Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDi] Wyjmowanie wtryskiwaczy z głowicy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5 2.5TDi] Wyjmowanie wtryskiwaczy z głowicy

Post autor: McKansy » 29 sie 2009, 19:49

Witam,

Mianowicie, chodzi mi o sposób na wyjęcie wtryskiwaczy z głowicy - jakiś czas temu przy zdjętych pokrywach wałków rozrządu chciałem wyciągnąć wtryski. Oczywiście odkręciłem element dociskający wtrysk (owalny kawałek blachy mocowany na dwóch śrubach), po czym ręką chciałem wyjąć wtrysk - niestety bez szans :-P Wiadomo, dałem sobie spokój od razu wiedząc, że i tak nie zdołam się z tym uporać - zakręciłem z powrotem mocowanie.

Dlatego też zakładam ten temat, aby dowiedzieć się w jaki sposób wyciąga się wtryski - zapewne jest potrzebny jakiś specjalny przyrząd do tego, który "wytarguje" zapieczony wtrysk :-> :?:

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam :-)

P.S. Chętnie przeczytam mały artykuł włącznie ze zdjęciami, może tak od kolegi Piotrusia, lub innego fachowca tego forum :mrgreen: :?:

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 29 sie 2009, 20:17

kolegu McKensy wtryski powinny wyjsc w miare lekko, a jesli sa opory to pewnie przez ten oring uszczelniajacy. Przyrzadu do wyciagania wtryskow raczej nie znajdziesz, jedynie jakas samorobka. wystraczy nieco inwencji twórczej i wszystko powinno sie udac. Tez mialem klopot z wtryskami ale wkoncu udalo sie je wyciagnac.

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 29 sie 2009, 20:20

Powiem szczerze, że nie wpadłem na pomysł zakręcenia rurki na wtryskiwaczu, żeby mieć za co "pociągnąć" :mrgreen: Bardzo dzięki za podsunięcie porady :-)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 31 sie 2009, 15:48

Master's
na jakims forum robil fotorelacje
jak wkladac i wyjmowac wtryskiwacze w 2,5TDi

piotr.82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sty 2010, 18:11
Lokalizacja: lodz

Post autor: piotr.82 » 20 sie 2010, 19:41

Czy w C6 jest podobnie by wyjac wtryskiwacz?Czy jest to bardziej skomplikowane?
Pozdrawiam
W12

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 21 sie 2010, 21:34

Panowie pomóżcie na szybko :cry:

Moja audi stoi w garażu rozebrana m.in. prawa pokrywa wałków rozrządu i przy okazji tej operacji postanowiłem wyjąć wtryski, żeby wymienić dawno już zakupione podkładki pod wtryski (kiedyś mi cykało w silniku)... Wtryski nr 1 i nr 2 poszły łatwo, natomiast wtrysk nr 3 (sterujący) za **** nie chce wyjść - wprawdzie próbowałem robić to przy pomocy posiadanych "urządzeń", bo użyłem podkładki dociskowej wtrysk jako przyrządu do wyciągania :mrgreen:

Czy wtrysk może być aż tak bardzo zapieczony i powinienem "na chamca" próbować go wyciągnąć, czy lepiej odpuścić i nie ryzykować uszkodzenie głowicy lub całkowite zerwanie wtrysku, czy coś w tym stylu :-/ :?:

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 03 wrz 2010, 22:11

Po rozwiązaniu problemu - koniecznie napisz jak sobie poradziłeś ... !!
Oczywiście zgodnie z prośbą, odpisuję :-D A więc problem jak najbardziej rozwiązany i wszystko poskładane już do kupy ;-)

Poradziłem sobie za pomocą własnoręcznie wykonanego ściągacza (dwa kawałki płaskownika z dwoma otworami wywierconymi, aby przeszedł wtrysk + dwa otwory gwintowane w jednym płaskowniku na śruby, którymi kręciłem + użycie nakrętki z przewodów paliwowych wtryskiwaczy) :mrgreen:

Co się okazało - jakiś (za przeproszeniem) palant, bo inaczej nie można nazwać tych super mechaników ( :evil: ) po prostu próbował wyjąć chyba wcześniej wtrysk, jako, że ciężko siedział, postanowił go nie wyjmować oraz dokręcić z powrotem. I tak oto, jak kolega Piotruś powyżej napisał:
Piotruś pisze:ponieważ raz dociśnięta podkładka "miedziana" pod wtryskiwaczem - a potem zluzowana (a na tym etapie obecnie się znajdujesz :-D ) - nigdy już nie doszczelni prawidłowo wtrysku w głowicy
się niestety stało - po uwolnieniu wtrysku (oczywiście zawalony jak ... nie powiem co) cały od końcówki do oring'u uszczelniającego był pokryty sadzą do tego stopnia, że właśnie sprawiło to takie, a nie inne problemy z wyjęciem (czyt. obawa o zniszczeniu wtrysku/głowicy przy ciężkim kręceniu podczas demontażu) :shock:

Pozdrawiam :-)

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 03 wrz 2010, 22:22

Ja dzisiaj tez wymienialem wtryskiwacz ( sterujacy ) wyszedł w miare ale dopiero przykrecilem przewod wysokiego cisnienia i energincznym ruchem poszło.
Najwiecej zachodu to mialem z zdjeciem pokrywy zaworow, nie chciale zejsc przez osłonę paska, za ciasno tam jest, ale jakos poszło ;-)

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 22 maja 2012, 14:32

Może ktoś pamięta ile powinna wynosić rezystancja na wtrysku sterującym 059 130 202 F ?

JUż znalazłem 90-120 OHM (+20 Ohm przy gorącym motorze)

[ Dodano: 2012-05-23, 09:22 ]
Znalazłem w ELSIE taki opis demontażu wtryskiwaczy.

- usunąć mocowania wtryskiwaczy - odkręcając nakrętki i wyciągając je do góry

dla silnika z mechaniczną skrzynia biegów

- wrzucić 4-ty bieg i delikatnie popchać samochód do przodu

Przestrzegają przed użyciem rozrusznika !!!
Po zamontowaniu wszystkiego z powrotem, podłączyć wtyczkę pompy wtryskowej i dopiero zakręcić rozrusznikiem.


Co Wy na to.

[ Dodano: 2012-05-28, 11:31 ]
Już wypróbowałem, wtryskiwacz ani drgnął. Musiałem wszystko poskładać do kupy i podjechać do znajomego mechanika.
Zastosował prosty patent. Do wtryku dokręcił pręt ze zderzakiem na koĂącu i ciężarkiem ok. 1 kg w środku. Dwa uderzenia ciężarka wyszarpały wtrysk - 10 sekund roboty:)
pozdrowionka Rysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga