[A6 C5] Problem z brakiem mocy
[A6 C5] Problem z brakiem mocy
Witam wszystkich. mam wielki problem prosze o pomoc. Otóż Panowie moja 2.5 tdi zaczela dymic mocym dymem do tego nie miala wogole mocy wiec poszła do reanimacji. sprawdzilem wtryski sa ok.wymieniłem pierscienie,splanowane glowice, wymienilem rozrzad.turbo poszlo do regeneracji.wszystko zostalo zlozone w calosc. i tu zaczyna sie moje rozczarowanie.moja niunia przestla dymic jednakże po odpaleniu w silniku slychac jakis delikatny stukot.minimalny ale jednak jest ale najgorsze jest to ze turbo jest po regeneracji i samochod jakim byl mułem przed naprawą takim jest dalej.o co w tym chodzi??? poradzcie cos fachowcy bo ja jestem podlamany
Ostatnio zmieniony 10 sie 2010, 23:04 przez Revoos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
upewnij sie czy w trakcie 'skladanie wszystkiego w calosc' prawidlowo zostala podlaczona instalacja podcisnieniowa. Mozna sprawdzic to 'optycznie' - manualnie, lub tez podpiac vaga i sprawdzic wskazania bs grup 003 i 011. (wraz zprawidlowym podpieciem sterowania zaworkami, oraz bezpiecznikami w okolicach ECU)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jedyny 'czujnik' jaki mierzy (posrednio) dzialanie egr'a to przeplywomierz. Sam egr aby mial wplyw na spadek mocy musi byc zapieczony w pozycji otwartej (szeroko). Jezeli nie jest 'sterowany' lecz caly czas zamkniety - na moc nie wplywa..... pod warunkiem szczelnosci instalacji podcisnieniowej lub .... samej 'gruchy'.
Aby potwierdzic diagnoze 'panow od komputera' zdejmij wezyk podcisnieniowy z gruchy egr, szczelnie go (wezyk) zaslep (np odpowiednio dobrana srubka), przejedz sie i zobacz czy cos sie poprawilo. Daj znac.
Aby potwierdzic diagnoze 'panow od komputera' zdejmij wezyk podcisnieniowy z gruchy egr, szczelnie go (wezyk) zaslep (np odpowiednio dobrana srubka), przejedz sie i zobacz czy cos sie poprawilo. Daj znac.
Witam problemów ciąg dalszy :
- egr jak i turbo sa wporzadku sprawdzone na innym wozku
- bylem sprawdzic modul sterujacy silnikiem czyli komputer tez jest ok.
od pana elektronika usłyszalem ze mam zuzyty silnik i ze to wina wałkow
i teraz moje pyatnie czy to moze byc to???
jak jade na przeplywomierzu to muli strasznie a jak go odlacze to nabiera troche mocy
glowice planowalem i mysle ze jakby walki byly zjechane to by to zauwazyli co????
poradzccie cos bo oszlaleje
- egr jak i turbo sa wporzadku sprawdzone na innym wozku
- bylem sprawdzic modul sterujacy silnikiem czyli komputer tez jest ok.
od pana elektronika usłyszalem ze mam zuzyty silnik i ze to wina wałkow
i teraz moje pyatnie czy to moze byc to???
jak jade na przeplywomierzu to muli strasznie a jak go odlacze to nabiera troche mocy
glowice planowalem i mysle ze jakby walki byly zjechane to by to zauwazyli co????
poradzccie cos bo oszlaleje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
kolego - moze jednak skorzystasz z wczesniejszej sugesti i kupisz sobie kabelek diagnostyczny, lub poznasz kogos z klubowiczow z Twojej okolicy ktoremu nie jest obce to zagadnienie - zrobisz/zrobicie logi statyczne + bs.
Inaczej to zaczyna byc bez sensu - (wybacz ze tak szczerze), nikt raczej nie bedzie polemizowal z opinia kogos, kto widzial/slyszal/sprawdzal Twoj samochod 'organoleptycznie'.... nawet nie dajesz nam zadnych szans (logi, kody bledow).
Gubie sie w domyslach dlaczego nie podmieniles na probe innego przeplywomierza (widzisz roznice jak jest odpiety) a chcialo Ci sie wymieniac turbine oraz egr ..... (nie moge tego pojac - przeciez roznica w ilosci potrzebnego nakladu pracy jest porazajaca)
Revoos powaznie: zrob podstawowe logi... mozliwe ze na tej podstawie bedziemy w stanie Ci pomoc. Teoretycznie 'pan elektronik' moze miec racje, efektem duzych problemow z hydraulika sa zarowno spadki mocy jak rowniez zadymianie. Zastanawiam sie czy jest to ten sam gosc, ktory poprzednio 'stawial' na egr ?
Inaczej to zaczyna byc bez sensu - (wybacz ze tak szczerze), nikt raczej nie bedzie polemizowal z opinia kogos, kto widzial/slyszal/sprawdzal Twoj samochod 'organoleptycznie'.... nawet nie dajesz nam zadnych szans (logi, kody bledow).
Gubie sie w domyslach dlaczego nie podmieniles na probe innego przeplywomierza (widzisz roznice jak jest odpiety) a chcialo Ci sie wymieniac turbine oraz egr ..... (nie moge tego pojac - przeciez roznica w ilosci potrzebnego nakladu pracy jest porazajaca)
Revoos powaznie: zrob podstawowe logi... mozliwe ze na tej podstawie bedziemy w stanie Ci pomoc. Teoretycznie 'pan elektronik' moze miec racje, efektem duzych problemow z hydraulika sa zarowno spadki mocy jak rowniez zadymianie. Zastanawiam sie czy jest to ten sam gosc, ktory poprzednio 'stawial' na egr ?
u mnie jest podobny problem kopci cholernie i brak mocy jeden mechanik drugi mechanik jeden komp trzeci komp itd opcji przyczyn masa przepływomierz , nieszczelnośc w dolocie , wtryski itd , jestem w Oslo i znalazł sie tu taki mechanik a ma z 24 lata odkrecił dekielki i ozgrozo moje wałeczki to poprostu szok , jeszcze takich nie widział . Jak je wyciągnie to zrobie fotki bo naprawdę to ciekawy przypadek. A co do ciebie to napewno warto tam zerknąc . Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
- Lokalizacja: Wrocław
Revoos bez vaga zapomnij o wlasciwej diagnozie. Tylko za jego pomoca sprawdzisz egr, turbine, przeplywke, korekcje dawki, kat wtrysku, a takze posrednio uklad wydechowy. Jesli silnik kopcil to wielce prawdopodobnym jest ze zasyfil sobie katalizator - musisz vagiem zobaczyc jak bije turbo i jaka jest masa zasysanego powietrza...
Reklama w podpisie bez zgody Administracji nie jest dozwolona