Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 3.0 LPG]Wyciek płynu ze zbiorniczka. Uszczelka?Czujnik?

Silniki benzynowe
dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

[C5 3.0 LPG]Wyciek płynu ze zbiorniczka. Uszczelka?Czujnik?

Post autor: dodonek » 09 wrz 2010, 16:03

Witam serdecznie.
Sprawa dotyczy autka z opisu czyli C5 2002r 3.0 v6 Ben + LPG 220 KM.
Otóż..
Jakieś 2-3 tygodnie temu po dość długiej bezproblemowej jeździe odpaliłem autko i pojechałem odebrać żonkę. ÂŻe nie mogłem jej zbytnio od koleżanki wyciągnąć to czekałem pod domem a motor cały czas pracował.. W końcu jednak nie wytrzymałem i wyłączyłem silnik i chciałem po nią iść lecz ku memu zdziwieniu auto się zagotowało i spod maski leci para.
Po otwarciu maski dość wyraźnie było widać jak kapie woda spod zbiorniczka wyrównawczego.. Przestraszyłem się i odczekałem moment.. Odpaliłem auto i ruszyłem. Silnik był gorący a na wskazówce temperatury po właczeniu zapłonu widniała minimalna ilość stopni czyli 60. Przejechałem z 2-3 kilomentry i nic dopiero po kilku minutach wskazówka ruszyła i dotarła na swoje miejsce czyli na 90 st. I tak jeździłem do wczoraj bez podobnych obiaw myśląc ze może termostat się przywiesił lub czujnik..
Wczoraj objaw był trochę dobitniejszy..
Auto stało całą noc. Około południa odpaliłem i przejechałem z 1500metrów. Znów zgasiłem i postało z 2 godziny. Potem odpaliłem, przejechałem z 500 metrów, krótkie zakupy w aptece i odpalam jeszcze raz...i poczułem zapach gazu..
Jadę dalej i widzę że gaz się automatycznie nie przełączył..wyłączyłem i jadę na paliwie do domu. Po 2 km zatrzymuję się a spod maski zaczyna się kopcić (parować)..
I to samo, kapie spod zbiorniczka, korek pod ciśnieniem baardzo dużym, coś tam bulgocze w zbiorniczku w ogóle. Chyba powietrze się dostaje myślę.czyli uszczelka pod głowicą.. Odczekałem chwilę na wyłaczonym..odpaliłem ponownie i dalej to samo.
Jadę do mechanika bo to blisko. Dojechałem i chcę mu zaprezentować o co chodzi a tu..cud. Jest dobrze. Do mechanika jechałem na paliwie i odpaliłem na Full HI całą klimę. Mechanik też póki co nie wie a że ma kanal zawalony innym autem to póki co co trochę to auto tylko odpala i obserwuje ale ..cisza.. Temperatura jak Pan Bóg przykazał silniczek równo pracuje i na paliwie i na gazie i w postoju i w drodze..
CO TO MOÂŻE BYć ZA OBJAW?????

Z góry dzięki za wszelakie porady i sugestie.

pozdrawiam
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 wrz 2010, 16:17

Prawdopodobnie reduktor LPG puszcza Ci gaz do układu chłodzenia. Jaki masz reduktor?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 09 wrz 2010, 16:39

zbig_wwl pisze:Prawdopodobnie reduktor LPG puszcza Ci gaz do układu chłodzenia. Jaki masz reduktor?
Instalacja STAG 300 - reduktor MAGIC 3..
MIałeś podobnie? Ja za pierwszym razem nie poczułem gazu w ogóle a teraz zaśmierdziało strasznie elpegiem. Na chłopski rozum to jakby to była uszczelka to by się rozpierniczyło już po pierwszym razie i bym nie jeździł a ja śmigałem i to dość ostrawo czasami i było git.

P.S. Mechanior jak odkręcił korek od zbiorniczka to przy właczonym motorze co 5-6 sekund w środku małe bąbelki się pokazują.. jakieś lewe powietrze chyba lub..tak jak piszesz gaz.. Bo jak korek odkręcil to zaleciało gazem.
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 wrz 2010, 17:12

Nie chciałem od razu zapytać, czy masz Magic'a ;-). Po prostu słyszałem, że te reduktory tak czasami mają. Oczywiście to usterka, tyle że dla Magic'a dosyć częsta.
Lepiej szybko jedź do gaziarza. I to jedź na benzynie ;-)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 09 wrz 2010, 17:29

zbig_wwl pisze:Nie chciałem od razu zapytać, czy masz Magic'a ;-). Po prostu słyszałem, że te reduktory tak czasami mają. Oczywiście to usterka, tyle że dla Magic'a dosyć częsta.
Lepiej szybko jedź do gaziarza. I to jedź na benzynie ;-)
Hmm...Jeśli to będzie to ... Do Pana Zbyszka poleci Jasio ÂŁolker :)

DAm znać jak sprawdzę..

pozdro
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 wrz 2010, 17:57

Problem jest opisany tutaj . Tyle, że trzeba się rejestrować na to forum :-/. Ale może w Twoim przypadku warto, bo piszą tam o modyfikowanym Magic'u, który podobno jest lepszy. No i poczytasz sobie, czym ryzykowałeś jeżdżąc z tą usterką.

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 09 wrz 2010, 18:06

Zaraz sie rejestruje.
dzięks

[ Dodano: 2010-09-09, 21:42 ]
Poczytałem i ..zadzwoniłem do gazownika.
Powiedział że to bardzo prawdopodobne, że to reduktor. Check zapalił mi się jakiś czas temu ale tym się nie przejmowałem i też nie kazał sie przejmować no to jeździłem.
Na paliwie jest chyba ok więc to kolejny argument przeciwko reduktorowi.
Zaśmierdziało gazem , po czym gaz się nie chciał przełączyć.. Tylko skoro się nie chciał przełączyć ( lampka na włączniku migała) a ja dalej jechałem tzn że auto jechało na paliwie czy na gazie tylko z błędem jakimś? Bo właśnie po tej krótkiej jeździe się "zagotował" . Czyli na paliwie tak jakby..
Kolejną sprawą jest to że zapalił mi się z jeden czy dwa razy przy odpaleniu duży CZERWONY WYKRZYKNIK w kółku. CO to oznacza?

jutro jadę na podpięcie innego reduktora - się obaczy.
Pozdrawiam
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 wrz 2010, 08:19

Napowietrzenie lub "nagazowanie" płynu w układzie może dać właśnie takie efekty, jak opisałeś. W jednym miejscu płynu brak, a w drugim się gotuje i wywala nadciśnienie przez korek. Daj znać jaka jest diagnoza.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 wrz 2010, 09:19

dodonek pisze:...Check zapalił mi się jakiś czas temu ale tym się nie przejmowałem i też nie kazał sie przejmować no to jeździłem...
Ze Ty się nie przejmowałeś - OK - to że gazownik mówi takie rzeczy to bez komentarza :-/ .
ECU ma właściwie trzy poziomy błędów - o pierwszych nawet nie wiesz, zanim nie podłączysz VAG-a, drugie (poważniejsze) to check (u Ciebie pewnie adaptacje poza zakresem ;-) ), trzecie to już check+tryb awaryjny (ciekawe, czy tymi Twój gazownik kazałby się już przejmować :mrgreen: )

Z powodu powyższego (domniemana przeze mnie kompetencja gazownika), zwrócę Ci tylko uwagę, żebyś dopilnował procesu wymiany tego reduktora. Dopóki jeździłeś na LPG, to miałeś LPG w układzie chłodzącym. Teraz dla odmiany możesz mieć ciecz w instalacji LPG.
Jeżeli jest tylko w komorze reduktora, to OK - będzie wymieniony, ale jeżeli już z komory pociekło w węże fazy lotnej LPG, to włączenie zasilania LPG "przepcha" płyn przez wtryskiwacze do cylindrów. Jeżdżąc do tej pory zresztą to samo ryzykowałeś - o przypadku zgiętej korby zapewne przeczytałeś.

ps. wykrzyknik na FIS, z tego co pamiętam, to awaria układu hamulcowego - teoretycznie nie związana z powyższym problemem - może mało płynu hamulcowego

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 10 wrz 2010, 11:30

Heja ...ech...
Co do kompetencji mojego gazownika nie mam wątpliwości..ale nieważne.
Jednak NIESTETY to chyba nie reduktor bo dzisiaj rano mechanik odpalił na benzynie i zapitala płyn spod zbiorniczka coraz bardziej więc chyba mam większe koszta...
Czy jakoś można sprawdzić która to uszczelka? Czy podłaczenie VAGa coś tu podpowie? Czy to na bank uszczelka i nie ma co się zastanawiać nad kolejnymi diagnozami..
Szlag by to trafił.. Z półtora kafla pójdzie..

Dodam jeszcze że gazownik się trochę zdziwił bo często zakłada MAGIC III i mial może z jedną reklamację.. A moja instalacja ma rok czasu i ok 32 tys prześmigane dopiero.. CO oczywiście o niczym nie świadczy lecz zdziwienie majster-gaza że to może być reduktor było spore.. A u niego jeszcze nie byłem.. Bo już chyba nie ma po co.

pozdrawiam
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 wrz 2010, 12:00

Może źle odpowietrzony i nadal jest gaz w układzie? Może po tych rewelacjach z reduktorem szlag trafił korek?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 wrz 2010, 12:43

Sorry, że tak o tych gazownikach ;-) .

Wytłumaczył jakoś gazownik zapach LPG ze zbiorniczka? Nie chodzi mi, że dzisiaj, bo dzisiaj to już możesz mieć te bąble z innego powodu - oby tylko z tych, o których pisał krisker :-/ .

Pytam z ciekawości, bo jakoś nie widzę innej możliwości przedostania się LPG do obiegu chłodzenia, niż przez reduktor właśnie. (chyba, że masz grzane cieczą wtryski LPG).

Poza tym, jeżeli gazownik to nie Twój brat, ojciec etc. to zanim zaczniesz ściągać głowice zastanów się, czy bardziej ufasz jemu, czy swoim zmysłom? Zapach LPG znikąd się nie bierze ;-)

ps. nie traktuj tego co piszę jako pisanie człowieka zrażonego do gazowników - jestem uczulony tylko na większość, z którymi miałem do czynienia ;-) , a w Twoim przypadku chodzi mi, żebyś nie pakował się niepotrzebnie w koszty.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 wrz 2010, 13:07

Odkręcić korek płynu chłodzącego z przystawioną zapaloną zapalniczką - i wszystko jasne.





UWAGA, TO OCZYWIÂŚCIE ÂŻART!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 10 wrz 2010, 13:12

Nie no spoko .. ja się nie urażam. Broń Boże.. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i krytykę - nie od tego jest forum by się z każdym zgadzać lecz własnie dyskutować..Sam jestem uczulony na wszelakich mechaniorów i popieram Twoją opinię lecz ten mnie w konia nie zrobi i wiem że się zna na rzeczy bo długo do niego jeżdżę już.. Zresztą nie w tym rzecz.. Fakt jest taki że jeszcze u niego nie byłem.. Ale rzeczywiście zastanawiający jest fakt zapachu gazu..
Sumując..
- dlaczego zaśmierdział gaz?
- dlaczego zagotował się 3 tygodnie temu i jakoś mu od razu przeszło i jeździłem do dziś.. w moim "chłopskim rozumieniu" jakby to była uszczelka to by się chyba sama nie naprawiła tak nagle..
- skoro na paliwie się stało to samo.. reduktor powinien być dobry

podejrzewam jeszcze :
1. TERMOSTAT ( lub czujnik , lub oba elementy na raz..)
2. ZAPOWIETRZENIE UKÂŁADU..
3........ech uszczelka lub..głowica...

Zanim chyba rozbiorę pół silnika to chyba należy sprawdzić czy się nie poci gdzies motor..może jak olej gdzieś poleci to będzie wiadomo coś więcej ( chociaż z której strony..

Teraz jeszcze mi się przypomniało że któregoś razu stanąłem samochodem i go wyłączyłem a z tyłu z lewego komina jeszce przez jakieś 2 minuty "pyrkała" sobie para..
Wtedy mnie to nie zaciekawiło a teraz..może mieć to jakiś związek z zapowietrzeniem układu? Lub z czymś innym?

Dzięks pozdro

p.s. korek wygląda na dobry.
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 wrz 2010, 14:13

Trochę nie zrozumiałem, bo w domyśle rozumiałem, że pisząc o mechaniku i gazowniku mówisz o tej samej osobie ;-)
dodonek pisze: Sumując..
- dlaczego zaśmierdział gaz?
- dlaczego zagotował się 3 tygodnie temu i jakoś mu od razu przeszło i jeździłem do dziś.. w moim "chłopskim rozumieniu" jakby to była uszczelka to by się chyba sama nie naprawiła tak nagle..
- skoro na paliwie się stało to samo.. reduktor powinien być dobry
- jak wcześniej pisałem, nic innego nie przychodzi mi do głowy;
- jak silnik pracował na postoju to akurat miałeś takie warunki, że grzanie reduktora cieczą duże - płyn cieplejszy niż w czasie jazdy + studzenie reduktora odparowywaniem LPG małe, bo mały jego pobór. Może to miało wpływ na zaistniałą sytuację. Ten reduktor ma specyficzną budowę (tłokowy) i ja go nie znam. Wrzuć ten problem na wskazane wcześniej forum - tam jest więcej fachowców, którzy mają z nim do czynienia;
- w moim "chłopskim rozumieniu" uszczelka pod głowicą też sama się nie naprawia;
- dopóki nie wypniesz reduktora z układu chłodzenia, nie ma żadnej pewności, że jakiś "lewy" LPG się w nim nie miesza z płynem. (tu to się pochwalę ;-), że któraś poprawka zwiększająca przepływ fazy ciekłej LPG w moim poprzednim aucie polegała na wyciągnięciu trzpieni obydwu zaworów - jak się później okazało, kiedy już straciwszy cierpliwość sam się za instalkę zabrałem :mrgreen:)
dodonek pisze: podejrzewam jeszcze :
1. TERMOSTAT ( lub czujnik , lub oba elementy na raz..)
2. ZAPOWIETRZENIE UKÂŁADU..
3........ech uszczelka lub..głowica...
1. termostat - wywalanie płynu ->tak, zapach LPG -> nie; czujnik wywalanie płynu ->nie, zapach LPG -> nie;
2. nie wiem jak Twój silnik, ale chyba sam się powinien odpowietrzyć;
3. ech... :-/
dodonek pisze: Zanim chyba rozbiorę pół silnika to chyba należy sprawdzić czy się nie poci gdzies motor..może jak olej gdzieś poleci to będzie wiadomo coś więcej ( chociaż z której strony..

Teraz jeszcze mi się przypomniało że któregoś razu stanąłem samochodem i go wyłączyłem a z tyłu z lewego komina jeszce przez jakieś 2 minuty "pyrkała" sobie para..
Wtedy mnie to nie zaciekawiło a teraz..może mieć to jakiś związek z zapowietrzeniem układu? Lub z czymś innym?
Czy wystąpi pocenie - nie wiem.

Ja w twoim przypadku postąpiłbym w następujący sposób:
- zakręcił LPG przy butli;
- wypiął reduktor z układu chłodzenia;
- uruchomił silnik i wraz z nabieraniem temperatury ocenił działanie termostatu - to z pewnością wiesz jak, a już na pewno wie to mechanik. Tutaj to taki mały domysł/uwaga - wskaźnik temperatury na blacie jest wskaźnikiem specjalnie tak oprogramowanym, żeby pokazywał 90*C nawet, jeżeli faktyczna temp będzie ok. 80-100*C, więc przyjmij, że bez VAG-a nie znasz temperatury płynu;
- oceń sprawność korka i szczelność układu na podstawie "twardości" węży układu chłodzenia - najpierw muszą się robić twarde - potem powinno "wywalać" płyn. W połączeniu z poprzednim -> może być tak, że prędzej Ci wywali płyn, niż wskaźnik ruszy się poza 90*C

Dalsze wskazówki ewentualnie po przeprowadzeniu powyższych testów.

Jak to nie tajemnica (i nie boisz się ewentualnej konstruktywnej krytyki z mojej strony ;-) ) - wrzuć jakąś fotę instalacji spod maski.

ps. i tak myślę, że na 99% przyczyną pierwotną problemu jest reduktor - oby się okazało, że pierwotna przyczyna już Ci wtórnych szkód nie wyrządziła ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga