Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.7T] Sonda lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Baloosh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.7T] Sonda lambda

Post autor: Baloosh » 07 paź 2009, 15:55

Witam!

Pojawił się u mnie ostatnio błąd sondy lambda:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 M
Component: 2.7l V6/5VT 0002
Coding: 10712
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B92N115373 AUZ7Z0B2045885
1 Fault Found:
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

W poniedziałek wykasowałem go, oczywiście readiness się przestawił - wykonałem wszystkie testy potrzebne do wyzerowania readiness.

We wtorek pojechałem do pracy, wróciłem i po podłączeniu do VAGa okazało się, że błąd powrócił.

Wykonałem wszystkie znane mi z ELSY testy związane z sondami:
- Sprawdzenie trybu pracy regulacji sondą lambda
- Diagnoza starzenia się sondy lambda przed katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza gotowości do pracy sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza systemu regulacji sondą lambda (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza starzenia się sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza katalizatora (rząd 1 i rząd 2)
- Wartości wyuczone i regulacje wyglądają wg mnie i ELSY OK

Co można jeszcze sprawdzić?

Jaką ewentualnie sondę polecacie kupić?

Jak się w ogóle dostać do tej sondy (drugi rząd cylindrów, przed katalizatorem) lub przewodów od niej?

Baloosh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Baloosh » 07 paź 2009, 16:58

Już się przywitałem, ale przysiągłbym, że witałem się przed awarią forum (jestem tutaj od marca 2009). Widzę też, że moje poprzednie posty uleciały w niebyt...

Pozdrawiam!

lukaszes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:58
Lokalizacja: Opole, Suffolk

Post autor: lukaszes » 17 cze 2010, 17:38

Jesli drugi rzad cylindrow jest obok filtra powietrza , to wystarczy wykrecic caly filtr powietrza zeby sie dobrac do sondy lambda. Zauwazylem to ostatnio wymieniajac swiece.

Awatar użytkownika
loopguru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 sty 2008, 00:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: loopguru » 20 cze 2010, 23:59

Podepnę się pod temat.Dziś wyskoczył mi check engine i takie oto błędy:
17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I pytanko:ile jest sond w 2.7?Dwie czy cztery?
A6 C5 2.7T APB quattro 254KM

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A6 C5 2.7T] Sonda lambda

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 cze 2010, 08:26

Baloosh pisze:Witam!

Pojawił się u mnie ostatnio błąd sondy lambda:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 M
Component: 2.7l V6/5VT 0002
Coding: 10712
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B92N115373 AUZ7Z0B2045885
1 Fault Found:
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

W poniedziałek wykasowałem go, oczywiście readiness się przestawił - wykonałem wszystkie testy potrzebne do wyzerowania readiness.

We wtorek pojechałem do pracy, wróciłem i po podłączeniu do VAGa okazało się, że błąd powrócił.

Wykonałem wszystkie znane mi z ELSY testy związane z sondami:
- Sprawdzenie trybu pracy regulacji sondą lambda
- Diagnoza starzenia się sondy lambda przed katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza gotowości do pracy sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza systemu regulacji sondą lambda (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza starzenia się sondy lambda za katalizatorem (rząd 1 i rząd 2)
- Diagnoza katalizatora (rząd 1 i rząd 2)
- Wartości wyuczone i regulacje wyglądają wg mnie i ELSY OK

Co można jeszcze sprawdzić?

Jaką ewentualnie sondę polecacie kupić?

Jak się w ogóle dostać do tej sondy (drugi rząd cylindrów, przed katalizatorem) lub przewodów od niej?
B2 S1 jest po stronie kierowcy przed katalizatorem, wtyczka jest na ścianie grodziowej, jest ich tam kilka a sonda na samym początku kolektora wylotowego, zaraz za głowicą.

[ Dodano: 2010-06-21, 08:28 ]
loopguru pisze:Podepnę się pod temat.Dziś wyskoczył mi check engine i takie oto błędy:
17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17522 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
I pytanko:ile jest sond w 2.7?Dwie czy cztery?
2 sondy na pewno są zaraz na początku kolektora wylotowego zaraz za głowicą. Położyć się pod auto i jeżeli przed dużymi katalizatorami są następne dwie tzn. że są 4.

Awatar użytkownika
loopguru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 sty 2008, 00:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: loopguru » 21 cze 2010, 11:46

Dzięki fassi1.Czyli mam 4 bo dwie na katach właśnie zobaczyłem na kanale:(Z moich błędów wynika,że problem jest z dwiema od strony pasażera?
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
A6 C5 2.7T APB quattro 254KM

Wisznu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, 14:44
Imię: Wisznu
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin / Kraków

Post autor: Wisznu » 01 wrz 2010, 14:02

loopguru pisze:Dzięki fassi1.Czyli mam 4 bo dwie na katach właśnie zobaczyłem na kanale:(Z moich błędów wynika,że problem jest z dwiema od strony pasażera?
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -

Kolego i jak sobie poradziłeś z tymi błędami ? Wymieniłeś tą sondę i po sprawie ? Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak się upewnić czy to na pewno sonda ?

Wywala mi błąd, że rezystancja wewnętrzna zbyt wysoka więc podłączyłem miernik pod pierwsze dwa piny sondy ( białe kable ) i miernik mi pokazuje 14 Ohm, tak samo jest na drugiej sondzie, której to Vag w cale nie wywala.

Ponadto po rozgrzaniu silnika i wrzuceniu go na 5 - 6 tysięcy obrotów nie pokazuje aby temperatura spalin wzrosła powyżej temperatury od której regulacja zaczęłaby działać.

Wie ktoś co jeszcze mogę sprawdzić ? Przy kolektorze ssącym są dwa czujniki związane z sondami i sprawdziłem na ich kostkach zasilania i wszystko jest dobrze.

Awatar użytkownika
loopguru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 sty 2008, 00:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: loopguru » 01 wrz 2010, 14:43

Hej!Wymieniłem sonde po stronie pasażera - sonda za katalizatorem i wszystko wróciło do normy.Sonda zamiennik za 120 zł - spalanie zmniejszyło się o 2 litry.
A6 C5 2.7T APB quattro 254KM

krpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2012, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krpiotr » 29 kwie 2013, 17:21

A możesz napisać z jakiej wartości spalanie się zmniejszyło?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 kwie 2013, 15:32

loopguru pisze:Hej!Wymieniłem sonde po stronie pasażera - sonda za katalizatorem i wszystko wróciło do normy.Sonda zamiennik za 120 zł - spalanie zmniejszyło się o 2 litry.
Pewnie noga się lżejsza zrobiła, bo ta sonda na spalanie nie ma żadnego wpływu !! To jest sonda diagnostyczna - sprawdza tylko i wyłącznie sprawność katalizatora, nie bierze udziału w regulacji składu mieszanki.
Chyba, że jeździłeś ze świecącym check'iem, to wtedy ECU chodzi w awaryjnym i leje trochę więcej paliwa, żeby nie uszkodzić silnika, i spalanie mogło być większe niż obecnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga