Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Problem z brakiem mocy

Silniki wysokoprężne
Revoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:57
Lokalizacja: toruń

[A6 C5] Problem z brakiem mocy

Post autor: Revoos » 10 sie 2010, 09:45

Witam wszystkich. mam wielki problem prosze o pomoc. Otóż Panowie moja 2.5 tdi zaczela dymic mocym dymem do tego nie miala wogole mocy wiec poszła do reanimacji. sprawdzilem wtryski sa ok.wymieniłem pierscienie,splanowane glowice, wymienilem rozrzad.turbo poszlo do regeneracji.wszystko zostalo zlozone w calosc. i tu zaczyna sie moje rozczarowanie.moja niunia przestla dymic jednakże po odpaleniu w silniku slychac jakis delikatny stukot.minimalny ale jednak jest ale najgorsze jest to ze turbo jest po regeneracji i samochod jakim byl mułem przed naprawą takim jest dalej.o co w tym chodzi??? poradzcie cos fachowcy bo ja jestem podlamany
Ostatnio zmieniony 10 sie 2010, 23:04 przez Revoos, łącznie zmieniany 1 raz.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 sie 2010, 10:17

upewnij sie czy w trakcie 'skladanie wszystkiego w calosc' prawidlowo zostala podlaczona instalacja podcisnieniowa. Mozna sprawdzic to 'optycznie' - manualnie, lub tez podpiac vaga i sprawdzic wskazania bs grup 003 i 011. (wraz zprawidlowym podpieciem sterowania zaworkami, oraz bezpiecznikami w okolicach ECU)

Revoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:57
Lokalizacja: toruń

Post autor: Revoos » 14 sie 2010, 23:52

Hmm panowie byłem sprawdzic turbo i jest ok panowie os komputera powedzieli ze to egr pytanie teraz czy wymienic sama gruche czy caly egr bo oni wskaazywali na sama gruche. a moze to tylko czujnik siadł.co sadzicie?????

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 sie 2010, 08:56

jedyny 'czujnik' jaki mierzy (posrednio) dzialanie egr'a to przeplywomierz. Sam egr aby mial wplyw na spadek mocy musi byc zapieczony w pozycji otwartej (szeroko). Jezeli nie jest 'sterowany' lecz caly czas zamkniety - na moc nie wplywa..... pod warunkiem szczelnosci instalacji podcisnieniowej lub .... samej 'gruchy'.
Aby potwierdzic diagnoze 'panow od komputera' zdejmij wezyk podcisnieniowy z gruchy egr, szczelnie go (wezyk) zaslep (np odpowiednio dobrana srubka), przejedz sie i zobacz czy cos sie poprawilo. Daj znac.

Revoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:57
Lokalizacja: toruń

Post autor: Revoos » 01 wrz 2010, 18:37

Witam problemów ciąg dalszy :
- egr jak i turbo sa wporzadku sprawdzone na innym wozku
- bylem sprawdzic modul sterujacy silnikiem czyli komputer tez jest ok.
od pana elektronika usłyszalem ze mam zuzyty silnik i ze to wina wałkow
i teraz moje pyatnie czy to moze byc to???
jak jade na przeplywomierzu to muli strasznie a jak go odlacze to nabiera troche mocy
glowice planowalem i mysle ze jakby walki byly zjechane to by to zauwazyli co????

poradzccie cos bo oszlaleje

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 01 wrz 2010, 21:15

Revoos pisze:Witam problemów ciąg dalszy :
- egr jak i turbo sa wporzadku sprawdzone na innym wozku
a jak się sprawdza egr i turbo na innym "wózku" :?: :-/

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 wrz 2010, 21:57

kolego - moze jednak skorzystasz z wczesniejszej sugesti i kupisz sobie kabelek diagnostyczny, lub poznasz kogos z klubowiczow z Twojej okolicy ktoremu nie jest obce to zagadnienie - zrobisz/zrobicie logi statyczne + bs.
Inaczej to zaczyna byc bez sensu - (wybacz ze tak szczerze), nikt raczej nie bedzie polemizowal z opinia kogos, kto widzial/slyszal/sprawdzal Twoj samochod 'organoleptycznie'.... nawet nie dajesz nam zadnych szans (logi, kody bledow).
Gubie sie w domyslach dlaczego nie podmieniles na probe innego przeplywomierza (widzisz roznice jak jest odpiety) a chcialo Ci sie wymieniac turbine oraz egr ..... (nie moge tego pojac - przeciez roznica w ilosci potrzebnego nakladu pracy jest porazajaca)

Revoos powaznie: zrob podstawowe logi... mozliwe ze na tej podstawie bedziemy w stanie Ci pomoc. Teoretycznie 'pan elektronik' moze miec racje, efektem duzych problemow z hydraulika sa zarowno spadki mocy jak rowniez zadymianie. Zastanawiam sie czy jest to ten sam gosc, ktory poprzednio 'stawial' na egr ?

Revoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:57
Lokalizacja: toruń

Post autor: Revoos » 01 wrz 2010, 22:42

To nie jest ten sam pan. przeplywomierz mam nowy zalozony i niema roznicy zadnej dopoki mu wtyczki nie odepne. z tymi logami to sie postaram jak najszybciej

Awatar użytkownika
platonos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 lip 2010, 21:31
Lokalizacja: drawsko pom

Post autor: platonos » 03 wrz 2010, 20:45

u mnie jest podobny problem kopci cholernie i brak mocy jeden mechanik drugi mechanik jeden komp trzeci komp itd opcji przyczyn masa przepływomierz , nieszczelnośc w dolocie , wtryski itd , jestem w Oslo i znalazł sie tu taki mechanik a ma z 24 lata odkrecił dekielki i ozgrozo moje wałeczki to poprostu szok , jeszcze takich nie widział . Jak je wyciągnie to zrobie fotki bo naprawdę to ciekawy przypadek. A co do ciebie to napewno warto tam zerknąc . Pozdrawiam.

Revoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:57
Lokalizacja: toruń

Post autor: Revoos » 04 wrz 2010, 16:32

Platonos jestem ciekaw tych twoich waleczkow.czekam na fotki.

[ Dodano: 2010-09-04, 16:34 ]
robert229, podaj jakis namiar na tego klubowicza z krakowa,pozdrawiam

[ Dodano: 2010-09-04, 16:35 ]
robert229, podaj jakis namiar na tego klubowicza z krakowa,pozdrawiam



:roll:

szeryfisch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 wrz 2010, 23:10

Revoos bez vaga zapomnij o wlasciwej diagnozie. Tylko za jego pomoca sprawdzisz egr, turbine, przeplywke, korekcje dawki, kat wtrysku, a takze posrednio uklad wydechowy. Jesli silnik kopcil to wielce prawdopodobnym jest ze zasyfil sobie katalizator - musisz vagiem zobaczyc jak bije turbo i jaka jest masa zasysanego powietrza...
Reklama w podpisie bez zgody Administracji nie jest dozwolona

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 06 wrz 2010, 09:01

Revoos,
ja z przyjemnoscia Ci pomoge - tylko dziwi mnie ze akurat pragniesz kogos z Krakowa - w podpisie masz Torun......

Revoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:57
Lokalizacja: toruń

Post autor: Revoos » 06 wrz 2010, 14:25

tx-didi no mam toruń lecz tu nikt nie jest w stanie pomóc chyba że znasz kogoś takiego w kujawsko-pomorskim

[ Dodano: 2010-09-06, 14:28 ]
Moja Audiolka juz nie kopci miała problem z pierścieniami. pozostał brak mocy. przepływka jest wporządku bo nowa założona

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 06 wrz 2010, 17:51

odezwij sie to ci pomoge, mieszkam 15km od torunia.

Awatar użytkownika
konopaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 20 lip 2010, 16:34
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: konopaga » 07 wrz 2010, 20:40

A co do braku mocy to ja mialem duzy spadek mocy po zatankowaniu na LUKOIL w Piaseczie NIE POLECAM.
dolalem uszlachetniacza wyjezdzilem do rezerwy rope zatankowalem na Neste i jak bym inne autko posiadal :-)
ale urwał !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja