy regulować kąt nachylenia czujnika do wentyla. Sądzę więc, że będą pasowały. Zanim jednak je zamontuje, chciałbym sprawdzić czy w ogóle działają.
Czy ktoś z Was wie czy jest taka opcja? Czy da się je sprawdzić nie montując na kole?
Dodano:
Po wyjęciu bezpiecznika i przekodowaniu: MMI, Gateway i licznika, komunikatu nie wywala.
Chciałem sprawdzić te czujniki i położyłem je na kołach w okolicy odbiorników. Niestety nie zagadały. Nie wiem czy są uszkodzone (wyczerpana bateria) czy po prostu muszą się zainicjować na kołach w ruchu.
Czy drugi komplet czujników trzeba jakoś dopisać?
Teraz tak: samo wyjęcie bezpiecznika nie wystarczyło. Muszę dodatkowo przekodować. Niestety padła bateria w lapku.
Matys nakierowałeś mnie na czujniki. Okazało się, że wulkanizator lipa ja w sumie wcześniej też nie zauważyłem. Przy czujniku jest śruba i nią możemy regulować kąt nachylenia czujnika do wentyla. Sądzę więc, że będą pasowały. Zanim jednak je zamontuje, chciałbym sprawdzić czy w ogóle działają.
Czy ktoś z Was wie czy jest taka opcja? Czy da się je sprawdzić nie montując na kole?
Dodano:
Po wyjęciu bezpiecznika i przekodowaniu: MMI, Gateway i licznika, komunikatu nie wywala.
Chciałem sprawdzić te czujniki i położyłem je na kołach w okolicy odbiorników. Niestety nie zagadały. Nie wiem czy są uszkodzone (wyczerpana bateria) czy po prostu muszą się zainicjować na kołach w ruchu.
Czy drugi komplet czujników trzeba jakoś dopisać?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Odgrzeje kotleta….
po wymianie kół (bez czujników) wywala mi błąd, niestety po
- wyjęciu bezpiecznika (z prawej strony,nr 3, 5A)
- przekodowaniu licznika (od sumy -16,test i save)
- przekodowaniu Gateway-a (Instalation list - odznaczam [65] Tire presure)
- przekodowaniu i zresetowaniu MMI
nadal błąd wywala…co robię źle???
wypięcie modułu też nie pomogło!
po wymianie kół (bez czujników) wywala mi błąd, niestety po
- wyjęciu bezpiecznika (z prawej strony,nr 3, 5A)
- przekodowaniu licznika (od sumy -16,test i save)
- przekodowaniu Gateway-a (Instalation list - odznaczam [65] Tire presure)
- przekodowaniu i zresetowaniu MMI
nadal błąd wywala…co robię źle???
wypięcie modułu też nie pomogło!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga