[A6 C6] et VS dystans
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 C6] et VS dystans
Witam.
Mam pytanko do zacnego grona..
Jaki maksymalnie można założyć dystans przy 8 calowej 19" z ET 35 do C6 ?
Tak żeby felga była na równo z obrysem auta albo minimalnie poza ?
Mam pytanko do zacnego grona..
Jaki maksymalnie można założyć dystans przy 8 calowej 19" z ET 35 do C6 ?
Tak żeby felga była na równo z obrysem auta albo minimalnie poza ?
Masz offset 35 to po grzyba jeszcze dystanse? I tak rozstaw kół zwiększy Ci się jakieś 7-10 mm. Dalsze zwiększanie rozstawu tylko po to aby felga zbliżała się do obrysu auta zalatuje mi "tjuningiem".
Na marginesie, ja czekam tylko na oponki i będę zakładał 8x18 ET35.
Na marginesie, ja czekam tylko na oponki i będę zakładał 8x18 ET35.
Na drugą część pytania w jednoznaczny sposób odpowiada Minister Transportu i Gospodarki Wodnej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów. A mówi on: "nie może być poza".Fascynat pisze:Tak żeby felga była na równo z obrysem auta albo minimalnie poza ?
Pozwalam.
Tak całkiem serio, jak chcesz szczegółową odpowiedź to właśnie dzisiaj założyłem 8x18 ET35, i na moje oko to jeszcze przegląd przejdzie. Może jeszcze z 3-5mm odległości do błotnika zostanie. Tak naprawdę nie jest to offset do tego auta. Radziłbym Ci założyć koła, zobaczyć jak wyglądają i wtedy kombinować z dystansami.
Z mojej perspektywy przy tym ET są zbyteczne.
Pozdrawiam
Tak całkiem serio, jak chcesz szczegółową odpowiedź to właśnie dzisiaj założyłem 8x18 ET35, i na moje oko to jeszcze przegląd przejdzie. Może jeszcze z 3-5mm odległości do błotnika zostanie. Tak naprawdę nie jest to offset do tego auta. Radziłbym Ci założyć koła, zobaczyć jak wyglądają i wtedy kombinować z dystansami.
Z mojej perspektywy przy tym ET są zbyteczne.
Pozdrawiam
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
tu panowie macie temacik to poczytania
all-zmiana-felg-i-opon-kalkulatory-vt8501.htm
w feldze nie jest ważne tylko ET a także szer felgi
all-zmiana-felg-i-opon-kalkulatory-vt8501.htm
w feldze nie jest ważne tylko ET a także szer felgi
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
Wiesz, w katalogu tego nie znajdziesz. TO Ci powie tylko ktoś, kto ewentualnie taki sam problem przerabiał, a takich nie ma zbyt wieluFascynat pisze:Naprawde spoko temacik , ale nie rozwiązuje mojego problemu..
Dystans jest problemem..
Ale:
Katalogi producentów felg dopuszczają w A6 C6 na tylnej osi nawet 9x19 z ET32, a 10x19 z uwagą:"możliwa konieczność modyfikacji". Wydaje się więc, że do felgi 8-calowej można by dać dystans jakieś 15mm i powinno być OK.
Natomiast na przodzie jest trudniej - tu każde zwiększenie odsadzenia zwiększa ryzyko przytarcia gdzieś oponą. Ale znowu - niektóre katalogi dopuszczają na przód 9cali i ET30-35 więc znów - teoretycznie możesz dać 12mm i teoretycznie powinno być OK.
Ale to matematyka, a w życiu ważny będzie jeszcze kształt rantów nadkola i samej felgi. Pamiętaj, ze dwie różne felgi z tym samym katalogowo ET mogą się układać nieco inaczej w nadkolu.
Więc, podsumowując, niewiele pomogłem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja to widzę tak
Po pierwsze - jak już ktoś wspomniał porównywać można ET jedynie w felgach o tej samej szerokości, bo ET to odległość środka felgi (patrząc z boku) do powierzchni tarczy koła przylegania do bębna/piasty. Jeśli ET jest dodatnie to znaczy, że środek felgi jest przesunięty w głąb błotnika względem powierzchni przylegania felgi do piasty/bębna. Jeśli ET jest ujemne to środek felgi przesunięty jest na zewnątrz względem powierzchni przylegania felgi do piasty/bębna. Tak, więc biorąc także pod uwagę szerokość felgi... im większe ET tym felga wchodzi w głąb błotnika, im mniejsze ET tym felga wystaje bardziej na zewnątrz błotnika.
Po drugie - ja bym wziął poziomicę, dotykając błotnika poprowadził pionowo przez koło i odczytał odległość środka felgi od poziomicy- ta ilość milimetrów to odpowiedź na twoje pytanie
Po pierwsze - jak już ktoś wspomniał porównywać można ET jedynie w felgach o tej samej szerokości, bo ET to odległość środka felgi (patrząc z boku) do powierzchni tarczy koła przylegania do bębna/piasty. Jeśli ET jest dodatnie to znaczy, że środek felgi jest przesunięty w głąb błotnika względem powierzchni przylegania felgi do piasty/bębna. Jeśli ET jest ujemne to środek felgi przesunięty jest na zewnątrz względem powierzchni przylegania felgi do piasty/bębna. Tak, więc biorąc także pod uwagę szerokość felgi... im większe ET tym felga wchodzi w głąb błotnika, im mniejsze ET tym felga wystaje bardziej na zewnątrz błotnika.
Po drugie - ja bym wziął poziomicę, dotykając błotnika poprowadził pionowo przez koło i odczytał odległość środka felgi od poziomicy- ta ilość milimetrów to odpowiedź na twoje pytanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Właściwie to możesz zmierzyć odległość górnego rantu felgi od poziomicy, jednak pamiętałbym o odjęciu grubości nadkola, (bo przy obciążeniu koło musi się chować pod nadkole) i wziąłbym poprawkę na kształt/wypukłość felgi, bo raczej nie może zbyt wystawać poza obrys samochodu, bo musi to jeszcze wyglądać dobrze...
a olej to
Kup podkładki, odkręć koło nałóż kilka na 2/3 śruby, opuść i zobacz jak wygląda - tanio i efekt pewny, jak już ustalisz ich ilość będziesz miał grubość dystansów
PS.
ale 19 z Et35 i szerokości 8'' będzie wyglądać dobrze, doszukałem się najniższego ET 30, więc wychodzi na to ,że masz max 0,5 centa na dystans.
a olej to
Kup podkładki, odkręć koło nałóż kilka na 2/3 śruby, opuść i zobacz jak wygląda - tanio i efekt pewny, jak już ustalisz ich ilość będziesz miał grubość dystansów
PS.
ale 19 z Et35 i szerokości 8'' będzie wyglądać dobrze, doszukałem się najniższego ET 30, więc wychodzi na to ,że masz max 0,5 centa na dystans.
Z taką dokładnością to sobie możesz dobrać sznurowadła do butów a nie felgę.vonito pisze:Właściwie to możesz zmierzyć odległość górnego rantu felgi od poziomicy, jednak pamiętałbym o odjęciu grubości nadkola, (bo przy obciążeniu koło musi się chować pod nadkole) i wziąłbym poprawkę na kształt/wypukłość felgi
J.W. O ile w ogóle uda Ci się w taki sposób założyć koło...vonito pisze:Kup podkładki, odkręć koło nałóż kilka na 2/3 śruby, opuść i zobacz jak wygląda - tanio i efekt pewny, jak już ustalisz ich ilość będziesz miał grubość dystansów
JEDYNY sposób, żeby to zrobić dobrze to podjechać do porządnego warsztatu, a najlepiej firmy tuningowej i poprosić o próbne założenie koła z dystansem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga