[A6 C5 2.7T] Sonda lambda
[A6 C5 2.7T] Sonda lambda
Witam!
Pojawił się u mnie ostatnio błąd sondy lambda:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 M
Component: 2.7l V6/5VT 0002
Coding: 10712
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B92N115373 AUZ7Z0B2045885
1 Fault Found:
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
W poniedziałek wykasowałem go, oczywiście readiness się przestawił - wykonałem wszystkie testy potrzebne do wyzerowania readiness.
We wtorek pojechałem do pracy, wróciłem i po podłączeniu do VAGa okazało się, że błąd powrócił.
Wykonałem wszystkie znane mi z ELSY testy związane z sondami:
- Sprawdzenie trybu pracy regulacji sondą lambda
- Diagnoza starzenia się sondy lambda przed katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza gotowości do pracy sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza systemu regulacji sondą lambda (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza starzenia się sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza katalizatora (rząd 1 i rząd 2)
- Wartości wyuczone i regulacje wyglądają wg mnie i ELSY OK
Co można jeszcze sprawdzić?
Jaką ewentualnie sondę polecacie kupić?
Jak się w ogóle dostać do tej sondy (drugi rząd cylindrów, przed katalizatorem) lub przewodów od niej?
Pojawił się u mnie ostatnio błąd sondy lambda:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 M
Component: 2.7l V6/5VT 0002
Coding: 10712
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B92N115373 AUZ7Z0B2045885
1 Fault Found:
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
W poniedziałek wykasowałem go, oczywiście readiness się przestawił - wykonałem wszystkie testy potrzebne do wyzerowania readiness.
We wtorek pojechałem do pracy, wróciłem i po podłączeniu do VAGa okazało się, że błąd powrócił.
Wykonałem wszystkie znane mi z ELSY testy związane z sondami:
- Sprawdzenie trybu pracy regulacji sondą lambda
- Diagnoza starzenia się sondy lambda przed katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza gotowości do pracy sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza systemu regulacji sondą lambda (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza starzenia się sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza katalizatora (rząd 1 i rząd 2)
- Wartości wyuczone i regulacje wyglądają wg mnie i ELSY OK
Co można jeszcze sprawdzić?
Jaką ewentualnie sondę polecacie kupić?
Jak się w ogóle dostać do tej sondy (drugi rząd cylindrów, przed katalizatorem) lub przewodów od niej?
Podepnę się pod temat.Dziś wyskoczył mi check engine i takie oto błędy:
17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I pytanko:ile jest sond w 2.7?Dwie czy cztery?
17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I pytanko:ile jest sond w 2.7?Dwie czy cztery?
A6 C5 2.7T APB quattro 254KM
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C5 2.7T] Sonda lambda
B2 S1 jest po stronie kierowcy przed katalizatorem, wtyczka jest na ścianie grodziowej, jest ich tam kilka a sonda na samym początku kolektora wylotowego, zaraz za głowicą.Baloosh pisze:Witam!
Pojawił się u mnie ostatnio błąd sondy lambda:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 M
Component: 2.7l V6/5VT 0002
Coding: 10712
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B92N115373 AUZ7Z0B2045885
1 Fault Found:
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
W poniedziałek wykasowałem go, oczywiście readiness się przestawił - wykonałem wszystkie testy potrzebne do wyzerowania readiness.
We wtorek pojechałem do pracy, wróciłem i po podłączeniu do VAGa okazało się, że błąd powrócił.
Wykonałem wszystkie znane mi z ELSY testy związane z sondami:
- Sprawdzenie trybu pracy regulacji sondą lambda
- Diagnoza starzenia się sondy lambda przed katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza gotowości do pracy sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza systemu regulacji sondą lambda (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza starzenia się sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza katalizatora (rząd 1 i rząd 2)
- Wartości wyuczone i regulacje wyglądają wg mnie i ELSY OK
Co można jeszcze sprawdzić?
Jaką ewentualnie sondę polecacie kupić?
Jak się w ogóle dostać do tej sondy (drugi rząd cylindrów, przed katalizatorem) lub przewodów od niej?
[ Dodano: 2010-06-21, 08:28 ]
2 sondy na pewno są zaraz na początku kolektora wylotowego zaraz za głowicą. Położyć się pod auto i jeżeli przed dużymi katalizatorami są następne dwie tzn. że są 4.loopguru pisze:Podepnę się pod temat.Dziś wyskoczył mi check engine i takie oto błędy:
17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I pytanko:ile jest sond w 2.7?Dwie czy cztery?
Dzięki fassi1.Czyli mam 4 bo dwie na katach właśnie zobaczyłem na kanale:(Z moich błędów wynika,że problem jest z dwiema od strony pasażera?
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
A6 C5 2.7T APB quattro 254KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 sty 2008, 14:44
- Imię: Wisznu
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin / Kraków
loopguru pisze:Dzięki fassi1.Czyli mam 4 bo dwie na katach właśnie zobaczyłem na kanale:(Z moich błędów wynika,że problem jest z dwiema od strony pasażera?
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
Kolego i jak sobie poradziłeś z tymi błędami ? Wymieniłeś tą sondę i po sprawie ? Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak się upewnić czy to na pewno sonda ?
Wywala mi błąd, że rezystancja wewnętrzna zbyt wysoka więc podłączyłem miernik pod pierwsze dwa piny sondy ( białe kable ) i miernik mi pokazuje 14 Ohm, tak samo jest na drugiej sondzie, której to Vag w cale nie wywala.
Ponadto po rozgrzaniu silnika i wrzuceniu go na 5 - 6 tysięcy obrotów nie pokazuje aby temperatura spalin wzrosła powyżej temperatury od której regulacja zaczęłaby działać.
Wie ktoś co jeszcze mogę sprawdzić ? Przy kolektorze ssącym są dwa czujniki związane z sondami i sprawdziłem na ich kostkach zasilania i wszystko jest dobrze.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pewnie noga się lżejsza zrobiła, bo ta sonda na spalanie nie ma żadnego wpływu To jest sonda diagnostyczna - sprawdza tylko i wyłącznie sprawność katalizatora, nie bierze udziału w regulacji składu mieszanki.loopguru pisze:Hej!Wymieniłem sonde po stronie pasażera - sonda za katalizatorem i wszystko wróciło do normy.Sonda zamiennik za 120 zł - spalanie zmniejszyło się o 2 litry.
Chyba, że jeździłeś ze świecącym check'iem, to wtedy ECU chodzi w awaryjnym i leje trochę więcej paliwa, żeby nie uszkodzić silnika, i spalanie mogło być większe niż obecnie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga