Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 3.0 v6 Q] skrzynia tiptronic i tryb awaryjny

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

[A6 C5 3.0 v6 Q] skrzynia tiptronic i tryb awaryjny

Post autor: dodonek » 26 sie 2010, 10:06

Witam.
Obczytałem już tematy dotyczące przechodzenia skrzyni w tryb awaryjny i pojechałem do speca od skrzyni..
podłączył pod kompa i pokazało błąd PO421 - coś z katalizatorem..
Objaw skrzynki jest ogólnie bardzo delikatnie niepokojący ponieważ w tryb awaryjny przechodzi mi dość rzadko tak ( raz na 30-40 odpaleń auta ) a dzieje się to tylko podczas pierwszego zapłonu. Nigdy w czasie jazdy. Wyłączam zapłon odburzam jeszcze raz..i juz jest ok. Skrzynia chodzi i zmienia biegi również spoko lecz mimo wszystko zapytuję czy ktoś miał podobny przypadek i czy mam się bardzo tym przejmować..
Dzięki i pozdrawiam.

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując tagi!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 11:33 przez dodonek, łącznie zmieniany 3 razy.
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 27 sie 2010, 08:40

Do tego speca wiecej nie jedz, bo koles nie rozroznia sterownika skrzyni i sterownika silnika.
Poza tym jak auto odpali normalnie blad sie nie zapisze, wiec nikt go nie odczyta. Poki co, trybem awaryjnym sie nie przejmuj. Najwazniejsze - sprawdz, czy nie masz nadmiaru wilgoci pod dywanikiem pod stopami pasazera bo tam jest sterownik skrzyni. Jesli nie to sie nie przejmuj. Ja mialem tak, ze raz na jakis czas zapalal mi normalnie (nie w awaryjnym). Chcieli mi rozni fachowcy skrzynie remontowac za tysiace euro a okazalo sie ze to pik napiecia przy rozruchu wywolywal falszywy blad. Zmienilem aku i problem zniknal. Najlepiej jak to poobserwujesz, a jesli masz wlasnego VAGa (z tego co piszesz to chyba nie) to zcztaj blad jak Ci wskoczy awaryjny i odgrzej ten temat.
Pozdrawiam!

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 27 sie 2010, 23:00

Dzięki. Uspokoiłem się.
Jeśli chodzi o speca to go obronię od razu bo naprawdę gościu się zna na rzeczy ( jesli chodzi o automaty ) bo jeżdzę do niego od 3 lat i ma w ogóle od groma ZADOWOLONYCH klientów z calej Polski i jak byłem u niego to byłem zupełnie przelotem bo miał 5 minut czasu i nie podłączyl pod VAGa tylko pod to mniejsze diagnostyczne urządzenie.. I z marszu nie wiedział co to ten błąd dokładnie oznacza i powiedział że poszuka na necie czy ma coś wspólnego ze skrzyniami...a ja trochę niecierpliwy zajarałem temat tutaj..tak więc póki co jeżdżę i niebawem planuję wymienić oliwę, durszlak i fugę w tej skrzyni.. I tu tez mam dylemat bo jedni żeby wymieniać drudzy żeby jeździć..ech..

BTW - rzeczywiście pewnego razu "przy okazji" zapalenia się trybu aw. skrzyni wcześniej wyskoczył na kompie rysuneczek bateryjki. Więc tym samym może to być to o czym piszesz. Jeszcze raz dzięks. Pozdro.
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 28 sie 2010, 10:40

Poczytaj tu w wolnej chwili:

c5-28-q-blad-18233-zawor-kontroli-cisnienia-vt5178.htm

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 29 sie 2010, 21:35

dodonek pisze:niebawem planuję wymienić oliwę, durszlak i fugę w tej skrzyni
hehehe, po jakiemu to? :lol:

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 29 sie 2010, 22:07

M0NEER pisze:
dodonek pisze:niebawem planuję wymienić oliwę, durszlak i fugę w tej skrzyni
hehehe, po jakiemu to? :lol:
heh... po swojakowemu :) translejtuję w takim razie :)
olej , filtr i uszczelkę :)
pozdrawiam
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 30 sie 2010, 12:24

dodonek pisze:olej , filtr i uszczelkę :)
ja tYż... graty są i czekają, tylko nie chce mi się latać za mechaniorem :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga