Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0Q ACE 136KM]Wymiana uszczelniaczy zaworów i "szklan

Silniki benzynowe
lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

[2.0Q ACE 136KM]Wymiana uszczelniaczy zaworów i "szklan

Post autor: lesdud » 16 lis 2009, 21:43

Witam!!
Jak w temacie mam zamiar wymienić uszczelniacze zaworów i szklanek.
Moje pytanie brzmi czy przy wymianie powyższych rzeczy trzeba zwalać głowicę czy da radę zrobić to bez zdejmowania głowicy.
Noszę się z zamiarem wymiany tych rzeczy, ponieważ na 12tyś km muszę dolać jakiś litr oleju (jeżdżę na LOTOS 10W40), a "szklanki" chciałbym wymienić by silnik pracował ciszej bo trochę "klepie"
Czy opłaca się robić te rzeczy, czy to normalna przypadłość tego modelu???

Zapomniałem dodać że auto ma przebiegu 250tyś km i nigdy nic przy silniku ruszane nie było
Ostatnio zmieniony 17 lis 2009, 10:22 przez lesdud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lekarz12_18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2009, 17:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lekarz12_18 » 17 lis 2009, 17:30

lesdud tak jak mówił kolega wyżej, 1L to nic złego, o ile auto nie dymi i olej nie leje się po silniku ;-)
Rzeki przepłynąłem, góry pokonałem, wjechałem na polską drogę - wahacz połamałem :-)

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 18 lis 2009, 08:19

dokładnie to średnio 100ml na 1000 km żaden dramat
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

xman

Post autor: xman » 18 lis 2009, 11:47

czyli to by była przypadłość każdej 16nastki??

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 18 lis 2009, 11:53

wczoraj robiłem wymianę oleju i zobaczyłem że miska olejowa jest brudna od oleju od spodu i trochę skrzynia biegów. czy to możliwe że olej wycieka spod uszczelki miski olejowej i przez to brudzi mi też skrzynię biegów od dołu? Dokładnie nie widać skąd wycieka olej ale wydaje mi się że to spod miski i jak jadę to od pędu przechodzi na skrzynie olej z miski. To może być ten mój ubytek oleju prawda????????

I jeszcze pytanie- czy sama wymia szklanek jest skomplikowana bo chociaż bym wyciszył chętnie stuk zzaworów- czy ta wymiana wogóle pomoże?

xman

Post autor: xman » 18 lis 2009, 12:05

mam ten sam problem. bede wiedzial do tygodnia jak poskladam wszystko i uruchomie auto bo jest rozgrzebane... aczkolwiek wydaje mi sie ze to bedzie uszczelka misy olejowej.

koszt uszczelki misy olejowej w Inter Carsie to 109,60 PLN ;) brutto :P

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 19 lis 2009, 07:56

lesdud, zwalać głowicy nie musisz ale czy te szklanki cały czas hałasują czy chwilę po rozruchu z tego co się orientuję to raczej częsta przypadłość i zwróć uwagę czy puszcza ci dyma zaraz po odpaleniu bo jeśli tak uszczelniacze masz do wymiany a jak tego nie widać to raczej troszkę go spala .Swoją drogą 12 tyś na Lotosie to lepiej go wymień zauważyłem że po ok 10 tyś zaczyna mocniej ciemnieć i nie tylko ja to zauważyłem czyli to może być kwestia oleju lub jego zużycia

xman

Post autor: xman » 19 lis 2009, 20:50

i lotos?? najgorszy olej ;/ to jest olej ktory sie przed sprzedażą auta z roz**anym silnikiem leje ;) a nie do dobrego silnika....

Awatar użytkownika
Pavlo A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:08
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Pavlo A6 » 12 sie 2010, 19:41

Podzielam zdanie kolegi wyżej,Moja audiczka jeżdziła wcześniej na shellu 10W40 i na 2500 km wzieła 2 setki oleju .Podczas wymiany zalałem Mobil 1 Super 2000 10W 40 i od wymiany do wymiany stan:)Autko ma 260000 km.Ja mam taką zasadę że dobry olej w silniczku to podstawa i dłuższe jego życie.pozdr
Było:
VW Golf 2 GTI
Renault Laguna
Jest: OOOO A6 C4 2.0
Będzie:OOOO A6 C5 2.8

Awatar użytkownika
krzysztof-bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: krzysztof-bar » 16 sie 2010, 22:56

lesdud, co do wycieku oleju to zobacz czy nie cieknie Ci pod aparatem zapłonowym, ja miałem taki przypadek że ciekło pod aparatem ściekało po silniku potem po skrzyni i skraplało się na końcu skrzyni

tomek130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 sie 2010, 19:43
Lokalizacja: slaskie

bierze olej i kopci jak odpale

Post autor: tomek130 » 22 sie 2010, 20:07

witam wszystikch mam problem z moim silniczkiem 2.8 v6 AAH audi 100 c4
jakies 3tyg temy nie zalaczyl mi sie czujnik wlaczenia wentylatora wymienilem ale zaczol wyzucac wode mechanik stwierdzil ze uszczelka pod glowica poszla wiec zrobilem obie dla pewnosi ostatnio odbieram autko a to zonk!!!!! :shock: :shock: :shock:
bierze sporo oleju ok litra na 500 km olej jaki ma to Mobil 1 Super 2000 10W 40 kopci przy odpaleniu ale okolo5 sekund i potem nic a jak jej wstawie w pi.... to lekka niebieska smuga powstaje w powietrzu przed zdjeciem głowic nic sie takiego nie dzialo i jestem w kropce bo nie wiem co to sie dzieje moze ktos wie cos na ten temat albo sie z tym spodkal
z gory dziekuje za pomoc Obrazek

deny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:53
Lokalizacja: Bytom Śląskie

Post autor: deny » 23 sie 2010, 21:17

1 litr na 12 tys. km.Marzenie moja tyle pali na 1 tys
DENY
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 23 sie 2010, 21:53

deny pisze:1 litr na 12 tys. km.Marzenie moja tyle pali na 1 tys


v6-v8 lubi olej smarowanie tez byc musi. pewnie uszczelniacze na zaworach juz skamieniałe :)

tomek130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 sie 2010, 19:43
Lokalizacja: slaskie

Post autor: tomek130 » 24 sie 2010, 02:22

a możne mi ktoś powiedzieć czy da się wymienić uszczelniacze w 2.8 v6 AAH bez zdjęcia głowic i czy robi ktoś takie cuda w woj. śląskim i jaki tego koszt jest mniej więcej a jak nie to możne ma ktoś do sprzedania dobra jednostkę

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 26 sie 2010, 09:39

Prawdopodobnie sie da tak mi powiedziało juz 3 różnych mechaników

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga