Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Eksploatacja po Chip Tuningu - wpisy.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 10 wrz 2010, 22:12

No ja najpierw zdjąłem ogranicznik prędkości.
Fabrycznie miałem Vmax. 247km/h.
Pojeździłem tydzień żeby mieć porównanie i też zachipowałem :)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 10 wrz 2010, 23:02

ja tez mialem do 247 chyba bo tyle wtedy pociagnlem . teraz kiedys sprawdzalme to 265km/h jechalem. ale to juz sa "kosmosy" wiec zwolnilem:)

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 11 wrz 2010, 11:17

goodhope pisze:Nie ma czegoś takiego jak wibracje wału podczas rozpędzania. Chyba że ma ktoś problemy z wytrzepanymi podporami wału albo przegubami krzyżakowymi. Ewentualnie auto było po dzwonie i ktoś widłą zahaczył od widlaka podczas przeładunku.

Są oczywiście odczuwalne wibracje, ale nie wału a koła dwumasowego i nie w automacie ale w manualu.

Czy ten serwis audi hamował którekolwiek auto, czy robił to na pałę jakiś jegomość dojeżdżający na telefon ?
Robiłem jakiś czas temu pewnego manuala po takim zabiegu.

Chiptuning robiła "renomowana" firma na odległość.
Wkleiłbym wykresy, ale .. za chwilę ktoś wywali post ... bo potraktuje to jako autoreklamę.

Auto zaiwaniało, a jakże, ale mocy to za wiele nie miało, a nadrabiało momentem. "Renomowana firma" na pałę odwaliła 650Nm !
Dwumas wibrował jak szalony. Auto dymiło w niskim zakresie prędkości obrotowych prze pełnym obciążeniu.
Po korekcie ubyło niemal 100Nm ale przybyło kilkanaście KM. Moment się spłaszczył, a auto przestało dymić.

Opowieści typu "bo słyszałem" "ktoś mówił" "ktoś słyszał" dopóki nie będą udowodnione odłożyć należy miedzy bajki.

Jak na razie na forum A6 "jeździ" z pewnością kilkadziesiąt chipowanych 3.0 . Gdyby którakolwiek miała chorobliwe problemy ze skrzynią (zakładając rozsądny poziom modyfikacji czyli 540-570Nm a innego tu nie spotkałem), zapewne przeczytalibyśmy o tym z prędkością światła.

Dobrze że wątki problematycznych wtryskiwaczy, spotykały użytkowników jeszcze przed chipem. Bo wiemy że to wada wrodzona, a z pewnością wielu (jak raz już tu zacytowany jakiś mechanik) próbowało by to przykleić do modyfikacji programowej.
Samochody nie są idealne, bywają awaryjne i niedopracowane już przez producenta. Pewne elementy się psują a analogia takich zdarzeń tylko potwierdza takie zjawisko.
Warto o tym pamiętać, zanim się ktoś zdecyduje na kilkuletnie auto, któremu nie wiedzieć dlaczego producent nie chce już gwarantować sprawności ;-)


p.s.
Tiptronic ma ustawiony limiter graniczny przeniesienia momentu obrotowego na 625Nm.
Moment fabryczny limitowany jest przez soft sterownika silnika a nie skrzyni biegów.
Dlaczego akurat takie wartości założył w skrzyni producent, nie wiem. Należało by spytać konstruktorów.
To tak woli wyjaśnienia. Na okoliczność kolejnej opowiastki o tym jak ktoś komuś, tak zasłyszano "modyfikował program w skrzyni tiptronica to się nie zepsuje".
goodhope powiedz mi standardowe podbijanie map to i ile procent więcej niż 20 ?
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

goodhope (usuniety)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2010, 16:01
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope (usuniety) » 11 wrz 2010, 15:27

dla mnie nie istnieje pojęcie "procentowe podbijanie map"
Program się modyfikuje ingerując w dawki , limitery momentu obrotowego i parametry wejściowe.
Wszystko pod kontrolą diagnostyczną do poziomu założonego zmierzonego na hamowni.

p.s.
niezły oftop się autorowi tego wątku zrobił.
Pewnie zaraz wpadnie jakieś niespełna 2 centymetry i pozamiata ;-)

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 11 wrz 2010, 15:49

goodhope pisze:dla mnie nie istnieje pojęcie "procentowe podbijanie map"
Program się modyfikuje ingerując w dawki , limitery momentu obrotowego i parametry wejściowe.
Wszystko pod kontrolą diagnostyczną do poziomu założonego zmierzonego na hamowni.

p.s.
niezły oftop się autorowi tego wątku zrobił.
Pewnie zaraz wpadnie jakieś niespełna 2 centymetry i pozamiata ;-)
Może kiedyś zawitam to mi powiesz co mam i jak zrobione i co się da jeszcze z tego polepszyć .
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 11 wrz 2010, 23:43

@Goodhope
Dobrze ze leszczyznie wyjasniasz zasady przeprowadzania tunningu mechanicznego, :idea:
te wszystkie pytania o wtryski, wytrzymalosc silnika wolaja o pomste do nieba.
Good job man ;-)
ps.
Wiekszość mysli ze chiptunnig to wyjecie procesora z Atari XL i wlozenie do Audicy :shock:
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 12 wrz 2010, 07:19

777equity pisze:Dobrze ze leszczyznie wyjasniasz zasady przeprowadzania tunningu mechanicznego,
Gdzie o tym czytałeś, bo ja nic na ten temat nie zauważyłem?
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

przemek4net
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: przemek4net » 13 wrz 2010, 19:36

passat 2.5v6tdi afb tiptronic 2000r
kupiony w de przy przebiegu 200tys 2007/2008 z zalozonym powerboxem (nie wiem przez kogo i kiedy)
po doslownie paru tygodniach bez dopalacza (zdjety po zakupie) byl jeden czip, pozniej drugi wzmocniony (celowalem w okolice 190-195koni).
W skrzyniu przy tych 200tys wymienialem polowe oleju i filtr (byl ori)
Przy 235tys skrzynia sie zrabala (zapiekla sie tulejka z pompy na konwerterze) - to znana usterka skrzyn 5HP19 wiec ciezko jednoznacznie to wiazac z czipem, boxem, z tym ze nie zmieniano oleju do 200tys.. albo ze wlasnie zmieniano olej itp itd
obecnie jest okolo 260tys
Najbardziej obawialem sie ze T sie rozleci ale ze nie naleze do tych co musza byc zawsze 1wsi (nawet nie sprawdzalem ile na maxa poleci - boje sie tak szybko jezdzic:) ) to jakos widac dycha
Czip do starego klekota nawet jak sie samemu nie umie go zrobic to dzis taka taniocha, ze zal sobie go nie sprawic
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja