Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,4 V6] Naprawa usterki a jej koszt

Silniki benzynowe
Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 20 mar 2010, 10:36

Camel- pisze:Petroniusz566, wiesz, może trochę drogo zapłaciłeś za niektóre elementy, np. uszczelki pod pokrywy 240zł, gdzie to powinno 100zł kosztować, albo świece jak ktoś wspomniał czy olej - o to można byłoby się zapytać "co tu jest k* grane?". Poza tym każdy porządny serwis przed zakupem każdego elementu dzwoni i pyta czy akceptuje to Pan. Ale ogólnie - jeśli jesteś zadowolony z roboty i uważasz, że zrobili silnik dobrze - czasami warto zapłacić więcej i mieć spokój niż wszędzie "dusić grosz" a miałoby być zrobione "na drucie" - rozumiesz? :)
hmm szczerze mówiąc nie wiem w jakim stanie były świece.. może i miały ze 60tyś.. no powiedzmy, że podlegały wymianie... olej jest w przypadku wymiany uszczelek pod głowicą standardową procedurą i chyba żaden warsztat bez wyjątku nie wleje Ci starego oleju przy takiej naprawie.. Co najważniejsze została usunięta przyczyna (zapchana odma) i skutek (wywalone uszczelki i simeringi).. Gdybym usunął tylko skutek (czyli tylko wylewający się uszczelkami olej i znikający płyn chłodniczy nie wiadomo gdzie) to po 10 tyś mogłoby być to samo i wtedy to już naprawdę ni wiedziałbym co robić.. Swoją drogą naprawdę uczulam wszystkich na sprawdzanie odmy przy takich naprawach...
Uważam, że robota była zrobiona dobrze.. chociaż to będę mógł powiedzieć dopiero po przejechaniu jakiegoś tam dystansu..
Oczywiście byłem na bierząco informowany w sprawie tego co się w danej chwili dzieje z samochodem, ale zostałęm niejako postawiony pod ścianą bo:
Oddając auto do warsztatu umówiłem się na 1400 no ale po rozebraniu wyszło jeszcze, że tu odma do wymiany, że głowice nadają się do uszczelniania... Gdybym zrezygnował to złożyliby mi tak jak stał i zwrócili by samochód na wpół zrobiony.. oczywiście musiałbym zapłacić za wymianę uszczelek.. i co dalej? Jechać do Pana Wiesia z pytaniem czy mi zrobi głowice taniej??? ;-)

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 20 mar 2010, 11:39

Petroniusz566 pisze:zostałęm niejako postawiony pod ścianą bo:
Oddając auto do warsztatu umówiłem się na 1400 no ale po rozebraniu wyszło jeszcze, że tu odma do wymiany, że głowice nadają się do uszczelniania...
Poza odmą wszystkie pozostałe czynności były do przewidzenia i określenie ceny naprawy na sumę 1400zł było celowym zabiegiem "złapania klienta", niestety jest to częstą praktyką nieuczciwych zakładów.
Koszt uszczelnienia głowicy nie jest duży, uszczelniacze to kilkanaście złotych ew prowadnice zaworów też nie kosztują wiele, a co najważniejsze na fakturze nie jest dokładnie wyszczególnione co było robione (z głowicą) co też nienajlepiej świadczy o firmie.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 20 mar 2010, 12:52

KMS pisze:
Petroniusz566 pisze:zostałęm niejako postawiony pod ścianą bo:
Oddając auto do warsztatu umówiłem się na 1400 no ale po rozebraniu wyszło jeszcze, że tu odma do wymiany, że głowice nadają się do uszczelniania...
Poza odmą wszystkie pozostałe czynności były do przewidzenia i określenie ceny naprawy na sumę 1400zł było celowym zabiegiem "złapania klienta", niestety jest to częstą praktyką nieuczciwych zakładów.
Koszt uszczelnienia głowicy nie jest duży, uszczelniacze to kilkanaście złotych ew prowadnice zaworów też nie kosztują wiele, a co najważniejsze na fakturze nie jest dokładnie wyszczególnione co było robione (z głowicą) co też nienajlepiej świadczy o firmie.
zgodzę się z Tobą właściwie w każdym zdaniu.. ale jeżdzę już samochodami 10 lat i nie zdarzyło mi się jeszcze przy żadnej naprawie, żeby kwota umówiona była równa lub większa niż końcowa :-( taka jest rzeczywistość albo ja mam takiego pecha

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 mar 2010, 15:51

nie wiem co wcześniej zrobiłeś w celu lokalizacji tego ubytku płynu i ile go ubywało
przy instalacji LPG trzeba na to uważać, bo gazownicy wbijają się z dość sporymi wężami w instalację chłodzenia silnika i bardzo często jest to spowodowane ubytkami płynu, z czasem węże potrafią popuszczać
można było też namierzyć czy to faktycznie wina uszczelki pod głowicą
dużo tu tematów o zapchanej odmie i problemie z wyciekiem oleju z tym związanym
no ale teraz to gdybanie, ważne że jesteś zadowolony z końcowego wyniku remontu

ninja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 lip 2008, 22:35
Lokalizacja: RZeszów
Kontakt:

Post autor: ninja » 20 mar 2010, 22:56

się z Tobą właściwie w każdym zdaniu.. ale jeżdzę już samochodami 10 lat i nie zdarzyło mi się jeszcze przy żadnej naprawie, żeby kwota umówiona była równa lub większa niż końcowa :-( taka jest rzeczywistość albo ja mam takiego pecha
umnie miało byc za jakąs tam drobną robote rozrząd i cos tam= 2000zł a wyszło cos koło 10 000zł :mrgreen: za remont głowicy zapłaciłem 670zł(obie) nowe uszczelniacze ,prowadnice ,dotarcie zaworów,planowanie i chyba 2 zawory nowe (tylko u mnie jest 24 zawory)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 21 mar 2010, 12:45

goly191 pisze:nie wiem co wcześniej zrobiłeś w celu lokalizacji tego ubytku płynu i ile go ubywało
przy instalacji LPG trzeba na to uważać, bo gazownicy wbijają się z dość sporymi wężami w instalację chłodzenia silnika i bardzo często jest to spowodowane ubytkami płynu, z czasem węże potrafią popuszczać
można było też namierzyć czy to faktycznie wina uszczelki pod głowicą
0,5 - 1L płynu miesięcznie przy przebiegu 1500km w miesiącu.. myślę że takie wycieki są widoczne jeśłi leje się z węży albo gdzieś z nagrzewnicy lub chłodnicy... a tu nic a płyn znika... Oczywiście byłem z tym też u pana Wiesia który wystawił bardzo intelektualną diagnozę: "Ja tam żadnych ubytków nie widzę.. wiadać i jeździć a nie szukać problemów, w razie czego dolać bo przecież silniki z LPG tak mają, że ubywa"
:roll:
W takim razie obrałem kurs na jakiś warsztat, który reklamuje się, że rozpracował audi i specjalizuje się w usterkach nie do zdiagnozowania.. a dalej jest jak wyżej napisane..
Instalacja gazowa ma dopiero 3 lata więc węże jeszcze są ok ;-)

ninja widzę, że mnie rozumiesz lepiej chyba niż ja siebie <piwo>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 mar 2010, 15:00

Petroniusz566 pisze:0,5 - 1L płynu miesięcznie przy przebiegu 1500km w miesiącu..
no to już konkretne dane
w tym wypadku to konkretne ilości płynu, tu już by nie było dużej możliwości manewrowania poza uszczelką
typu zabawa w sprawdzanie twardości węży, sprawdzenie podciśnienia czy badanie płynu chłodzącego

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 02 wrz 2010, 23:34

ja dzisiaj wymienilem rozrzad cale zawieszenie z przodu wywaliłem kupe kasy za ta kase to bym kupil spokojnie jakiegos grata do wozenia 4 liter w okolicy domu:/ powiem tak zastanawiam sie wogle po co to zrobilem trzeba bylo oddac baranowi napalonemu na audice i za ta kase kupic vectre c z 2003 roku hehe :/

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 03 wrz 2010, 15:08

Patryś, mój sąsiad zwiózł z anglii taką piękną vectrę z 2004 i też go czeka robota zawieszenia i uszczelka pod głowicą.. Miesiąc temu zapytał czy nie chcę się zamienić na atrakcyjnych warunkach "bo przecież Audice się nie psują" i gdyby miał wybrać jeszcze raz to zwiózłby jakąś szóstkę.. 8-) haha Niestety samochód jest jak dom - pracujemy na niego całe życie niezależnie od marki, modelu i roku produkcji... możemy go zmienić ale i tak poniesiemy jakieś koszty, albo z racji nowszego rocznika albo z racji typowych przypadłości wynikających z jego zużycia
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga