Witam!
Od jakiegoś czasu pada mi parktronic. Piszę "pada", bo czasem zadziała i pracuje OK, a za chwilę znowu kicha.
Objawy są "standardowe": włączam wsteczny, krótkie "pip" a później kilka sekund "piiiiip" i koniec. Sprawdziłem czujniki organoleptycznie - na włączonym wstecznym wszystkie "cykają", czyli - według opinii z forum - są sprawne.
VAG pokazuje taki błąd: "01548 Sensor for Parking Aid: Rear Right (G206) 30-00 Open or Short to B+".
W wartościach mierzonych (08) dla parktronica w VAG mam info, że pracują poprawnie dwa środkowe czujniki (mierzą i pokazują odległość od przeszkody), a dwa skrajne pokazują cały czas 255 cm.
Po tym wszystkim trochę zgłupiałem. Wychodzi na to, że czujniki są sprawne (bo "cykają"). VAG pokazuje jakąś awarię prawego skrajnego czujnika, choć w/w objawy wskazują raczej na awarię wtyczki albo może wiązki kablowej. Ale dlaczego nie działa też lewy skrajny czujnik? Tzn. "cyka", ale VAG pokazuje, że nie mierzy odległości.
Gdzie szukać przyczyny? Czy to problem w jakimś przetartym kablu, czy raczej wina sterownika? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie dotyczące źródła usterki oraz wskazówki, gdzie szukać przyczyny (którędy idą przewody do centralki? Wiem, że centralne jest z lewej strony bagażnika, po otwarciu lewego schowka).
[A6 C5] Awaria parktronica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5] Awaria parktronica
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Mechanik zamieniał mi już miejscami czujniki, ale nie pamiętam, czy dwa skrajne, czy dwa z prawej strony. Nie jestem w tej chwili pewny, czy one wszystkie są identyczne, tzn. czy pasują każdy w miejsce innego.pawelk600 pisze:arekjask, Myślę ża zanim zaczniesz wydawać kasę na czujniki, elektryków etc., możesz spróbować zamienić miejscami czujniki.
Zamieniałem je miejscami po odczycie błędu z VAG-a o uszkodzeniu prawego skrajnego czujnika. Po zamianie VAG dalej pokazuje uszkodzenie prawego skrajnego. Odczyt wartości (odległości) za pomocą VAG-a zrobiłem tylko raz, wczoraj. Jak zamienię miejscami czujniki to pokombinuję z odczytami jeszcze raz.
Ale skłaniam się do opcji, że to może być uwalona wiązka kabli. Gdyby był problem z czujnikiem, to po zamianie czujników VAG powinien pokazać błąd innego czujnika, a on uparcie pokazuje błąd prawego skrajnego.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.
